Re: LINT treinstellen vechtdallijnen en Consessie Twente
Geplaatst: vr 23 aug 2013, 10:18
-
Ik denk dat er dan misschien bezwaar komt van o.a. Arriva en mogelijk ook NS en/of andere vervoerders. Niet dat ik het Syntus niet gun, maar Arriva heeft ook twee aangrenzende spoorlijnen in bezit. De Vechtdallijnen namelijk. Ik denk eerder dat de spoorlijn via een aanbesteding wordt gegund aan een vervoerder en na mogelijk een x-aantal jaar alsnog wordt samengevoegd met een bestaande concessie, anders is het namelijk in strijd met de Europese regels. Daarnaast of het makkelijk is met het bestellen van een abonnement betwijfel ik. Je kunt een bus niet vergelijken met een trein en daarnaast valt de concessie Twente (waar de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal onder valt) onder de regie van de regio Twente en niet de provincie. Twee verschillende opdrachtgevers dus. Er kan wel afgesteld worden op elkaar, maar er zijn toch nog verschillen denk ik.cassie127 schreef:Ik zat even na te denken. Ik woon zelf in Raalte daar valt de consessie voor de bus Syntus Overijssel en als er in almelo hengelo en enschede syntus twente gaat rijden heb je bijna heel overijssel van syntus. Nu heb ik dus gehoord dat de spoorlijn zwolle enschede van de provincie wordt. Het zou dan natuurlijk handig zijn als syntus hiier gaat rijden. Dit is makkelijk en voordelig met het bestellen van een abbonnement.
Als je bij syntus een trajectkaart koop kan je uit de volgende 3 opties kiezen: trein, Bus, trein&bus dit kan bjjvoorbeeld tussen zutphen oldenzaalMichael 1988 schreef:Ik denk dat er dan misschien bezwaar komt van o.a. Arriva en mogelijk ook NS en/of andere vervoerders. Niet dat ik het Syntus niet gun, maar Arriva heeft ook twee aangrenzende spoorlijnen in bezit. De Vechtdallijnen namelijk. Ik denk eerder dat de spoorlijn via een aanbesteding wordt gegund aan een vervoerder en na mogelijk een x-aantal jaar alsnog wordt samengevoegd met een bestaande concessie, anders is het namelijk in strijd met de Europese regels. Daarnaast of het makkelijk is met het bestellen van een abonnement betwijfel ik. Je kunt een bus niet vergelijken met een trein en daarnaast valt de concessie Twente (waar de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal onder valt) onder de regie van de regio Twente en niet de provincie. Twee verschillende opdrachtgevers dus. Er kan wel afgesteld worden op elkaar, maar er zijn toch nog verschillen denk ik.cassie127 schreef:Ik zat even na te denken. Ik woon zelf in Raalte daar valt de consessie voor de bus Syntus Overijssel en als er in almelo hengelo en enschede syntus twente gaat rijden heb je bijna heel overijssel van syntus. Nu heb ik dus gehoord dat de spoorlijn zwolle enschede van de provincie wordt. Het zou dan natuurlijk handig zijn als syntus hiier gaat rijden. Dit is makkelijk en voordelig met het bestellen van een abbonnement.
Kwam van de week langs amersfoort staan alle afgekeurde buffels dm90 treinstellen van syntus ook staan er dacht een stuk of 8 linten (afgekeurd???)reisthijs schreef:Die van Arriva zouden ook een afdeling 1e klas krijgen als het goed is.
Wat dacht je van verkopen?Ardan schreef:24-9-3=12, wat gaat er met die 12 treinen gebeuren? Toch niet na 12 jaar al de sloop in hoop ik?
Ten eerste dat kan niet passen raalte en heino net te klein als ze met loc er voor zitten kunnen er max vier achter. Deze buffels staan nu veel rond amersfoort haarlem en amsterdam in amersfoort staan ze op het kerkhof. Ze zijn afgekeurd.Ardan schreef:Nja, als de Buffels dan weer terug bij NSFS komen, zouden die dan mooi op Zwolle-Enschede ingezet kunnen worden. Standaard met twee stellen? Of zelfs met drie? Ik heb al eens een keer een trein met 3xBuffel zien wegrijden in Zwolle naar Nijverdal West..
In zutphen staat nu een 3/4 omgestikerde syntus lint in de vechtdallijnen stijl. Die trein is dus van arriva en daarvan is de eeste ook bijna af.reisthijs schreef:Deze rode zijn bestemd voor Zupthen-Oldenzaal daar komt geen 1 klas in.
Voor Arriva zou er 1e klas in komen maar die stellen worden dan weer blauw.
Maak een account aan op http://mijnsyntus.nl en zie dat het kan. Mar duurt nog tot december dat je het kan doen tussen Ralte nijverdal enz...Michael 1988 schreef:Ik denk dat er dan misschien bezwaar komt van o.a. Arriva en mogelijk ook NS en/of andere vervoerders. Niet dat ik het Syntus niet gun, maar Arriva heeft ook twee aangrenzende spoorlijnen in bezit. De Vechtdallijnen namelijk. Ik denk eerder dat de spoorlijn via een aanbesteding wordt gegund aan een vervoerder en na mogelijk een x-aantal jaar alsnog wordt samengevoegd met een bestaande concessie, anders is het namelijk in strijd met de Europese regels. Daarnaast of het makkelijk is met het bestellen van een abonnement betwijfel ik. Je kunt een bus niet vergelijken met een trein en daarnaast valt de concessie Twente (waar de lijn Zutphen - Hengelo - Oldenzaal onder valt) onder de regie van de regio Twente en niet de provincie. Twee verschillende opdrachtgevers dus. Er kan wel afgesteld worden op elkaar, maar er zijn toch nog verschillen denk ik.cassie127 schreef:Ik zat even na te denken. Ik woon zelf in Raalte daar valt de consessie voor de bus Syntus Overijssel en als er in almelo hengelo en enschede syntus twente gaat rijden heb je bijna heel overijssel van syntus. Nu heb ik dus gehoord dat de spoorlijn zwolle enschede van de provincie wordt. Het zou dan natuurlijk handig zijn als syntus hiier gaat rijden. Dit is makkelijk en voordelig met het bestellen van een abbonnement.
Ja inderdaad deze bedoelde ik dit is deie omgestikerde vechtdallijnen lintreisthijs schreef:Ik kwam net al ergens een foto tegen van een Arriva-Lint: http://martijnvanvulpen.nl/web/index.php/84-geen-categorie/296-arriva-lint
Nee, niet afgekeurd maar door het leasebedrijf van NS te koop aangeboden. Zeker voor die Lint-treinen zie ik nog wel snel een koper komen.cassie127 schreef:Kwam van de week langs amersfoort staan alle afgekeurde buffels dm90 treinstellen van syntus ook staan er dacht een stuk of 8 linten (afgekeurd???)reisthijs schreef:Die van Arriva zouden ook een afdeling 1e klas krijgen als het goed is.
Wat dacht je van verkopen?Ardan schreef:24-9-3=12, wat gaat er met die 12 treinen gebeuren? Toch niet na 12 jaar al de sloop in hoop ik?
Oke, wat bedoel je hier precies mee? :?cassie127 schreef:Ten eerste dat kan niet passen raalte en heino net te klein als ze met loc er voor zitten kunnen er max vier achter. Deze buffels staan nu veel rond amersfoort haarlem en amsterdam in amersfoort staan ze op het kerkhof. Ze zijn afgekeurd.Ardan schreef:Nja, als de Buffels dan weer terug bij NSFS komen, zouden die dan mooi op Zwolle-Enschede ingezet kunnen worden. Standaard met twee stellen? Of zelfs met drie? Ik heb al eens een keer een trein met 3xBuffel zien wegrijden in Zwolle naar Nijverdal West..
Huh ... mis ik hier iets? Arriva rijdt / gaat toch op de Vechdallijnen rijden met GTW's. Waarom dan die twee LINTen?reisthijs schreef:Ik kwam net al ergens een foto tegen van een Arriva-Lint: http://martijnvanvulpen.nl/web/index.php/84-geen-categorie/296-arriva-lint
De treinen van Syntus zijn niet echt oud (de oudste stellen stamden uit 2001). Het is niet bepaald logisch om materieel wat nog in redelijk goede staat is al gelijk te slopen. Dan is reviseren vaak een goedkopere optie dan volledig nieuw materieel te bestellen. Alhoewel ik persoonlijk weet dat oudere dingen vaak meer onderhoud nodig hebben dan nieuwe dingen, ongeacht wat het is. Daarnaast, en dat werd al eerder aangehaald hier door gkw1969, hoeft het materieel voor de lijn Almelo - Mariënberg niet nieuw te zijn van de opdrachtgever.KM46 schreef:Huh ... mis ik hier iets? Arriva rijdt / gaat toch op de Vechdallijnen rijden met GTW's. Waarom dan die twee LINTen?reisthijs schreef:Ik kwam net al ergens een foto tegen van een Arriva-Lint: http://martijnvanvulpen.nl/web/index.php/84-geen-categorie/296-arriva-lint
Waar is de 3401 gebleven??? Die reed vroeger ook tussen zwolle EnschedeMdJ schreef:In de s7900 rijden in totaal 6 composities, waarvan op het hoogtepunt van de ochtendspits 2 treinen met 3*DM90 rijden, de rest van 2*DM90. Na de spits rijdt men alle setjes met 2*DM90. Misschien net 1 of 2 slagen met 1*DM90.
In 2006 is dit treinstel toegevoegd aan het vaste park voor de diensten van RegioNS op het traject Apeldoorn-Zutphen. In 2012, nadat Arriva het traject Apeldoorn-Zutphen heeft overgenomen, enkele dagen op Zutphen Goederen gestaan, vervolgens naar Hengelo en werd op 6 mei 2013 naar de wagenloods in Amersfoort gesleept. Op 28 juni is het treinstel naar Haarlem gegaan om onderdelen af te staan voor treinstellen 3428, 3440, 3444 of 3445.cassie127 schreef:Waar is de 3401 gebleven??? Die reed vroeger ook tussen zwolle EnschedeMdJ schreef:In de s7900 rijden in totaal 6 composities, waarvan op het hoogtepunt van de ochtendspits 2 treinen met 3*DM90 rijden, de rest van 2*DM90. Na de spits rijdt men alle setjes met 2*DM90. Misschien net 1 of 2 slagen met 1*DM90.