En Doetinchem-Winterswijk sluiten, want dat pad neem je in. Bovendien is dit weer niet mogelijk, omdat de trein naar Doetinchem/Winterswijk bij een ICE al om .29 moet vertrekken i.p.v. .33regenmaker schreef:Je zou ook nog meer wachttijd kunnen creëren in Arnhem door:
Trein 1: '11 Amf - '18 Hvl - '24 Bnn - '28 Bnc - '32 Bnz - '37 Ltn - '44 Edc - '48 Ed - '55 Wf - '59 Otb - '04 Ah - '20 Ahp - '24 Wtv - '28 Dvn - '33 Zv - '38 Did - '45 Wl - '48 Dtch - '52 Dtc
Trein 2: '41 Amf - '48 Hvl - '54 Bnn - '58 Bnc - '02 Bnz - '07 Ltn - '14 Edc - '18 Ed - '25 Wf - '29 Otb - '34 Ah - '50 Ahp - '54 Wtv - '58 Dvn - '03 Zv - '08 Did - '15 Wl - '18 Dtch - '22 Dtc
Trein 3: '38 Dtc - '41 Dtch - '46 Wl - '52 Did - '57 Zv - '01 Dvn - '04 Wtv - '08 Ahp - '37 Ah - '43 Otb - '47 Wf - '55 Ed - '59 Edc - '07 Ltn - '11 Bnz - '15 Bnc - '19 Bnn - '26 Hvl - '33 Amf
Trein 4: '08 Dtc - '11 Dtch - '16 Wl - '22 Did - '27 Zv - '31 Dvn - '34 Wtv - '38 Ahp - '07 Ah - '13 Otb - '17 Wf - '25 Ed - '29 Edc - '37 Ltn - '41 Bnz - '45 Bnc - '49 Bnn - '56 Hvl - '03 Amf
Moet je alleen Doetinchem - Zevenaar elektrificeren.
Nee, de sprinter uit Ede staat nu 15 minuten stil in Arnhem en de treinen uit Winterswijk/Doetinchem slechts 6.CamilleKreemers schreef:Staat die trein nu niet 25 minuten in Arnhem stil?
Het gaat om de tijden bij een symmetrische Valleilijn, die zou er dan als volgt uit kunnen zien:regenmaker schreef:Hoezo rijdt de Trein dan de IC Enschede in de weg? Om '28 gaat toch de spitstrein naar Barneveld Centrum?
.04 Amf - .10 Hvl - .17 Bnn - .20 Bnc - .23 Bnz .29-.30 Ltn - .37 Edc - .41 Ed - .48 Wf - .52 Otb - .57 Ah
.19 Amf - .25 Hvl - .32 Bnn - .36-.39 Bnc - .42 Bnz
................................................................. .17 Bnz - .20-23 Bnc - .27 Bnn - .34 Hvl - .41 Amf
.03 Ah - .08 Otb - .11 Wf - .18 Ed - .22 Edc - .29-.30 Ltn - .36 Bnz - .39 Bnc - .42 Bnn - .49 Hvl - .56 Amf
Op Ede-Arnhem moet dat net passen (wellicht wel seinverdichting op Oosterbeek-Arnhem wenselijk)
Op Arnhem-Ede kan het ook, alleen niet als de ICE rijdt (vertrek .31, want dan moet de IC-Den Helder al om .33 vertrekken). Oplossing zou dan kunnen zijn om de Valleilijn dan 7 minuten eerder te laten vertrekken uit Arnhem en dan in Wolfheze 7 minuten lang te halteren (passage ICE én IC-Den Helder). Reizigers Arnhem->Amersfoort reizen dan met de IC-Den Helder en stappen in Ede over (zelfde reistijd). Een andere oplossing is om de ICE ri. Amsterdam weer op het oude pad terug te leggen, alleen heeft dat dus nadelen voor de trein Winterswijk->Arnhem.
De Valleilijn kan in Ede gewoon op het eilandperron vertrekken (ri. Amersfoort spoor 3, ri. Arnhem spoor 4), behalve bij een ICE ri. Amsterdam, dan moet de Valleilijn ri. Arnhem vanaf spoor 1 vertrekken.
Alleen op Amersfoort - Barneveld Aansluiting past het dus nog niet en moeten daarvoor de IC's Amersfoort - Deventer een kleine verschuiving krijgen:
.10 Amf - .34-.35 Apd - .16-.18 Dv (vanaf Deventer weer het huidige pad ri. Berlijn)
.25 Amf - .49-.50 Apd - .00-.02 Dv - .25-.26 Aml - .37-.38 Hgl - .45 Es
.16 Es - .23 Hgl - .34-.35 Aml - .58-.00 Dv - .10-.11 Apd - .35 Amf
..................................... .10-.14 Dv - .25-.26 Apd - .50 Amf
De IC Zwolle-Roosendaal moet je dan vervolgens ook in Deventer weer de oude tijden geven, dus:
.04 Zp - .16-.18 Dv - .25 Ost - .30 Wh - .41 Zl
.19 Zl - .29 Wh - .35 Ost - .42-.44 Dv - .56 Zp
De spits-IC kun je dan alleen niet meer kort laten keren in Deventer. Een structurele rangeerbeweging zou je wel weg kunnen werken, door de perrons anders in te delen:
spoor 2: IC-Enschede + SPR Enschede
spoor 3: IC-Enkhuizen (spits-IC) + IC-Berlijn + IC Amsterdam C (uit Berlijn dus)
spoor 4: IC Enschede->Amersfoort + IC Zwolle + IC Roosendaal + SPR Apeldoorn
(je kunt natuurlijk de spitsIC ook op spoor 2 laten keren, maar dan is er geen overstap Apeldoorn<->Zwolle)
Dit is overigens allemaal wel zonder extra infra op de Valleilijn (m.u.v. station Barneveld Zuid, maar die wordt momenteel al aangelegd), met dubbelspoor bij Ede Centrum zijn al andere opties mogelijk.