Pagina 40 van 65

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 08 sep 2023, 23:16
door VIRM
Ik vraag mij af wat nu het concrete plan is: wat gebeurt er als de bussen door een verbeterstraat halen de problemen niet oplost?

Overigens had ik vandaag een Comfort Rrreis in de Zwolse stadsdienst. Daarnaast regende het vanmiddag geschrapte ritten vanaf Zwolle...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 09 sep 2023, 14:24
door ovVeluwe
Er is nog steeds sprake van "bus bij de man" regeling, dus de chauffeurs houden de hele dienst hun eigen bus. Dit om nog meer uitval te voorkomen en dan kan het voorkomen dat er soms 13m bussen op de stadsdienst rijden.

Deze week zijn de CapaCity's ook weer gaan rijden. Slechts 2 diensten rijden met deze bussen vanwege deze regeling. De andere 4 omlopen zal met 12m gereden worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 sep 2023, 22:17
door Meltrain
Leidt dat niet tot capaciteitsproblemen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 sep 2023, 22:41
door Milco
Volgens mij zijn het meer dan twee diensten, aangezien er meerdere CapaCity's op de lijnen 7 en 9 hebben gereden aldus de digitale bronnen zoals Busposities.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 12 sep 2023, 23:03
door ovVeluwe
Dan zal daar nu vast een andere oplossing voor zijn, het gegeven van de 2 CapaCity's kwam uit de nieuwsbrief van afgelopen week. Wellicht dat ze nu werken met pendel diensten, net zoals ze met lijn 109 doen momenteel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 15 sep 2023, 16:21
door NintendoC
Etienne schreef: di 23 mei 2023, 20:35
NintendoC schreef: vr 21 apr 2023, 22:22 Ik hoor van chauffeurs van Connexxion dat lijn 510 (Buurtbus Kampen) al per 1 juni a.s. overgaat naar EBS. Schijnen forse problemen te zijn met het huidige voertuig. Zo ernstig zelfs dat half december niet meer gehaald kan worden.
Dit lijkt nog serieus te kloppen ook; lijn 510 staat al bij RRReis in de dienstregeling vanaf 5 juni as.
Voor de geïnteresseerden. Die bus voor de Stadsbuurtbus in Kampen blijkt niet zonder slag of stoot geregeld te zijn.
Er staan twee WOB-verzoeken online (2022 en 2023) met verzoeken tot handhaving, bezwaren etc. De buurtbusvereniging en de provincie waren het op zijn zachtst gezegd niet heel erg eens met elkaar _O-

https://www.overijssel.nl/loket/gepubli ... verzoeken/

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 18 sep 2023, 23:28
door Petert87
Dan vraag ik me af aan wie dag dan ligt. Ze waren het ook niet eens met het busje welke beschikbaar werd gesteld door Connexxion

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 18 sep 2023, 23:39
door Hainje
Dan zet ik mijn geld in op de buurtbusvereniging.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 20 sep 2023, 07:18
door VIRM
Gisterochtend stond de bus die ik wilde hebben op 'status onbekend' in OVinfo, terwijl de informatie van Rrreis aangaf dat de bus op tijd was maar de positie onbekend. Gelukkig weet ik inmiddels beter en had al een plan B. Maar de bus die ik wilde hebben had daarvoor al twee ritten moeten rijden. Beetje treurig dat ze bij Even Blijven Staan de reisinformatie niet tijdig weten bij te werken op de vroege ochtend.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 20 sep 2023, 07:45
door gkw1969
EBS heeft niet als enige een probleem om de reisinformatie te verwerken. Naast dat er een tekort is aan chauffeurs is er ook een te kort aan andere medewerkers. Dus moeten ze er maar net tijd voor hebben om dat aan te passen. En ik de ochtendspits, als je te weinig personeel hebt, is dat heel lastig. Want wie zegt jou dat het dezelfde chauffeur moet zijn. Misschien zijn de eerste 2 ritten vervallen doordat er geen chauffeur gepland is en is de 3e rit vervallen omdat die chauffeur zich verslapen heeft. Bovendien houden chauffeurs de bus bij zich en is dus niet altijd gezegd dat de juist de chauffeur van de 3e rit ook vorige 2 had moeten rijden, door het bus behoud is het veel bewerkelijker om dr reisinformatie aan te passen omdat ook de bus zelf van omloop wisselt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: wo 20 sep 2023, 20:57
door iamthedutchdude
Daarnaast is dat probleem niet uniek voor EBS, maar komt dat ook bij andere vervoerders voor. Ik heb van het afgelopen jaar soortgelijke ervaringen bij zowel Qbuzz als Arriva.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 01:05
door flipje
December komt rap dichterbij, veranderingen wat ik heb opgevangen in de wandelgangen:
Lijn 14 Zwolle gaat via Windesheim rijden (halte burg. van Walsumlaan)
Lijn 304 Apeldoorn/Zwolle gaat langer door rijden in de avonduren (dus meer bussen over het gehele traject)

