Pagina 40 van 59

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 22:09
door cassie127
Vanochtend waren er al materieel pro... de 2 drukste ritten naar Zwolle reden met een 4tje waar normaal dubbele lengte zou moeten rijden

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 22:22
door marvinkok
Precieze reden weet ik ook niet (andere concessie...)
De schuiftredes schijnen wel last te hebben van het grove zand dat op veel perrons is gestrooid (vanwege de gladheid?).
Ik begreep dat er toch ook wat storingen aan de treinstellen zijn. Door dan de sneltrein te laten vervallen (die uiteindelijk toch extra is) kun je de rest natuurlijk wel blijven rijden.
Er lopen gedurende de hele dag overigens extra machinisten en ook storingsmonteur van Stadler rond om alles zo soep mogelijk te laten verlopen. Er wordt dus echt wel met man en macht gewerkt om de boel op de rit te krijgen, maar met een hoop nieuwe mensen, nieuwe treinen, kun je natuurlijk verwachten dat de eerste dagen niet vlekkeloos zullen gaan. Dat het dan net ook nog eens flink winterweer geeft helpt dan ook niet echt mee natuurlijk...
Ben erg benieuwd hoe het volgende week zal gaan als iedereen een beetje gewent is.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 22:28
door ovVeluwe
Vandaag ook enkele treinen gezien met de volgende defecten:

-7309 waarvan een aantal schermen geen informatie tonen en 2 van de 3 schuiftredes aan 1 kant defect zijn
-7406 en 7302 zonder reisinfo of omroep en ook hadden beiden een deceft toilet.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 23:19
door JWM
Welke treinconcessie is vlekkeloos overgegaan naar een andere vervoerder? Kinderziektes moet je de eerste weken altijd maar voor lief nemen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 12 dec 2017, 23:46
door cassie127
7309 heeft inderdaad geen reisinfo, automatische omroep ook niet... (en een machinist die dan zelf vergeet de stations om te roepen) en een niet werkende wifi

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 04:46
door dennistd
JWM schreef:Welke treinconcessie is vlekkeloos overgegaan naar een andere vervoerder? Kinderziektes moet je de eerste weken altijd maar voor lief nemen.
Als je het vergelijkt met Arriva Limburg ten zuiden van Roermond vorig jaar is dit echt stukken beter, en die hebben dan ook nog eens grotendeels dubbelspoor.

En in de Achterhoek en op de Emmerlijn was het de eerste weken ook puinhoop in december 2012.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 11:50
door ZipperZapper
De Sprinter van 11:35 van Enschede naar Zwolle is zojuist vertrokken zonder passagiers en zonder de juiste machinist en zonder conducteurs, omdat hij op het verkeerde spoor stond en de borden dat niet aangaven. Bij de betreffende trein stond niet instappen en geen dienst.

Zodra de mensen van Keolis op het perron doorhadden dat we op het andere spoor moesten zijn liepen we er met z'n allen heen, maar reed de trein gewoon leeg weg. Met de verkeerde machinist dus. Personeel Keolis is met stomheid geslagen. Zowel om de miscommunicatie als om het feit dat een machinist zonder passagiers wegrijdt.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 12:52
door Joshua
marvinkok schreef:Precieze reden weet ik ook niet (andere concessie...)
De schuiftredes schijnen wel last te hebben van het grove zand dat op veel perrons is gestrooid (vanwege de gladheid?).
Toen ik nog dagelijks van de Maaslijn gebruik maakte stonden de schuiftredes van de GTW vaak uit met glad en koud weer. De reden hiervan weet ik niet. Wellicht hetzelfde probleem?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 14 dec 2017, 14:40
door SilentScreamer
Mijn vriendin kwam toenet helemaal niet van Kennispark af. Eerste had zoveel vertraging dat die uitviel, de trein erna was te vol om in te stappen, en deze heeft ook weer vertraging (ze is maar naar de bus gegaan...)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 14:01
door ZipperZapper
Ik zie nu dat je de punctualiteit van het Kamperlijntje een beetje in de gaten kunt houden met een webcam die recent geplaatst is voor de bouw van de busbrug van station Zwolle :lol: Webcam

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 13:46
door MarlinOV
Bijzondere dat Keolis ervoor kiest om zo vroeg al te stoppen met de de dienstregeling. Waarom zouden ze niet nog een uurtje door kunnen gaan? Ook voor het uitgaan in Hengelo en vooral Enschede niet echt ideaal, dan was het met NS toch wel beter geregeld.

