Pagina 4 van 6

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 10:18
door cassie127
-

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 10:22
door reisthijs
Ik kwam net al ergens een foto tegen van een Arriva-Lint: http://martijnvanvulpen.nl/web/index.php/84-geen-categorie/296-arriva-lint

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 10:32
door julsteren
Gisteren had ik treinstel 41, met ditto aan interieur, waaronder een nieuwe print op de stoelen en andere hoofdsteunen.
Afbeelding

Afbeelding

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 10:50
door Tochjo
Hier staan ook wat foto's.

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 17:52
door Michael 1988
cassie127 schreef:Ik zat even na te denken. Ik woon zelf in Raalte daar valt de consessie voor de bus Syntus Overijssel en als er in almelo hengelo en enschede syntus twente gaat rijden heb je bijna heel overijssel van syntus. Nu heb ik dus gehoord dat de spoorlijn zwolle enschede van de provincie wordt. Het zou dan natuurlijk handig zijn als syntus hiier gaat rijden. Dit is makkelijk en voordelig met het bestellen van een abbonnement.
Ik denk dat er dan misschien bezwaar komt van o.a. Arriva en mogelijk ook NS en/of andere vervoerders. Niet dat ik het Syntus niet gun, maar Arriva heeft ook twee aangrenzende spoorlijnen in bezit. De Vechtdallijnen namelijk. Ik denk eerder dat de spoorlijn via een aanbesteding wordt gegund aan een vervoerder en na mogelijk een x-aantal jaar alsnog wordt samengevoegd met een bestaande concessie, anders is het namelijk in strijd met de Europese regels. Daarnaast of het makkelijk is met het bestellen van een abonnement betwijfel ik. Je kunt een bus niet vergelijken met een trein en daarnaast valt de concessie Twente (waar de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal onder valt) onder de regie van de regio Twente en niet de provincie. Twee verschillende opdrachtgevers dus. Er kan wel afgesteld worden op elkaar, maar er zijn toch nog verschillen denk ik.

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 19:57
door cassie127
Michael 1988 schreef:
cassie127 schreef:Ik zat even na te denken. Ik woon zelf in Raalte daar valt de consessie voor de bus Syntus Overijssel en als er in almelo hengelo en enschede syntus twente gaat rijden heb je bijna heel overijssel van syntus. Nu heb ik dus gehoord dat de spoorlijn zwolle enschede van de provincie wordt. Het zou dan natuurlijk handig zijn als syntus hiier gaat rijden. Dit is makkelijk en voordelig met het bestellen van een abbonnement.
Ik denk dat er dan misschien bezwaar komt van o.a. Arriva en mogelijk ook NS en/of andere vervoerders. Niet dat ik het Syntus niet gun, maar Arriva heeft ook twee aangrenzende spoorlijnen in bezit. De Vechtdallijnen namelijk. Ik denk eerder dat de spoorlijn via een aanbesteding wordt gegund aan een vervoerder en na mogelijk een x-aantal jaar alsnog wordt samengevoegd met een bestaande concessie, anders is het namelijk in strijd met de Europese regels. Daarnaast of het makkelijk is met het bestellen van een abonnement betwijfel ik. Je kunt een bus niet vergelijken met een trein en daarnaast valt de concessie Twente (waar de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal onder valt) onder de regie van de regio Twente en niet de provincie. Twee verschillende opdrachtgevers dus. Er kan wel afgesteld worden op elkaar, maar er zijn toch nog verschillen denk ik.
Als je bij syntus een trajectkaart koop kan je uit de volgende 3 opties kiezen: trein, Bus, trein&bus dit kan bjjvoorbeeld tussen zutphen oldenzaal

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 23:42
door cassie127
reisthijs schreef:Die van Arriva zouden ook een afdeling 1e klas krijgen als het goed is.
Ardan schreef:24-9-3=12, wat gaat er met die 12 treinen gebeuren? Toch niet na 12 jaar al de sloop in hoop ik?
Wat dacht je van verkopen? :wink:
Kwam van de week langs amersfoort staan alle afgekeurde buffels dm90 treinstellen van syntus ook staan er dacht een stuk of 8 linten (afgekeurd???)