De aanleg van de nieuwe stallingen in Lelystad en Nagele is deze week gestart.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 01:45
door CamilleKreemers
Een nieuwe stalling in Nagele?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 10:05
door flipje
De huidige stallingen in Emmeloord en Lelystad worden verplaatst naar Nagele en Lelystad Airport vanwege laadcapaciteit.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 11:45
door ovVeluwe
En in Harderwijk is een pand gekocht waar straks de CapaCity's, Ebusco's en buurtbussen onderhouden kunnen worden. Dan hoeven de CapaCity's niet meer helemaal naar Zoetermeer voor onderhoud.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 11:58
door VIRM
flipje schreef: za 23 sep 2023, 01:05
Lijn 14 Zwolle gaat via Windesheim rijden (halte burg. van Walsumlaan)
Dus dat wordt ook aantrekkelijk voor de studenten die geen kwartiertje willen/kunnen lopen? :)

Gaat de 11 vanaf de nieuwe dienstregeling ook definitief rijden van Stadshagen naar het Isala ziekenhuis? Dat had EBS volgens mij voorgesteld bij de inschrijving.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 14:10
door ovVeluwe
Syntus had destijds de halte laten vervallen omdat de bus anders te druk zal zijn voor de overige gebruikers van lijn 6 (een argument was ook die korte loopafstand naar Windesheim). Ben benieuwd hoe dat met lijn 14 gaat lopen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 18:52
door Philip
VIRM schreef: za 23 sep 2023, 11:58
flipje schreef: za 23 sep 2023, 01:05
Lijn 14 Zwolle gaat via Windesheim rijden (halte burg. van Walsumlaan)
Dus dat wordt ook aantrekkelijk voor de studenten die geen kwartiertje willen/kunnen lopen? :)
Dat is toch ook logisch? Als er dan teveel studenten gebruik van maken, moet je extra bussen inzetten. Een kwartier lopen is geen 'korte loopafstand'.
Na een zorgvuldige afweging is besloten dat de investering, die noodzakelijk is om studenten per bus naar de onderwijsinstelling te brengen, niet in verhouding staat tot de baten die dit oplevert voor de studenten zelf. De circa 1.200 meter van het station naar de onderwijsinstelling zal voortaan dus te voet of per fiets moeten worden afgelegd.
Je zult maar lichamelijk beperkt zijn als student in dit land.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 19:14
door CamilleKreemers
flipje schreef: za 23 sep 2023, 10:05 De huidige stallingen in Emmeloord en Lelystad worden verplaatst naar Nagele en Lelystad Airport vanwege laadcapaciteit.
Ik ben benieuwd waar in Nagele ruimte is voor de bussen dan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 23 sep 2023, 20:06
door nvdw
Nagele is een klein dorp in een LOERUS van een polder, Camille... het kan vast niet bij de bakker op z'n stoep, maar elders rond het dorp is ongetwijfeld ruimte.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 24 sep 2023, 08:44
door VIRM
Philip schreef: za 23 sep 2023, 18:52
VIRM schreef: za 23 sep 2023, 11:58
flipje schreef: za 23 sep 2023, 01:05
Lijn 14 Zwolle gaat via Windesheim rijden (halte burg. van Walsumlaan)
Dus dat wordt ook aantrekkelijk voor de studenten die geen kwartiertje willen/kunnen lopen? :)
Dat is toch ook logisch? Als er dan teveel studenten gebruik van maken, moet je extra bussen inzetten. Een kwartier lopen is geen 'korte loopafstand'.
Na een zorgvuldige afweging is besloten dat de investering, die noodzakelijk is om studenten per bus naar de onderwijsinstelling te brengen, niet in verhouding staat tot de baten die dit oplevert voor de studenten zelf. De circa 1.200 meter van het station naar de onderwijsinstelling zal voortaan dus te voet of per fiets moeten worden afgelegd.
Je zult maar lichamelijk beperkt zijn als student in dit land.
He, wat een redenering: de bus levert niet genoeg op voor de studenten? HOezo komen ze dan terug op het besluit de busverbinding naar niet meer aan te bieden?
En ja, meer dan een kilometer lopen kan best pittig zijn voor een specifieke groep studenten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 24 sep 2023, 11:27
door gkw1969
Bij Syntus/Keolis was het heel gebruikelijk om haltes en lijnen te schrappen met het idee dat de mensen die afstand wel kunnen lopen want “het zijn toch jonge mensen”.
Bij de opheffing van lijn 25 in Almelo enkele jaren geleden heb ik al een quote van Herman Finkers gebruikt. Syntus steunt de vereniging van mensen die dicht bij het station wonen. Zij willen afschaffing van de stadsbus want, zo redeneren zij, als wij van het station naar huis kunnen lopen, kunnen anderen dat ook.

En gaandeweg zie je EBS en Hermes allerlei wijzigingen weer terug draaien.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 24 sep 2023, 15:26
door CamilleKreemers
Windesheim - Station is 5 minuten aldus de 641. Kan een MB Capacity niet worden gebruikt voor dat?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 24 sep 2023, 15:39
door cassie127
Specifiek van/naar Windesheim rijden met extra materieel geeft hoge kosten tegen lage inkomsten van een studenten ov. Wat wel zou kunnen zijn lijnen die lang keren op het station door laten rijden naar Windesheim en daar laten keren.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 24 sep 2023, 15:57
door VIRM
EBS heeft al moeite met lijn 9 normaal rijden door het personeelstekort (volgens mij ook een typische studentenlijn, want die gaat naar het Deltion Campus). Maar kan die lijn ook niet worden doorgetrokken?