https://www.tubantia.nl/enschede/publie ... ~a3966ad2/

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 13:59
door Nitein-Repart
Als er geen vervoer na 0:00 vereist is gaat Syntus ook geen treinen rijden na 0:00. Best wel logisch in mijn ogen. Daarbij rijdt de trein van 23:35 nu door naar Zwolle, terwijl die voor december nog tot Wierden reed. Dat is wel weer positief.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 14:02
door JWM
Het lijkt mij eerder een keuze vanuit de provincie welke ritten Keolis moet rijden :!:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 14:10
door Nitein-Repart
Ik zei ook dat als er geen vervoer na 0:00 vereist is, Syntus ook geen treinen laat rijden na 0:00. Dus als de provincie geen nachtvervoer (na 0:00) vereist, doet Syntus dat niet.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 14:15
door Z2N
Dat de provincie geen subsidie biedt voor het inleggen van zo'n rit in de basisdienstregeling is dat jammer, maar Keolis mag altijd nog een extra rit op eigen risico inleggen. Zeker als je, zoals de Tubantia aangeeft, 3000 reizigers verwacht, is het lichtelijk kansloos vanuit Keolis dat hier niet op ingespeeld wordt. :X

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 14:35
door JWM
Enig idee wat een extra treinrit kost en wat het oplevert? Die 3000 reizigers is ook een tamelijk onzekere factor aangezien die er alleen zijn als de wedstrijd uitdraait op strafschoppen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 15:02
door marvinkok
Waarom betaalt fc Twente dan niet een extra rit?
Vergeet ook niet dat er extra s&v nodig is met die drukte, dus dat loopt aardig in de euro's meteen...
Zorgen dus dat je niet net na de wedstrijd met de auto rond het stadion bent dus :')

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 15:02
door Dennenboom
Een verlenging en dan ook nog strafschoppen gaat het waarschijnlijk niet worden, gezien de dramatische prestaties van de Tukkers dit seizoen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 15:04
door marvinkok
Ow? Dezelfde wedstrijd voor de competitie eindigde in een gelijkspel :Y

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 15:06
door Mikos
Ben ook wel benieuwd naar wat ze precies willen gaan doen met de inzet van V&S en van wie dat moet komen; in principe stopt NS niet meer op dat soort tijden op Kennispark. Wanneer er extra treinen moeten rijden, zullen dat de stoppers van NS waarschijnlijk wel zijn of een enkele IC.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 15:09
door marvinkok
IC's zullen dan idd wel extra stoppen.
De 7000 doortrekken gebeurd schijnbaar niet meer tijdens wedstrijden sinds 10 december, dat scheelt je ook wel aardig in capaciteit...

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 16:04
door dennistd
Keolis kaatst de bal terug naar FC Twente: https://www.tubantia.nl/fc-twente/trein ... ~af2d53c9/

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 17:03
door Mr-W
€1700 vind ik een redelijk bedrag voor een extra trein.
Mikos schreef:Ben ook wel benieuwd naar wat ze precies willen gaan doen met de inzet van V&S en van wie dat moet komen.
Waarschijnlijk van Syntus zelf in combinatie met beveiligers van een uitzendbureau.
Erno-BE schreef:Als er geen vervoer na 0:00 vereist is gaat Syntus ook geen treinen rijden na 0:00. Best wel logisch in mijn ogen. Daarbij rijdt de trein van 23:35 nu door naar Zwolle, terwijl die voor december nog tot Wierden reed. Dat is wel weer positief.
Na 0:00 is er waarschijnlijk te weinig vervoersvraag, diverse buslijnen stoppen ook rond die tijd, dus begrijp de keuze van de provincie wel.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 17:17
door Z2N
Mr-W schreef:€1700 vind ik een redelijk bedrag voor een extra trein.
Die 1700 is de extra bijdage die Keolis vraagt, de daadwerkelijke kosten zijn naar eigen zeggen hoger. Voor een ritje van een uur (inclusief de leeg mat-rit terug van Wierden naar Enschede) vind ik dat eigenlijk vrij belachelijk, daarvan kan je in die tijd zeker 25 man aan het werk zetten... _O-

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 19 dec 2017, 21:25
door ZipperZapper
Waarschijnlijk hebben ze al even zitten rekenen wat het kost om al die leuke nieuwe zonneschermen waar dronken supporters mee kunnen spelen weer te repareren/vervangen :lol: