Pagina 38 van 66

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 31 jul 2023, 16:00
door Matt5154
Er komen idd extra Tribus Civitas busjes hierheen. Worden de 9340-9346

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 31 jul 2023, 17:53
door flipje
Milco schreef: za 29 jul 2023, 10:47 Volgens busposities heeft Ebusco 2531 al realtime informatie uitgezonden. Geen idee of dat kan kloppen of dat er wellicht een boordcomputer uit een andere bus (BYD) is gebruikt, maar het is wel opvallend.
De eerste Ebusco wordt pas halverwege november geleverd* volgens planning

*Al acht ik de kans zeer klein..

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 31 jul 2023, 19:00
door NintendoC
Matt5154 schreef: ma 31 jul 2023, 16:00 Er komen idd extra Tribus Civitas busjes hierheen. Worden de 9340-9346
Dat zijn er dus nog 7. 1x Kampen, 1x Wilsum - Zalk, 2x Dronten, 1x(?) Lelystad en dan nog 2 extra reserve. Betekent dat er dus 3 reservebusjes gaan zijn voor de hele concessie. Klinkt wat krap als de kilometerstanden gaan oplopen.
flipje schreef: ma 31 jul 2023, 17:53
Milco schreef: za 29 jul 2023, 10:47 Volgens busposities heeft Ebusco 2531 al realtime informatie uitgezonden. Geen idee of dat kan kloppen of dat er wellicht een boordcomputer uit een andere bus (BYD) is gebruikt, maar het is wel opvallend.
De eerste Ebusco wordt pas halverwege november geleverd* volgens planning

*Al acht ik de kans zeer klein..
Tsja. Grote vraag zal zijn of EBS voldoende materiaal heeft om in december wel een volledige dienstregeling te rijden zonder Ebusco's.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 31 jul 2023, 22:38
door ovVeluwe
Misschien komen er een aantal extra voor Noot. Ik weet niet of wij nog extra reserveerlijnen erbij gaan krijgen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 01 aug 2023, 15:46
door Meltrain
Misschien komen er wel (tijdelijk?) tien gelede Citea's uit Waterland?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 01 aug 2023, 16:22
door Milco
Niet dat ik weet of zou blijken uit het vervoerplan in elk geval. Het enige geleed wat er rijdt/gaat rijden rijdt al in Zwolle.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 01 aug 2023, 16:29
door Meltrain
Ik bedoel ook niet definitief, maar tijdelijk als blijkt dat de Ebusco's niet op tijd geleverd worden.
(Al bestaat die angst eigenlijk ook voor de levering van de VDL's in Zaanstreek-Waterland. :X )

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 01 aug 2023, 17:44
door Matt5154
Meltrain schreef: di 01 aug 2023, 15:46 Misschien komen er wel (tijdelijk?) tien gelede Citea's uit Waterland?
Daar is nog niks over bekend.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 12 aug 2023, 18:33
door Meltrain
Bij de haltes Isala en Dokter Hengeveldweg in Zwolle staat nog steeds lijn C1 op de borden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 12 aug 2023, 18:53
door Milco
Viel mij een tijd geleden ook al op. Wellicht dat ze de aanpassingen bij de haltes in Zwolle gelijk met de overgang van IJsselmond aanpakken? Gokje natuurlijk, maar dan moet er immers nog meer aangepast worden (o.a. 70 -> 161).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 12 aug 2023, 23:08
door ovVeluwe
Bij halte Hortensiastraat staat lijn 200 er ook nog op. Er zullen waarschijnlijk gewoon een aantal vergeten zijn.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 15 aug 2023, 19:05
door Milco
De komende periode rijden vanwege personeelstekort de chauffeurs de hele dag met dezelfde bus wat bij een chauffeurswissel ook een buswissel oplevert, ook tijdens de rit: https://www.rrreis.nl/hou-rekening-met- ... a-overstap

Hoe vervelend de hinder ook, ik vind het wel netjes dat hierover wordt gecommuniceerd vanuit EBS :pos:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 15 aug 2023, 19:32
door ovVeluwe
Dit gebeurde bij Keolis al veel vaker, EBS wou er nog niet aan geloven. Reden was dat er dan te weinig bussen beschikbaar zouden zijn, maar in praktijk was al bewezen dat het efficiënter is. Gelukkig geven ze er eindelijk aan toe (net zoals het feit dat ze veels te lang wachtte met het uitdunnen van de dienstregeling) in plaats van volhouden aan een onbetrouwbare dienstverlening.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 15 aug 2023, 22:06
door Meltrain
Ik ben wel benieuwd waarom vooral reizigers van de lijnen 129 en 30 dan een extra overstap zouden moeten krijgen. Wordt er in Lutten dan vaak van chauffeur gewisseld?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 15 aug 2023, 22:58
door iamthedutchdude
Voor zover ik weet is dat inderdaad de plek waar de chauffeurs van lijn 30 afgewisseld worden met chauffeurs die van lijn 129 af komen. Lijn 129 heeft daarentegen ook chauffeurswissels "gewoon" in Dedemsvaart, dus ik gok dat die er alleen bijstaat omdat er chauffeurs overstappen op lijn 30.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 16 aug 2023, 17:52
door CxxHNH
ovVeluwe schreef: zo 11 dec 2022, 12:51
MetroRET schreef: zo 11 dec 2022, 11:39 Nog meer vreemd bezoek, op lijn 30 rijdt een Scania uit Waterland: https://busposities.nl/omlopen/2022-12-11/ebs/4110
Is een normale 12m BYD, wellicht heeft de boordcomputer voorheen in de 4083 gezeten.
Mogenlijk een beetje een late reactie, maar het busnummer wordt ingeprogrameerd in de IVU boordcomputer. Dit is tijdens het opstarten ook zichtbaar onder "voertuignummer".

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 16 aug 2023, 18:29
door CamilleKreemers
iamthedutchdude schreef: di 15 aug 2023, 22:58 Voor zover ik weet is dat inderdaad de plek waar de chauffeurs van lijn 30 afgewisseld worden met chauffeurs die van lijn 129 af komen. Lijn 129 heeft daarentegen ook chauffeurswissels "gewoon" in Dedemsvaart, dus ik gok dat die er alleen bijstaat omdat er chauffeurs overstappen op lijn 30.
De 129 heeeft chauffeurswissels in Dedemsvaart? Ik dacht dat ie daar begon?

300 voor wissels in Zwolle en 129/30 in Lutten toch?

Heeft de 40 en 300 ook wissels bij de stalling?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 16 aug 2023, 19:33
door iamthedutchdude
Sorry, had de oude situatie (uit de Syntus-tijd) nog half in mijn hoofd, maar inderdaad voor lijn 30 en 129 in Lutten, 301 gaat inderdaad om Zwolle (station als ik mij goed herinner, maar stalling zou ook kunnen).

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 16 aug 2023, 20:26
door flipje
In Lutten is er meerdere keren per dag een chauffeurswissel tussen een chauffeur van buslijn 30 en een chauffeur met een POD auto afkomstig van stalling Dedemsvaart.
Gezien we de gehele dag onze eigen bus houden en de POD auto's tijdelijk niet worden gebruikt, is er dus een knip tussen 2 bussen in Lutten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 16 aug 2023, 23:22
door ovVeluwe
CxxHNH schreef: wo 16 aug 2023, 17:52 Mogenlijk een beetje een late reactie, maar het busnummer wordt ingeprogrameerd in de IVU boordcomputer. Dit is tijdens het opstarten ook zichtbaar onder "voertuignummer".
Klopt, onder het kopje voertuigstatus. Echter heeft EBS er een handje van boordcomputers te herplaatsen in andere bussen. Hetzelfde is nu gebeurt met een nieuwe buurtbus, waarbij de boordcomputer van de 9332 in de 9341 is geplaatst.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 aug 2023, 18:55
door CamilleKreemers
Ik snap dat er personeelstekort is, maar hoeveel inwoners van Biddinghuizen zouden een rechtstreekse spitsbus naar Zwolle kunnen waarderen? Ik vroeg me af of de 200 in Biddinghuizen beginnen meer klandizie kan opleveren.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 aug 2023, 18:59
door Milco
Je bedoelt denk ik spitslijn 199?

Je kan altijd je voorstel aan EBS doorsturen, je weet nooit wat ze ermee gaan doen...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 aug 2023, 19:32
door CamilleKreemers
Ohnja, Syntus-200 is EBS-199

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 aug 2023, 20:01
door Philip
Ik zit zelf eerder te denken aan het doortrekken van de 170 van 't Harde naar Elburg en Dronten, desnoods in de vorm van een buurtbus. De reguliere buurtbus 't Harde - Elburg kan dan vervallen (en voldoet misschien nu al wel niet aan de reizigersnorm) of na Oosterwolde gaan rijden naar Noordeinde en Kampen-Zuid.

Er moeten sowieso haltes komen voor de 170 bij Lichtmis (Epe), Dorperveldweg (Epe), Tongeren en het Artilleriemuseum ('t Harde).

Daarnaast zou ik willen overwegen de helft van de ritten van de 301 (Nunspeet - Zwolle) gedurende de spits in Elburg te versnellen. Er moeten dan bushaltes komen bij de Altenaweg en bij het gemeentehuis.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 19 aug 2023, 21:05
door CamilleKreemers
Versnellen van de 301 kan alleen zin hebben als de korte ronde past binnen de 301 Nunspeet. Momenteel is de aansluiting lang op de trein en de rijtijd Nunspeet - Elburg is 17 minuten.

Ik dacht aan:

V Nunspeet: 20/50 aankomst Elburg is dan 37/07. Tegenrit is echter .52/22 uit Elburg en 10/40 in Nunspeet. Nu weet ik dat de bus rondn 10 minuten door Elburg slingert, maar verwacht niet dat ergens 15 minuten minder tijd gehaald kan worden door de korte ritten op de 301.

Ik zou de 170 naar Nunspeet sturen voor de aansluitingen op trein en andere streeklijnen. Er moet vast een manier zijn waarom de dienstregeling dan aantrekkelijk is en tussen Nunspeet - Epe de bus gebruikt kan worden. Helemaal als er fors sneller naar Randstad gereisd kan worden hierdoor.