Pagina 35 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 29 apr 2020, 16:45
door Roeland
KL577 schreef:Mijn werk had ooit een heidedag georganiseerd in Hotel Nol in het Bosch, niet te bereiken dus met het OV - wat erg onhandig blijkt als het gros van je personeel met het OV naar zijn werk/heidedag reist.
Dat zegt volgens mij meer over de organisator voor die heidag dan over de potentie voor lijn 51 resp. 88.
Dan had-ie beter De Dennen in Renswoude kunnen nemen (daar stopt de X80 voor de deur, en restaurant De Dennen was een paar jaar geleden zelfs de eindhalte voor de spitsritten).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 29 apr 2020, 17:37
door Daniel
Gebruikersnaam schreef:Ik ben wel benieuwd hoe de aansluiting van lijn 5 op de toekomstige lijn naar Wageningen Campus wordt. Voor de Edenaren die helemaal tegen de A30 wonen kan dat misschien een interessant alternatief bieden.
Krapjes waarschijnlijk: lijn 5 komt later dan X80 op De Klomp aan en vertrekt eerder.
Al zou je op zich aansluiting in de spits kunnen realiseren door dan op de spitsritten van X80 aan te sluiten. Die komen later dan lijn 5 aan dus dan zou je op allebei aan kunnen sluiten (uit 5 dan wel een overstap van een minuut of 10). En het zorgt gelijk voor een betere verdeling van de reizigers op X80.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 29 apr 2020, 20:13
door KL577
Roeland schreef:
KL577 schreef:Mijn werk had ooit een heidedag georganiseerd in Hotel Nol in het Bosch, niet te bereiken dus met het OV - wat erg onhandig blijkt als het gros van je personeel met het OV naar zijn werk/heidedag reist.
Dat zegt volgens mij meer over de organisator voor die heidag dan over de potentie voor lijn 51 resp. 88.
Dan had-ie beter De Dennen in Renswoude kunnen nemen (daar stopt de X80 voor de deur, en restaurant De Dennen was een paar jaar geleden zelfs de eindhalte voor de spitsritten).
Inderdaad niet handig. Maar voor de goede orde, ik heb niet gezegd dat er een enorm reizigerspotentieel in Wageningen Hoog zit. Het doortrekken van lijn 51 direct richting Bennekom en Ede-Wageningen zou primair de 12.000 Renkummers en Heelsummers een goede verbinding met een dichtbij gelegen IC station geven.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 29 apr 2020, 20:14
door sirvinniei
Gebruikersnaam schreef: Ik ben wel benieuwd hoe de aansluiting van lijn 5 op de toekomstige lijn naar Wageningen Campus wordt. Voor de Edenaren die helemaal tegen de A30 wonen kan dat misschien een interessant alternatief bieden.
Ik neem aan dat de lijn Klp Wageningen gewoon via Kernhem gaat rijden. Anders kan je misschien nog een halte op de N224 realiseren. Overstappen van lijn 5 lijkt me in ieder geval omslachtig en om.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: wo 29 apr 2020, 22:08
door cassie127
Ik heb via de website van buurtbus lijn 598 voorbij zien komen dat de nieuwe buurtbusjes Volkswagen E-Crafter busjes gaan worden met verlaagde instap en een elektrische rolstoelplank

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 08:15
door Roeland
sirvinniei schreef:Ik neem aan dat de lijn Klp Wageningen gewoon via Kernhem gaat rijden. Anders kan je misschien nog een halte op de N224 realiseren. Overstappen van lijn 5 lijkt me in ieder geval omslachtig en om.
Ik zou eigenlijk eerder vermoeden dat die lijn 87 (of 89) Klp - Wageningen via Rhenen gaat rijden (en dan de 280 vervangt), omdat-ie aan de X80 wordt gekoppeld, en omdat de X80 vroeger ook via Rhenen naar Wageningen reed.
Maar we laten ons verrassen door het vervoerplan dat t.z.t. bekend zal worden...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 08:55
door sirvinniei
Er wordt niks gekoppeld, er is een aansluiting. Via Veenendaal/Rhenen lijkt me erg onwaarschijnlijk om 3 redenen. Allereerst past het elektrische materieel hoogstwaarschijnlijk niet onder de tunnel van Klp door. Ten tweede is de volledige route gigantisch vertragingsgevoelig. En ten derde en misschien wel heet belangrijkste: die route rijdt grotendeels door provincie Utrecht, waar geen gedoging voor is. Wanneer keolis deze route zou hebben aangeboden in het vervoerplan zouden ze een oneerlijk concurrentievoordeel hebben gehad.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 10:12
door BrengMe
De route van de nieuwe lijn 89 gaat inderdaad niet via Rhenen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 10:28
door Daelea
sirvinniei schreef:Ik neem aan dat de lijn Klp Wageningen gewoon via Kernhem gaat rijden. Anders kan je misschien nog een halte op de N224 realiseren. Overstappen van lijn 5 lijkt me in ieder geval omslachtig en om.
Roeland schreef:Ik zou eigenlijk eerder vermoeden dat die lijn 87 (of 89) Klp - Wageningen via Rhenen gaat rijden (en dan de 280 vervangt), omdat-ie aan de X80 wordt gekoppeld, en omdat de X80 vroeger ook via Rhenen naar Wageningen reed.
Maar we laten ons verrassen door het vervoerplan dat t.z.t. bekend zal worden...
Ik zou eerder verwachten dat de 89 een snelbus-achtige lijn wordt (89c op de kaart hieronder): via de A30 en A12 naar de N781, om zo naar de Campus te rijden.

