Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9201
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Het valt mij toch wel op dat de meeste uitbreidingen zitten in de (kleinere) gebieden die verdwijnen (voor mijn gevoel):
  • Lijnen 84/88 gaan vaker rijden
  • Lijn 108 gaat vaker rijden
  • Nieuwe lijn 110
  • Lijn 91 gaat vaker rijden
  • Lijn 105 gaat vaker rijden
  • 2 nieuwe lijnen in Deventer en frequentieverdubbeling naar een halfuursdienst op de rustige tijden. Terwijl chauffeurs daar zeggen dat je nog op tijd bent als je de route achterstevoren rijdt, zo weinig passagiers 's avonds.
Buiten gebieden die verdwijnen:
  • Lijn 205 gaat vaker rijden
  • Lijn 100 gaat vaker rijden
  • Lijn 29 gaat vaker rijden
  • Lijn 104 wordt doorgetrokken
  • Lijn 170 wordt doorgetrokken
  • Lijn 200 wordt doorgetrokken
  • Enkele lijnen in Apeldoorn gaan 6x/uur rijden
  • Enkele extra lijn in Zwolle
En dan moet Lelystad nog komen waar de zwaarste klappen zouden gaan vallen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4402
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

De concessiedelen IJsselmond en Lelystad komen nog. En op basis van de verdelingen zal er een slachtveld in Lelystad komen en ook wijzigingen in IJsselmond.
gkw1969
Berichten: 1825
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door gkw1969 »

regenmaker schreef:Het valt mij toch wel op dat de meeste uitbreidingen zitten in de (kleinere) gebieden die verdwijnen (voor mijn gevoel)
Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat Keolis de opdrachtgever al wil laten zien hoe het vervoer in de andere 2 concessies georganiseerd gaat worden, mochten zij winnen.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1418
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Wordt er eigenlijk nog iets met de CapaCity bussen gedaan, naast ander stofje op de stoelen en andere kleur. Hoorde iets over een ombouw van de motor, weet iemand meer?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Selivio
Berichten: 416
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Selivio »

Die dingen zijn toch al euro-6?
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1418
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Klopt. Enige wat ik weet dat een eventuele omhouw tot hybride mogelijk is, maar geen idee of er plannen voor zijn.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Er zitten enkele mooie dingen in, maar ook enkele zorgelijke dingen. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan lijn 101 die én minder ritten krijgt én ingekort en afgebogen wordt naar station Vathorst, waardoor de rechtstreekse verbinding met het ROC en de scholen in Schothorst (toch belangrijke bestemmingen) verbroken wordt. Ik ben het verder ook eens met het ROCOV dat dit echt een sterfhuiscontructie is en die lijn daardoor binnen enkele jaren dan gaat verdwijnen.

Op zich is het rijden naar station Vathorst niet verkeerd (ligt wel aan de route en hoe snel het is), want voor de wijk Corlaer kan dat het beste station zijn om te gebruiken als je ri. Utrecht/Hilversum wilt reizen. Alleen met maar 1x p/u een bus, is die verbinding natuurlijk niet meer interessant. Daarnaast snij je ook nog studenten af die naar het ROC en de scholen in Schothorst moeten, omdat die de rechtstreekse bus verliezen en gezien de lage frequentie kan overstappen (zeker op de terugweg) nogal lange vertragingen opleveren als je de overstap mist, waardoor men dan liever de bus mijdt.

Dit terwijl ik denk dat lijn 101 tussen Nijkerk en Amersfoort een veel beter lopende buslijn zou kunnen zijn, als die aantrekkelijker gemaakt zou worden door weer door te rijden naar Amersfoort Centrum en CS en op station Vathorst goed aan te sluiten op een van de 2 sprinterseries.

Ik zou (zodra de concessie IJsselmond erbij komt en deels mits de provincie Utrecht en Keolis Utrecht ermee instemt) lijn 101 vervangen door een nieuwe lijn 101 die Amersfoort CS - Harderwijk rijdt, waarbij binnen Utrecht de route van lijn 5 wordt gereden, tussen station Vathorst en Nijkerk Corlaer via de Oeverweg (bussluisje aanleggen), Verbindingsweg en Arkemheenweg en dan de routes van lijnen 101 en 142 volgen. Nieuwe haltes bij de kruising Oeverweg/Domstraat (en een loopbrug aanleggen naar de Hindeloopenkade) en bij de rotonde Arkemheemweg/Agaatvlinder/Fliersteeg om de wijk Corlaer en het nieuwe industrieterrein De Flier beter te bedienen. De frequentie dan 2x p/u laten zijn ma-za overdag en 1x p/u 's avonds en zondags. Stadslijn 5 dan terugbrengen tot 2x p/u CS - Schothorst ma-za overdag en 1x p/u CS - Vathorst 's avonds en zondags.

Ik denk dat zo'n lijn nog prima zou moeten kunnen lopen.
sirvinniei
Berichten: 3645
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

101 is sowieso een lijn die vrijwel alleen maar parallel aan het spoor loopt, ik denk dat je die DRU beter kunt gebruiken voor een stadsdienst Nijkerk en versterking stadsdienst Harderwijk (maarja, het PvE was niet erg flexibel).
Op lange termijn heeft Corlaer een station nodig heeft.
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Met dat laatste ben ik het eens. Over het eerste: vandaar dat ik ook voor een lijn 101 pleit die via Zeewolde naar Harderwijk gaat i.p.v. via Putten en Ermelo. Tussen Harderwijk en Ermelo denk ik dat er ook wel voldoende potentie is en een aansluiting op station Ermelo ook gunstiger kan zijn voor Drielanden.

Eigenlijk zou je dus kunnen zeggen dat ik (vanaf Harderwijk gezien) de 101 wil inkorten tot Ermelo en de 142 wil verlengen naar Amersfoort en wil uitbreiden qua frequentie:
- Lijn 142 Harderwijk - Zeewolde - Nijkerk - Amersfoort: station Vathorst, IKEA, station Schothorst, Koperhorst, Kruiskamp, Centrum, CS (2x p/u)
huidige tijden van de 142 kunnen dan nagenoeg gelijk blijven, omdat je dan rond .00/.30 doorkomt op station Nijkerk (goede overstap Zeewolde<->Utrecht) en rond .15/.45 op station Vathorst (uit beide richtingen een goede overstap op de SPR naar Amsterdam en SPR naar Zwolle)

- Lijn 101 Harderwijk Station - Drielanden - rondje Ermelo (kan evt. ook een stadsnummer krijgen)
's ochtends is het rondje in Ermelo dan Kolbaanweg - Oude Nijkerkerweg - Telgterweg - Dokter van Dalelaan - Horsterweg - Kolbaanweg (tegen de klok in), waarbij de doorkomsttijd bij het station dan .17/.47 is (i.v.m. aansluiting op de sprinter naar Utrecht). 's Middags en 's avonds is het rondje dan met de klok mee, waarbij de doorkomsttijd bij station Ermelo dan .11/.41 is (i.v.m. de aansluiting vanaf de sprinter uit Utrecht). De doorkomsttijden door Drielanden kunnen dan nagenoeg gelijk blijven gedurende de dag, omdat het rondje dan andersom gereden wordt

De rest van lijn 101 kan geschrapt worden lijkt me, zeker nu lijn 205 doordeweeks overdag altijd 2x p/u gaat rijden.
Roeland
Berichten: 2289
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Roeland »

Lijn 101 was vroeger een goedlopende lijn, toen deze nog via Hogeweg en Amersfoort-Centrum reed (en de 103 deed toen een paar spitsritten via de slingerroute door Schothorst). Toen heeft de BBA (die toen het netwerk op de Veluwe uitkleedde) de route via de Hogeweg opgeheven en de 101 via de oude 103-route door Schothorst laten rijden, waardoor de 101 vooral stations aandeed, die vanuit Harderwijk, Ermelo, Putten en Nijkerk veel sneller met de trein te bereiken zijn. Toen is de neergang van de 101 ingezet, en zolang deze alleen maar een slakkenroute langs sprinterstation slingert, blijft het een kansloze lijn, die nog wel wordt gebruikt door een handjevol scholieren (die ook de trein hadden kunnen nemen).
Daarom zie ik eigenlijk maar 2 opties voor de 101: of weer de oude Centrumroute van vóór het desastreuze BBA-tijdperk. Of inderdaad steeds verder uitkleden tot een veredeld scholierenlijntje.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9201
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

De BBA heeft destijds de gehele stadsdienst van Apeldoorn opgewaardeerd van 2x/uur naar 4x/uur, dus over uitkleden kan ik het niet eens zijn. Wel over het anders inzetten van DRU.

Ik zou lijn 101 vanuit Harderwijk inkorten tot Putten station en het traject Nijkerk - Amersfoort aan lijn 142 plakken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Roeland schreef:Lijn 101 was vroeger een goedlopende lijn, toen deze nog via Hogeweg en Amersfoort-Centrum reed (en de 103 deed toen een paar spitsritten via de slingerroute door Schothorst). Toen heeft de BBA (die toen het netwerk op de Veluwe uitkleedde) de route via de Hogeweg opgeheven en de 101 via de oude 103-route door Schothorst laten rijden, waardoor de 101 vooral stations aandeed, die vanuit Harderwijk, Ermelo, Putten en Nijkerk veel sneller met de trein te bereiken zijn. Toen is de neergang van de 101 ingezet, en zolang deze alleen maar een slakkenroute langs sprinterstation slingert, blijft het een kansloze lijn, die nog wel wordt gebruikt door een handjevol scholieren (die ook de trein hadden kunnen nemen).
Daarom zie ik eigenlijk maar 2 opties voor de 101: of weer de oude Centrumroute van vóór het desastreuze BBA-tijdperk. Of inderdaad steeds verder uitkleden tot een veredeld scholierenlijntje.
BBA schrapte de snelle route alleen buiten de spits. Het definitief schrappen werd door Syntus in de huidige concessie gedaan.

Als ik op de wiki de ontwikkelingen terug zoek:

eind vorige eeuw had je de volgende lijnen:
101 Amersfoort - Nijkerk - Putten - Ermelo - Harderwijk (2x p/u, spitsrichting zelfs 4x p/u)
103 (Amersfoort - Hooglanderveen -) Nijkerk - Zeewolde (2x p/u, dal: 1x p/u en niet op Amersfoort-Nijkerk)

vanaf 2004 of 2005 (BBA):
101 (Amersfoort -) Nijkerk - Putten - Ermelo - Harderwijk (1x p/u en niet op Amersfoort-Nijkerk, spits 2-4x per uur hele route)
103 (Amersfoort - Hooglanderveen -) Nijkerk - Zeewolde (1x p/u en niet op Amersfoort-Nijkerk, spits 2x p/u hele route)

vanaf 2007 (Veolia):
101 (Amersfoort -) Nijkerk - Putten - Ermelo - Harderwijk (1x p/u en niet op Amersfoort-Nijkerk, spits 2-4x per uur hele route)
103 Amersfoort - Hooglanderveen - Nijkerk (1x p/u, spits 2x p/u. Za/zo-avond: niet op Amersfoort CS - Station Schothorst)

vanaf 2012 (Syntus):
101 Amersfoort - Nijkerk (alleen in de spits, 1-2x per uur)
103 Amersfoort - Hooglanderveen - Nijkerk - Putten - Ermelo - Harderwijk - Nunspeet (1x p/u met enkele spitsritten verdeeld over het traject)

vanaf 2013 (Syntus):
103 Amersfoort - Hooglanderveen - Nijkerk - Putten - Ermelo - Harderwijk - Nunspeet (1x p/u met enkele spitsritten verdeeld over het traject)

vanaf 2017 (Syntus):
101 Amersfoort - Hooglanderveen - Nijkerk - Putten - Ermelo - Harderwijk (1x p/u, spits: 2x p/u)


De snelle route zie ik niet meer terugkomen. Echter, als je zorgt dat je snel van Corlaer naar station Vathorst kan (daar goede overstap op een van beide sprinters), hem verder integreert in het stadsnet en de frequentie verhoogt naar een halfuursdienst ma-za overdag, dan zie ik nog wel een succesvolle toekomst voor deze lijn. Echter zou ik hem dan wel dus vanaf/via Zeewolde laten gaan, zodat Zeewolde ook een rechtstreekse verbinding met Amersfoort krijgt. Putten en Ermelo hebben deze al met de trein (en veel sneller), waardoor die route niet interessant is.
CamilleKreemers
Berichten: 4402
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik vind het idee van Superghost niet gek.

Lijn 142 Amersfoort - Nijkerk - Zeewolde - Harderwijk kan een zeer goede lijn worden. Ik vraag me alleen af hoe je met aansluitingen uitkomt. Daarnaast moet je een oplossing vinden voor de 159/142.
Roeland
Berichten: 2289
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Roeland »

Het lijkt me dan logischer om een doorgaande lijn 159 Almere - Zeewolde - Harderwijk te rijden, want de rijtijd Zeewolde - Almere maakt een los lijntje slecht exploitabel. Bij de huidige trein- en bustijden in Almere / Harderwijk en op de 159, heb je in de spitsrichting prima aansluitingen.
Een lijn Amersfoort - Nijkerk - Zeewolde kan (bij een lusroute in Zeewolde) in Nijkerk goed aansluiten op de trein van/naar Utrecht.
Misschien (hardop dromend) zou je vanuit Nijkerk Corlaer ook nog een spitslijntje over de A28 naar de Uithof kunnen doen?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1418
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Als je de 160 weer naar Amersfoort laat rijden, maar dit keer CS, en een aantrekkelijke frequentie en aansluiting op treinen kan het wellicht een goede concurrent worden met de trein.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9201
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

De plannen nadat de concessie IJsselmond wordt toegevoegd heb ik nog nergens voorbij zien komen tot nu toe. Dus misschien dat de route van lijn 101 nog wel wordt omgegooid.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Plannen voor IJsselmond vallen ook nog volledig buiten het vervoerplan voor IJssel-Vecht, wel zou er ergens dit jaar ook al een concept vervoerplan voor Lelystad moeten verschijnen.

Overigens is bij de gemeente Wageningen te lezen dat deze maand ook het concept PvE voor de concessie Rijn-Waal gepubliceerd zou moeten gaan worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

CamilleKreemers schreef:Ik vind het idee van Superghost niet gek.

Lijn 142 Amersfoort - Nijkerk - Zeewolde - Harderwijk kan een zeer goede lijn worden. Ik vraag me alleen af hoe je met aansluitingen uitkomt. Daarnaast moet je een oplossing vinden voor de 159/142.
De tijden van de 142 kun je aanhouden (iets verschuiven om hem symmetrisch te maken, van belang voor aansluitingen op/van trein), omdat die in Nijkerk goed aansluiten op de sprinter naar Utrecht (zeer belangrijke overstap voor Zeewolde). Rijtijd tussen station Nijkerk en Corlaer College (laatste halte van de bestaande busroute van lijn 101 die ik volg) is 7 minuten. De door mij voorgestelde route zou volgens Google Maps 7 minuten kosten. Met 1 of 2 haltes ertussen zou het denk ik in 8 gepland moeten kunnen denk ik. Dan kom je bij station Vathorst uit rond de tijd dat de 5 ri. Centraal Station vertrekt (deze schommelt gedurende de dag met een paar minuten), dus dat sluit mooi op elkaar aan. Hieronder hoe zo'n dienstregeling eruit zou kunnen komen te zien (willekeurig uur gepakt om de reisduur ook duidelijk te maken, blauw = vertrekkende treinen, rood = aankomende treinen):
7:06 Harderwijk Station
7:27 Zeewolde, Mast
7:57 Nijkerk, Station
8:05 sprinter Utrecht Centraal (8 min.)
7:54 sprinter uit Utrecht Centraal (5 min.)
7:59 Nijkerk, Station
8:06 Nijkerk, Corlaer College
8:14 Amersfoort, Station Vathorst
8:24 sprinter Amsterdam Centraal (10 min.)
8:06 sprinter uit Amsterdam Centraal (9 min.)
8:09 sprinter uit Zwolle (6 min.)

8:15 Amersfoort, Station Vathorst
8:29 Amersfoort, Station Schothorst
8:34 intercity Den Haag Centraal (5 min.)
8:30 Amersfoort, Station Schothorst
8:48 Amersfoort, Centraal Station
8:56 intercity Amsterdam Centraal (8 min.)
8:56 intercity Den Haag Centraal (8 min.)
8:59 intercity Rotterdam Centraal (11 min.)


Qua aansluitingen op de treinen op de stations zou je haast denken dat zo'n lijn ervoor gemaakt is. Hij sluit telkens precies aan op de treinen die je zou willen (al is die bij Schothorst wellicht wel een beetje krap, maar dat in de huidige situatie dus ook het geval voor lijn 5)

Welke oplossing je voor de 159 denkt nodig te hebben weet ik niet, want die rijdt nu ook al naast de 144 tussen Harderwijk en Zeewolde. Al zou volgens dit plan van mij de vertrektijd tussen de 142 en de 159 naar Zeewolde wel ietsjes dichter op elkaar komen te liggen (volgens de huidige dienstregeling 10 minuten na elkaar, in dit plan nog maar 8 ). De 144 rijdt alleen 's avonds en in het weekend (altijd 1x p/u) als vervanging van de 142 en 159 die alleen doordeweeks overdag rijden. Ik zou de 142 dan gewoon de gehele week laten rijden, met 2x p/u ma-za overdag en 1x p/u avond/weekend. De 144 vervalt dan en de 159 kan op dezelfde momenten blijven rijden als nu.
CamilleKreemers
Berichten: 4402
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

je kan zelfs een pauze in Amersfoort houden dan. Ik zou wel de Harderwijk bus ietsje later laten vertrekken.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Wat bedoel je met die laatste opmerking?
CamilleKreemers
Berichten: 4402
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik zou niet teveel stilstand in de bus willen hebben. dan komt de bus heel traag over.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Oh, je bedoeld dat op het stuk Harderwijk-Nijkerk de bus een minuutje later moet, zodat je niet 2 minuten stilstaat in Nijkerk?
CamilleKreemers
Berichten: 4402
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

ja

meestal is 2 minuten stilstand alleen op station waar het niet anders kan of er wissel van chauffeur plaatsvindt. Beiden lijken me niet waarschijnlijk op Nijkerk. Daarnaast vraag ik me even af of er ook meerwaarde is voor een verbinding Zeewolde - Nijkerk - Barneveld.
Roeland
Berichten: 2289
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Roeland »

Ik denk dat je beter de 101/142 kunt inkorten tot Nijkerk (en desgewenst doorkoppelen naar Barneveld of De Uithof), en één van de Amersfoortse Vathorst-lijnen door kunt laten rijden naar Corlaer en Nijkerk station. Lijkt mij qua netwerk (en qua parallelliteit in Amersfoort) logischer.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Ik stel juist voor om stadslijn 5 op te offeren (althans, de ritten die doorrijden van/naar Vathorst) hiervoor, juist om die paralleliteit te vermijden. Eigenlijk koppel ik lijnen 5, 101 (stuk tussen Corlaer College en station Nijkerk) en 142 aan elkaar. Dit omdat de meest logische koppeling is en van de lijn tussen Amersfoort en Nijkerk weer een interessante lijn kan maken. :wink:

Doorkoppelen naar Barneveld heeft weinig zin, omdat daar weinig vraag naar is. Lijn 687 rijdt meer een gedeelte van het jaar en maar een paar ritten per dag (puur voor scholieren) en staat op het punt geheel geschrapt te worden voor een buurtbusje. Ik zie daar geen vraag voor een reguliere buslijn. Daarnaast denk ik niet dat Zeewolde echt op Barneveld gericht is, maar juist op Amersfoort.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten