Pagina 37 van 65

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 23 jul 2023, 12:52
door Meltrain
Goed nieuws. :pos:
Dan is het wel van belang dat de Ebusco's op tijd geleverd worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 26 jul 2023, 20:29
door Petert87
Alle bussen worden in principe over de hele concessie verdeeld. Dus de BYDs komen ook naar IJsselmond gebied.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 26 jul 2023, 22:26
door Milco
Ik vraag mij wel nog steeds af wat de exacte inzet straks wordt van de BYD’s en Ebusco’s en of de BYD’s in de 27xx-nummering wellicht op het SnelRRReis blijven of terug worden genummerd.

Naar mijn idee zijn er nu namelijk meer SnelRRReis BYD’s dan de 31 Ebusco’s die er gaan komen, maar zijn alle huidige ComfortRRReis BYD’s al hard nodig voor de lijnen 301 en 304, dus dat lijkt mij dan ook geen optie voor extra SnelRRReis-wagens. Er komen echter wel flink wat SnelRRReis-lijnen bij…

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 26 jul 2023, 23:48
door ovVeluwe
De 24xx serie moet uiteindelijk op de stadsdienst van Lelystad gaan rijden en de Ebusco's op lijn 201, 210 en 217. Vermoedelijk gaat de 27xx serie dan naar IJsselmond (ik ken het volledige vervoerplan nog niet, maar de meeste lijnen daar worden SnelRRReis). Of er moet in de tussentijd nog iets veranderd zijn in het plan, maar we gaan het vanzelf zien. Ik betwijfel nog steeds of 36* extra bussen genoeg zullen zijn.

*31 Ebusco's en 5 BYD's

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 27 jul 2023, 09:52
door Station Luchtbal
Voor de geïnteresseerden: de eerste 18 meter Ebusco 3.0 staat sinds maandag op kenteken (62BVR3).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 27 jul 2023, 09:56
door Milco
Ik wist niets van Ebusco’s van 18m voor EBS? Weet enkel dat ze 31 Ebusco’s van 13,5m hebben besteld.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 27 jul 2023, 10:09
door Petert87
Als ik goed heb geteld, zijn het 5 snelRRReis lijnen voor IJsselmond gebied. Dat is (denk ik) net een kwart van alle IJsselmond lijnen. Dus dat valt allemaal wel mee

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 27 jul 2023, 10:32
door Station Luchtbal
Milco schreef: do 27 jul 2023, 09:56 Ik wist niets van Ebusco’s van 18m voor EBS? Weet enkel dat ze 31 Ebusco’s van 13,5m hebben besteld.
Dan ligt het misverstand bij mij. Ik kwam de registratie van de 18 meter Ebusco tegen en dacht aan dit topic. Abuis dus. De 18 meter zal voor een ander bestemd zijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 27 jul 2023, 11:09
door ArrivaBas
Dat is aannemelijk een demobus. In Nederland heeft Ebusco nog geen klanten voor deze variant. De gelede versie van de 3.0 wordt gegeven de huidige orderportefeuille van Ebusco voorlopig vrijwel alleen aan Scandinavische landen geleverd. Binnen West-Europa staan er verder enkele orders open in Duitsland en Frankrijk.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 27 jul 2023, 11:24
door Milco
Bij Qbuzz GD zouden ze ook gaan rijden meen ik.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 27 jul 2023, 11:49
door Station Luchtbal
Inderdaad, 18 stuks voor GD.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 27 jul 2023, 19:42
door NintendoC
Op de stalling in Zwolle staat een nieuwe buurtbus de 9341. Kenteken was niet leesbaar vanaf de openbare weg. Extra reserve?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 27 jul 2023, 19:45
door Etienne
Stadsbuurtbus Kampen (A)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 27 jul 2023, 19:47
door NintendoC
O ja, die rijden nog met een Mercedes rond. :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 27 jul 2023, 21:11
door sirvinniei

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 28 jul 2023, 13:35
door NintendoC
Op de Stadsbuurtbus Kampen rijdt bus 9332, maar dit is de S-185-KG die een ongeluk heeft gehad toch? Is deze weer opgelapt of heeft men de boordcomputer in een nieuwe bus gezet?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 28 jul 2023, 13:46
door Daniel
Rijd daar überhaupt al een nieuwe bus rond? De laatste keer dat ik in Kampen was, nadat de 510 naar EBS gegaan was, reed er een witte Sprinter op die lijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 28 jul 2023, 14:18
door NintendoC
Sinds vanochtend blijkbaar. Lijkt erop dat de computer van de oude bus in de 9341 is gezet.

https://twitter.com/Stadsbuurtbus/statu ... 2082862081

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 28 jul 2023, 14:26
door Meltrain
ovVeluwe schreef: wo 26 jul 2023, 23:48 Ik betwijfel nog steeds of 36* extra bussen genoeg zullen zijn.
*31 Ebusco's en 5 BYD's
Komen er ook 5 BYD's bij? Zijn dat dan bussen die eerder niet overgenomen werden van Keolis?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 28 jul 2023, 14:40
door Lijn 45
Ja, er staan meerdere bij EBS Zwolle.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 28 jul 2023, 15:17
door ovVeluwe
EBS krijgt 5 BYD's "uit coulance" van de fabrikant uit coulance. Inderdaad uit de serie van Keolis.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 28 jul 2023, 21:46
door Daniel
NintendoC schreef: vr 28 jul 2023, 14:18 Sinds vanochtend blijkbaar. Lijkt erop dat de computer van de oude bus in de 9341 is gezet.
Check. Toevallig las ik je bericht nog terwijl ik onderweg was voor wat plaatjes in die hoek van IJsselmond, dus ook nog maar even richting Kampen geweest...
Afbeelding
EBS 9341 - Kampen, Kennedylaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 29 jul 2023, 00:35
door Durashift
Meltrain schreef: zo 23 jul 2023, 12:52 Goed nieuws. :pos:
Dan is het wel van belang dat de Ebusco's op tijd geleverd worden.
Dát wordt wel een dingetje.. onder andere de vertragingen in de toeleveringsketen blijven aanhouden. :( ... én..je verwácht het niet: personeelstekort. *bus*

Ebusco dacht dit jaar zwarte cijfers te gaan schrijven (voor belastingen etc..) maar dat idee kan opgeschoven worden naar volgend jaar.. ;)
(..)Zoals eerder gecommuniceerd heeft Ebusco te maken met materiaaltekorten als gevolg van verstoringen in de toeleveringsketen. Ofschoon de toeleveringsketen herstellende is, leidt dit in combinatie met de aanhoudende arbeidskrapte tot meer vertraging in de productie van bussen dan verwacht. Door de tegenwind blijft de resultaatontwikkeling in het eerste halfjaar achter bij de verwachtingen van Ebusco.

Mitigerende maatregelen

Om aan de huidige orders te voldoen en de toekomstige groei van het orderboek te faciliteren, zet Ebusco nu in op een versnelde opschaling van haar productiecapaciteit met hulp van drie assemblagepartners in Europa en daarbuiten. Niet alleen hebben alle partners afzonderlijk reeds bewezen de kwaliteit van de assemblage te kunnen borgen, ook helpen zij de productie te versnellen en de bruto marge te verbeteren. Met de geplande opening van de productiefaciliteit in Rouen, Frankrijk en een externe casco assemblagepartner, werkt Ebusco bovendien aan opschaling van de cascoproductie.

Vooruitzichten en strategische prioriteiten voorbij 2023

Mede doordat het aantal bussen dat bijdraagt aan de omzet lager uitvalt, is het niet langer realistisch om te veronderstellen dat de eerdere verwachtingen voor de omzet evenals een positieve EBITDA in 2023 gehaald worden. Met de nieuwe maatregelen verwacht Ebusco over de tweede helft van 2023 een aanzienlijke verbetering van het operationele resultaat te boeken vergeleken met het eerste halfjaar. Daarmee verwacht Ebusco over het gehele jaar 2023 desondanks een significante omzetstijging ten opzichte van 2022. In 2024 verwacht het bedrijf EBITDA positief te zijn. (,,)
https://www.transport-online.nl/site/15 ... or-ebusco/

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 29 jul 2023, 10:47
door Milco
Volgens busposities heeft Ebusco 2531 al realtime informatie uitgezonden. Geen idee of dat kan kloppen of dat er wellicht een boordcomputer uit een andere bus (BYD) is gebruikt, maar het is wel opvallend.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 29 jul 2023, 11:23
door Lijn 45
Ik zou niet weten wat die aan het eind van een doodlopend straatje in Havelte zou moeten, het was vast iets anders wat die data uitzond. :p