Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt

Bericht door SuperGhost »

En daar komt een regionale school te staan.

En reizigers uit Doetinchem zouden er volgens het plan geen last van hebben, want de bedoeling was zodra dat station er kwam, dat er dan 4 sneltreinen en 4 stoptreinen kwamen. De stoptreinen zouden dan keren op Zevenaar Oost en de sneltreinen (de huidige treinen) zouden dan nonstop rijden tussen Arnhem en Zevenaar.

Nu lijkt me dat veel te veel treinen, maar laat ze maar beginnen door van Arnhem-Winterswijk dan een sneltrein te maken en dus 2x p/u een stoptrein Arnhem-Zevenaar Oost in te leggen (aansluitend op die sneltrein).
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt

Bericht door sirvinniei »

Kan je de de stoptrein dan niet beter meteen doortrekken naar Doetinchem (dus eigenlijk de 30700 zoals hij nu is behouden) dan kan de sneltrein ook meer haltes overslaan.
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt

Bericht door SuperGhost »

Hoe wil je 6 treinen per uur krijgen op een enkelsporig baanvak dat bij 4 sporen al propvol zit? Dit nog naast dat Doetinchem helemaal geen perronspoor over heeft voor een extra kerende trein.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt

Bericht door sirvinniei »

Ik heb het dan ook niet over 6 treinen, alleen over een versnelling van de 30900
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Waardering voor spoor Arnhem-Winterswijk stijgt

Bericht door SuperGhost »

En ik ook, alleen moet de stoptreindienst Arnhem-Zevenaar ook een kwartiersdienst behouden (want dat is nu juist het drukste deel), dus moet er een vervangende trein ingelegd worden die de stops van de 30900 overneemt. Als jij die dus wilt laten doorrijden naar Doetinchem, rijden er tussen Zevenaar (Oost) en Doetinchem die nieuwe stoptrein, de 30700 én de 30900 :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten