Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Mijn ervaring is dat op het Kamperlijntje de punctualiteit omlaag is gegaan met de komst van Keolis. Vooral in de spits is het toch altijd wel raak met 1 á 2 minuten vertraging. Die enkele minuten maken juist het verschil of je de volgende trein in Zwolle wel of niet haalt.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Klinkt wel klantvriendelijker, de reiziger hoeft minder ver te lopen.ZipperZapper schreef:De manier van afkoppelen hij Keolis is wel wennen. Als NS met twee Buffels binnenkwam op Enschede en met één verder ging, bleef het achterste stel achter op het perron en vertrok alleen het voorste. Keolis laat eerst het voorste stel leeg vertrekken, voor het achterste stel in dienst gaat. Voelt heel onnatuurlijk en je ziet dus ook geregeld dat er nog mensen uit het voorste stel gebonjourd moeten worden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dat is natuurlijk waar, gewoon een gewoonte die er nog even uit moet slijten bij velen denk ik.
De afgelopen paar keer dat ik een treinrit heb gemaakt werkten zowel de reisinformatie als de automatische omroep goed. Ik vind het een leuke toevoeging dat zowel op het scherm als in de omroep wordt vermeld aan welke zijde je moet uitstappen. Je kunt natuurlijk prima zonder, maar het is een leuke feature.
De afgelopen paar keer dat ik een treinrit heb gemaakt werkten zowel de reisinformatie als de automatische omroep goed. Ik vind het een leuke toevoeging dat zowel op het scherm als in de omroep wordt vermeld aan welke zijde je moet uitstappen. Je kunt natuurlijk prima zonder, maar het is een leuke feature.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
ZipperZapper schreef:De manier van afkoppelen hij Keolis is wel wennen. Als NS met twee Buffels binnenkwam op Enschede en met één verder ging, bleef het achterste stel achter op het perron en vertrok alleen het voorste. Keolis laat eerst het voorste stel leeg vertrekken, voor het achterste stel in dienst gaat. Voelt heel onnatuurlijk en je ziet dus ook geregeld dat er nog mensen uit het voorste stel gebonjourd moeten worden
Meestal, gaat juist het stel, wat bij binnenkomst voorop rijdt, er juist af.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dit kunnen misschien kinderziektes zijn. Een start van een nieuwe concessie gaat (bijna) nooit van zelf.flipje schreef:Mijn ervaring is dat op het Kamperlijntje de punctualiteit omlaag is gegaan met de komst van Keolis. Vooral in de spits is het toch altijd wel raak met 1 á 2 minuten vertraging. Die enkele minuten maken juist het verschil of je de volgende trein in Zwolle wel of niet haalt.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik heb opgevangen dat de keertijd in Kampen aan de krappe kant is met die Flirts, die schijnen wat meer tijd nodig te hebben dan DM90 voor het keren.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Gezien het feit dat hetzelfde type trein ook in Zwitserland en Duitsland rijdt, kan ik me niet voorstellen dat het aan de Flirts ligt.Daniel schreef:Dat van die afgesloten toiletten onder de 3 graden vindt ik wel apart, wat is er zo anders aan die Flirts dat het water in de toiletten daar wel bevriest en bij andere treinen niet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Waarschijnlijk ligt er hier een andere toilet it in, die dan weer eens niet bestand is tegen weer dat ook gewoon in Nederland voorkomt.
Bij twijfel altijd klagen
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Klopt, dat is wat NS met de Buffels deed. Keolis geeft er blijkbaar de voorkeur aan het bij binnenkomst achterste stel eerst af te rangeren.edje schreef:ZipperZapper schreef:De manier van afkoppelen hij Keolis is wel wennen. Als NS met twee Buffels binnenkwam op Enschede en met één verder ging, bleef het achterste stel achter op het perron en vertrok alleen het voorste. Keolis laat eerst het voorste stel leeg vertrekken, voor het achterste stel in dienst gaat. Voelt heel onnatuurlijk en je ziet dus ook geregeld dat er nog mensen uit het voorste stel gebonjourd moeten worden
Meestal, gaat juist het stel, wat bij binnenkomst voorop rijdt, er juist af.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Nee hoor, er is dan blijkbaar niet echt een voorkeur, want ik moet toch echt regelmatig bij binnenkomst de voorste leeg maken en afsluiten.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Geweldig al die deskundigen hier.
Dank edje. :pos:
Dank edje. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Wordt dus tijd dat Keolis wél een eenduidige voorkeur opstelt.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dan plan ik mijn reisjes blijkbaar zo dat het voor mij telkens raak isedje schreef:Nee hoor, er is dan blijkbaar niet echt een voorkeur, want ik moet toch echt regelmatig bij binnenkomst de voorste leeg maken en afsluiten.
*O* Dan ook maar direct over de uitspraak van de naam als ze toch bezig zijn. Ke-jo-lis, Keo-lies, Keolie, je hoort ze allemaal (A)Durashift schreef:Wordt dus tijd dat Keolis wél een eenduidige voorkeur opstelt.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ugh, gewoon lekker op zn Hollandsch keejoolis, hoe minder Frans ik spreek hoe beter :')
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dat is dus precies hoe ik het niet wil uitspreken maargoed fonetisch schijven is ook niet een van mn sterke punten.
Overigens is dit een ding, gezien ik in dit topic hier eerder posts over gezien heb.
Overigens is dit een ding, gezien ik in dit topic hier eerder posts over gezien heb.
https://www.destentor.nl/apeldoorn/trei ... ~a1560949/Trein naar Berlijn blijft gewoon
via Deventer en Apeldoorn rijden
Deventer en Apeldoorn blijven nog wel een tijdje haltes voor de internationale trein Amsterdam-Berlijn. De provincie Overijssel ziet geen reden voor vervolgonderzoek naar de haalbaarheid om die trein te laten rijden via Zwolle en de Hanzelijn. Met die alternatieve en snellere route zouden de huidige halteplaatsen Deventer en Apeldoorn vervallen.
Bij twijfel altijd klagen
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Lijkt me een juist besluit gezien het kostenplaatje. Maar dat is toch geen zaak van de provincie?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Het lijkt mij sterk dat de provincie Overijssel daar zelf over kan beslissen, maar als ze een sterk voorstel hebben (minder reistijd), de Inversterkingen daarvoor willen doen, en een beetje erbij lobbyen, dan zouden ze het best kunnen krijgen, ik denk dat ze nu dus besloten hebben om hier verder geen moete in te steken gezien de kosten van deze internationale verbinding via Zwolle.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Maareh heeft het wat met de concessie te maken?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
In dit topic was de mogelijke verhuizing van de ic Berlijn al eerder besproken, verder was er jiet echt een passend topic, en wilde ik er geen nieuwe voor aanmaken.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Hij zou over de spoorlijn Zwolle - Enschede moeten rijden.jelmerrr schreef:Maareh heeft het wat met de concessie te maken?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
..en dat is dan sneller dan via de huidige route?
Lijkt mij toch wel wat kilometers om...
Lijkt mij toch wel wat kilometers om...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Niet veel meer kilometers dan de huidige route. Het voordeel zou vooral zitten in de hogere snelheden die daar mogelijk zijn (160/200 op de Flevo/Hanzelijn).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Het is wellicht sneller vanuit Amsterdam, maar vanuit Den Haag, Rotterdam en Utrecht neemt de reistijd wel toe. Dat lijkt mij een significante doelgroep voor die trein die bij dit punt-tot-punt-denken even vergeten wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Zijn die rijtuigen uberhaupt geschikt voor hogere snelheden? En de 1200 los die ze trekken?
T zou wel ironisch geweest zijn als het gebeurd was, dan hadden we een ice die met een slakkengangetje door Nederland kruipt, en een Duitse ic die op hoge snelheid gaat rijden.
T zou wel ironisch geweest zijn als het gebeurd was, dan hadden we een ice die met een slakkengangetje door Nederland kruipt, en een Duitse ic die op hoge snelheid gaat rijden.
Bij twijfel altijd klagen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten