Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
HOV38 schreef:De Stentor schrijft dat door Keolis en de Provincie is besloten om de Hortensiastraat in Zwolle toch wel als nieuwe tijdelijke OV-as te gebruiken en slechts lijn 70 (steenwijk) en lijn 161 (Deventer) te schrappen om enigszins aan de wensen van omwonenden tegemoet te komen. Lijnen 70 en 161 worden vanaf de nieuwe dienstregeling omgeleid via de IJsselallee.
Opvallend, die route van de 161 en 70 via de IJsselallee. Ik zou ze eerder, vanaf provinciehuis/Wezenlanden, via de Van Roijensingel en de Willemskade naar het station laten rijden. Dan bedienen ze meer logische bestemmingen voor reizigers.
Hetzelfde zou je ook met de 166 en 167 kunnen doen.
Destentor heeft voor bijna elke regio alle wijzigingen op een reetje gezet. Hieronder een groot deel van deze wijzigingen
streeklijnen 29, 40, 166 & 167 gaan via de Hortensiastraat rijden. Lijnen 70 en 161 gaan via de IJsselallee waar lijn 70 vervolgens via De Marslanden naar de Assendorperdijk gaat en via het Provinciehuis naar het Ziekenhuis en het Stadion gaat rijden.
In Zwolle vervallen daarnaast enkele haltes, zoals de Eekwal/Centrum, en de haltes aan de Assendorperstraat. De geplande halte richting het Ziekenhuis thv de Assendorperstraat is er nog niet/gaat er niet komen.
De Haltes Groot Weezenland en Schuurmansstraat zullen waarschijnlijk alleen nog door lijn 11 worden aangedaan.
Naast dat lijn 161 waarschijnlijk niet meer over de Marslanden zal gaan rijden, vervalt ook het rondje Wijhe Centrum bij deze lijn. De laatste ritten zullen in beide richtingen gaan vervallen.
Lijn 162 komt volledig te vervallen. Tussen Raalte en Lemerlerveld gaat een buurtbus rijden, welke ook door de dorpskern van Luttenberg gaat rijden.
Ook zullen de laatste ritten van lijn 166 in beide ritten vervallen. Het gaat hier om de ritten van 18:47 uur uit Raalte en 19:02 uit Zwolle.
Lijn 167 rijdt niet meer tussen Dalfsen station en Ommen. In plaats daarvan gaat lijn 162 vanaf station Dalfsen verder naar Lemelerveld en neemt hierbij de oude route van de opgeheven lijn 162 over.
In Deventer veranderd er verder vrijwel niets aan het lijnennet, hooguit de vertrektijden kunnen enkele minuten eerder Of later zijn dan nu het geval is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
bernard schreef:Komt er een halte voor in de plaats?
Rondje wijhe wordt alleen nog door buurt is 563 gedaan. Lijn 161 rijdt niet meer het rondje aan de noordkant van het dorp. De route via de Omloop en de Raalterweg blijft wel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Lijn 167 gaat nog wel een rondje rijden in Dalfsen. Je krijgt voor 12:00 uur dat het rondje richting Zwolle wordt bediend en na 12:00 uur wordt het rondje richting Lemelerveld bediend. Lijn 7 heeft een soortgelijk systeem maar dan voor Oosterenk (Isala Zkh.). Het eindpunt komt te liggen bij het Stadion.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wat mij opvalt:
Lijn 2 en lijn 4 blijven maandag tot en met vrijdag gewoon ieder kwartier rijden, lijn 4 ook op zaterdag. Verstandige zet, lijn 4 wordt volgens mij nog goed gebruikt en is dus wel een kwartiersdienst waard. Lijn 2 zit doordeweeks vol met studenten van het Cibap, dus een frequentieverlaging van lijn 2 zou een verhoging van de frequentie op lijn 12 moeten betekenen. Gezien het rondje Holtenbroek nog geen kwartier kost levert dat ook niet heel veel op.
De nieuwe lijnen 6 en 8 naar Zuid, als vervanging van de lijnen 2 resp. 4, gaan wel terug naar een halfuursdienst.
Gelukkig zijn die lijnen in Zwolle Zuid nog aan elkaar gekoppeld.
Verder zijn de routes van de streeklijnen ook mooi opgelost, daar vervalt bijna geen enkele halte, en wat wel vervalt is op loopafstand van de nieuwe haltes.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Voor reizigers van de huidige lijn 4 naar Zwolle Zuid is de nieuwe dienstregeling een duidelijk verslechtering. Allereerst gaat de bus (lijn 8 ) straks nog maar 1x per half uur en bovendien sluit de bus niet aan op de treinen. Als je aankomt op het station zijn alle treinen net weg ('s-morgens) en als je aankomt met de trein ('s-middags en 's-avonds) is de bus net weg.
Op de website van de Stentor is een stuk over de bushalte Eekwal gepubliceerd. Deze halte zal met de opening van het nieuwe busstation opgeheven worden. Mooi stuk om te lezen.
Odessa Salet en haar moeder Elvira Salet hebben wel een suggestie om mensen op de Eekwal te krijgen: zet kleinere bussen in die via de Eekwal pendelen tussen het station en het Katwolderplein. ,,Voor mijn part zet je er reclame op. Van de Fundatie bijvoorbeeld, die hebben er toch ook baat bij’’, zegt moeder Salet. Ze groeide zelf op in Zwolle en woonde lang in de binnenstad. ,,De bus hoort bij de stad.’’
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
De folders zijn vanaf nu ook op papier verkrijgbaar... Chauffeur die mij herkende gaf mij zojuist de nieuwe lijnennetkaart
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Vanaf 17 februari is het ook in de buurtbussen niet meer mogelijk om te kunnen. In de door een touringcar gereden scholierenlijnen is het momenteel helemaal niet mogelijk om een kaartje aan te schaffen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Er had iets van alleen nog maar pinnen of niet meer contant kunnen betalen moeten staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Zoals verwacht zijn de bewoners van de Hortensiastraat niet te spreken over het besluit van de provincie om slechts twee streeklijnen te schrappen uit deze straat.
HOV38 schreef:Zoals verwacht zijn de bewoners van de Hortensiastraat niet te spreken over het besluit van de provincie om slechts twee streeklijnen te schrappen uit deze straat.
De bussen stoppen in slecht één richting echt bij de haltes waar lijn 3 ook kwam, dus ze gaan er deels op vooruit maar deels ook niet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Omwonenden zijn voornamelijk angstig voor de mogelijke overlast (geluid, stank, trillingen, verkeersonveiligheid etc.) die deze hoeveelheid bussen met zich meebrengen.
Nee, dat lijkt op alle nieuwe busstations vergeten te worden... :X
Overigens lijkt er nog wel ruimte te zijn tussen de fietsenstalling en het busstation. Daar zou je natuurlijk wel een buffer kunnen creëren, al weet ik niet of er daar andere plannen mee zijn.
De huidige bufferplaatsen zijn straks nog prima bereikbaar vanaf het busstation via de Van Karnebeektunnel. Ik heb niets gehoord over het feit dat die ging verdwijnen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.