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 23:46
door cassie127
Ardan schreef:Nja, als de Buffels dan weer terug bij NSFS komen, zouden die dan mooi op Zwolle-Enschede ingezet kunnen worden. Standaard met twee stellen? Of zelfs met drie? Ik heb al eens een keer een trein met 3xBuffel zien wegrijden in Zwolle naar Nijverdal West..
Ten eerste dat kan niet passen raalte en heino net te klein als ze met loc er voor zitten kunnen er max vier achter. Deze buffels staan nu veel rond amersfoort haarlem en amsterdam in amersfoort staan ze op het kerkhof. Ze zijn afgekeurd.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 23:49
door cassie127
reisthijs schreef:Deze rode zijn bestemd voor Zupthen-Oldenzaal daar komt geen 1 klas in.

Voor Arriva zou er 1e klas in komen maar die stellen worden dan weer blauw.
In zutphen staat nu een 3/4 omgestikerde syntus lint in de vechtdallijnen stijl. Die trein is dus van arriva en daarvan is de eeste ook bijna af.

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 23:51
door cassie127
Michael 1988 schreef:
cassie127 schreef:Ik zat even na te denken. Ik woon zelf in Raalte daar valt de consessie voor de bus Syntus Overijssel en als er in almelo hengelo en enschede syntus twente gaat rijden heb je bijna heel overijssel van syntus. Nu heb ik dus gehoord dat de spoorlijn zwolle enschede van de provincie wordt. Het zou dan natuurlijk handig zijn als syntus hiier gaat rijden. Dit is makkelijk en voordelig met het bestellen van een abbonnement.
Ik denk dat er dan misschien bezwaar komt van o.a. Arriva en mogelijk ook NS en/of andere vervoerders. Niet dat ik het Syntus niet gun, maar Arriva heeft ook twee aangrenzende spoorlijnen in bezit. De Vechtdallijnen namelijk. Ik denk eerder dat de spoorlijn via een aanbesteding wordt gegund aan een vervoerder en na mogelijk een x-aantal jaar alsnog wordt samengevoegd met een bestaande concessie, anders is het namelijk in strijd met de Europese regels. Daarnaast of het makkelijk is met het bestellen van een abonnement betwijfel ik. Je kunt een bus niet vergelijken met een trein en daarnaast valt de concessie Twente (waar de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal onder valt) onder de regie van de regio Twente en niet de provincie. Twee verschillende opdrachtgevers dus. Er kan wel afgesteld worden op elkaar, maar er zijn toch nog verschillen denk ik.
Maak een account aan op http://mijnsyntus.nl en zie dat het kan. Mar duurt nog tot december dat je het kan doen tussen Ralte nijverdal enz...

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Geplaatst: vr 23 aug 2013, 23:52
door cassie127
reisthijs schreef:Ik kwam net al ergens een foto tegen van een Arriva-Lint: http://martijnvanvulpen.nl/web/index.php/84-geen-categorie/296-arriva-lint
Ja inderdaad deze bedoelde ik dit is deie omgestikerde vechtdallijnen lint

