Re: Concessie Twente (2024-2028)
Geplaatst: ma 25 dec 2023, 15:57
Heel vreemd. In IJssel-Vecht rijden we gewoon een zondagsdienst met ReserveerRRReis, lijkt me ook niet meer dan normaal.
Nee, wederom niet. Alleen vanavond na 20.00 uur, maar zelfs dan reed er slechts 1 busje die drie lijnen moest bedienen terwijl ze met 2 busjes moeten rijden. Zo klooien maar wat aan bij Arriva....
Volgens Arriva allemaal opstartproblemen, hoe kun je ook verwachten dat het in week 3 goed zou kunnen gaan...Sundance-Kid schreef: ↑do 28 dec 2023, 16:11 Vandaag in Enschede voor de zoveelste keer een lijn 5 Helmerhoek via Haaksbergerstraat op de Zuiderval gespot.
En daarna als douceurtje een gratis dagkaart. (Mijn klacht ging over een reisje Oldenzaal - Haaksbergen, waarbij ik strandde op de halte Landweerweg tussen Oldenzaal en Enschede en daarna de 63 naar Borculo vervolgens niet kwam opdagen. Maar inhoudelijk reageren how maar).Zoals je hebt gemerkt zijn er opstartproblemen bij de overname van de regio Twente. Bedankt voor het delen van je ervaring. We begrijpen dat je hier last van hebt gehad en daar bieden we onze excuses voor aan. We laten je ook graag weten dat al onze medewerkers hard werken aan het oplossen van deze opstartproblemen.
In korte tijd zijn er veranderingen zoals een nieuwe dienstregeling waarbij routes en aansluitingen zijn aangepast en zijn rijtijden veranderd. Dit kost tijd voordat iedereen gewend is aan de nieuwe situatie.
We inventariseren problemen en zoeken naar een oplossing. Dit doen we niet alleen nu maar continu, want alleen zo kunnen we onze dienstverlening blijven verbeteren en problemen in de toekomst voorkomen.
Weet je zeker dat het ook daadwerkelijk lijn 5 was? Soms wil de bestemming namelijk wel eens blijven hangen...Sundance-Kid schreef: ↑do 28 dec 2023, 16:11 Vandaag in Enschede voor de zoveelste keer een lijn 5 Helmerhoek via Haaksbergerstraat op de Zuiderval gespot.
Hahaha ohw jij krijgt steeds dezelfde reactie als ik... Ik kan inmiddels al bijna een maand gratis reizen met al die gratis dagkaarten.Dre schreef: ↑do 28 dec 2023, 19:51 Nou, klacht indienen en afgewimpeld worden met een standaardreactie:En daarna als douceurtje een gratis dagkaart. (Mijn klacht ging over een reisje Oldenzaal - Haaksbergen, waarbij ik strandde op de halte Landweerweg tussen Oldenzaal en Enschede en daarna de 63 naar Borculo vervolgens niet kwam opdagen. Maar inhoudelijk reageren how maar).Zoals je hebt gemerkt zijn er opstartproblemen bij de overname van de regio Twente. Bedankt voor het delen van je ervaring. We begrijpen dat je hier last van hebt gehad en daar bieden we onze excuses voor aan. We laten je ook graag weten dat al onze medewerkers hard werken aan het oplossen van deze opstartproblemen.
In korte tijd zijn er veranderingen zoals een nieuwe dienstregeling waarbij routes en aansluitingen zijn aangepast en zijn rijtijden veranderd. Dit kost tijd voordat iedereen gewend is aan de nieuwe situatie.
We inventariseren problemen en zoeken naar een oplossing. Dit doen we niet alleen nu maar continu, want alleen zo kunnen we onze dienstverlening blijven verbeteren en problemen in de toekomst voorkomen.
In het leven is maar 1 ding zeker. En het was dus niet de eerste keer. En stond de bestemming niet goed, tja, dan had het ook lijn 1 naar Wesselerbrink kunnen zijn.dennistd schreef: ↑vr 29 dec 2023, 01:11Weet je zeker dat het ook daadwerkelijk lijn 5 was? Soms wil de bestemming namelijk wel eens blijven hangen...Sundance-Kid schreef: ↑do 28 dec 2023, 16:11 Vandaag in Enschede voor de zoveelste keer een lijn 5 Helmerhoek via Haaksbergerstraat op de Zuiderval gespot.
Ik heb nog maar één halte gezien waar een Rrreis-dienstregeling hing: De bushalte bij De Grote Zwaan van lijn 593 Oldenzaal - De Lutte richting Oldenzaal.
Het potje dat Eurobahn ervan maakt is inmiddels al een behoorlijk schoolkind geworden en heeft z'n 6e verjaardag gevierd. Dat staat weliswaar los van deze concessie, maar laat wel zien hoe bont je 't kunt maken bij de provincie Overijssel. En dan mag de NWL penvoerder zijn, maar 't is toch echt elke keer het stukkie van Overijssel (Bentheim - Hengelo) waar structurele problemen spelen. Het ging een tijdje (wat) beter, maar nu is het vaak uitval en vertraging (maar dat laatste komt wellicht ook door een Berlijntrein die ook niet schitterd in punctualiteit en het traject dat de IC77 en RB61 delen).RTBS schreef: ↑ma 01 jan 2024, 15:56Minpuntje is wel dat vandaag bij Keolis en Eurobahn weer eens de helft van de treinen uitvallen. Dacht dat Keolis onlangs nog riep dat alle problemen vanaf december opgelost zouden zijn. Achja dat roepen ze vrijwel maandelijks en ze komen ermee weg.... Tijd voor flinke boetes lijkt mij.
In Hengelo hangen ze bij de haltes met abri over het algemeen wel, alleen de haltes zonder abri hangen nog altijd de oude aan de "paal". Dat dat in de vierde week nog altijd niet geregeld is zegt wel heel veel over Arriva.
Op de RB61 is het Nederlandse deel overduidelijk het kind van de rekening want dat deel gooien ze er heel gemakkelijk uit bij flinke vertraging. In Duitsland durven ze dat niet te flikken want die nemen wel maatregelen, Provincie Overijssel doet alleen maar aan monitoren, niet aan handhaven en dat weten ze bij Eurobahn. Ik zag net rond half 1 weer een behoorlijke hoeveelheid mensen in Hengelo op de RB61 wachten en de RB61 uit Bielefeld zat ook propvol (die overigens keurig op tijd reed). Het leek erop dat de ICB weer eens uitgevallen was. Wat dat betreft is de RB61 wel een uitkomst, heb er zelf ook een paar keer gebruik van gemaakt als de ICB weer eens uitviel. Leuk ritje naar Bielefeld en daar overstappen op de ICE naar Berlijn. Uiteindelijk ben je niet veel later in Berlijn.Dre schreef: ↑di 02 jan 2024, 13:06 Het potje dat Eurobahn ervan maakt is inmiddels al een behoorlijk schoolkind geworden en heeft z'n 6e verjaardag gevierd. Dat staat weliswaar los van deze concessie, maar laat wel zien hoe bont je 't kunt maken bij de provincie Overijssel. En dan mag de NWL penvoerder zijn, maar 't is toch echt elke keer het stukkie van Overijssel (Bentheim - Hengelo) waar structurele problemen spelen. Het ging een tijdje (wat) beter, maar nu is het vaak uitval en vertraging (maar dat laatste komt wellicht ook door een Berlijntrein die ook niet schitterd in punctualiteit en het traject dat de IC77 en RB61 delen).
Desondanks toch nog erg veel inzet van diesels, op sommige momenten zie je uitsluitend diesels rijden. Is deze concessie überhaupt wel met 104 accu-bussen uit te voeren als die 3x per dag opgeladen moeten worden? De laadpunten liggen ook niet echt om de hoek.
Waarbij dit de stallingen zijn waar 's ochtends vertrokken wordt. Tussendoor en einde dienst kunnen ze op andere stallingen binnenkomen en eindigen.Speedmaster schreef: ↑wo 03 jan 2024, 14:54 Almelo: 587100
Enschede: 587200
Groenlo: 587300
Hengelo: 587400
Oldenzaal:4587500
Volvo is gestopt/gaat stoppen met de productie van de 7900 serie dus dat wordt lastig denkikomaylie schreef: ↑wo 03 jan 2024, 16:34 Ik dacht eerst ook dat er iets meer waren dan 104, nu is dat exact hetzelfde aantal als het aantal Citea's die daar voorheen reden. Syntus had echter ook Amba's uit andere concessies gehaald, waardoor ze toen ongeveer 110 bussen hadden. Misschien nog wat extra nabestellen als het mogelijk is? Heb je ook gelijk reserves zonder diesels te hoeven inzetten.