Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Weet ik maar ik dacht dat je vast nog wel een aantal mensen daar kent die je op de hoogte houden van het reilen en zeilen van het TwEnTsche gebeuren.
Maar kennelijk is het uit het oog uit het hart
gkw1969 schreef: ↑di 21 jan 2025, 12:19
Nee, sinds enige tijd hoor ik niks meer, maar ik kan wel eens navraag doen.
Qua personeel is het nog wel krap, qua batterijcapaciteit ook met dit koude weer, maar de rijtijden zijn weer normaal te halen. Dus geen extreme vertragingen en rituitval door te krappe rijtijden.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
gkw1969 schreef: ↑di 21 jan 2025, 10:55
Om eerlijk te zijn heb ik ook niks meer gehoord. Sinds 2020 werk ik niet meer in Twente maar zit ik in het Arnhemse.
O.a. rondrijdend in die mooie blauwe Arnhemse trolleybussen!
gkw1969 schreef: ↑di 21 jan 2025, 10:55
Om eerlijk te zijn heb ik ook niks meer gehoord. Sinds 2020 werk ik niet meer in Twente maar zit ik in het Arnhemse.
O.a. rondrijdend in die mooie blauwe Arnhemse trolleybussen!
En nu elkaar nog een keer tegenkomen.
erjeebee schreef: ↑di 21 jan 2025, 10:39
Niks meer uit Twente gehoord sinds 1 December.
Betekent dat alles daar Toppie Joppie en Koek ende Ei is nu?
RTBS? Dennistd? Gkw? what's up?
Tja, wat zullen we er eens van zeggen... Het is niet meer zo'n puinhoop als een jaar geleden
Maar vervallen ritten als gevolg van te lage SoC zijn nog aan de orde van de dag, elke avond worden er om dezelfde reden bussen gewisseld. En nog regelmatig staat een chauffeur op zijn bus te wachten die niet komt als gevolg van een vervallen dienst, waardoor er nog een rit onnodig uitvalt.
Ik zat net de lijnennetkaart van Enschede en de frequenties nog een keer te bekijken. Ik vraag me af waarom lijn 6 met een frequentie van een half uur rijdt. Is de bezetting van deze buslijn nou echt zo slecht dat het als enige van de Enschedese stadslijnen niet een kwartiersdienst rijdt? Het oosten van de stad (Glanerbrug daar buiten gelaten) is sowieso niet echt goed bereikbaar met het openbaar vervoer naar mijn mening en de enige bus die er al rijdt rijdt dus niet heel vaak.
Volgens mij komt dat vooral doordat de afstand vanuit de wijk richting het centrum en station relatief kort is, de bus zeker voor als je tussen de wijk en het station onderweg bent een (relatief) grote omweg maakt waardoor de fiets of een van de andere bushaltes aan de rand van die wijk een snellere (en frequentere) optie geven. Vanaf de Kotkampweg is je reistijd van en naar het station bijvoorbeeld maar 6 minuten met lijnen 61 en 62.
Vanuit het Wkc doe je er 14 minuten over om met de bus naar het station te gaan, met de fiets die je er 8 minuten over.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Het gaat idd een stuk beter dan een jaar terug, toch vallen er nog regelmatig ritten uit en dan vaak ook nog eens midden in de spits. Soms wel twee achter elkaar, dus betrouwbaar is het nog allerminst.
Stadsdienst in Hengelo is wel flink verbeterd sinds de nieuwe dienstregeling. Aangepaste routes op lijn 10, 12 en 14 zijn denk ik wel een goede zet en zal meer reizigers trekken denk ik. Ook fijn dat er zondags weer een normale dienstregeling gereden wordt i.p.v. die belbusjes waar niemand op zat te wachten. Lijn 12 rijdt iedere dag zelfs een volledige dienstregeling tot middernacht, gewoon top.
Wel bijzonder dat er nog altijd vele oude diesel-bussen uit, met name, Zuid-Holland rondrijden. Wat een barrels zijn dat, deze vallen ook regelmatig uit.
Jelmer4 schreef: ↑do 23 jan 2025, 19:30
Ik zat net de lijnennetkaart van Enschede en de frequenties nog een keer te bekijken. Ik vraag me af waarom lijn 6 met een frequentie van een half uur rijdt. Is de bezetting van deze buslijn nou echt zo slecht dat het als enige van de Enschedese stadslijnen niet een kwartiersdienst rijdt? Het oosten van de stad (Glanerbrug daar buiten gelaten) is sowieso niet echt goed bereikbaar met het openbaar vervoer naar mijn mening en de enige bus die er al rijdt rijdt dus niet heel vaak.
Er heeft een tijd lijn 7 gereden, de servicelijn. Die reed een soort 8je door de hele stad om zo zorginstellingen met het centrum te verbinden. Die reed ook een heel stuk door Stokhorst waardoor daar een kwartiers dienst ontstond richting centrum. Maar dat heeft zover ik het kon beoordelen ook niks aan reizigers opgeleverd.
dennistd schreef: ↑wo 22 jan 2025, 02:13
Maar vervallen ritten als gevolg van te lage SoC zijn nog aan de orde van de dag, elke avond worden er om dezelfde reden bussen gewisseld.
Meltrain schreef: ↑zo 26 jan 2025, 12:18
Het is immers de bedoeling dat alles met Volvo's wordt gereden.
Succes: er zijn in totaal 104 Volvo's en doordeweeks zijn er 103 omlopen. Dus slechts één bus die defect of in onderhoud mag zijn dan, en dan hou je nog geen reserve over. Om nog maar niet te spreken over de 3 omlopen die geen laadmomenten hebben omdat ze specifiek voor diesels gecreëerd zijn (587x51).
CamilleKreemers schreef: ↑zo 26 jan 2025, 23:39
Waarom is dat zo krap gepland?
Ik vermoed omdat ze meer bussen nodig hebben dan oorspronkelijk gepland.
Syntus reed, uit mijn hoofd, 110 omlopen. Arriva probeert dit met 100 elektrische bussen omdat ze overal rijtijden vanaf gesnoept hebben. Bussen in de vertraging, hoge werkdruk, dus hebben ze er 3 omlopen bij ingedrukt. Ik denk dat Arriva zich gigantisch heeft verkeken op de concessie, die dacht Syntus rijdt ook met 104 bussen.... maar dat was dus niet het geval.
Goed dat dit ter sprake komt want ik vroeg mezelf ook al af waarom ze nog steeds met oude dieselbussen blijven rijden en blijkbaar te weinig elektrische bussen hebben aangeschaft. Best wel discutabel want wellicht heeft Arriva deze concessie juist gewonnen doordat ze (bewust?) te weinig bussen hebben besteld en te scherp hebben ingeschreven. Wellicht zou een andere vervoerder de concessie wel hebben gewonnen maar waren zij te duur omdat ze meer bussen zouden aanschaffen. Bijzonder om daar ook tot nu toe niks meer over te lezen in de media of vanuit de provincie. Arriva zou het dan wel gooien op 'onvoorziene omstandigheden' zoals lagere accucapaciteit dan verwacht en meer schades dan verwacht etc.
Arriva heeft de concessie gewonnen op elektrisch rijden. Daarnaast iets meer DRU's tov Keolis, en omdat die ook elektrisch werden aangeboden hadden ze dus dubbele punten.
Keolis had meer punten op het Treindeel, en bood een deels elektrische busvloot aan.
Ben wel benieuwd wat de Provincie ervan vindt dat er nog steeds met dieselbussen gereden wordt. In een eerdere reactie van ongeveer een half jaar geleden van de Provincie waren ze not amused.
Als ik dit zo lees blijven de diesels nog een hele tijd rondrijden, misschien wel de rest van de concessie. Of gaat Arriva extra elektrische bussen aanschaffen?
Ze hebben letterlijk nul reserve aan elektrische bussen als ik het verhaal hierboven zo lees, want er zijn nog maar 103 elektrische bussen van de 104 inzetbaar. Die ene 'reservebus' is namelijk afgelopen juni naar de puinpoeier gereden door een asociale BMW-bestuurder.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022