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: za 24 aug 2013, 00:02
door Suus
cassie127 schreef:
reisthijs schreef:Die van Arriva zouden ook een afdeling 1e klas krijgen als het goed is.
Ardan schreef:24-9-3=12, wat gaat er met die 12 treinen gebeuren? Toch niet na 12 jaar al de sloop in hoop ik?
Wat dacht je van verkopen? :wink:
Kwam van de week langs amersfoort staan alle afgekeurde buffels dm90 treinstellen van syntus ook staan er dacht een stuk of 8 linten (afgekeurd???)
Nee, niet afgekeurd maar door het leasebedrijf van NS te koop aangeboden. Zeker voor die Lint-treinen zie ik nog wel snel een koper komen.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: za 24 aug 2013, 08:57
door julsteren
Ik denk van niet, tenzij de vervoer de treinen op een traject wil laten inzetten met hoge perrons, de syntus lint is namelijk een hoge uitvoering van de standaard lint 41.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: za 24 aug 2013, 14:16
door Meltrain
cassie127 schreef:
Ardan schreef:Nja, als de Buffels dan weer terug bij NSFS komen, zouden die dan mooi op Zwolle-Enschede ingezet kunnen worden. Standaard met twee stellen? Of zelfs met drie? Ik heb al eens een keer een trein met 3xBuffel zien wegrijden in Zwolle naar Nijverdal West..
Ten eerste dat kan niet passen raalte en heino net te klein als ze met loc er voor zitten kunnen er max vier achter. Deze buffels staan nu veel rond amersfoort haarlem en amsterdam in amersfoort staan ze op het kerkhof. Ze zijn afgekeurd.
Oke, wat bedoel je hier precies mee? :?
DM'90 rijdt nooit met een loc, dus 3 Buffels achter elkaar kan prima rijden tussen Zwolle en Enschede.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: za 24 aug 2013, 14:22
door julsteren
Er rijden helemaal geen getrokken treinen op dat traject...

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: za 24 aug 2013, 19:05
door MdJ
In de s7900 rijden in totaal 6 composities, waarvan op het hoogtepunt van de ochtendspits 2 treinen met 3*DM90 rijden, de rest van 2*DM90. Na de spits rijdt men alle setjes met 2*DM90. Misschien net 1 of 2 slagen met 1*DM90.

Beperkingen van het aantal treinstellen zit niet in de beschikbaarheid(=niet terzijdestaande stellen) ervan: Voor 2 stellen in de s8500 en 14 treinstellen in de s7900, zijn de volgende treinstellen beschikbaar: de m3403, 3406, 3407-3411, 3413, 3415-3426: 20 treinstellen.

Het aantal rijdende treinstellen is afhankelijk van het aantal depotvoedingen: deze zijn alleen te Hgl en Zl...

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Geplaatst: di 27 aug 2013, 16:16
door ODRAIL
reisthijs schreef:Ik kwam net al ergens een foto tegen van een Arriva-Lint: http://martijnvanvulpen.nl/web/index.php/84-geen-categorie/296-arriva-lint
Huh ... mis ik hier iets? Arriva rijdt / gaat toch op de Vechdallijnen rijden met GTW's. Waarom dan die twee LINTen?

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: di 27 aug 2013, 16:21
door julsteren
Er worden geen D-GTW's besteld voor Almelo - Marienberg, en met een E-GTW rijd dat een beetje lastig aangezien er geen waslijn hangt, daarom laat Arriva bestaand matrieel verbouwen.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 00:56
door Michael 1988
Ik weet dat dit afwijkt van het onderwerp, maar om heel eerlijk te zijn vond ik dit nogal erg storend.

@cassie127, je kunt je berichten wijzigen en aanvullen en graag de volgende keer alle quotes van andere in een bericht plaatsen. Ik persoonlijk vind het plaatsen van zes berichten achter elkaar (waarvan vijf binnen 15 minuten) erg onoverzichtelijk (niet beledigend bedoelt). Je kunt namelijk ook iemands bericht overnemen door inderdaad te quoten, die tekst te kopiëren, nieuwe quote openen en de vorige er onder of boven plaatsen, dat in zijn geheel kopiëren enz. tot dat je alles hebt waar je op wou reageren. Daarnaast reageerde je als eerste op een bericht van mij. Die reactie kwam er recht onder te staan en vaak is een quote niet echt noodzakelijk.

@een moderator Kan iemand die 5 á 6 berichten samenvoegen om het topic iets overzichtelijker te houden (niet beledigend bedoeld).

Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 01:16
door Michael 1988
Ik weet dat dit afwijkt van het onderwerp, maar om heel eerlijk te zijn vond ik dit nogal erg storend.

@cassie127, je kunt je berichten wijzigen en aanvullen en graag de volgende keer alle citaten (quotes) van andere in een bericht plaatsen. Ik persoonlijk vind het plaatsen van zes berichten achter elkaar (waarvan vijf binnen 15 minuten) erg onoverzichtelijk (niet beledigend bedoelt). Je kunt namelijk ook iemands bericht overnemen door inderdaad te citeren, die tekst te kopiëren, nieuwe citaat openen en de vorige er onder of boven plaatsen, dat in zijn geheel kopiëren enz. tot dat je alles hebt waar je op wou reageren. Daarnaast reageerde je als eerste op een bericht van mij. Die reactie kwam er recht onder te staan en vaak is een citaat niet echt noodzakelijk.

@een moderator Kan iemand die 5 á 6 berichten samenvoegen om het topic iets overzichtelijker te houden (niet beledigend bedoeld).
KM46 schreef:
reisthijs schreef:Ik kwam net al ergens een foto tegen van een Arriva-Lint: http://martijnvanvulpen.nl/web/index.php/84-geen-categorie/296-arriva-lint
Huh ... mis ik hier iets? Arriva rijdt / gaat toch op de Vechdallijnen rijden met GTW's. Waarom dan die twee LINTen?
De treinen van Syntus zijn niet echt oud (de oudste stellen stamden uit 2001). Het is niet bepaald logisch om materieel wat nog in redelijk goede staat is al gelijk te slopen. Dan is reviseren vaak een goedkopere optie dan volledig nieuw materieel te bestellen. Alhoewel ik persoonlijk weet dat oudere dingen vaak meer onderhoud nodig hebben dan nieuwe dingen, ongeacht wat het is. Daarnaast, en dat werd al eerder aangehaald hier door gkw1969, hoeft het materieel voor de lijn Almelo - Mariënberg niet nieuw te zijn van de opdrachtgever.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 08:53
door Freek
Lint in goede staat? Technisch misschien, maar de klant heeft ze al lang afgeschreven.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 08:58
door Maxim
Nog niet in een gereviseerde Lint gezeten denk ik, Freek? :wink:

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 28 aug 2013, 09:02
door Freek
Jawel. Die zien er nu even leuk uit, maar blijven hetzelfde als de oude. Binnen een jaar rammelt alles, is de vloer niet meer schoon te krijgen en zitten de stoelen als een houten plank. Bovendien is over de inrichting totaal niet nagedacht. Zo zitten er klapstoelen voor gewone stoelen. Als iemand op het klapstoeltje zit kan er niemand op de gewone stoel zitten.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 22:09
door cassie127
MdJ schreef:In de s7900 rijden in totaal 6 composities, waarvan op het hoogtepunt van de ochtendspits 2 treinen met 3*DM90 rijden, de rest van 2*DM90. Na de spits rijdt men alle setjes met 2*DM90. Misschien net 1 of 2 slagen met 1*DM90.
Waar is de 3401 gebleven??? Die reed vroeger ook tussen zwolle Enschede

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: ma 16 sep 2013, 22:20
door MdJ
cassie127 schreef:
MdJ schreef:In de s7900 rijden in totaal 6 composities, waarvan op het hoogtepunt van de ochtendspits 2 treinen met 3*DM90 rijden, de rest van 2*DM90. Na de spits rijdt men alle setjes met 2*DM90. Misschien net 1 of 2 slagen met 1*DM90.
Waar is de 3401 gebleven??? Die reed vroeger ook tussen zwolle Enschede
In 2006 is dit treinstel toegevoegd aan het vaste park voor de diensten van RegioNS op het traject Apeldoorn-Zutphen. In 2012, nadat Arriva het traject Apeldoorn-Zutphen heeft overgenomen, enkele dagen op Zutphen Goederen gestaan, vervolgens naar Hengelo en werd op 6 mei 2013 naar de wagenloods in Amersfoort gesleept. Op 28 juni is het treinstel naar Haarlem gegaan om onderdelen af te staan voor treinstellen 3428, 3440, 3444 of 3445.