Aangezien ik heerlijk veel tijd heb in deze meivakantie, heb ik de geopperde routes op een kaart ingetekend. Hoewel de 89a-variant via Rhenen net ontkracht is, was het wat mij betreft op zich wel een kansrijke route geweest: zowel Veenendaal als Rhenen krijgen zo een rechtstreekse verbinding met de Campus. De route van 89b (via Kernhem) heb ik binnen Ede vervolgens zo gestrekt mogelijk ingelegd. Zoals Roeland al zei, we zullen het uiteindelijk wel zien...

Afbeelding

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 10:57
door Roeland
Het is inderdaad goed mogelijk dat ze 89c doen (via Kernhem) en dat lijn 5 dan wordt ingekort tot Ede-W - Kernhem. Want de tijden van de 89 komen wel erg overeen met die van de 5 op Klp. Dan krijgt Ede-Veldhuizen meteen ook een mooie rechtstreekse verbinding met Wageningen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 14:30
door sirvinniei
@Thom Mooi gemaakt.

@Roeland ik denk dat je 89b bedoelt. Zou je lijn 5 op zondag en 's avonds wel moeten doortrekken.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 15:49
door gkw1969
Als reactie op dit bericht goede vraag gesteld door Sirvinniei.

Uit voorzorg weggehaald.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 15:54
door sirvinniei
Mag je dit wel delen dan?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 16:33
door Roeland
sirvinniei schreef:@Thom Mooi gemaakt.

@Roeland ik denk dat je 89b bedoelt. Zou je lijn 5 op zondag en 's avonds wel moeten doortrekken.
Klopt, ik bedoel inderdaad 89b!
In lijn 5 bij Klp zie ik 's avonds zo weinig reizigers zitten, dat ik me kan voorstellen dat je Klp - Kernhem 's avonds en op zondag niet meer gaat aanbieden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 16:49
door CamilleKreemers
Thom69 schreef:Ik zou eerder verwachten dat de 89 een snelbus-achtige lijn wordt (89c op de kaart hieronder): via de A30 en A12 naar de N781, om zo naar de Campus te rijden.

Aangezien ik heerlijk veel tijd heb in deze meivakantie, heb ik de geopperde routes op een kaart ingetekend. Hoewel de 89a-variant via Rhenen net ontkracht is, was het wat mij betreft op zich wel een kansrijke route geweest: zowel Veenendaal als Rhenen krijgen zo een rechtstreekse verbinding met de Campus. De route van 89b (via Kernhem) heb ik binnen Ede vervolgens zo gestrekt mogelijk ingelegd. Zoals Roeland al zei, we zullen het uiteindelijk wel zien...

Afbeelding
Welke app heb jij gebruikt hiervoor?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 17:04
door Daelea
Met Adobe Illustrator (kan ook met Inkscape, gratis alternatief) ;-)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 17:25
door sirvinniei
Roeland schreef:
sirvinniei schreef:@Thom Mooi gemaakt.

@Roeland ik denk dat je 89b bedoelt. Zou je lijn 5 op zondag en 's avonds wel moeten doortrekken.
Klopt, ik bedoel inderdaad 89b!
In lijn 5 bij Klp zie ik 's avonds zo weinig reizigers zitten, dat ik me kan voorstellen dat je Klp - Kernhem 's avonds en op zondag niet meer gaat aanbieden.
Juist om de lage bezetting lijkt me het doorrijden naar Klp nuttig. Hierdoor reizen er tenminste mensen in beide richtingen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 01 mei 2020, 19:32
door ovVeluwe
Citaro 5211 is inmiddels wit! Alle gasbussen zullen komende tijd wit gespoten worden voor de RRReis huisstijl.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 01 mei 2020, 19:52
door Lijn 45
Had niet verwacht dat ze daar nu al mee zouden beginnen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 01 mei 2020, 20:22
door Daniel
Ik vermoed dat dat oorspronkelijk ook niet het plan was, maar dat ze er nu even handig gebruik van maken dat er veel minder bussen nodig zijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 01 mei 2020, 21:04
door teun
Ik ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien! *O*

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 02 mei 2020, 01:14
door sirvinniei
De geledes van lijn 84 en 88 zullen dan vast wel omgespoten worden naar comfort rrreis. Ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 02 mei 2020, 01:44
door ovVeluwe
En ook de CapaCity's in Zwolle gaan wit worden, denk wel dat ik het blauw die wagens beter vind staan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 03 mei 2020, 14:50
door Mdk
Welke lijnen verwachten jullie dat er eigenlijk van rijden als ComfortRrreis? Zitten daar qua materieel eigenlijk ook hogere eisen aan vast?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 03 mei 2020, 14:57
door Lijn 45
Ik las ergens dat er drie C-lijnen komen, die zullen waarschijnlijk worden gereden met de luxere BYD's.