Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Goed mogelijk, de monteurs voor de wifi kwamen iig uit Frankrijk
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dan weet je dus ook waarom de kwaliteit belabberd is...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Keolis op het matje voor Kamperlijntje: uitvoering dienstregeling 'onaanvaardbaar'
20 februari 2018
Provincie Overijssel wil op korte termijn praten met Keolis over het Kamperlijntje. De manier waarop het vervoersbedrijf de dienstregeling nu uitvoert, is volgens woordvoerster Petra Timmer 'onaanvaardbaar'.
De provincie reageert hiermee op aanhoudende klachten over het Kamperlijntje. Sinds december vorig jaar rijdt Keolis op dit traject dat eerder in handen was van de NS. Reizigers trekken geregeld aan de bel over treinen die te laat of helemaal niet uit Kampen vertrekken, vooral in de spits.
Bron en meer...
20 februari 2018
Provincie Overijssel wil op korte termijn praten met Keolis over het Kamperlijntje. De manier waarop het vervoersbedrijf de dienstregeling nu uitvoert, is volgens woordvoerster Petra Timmer 'onaanvaardbaar'.
De provincie reageert hiermee op aanhoudende klachten over het Kamperlijntje. Sinds december vorig jaar rijdt Keolis op dit traject dat eerder in handen was van de NS. Reizigers trekken geregeld aan de bel over treinen die te laat of helemaal niet uit Kampen vertrekken, vooral in de spits.
Bron en meer...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Van lands meest punctuele spoorlijn naar..
Cijfers van de maand februari tot nu toe:
Vertraging 1 tot 3 minuten: 124x
Vertraging meer dan 3 minuten: 5x
Trein opgeheven: 9x
(Vertrek vanaf station Kampen, cijfers afkomstig via OV Tijden)
Cijfers van de maand februari tot nu toe:
Vertraging 1 tot 3 minuten: 124x
Vertraging meer dan 3 minuten: 5x
Trein opgeheven: 9x
(Vertrek vanaf station Kampen, cijfers afkomstig via OV Tijden)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Gaarne even in perspectief zien.
Dus niet naar absolute aantallen maar naar percentages kijken.
De cijfers zijn "Feb tot nu toe", waar nu = 21 Feb
Dus dat zijn de cijfers over de eerste 20 dagen van Feb.
In deze 20 dagen vertrokken er 717 ritten van station Kampen
(38 ritten op werkdagen * 14
36 ritten op zaterdag * 3
35 ritten op zondagen * 3)
Hanteer ik voor de grap eens even de "Punctuality and Reliability" KPI's van Queensland Rail te alhier:
100 * (1 -/- (aantal gecancelled/aantal gescheduled)) = 100 * (1 -/- (9/717)) = 98.74%
Punctuality wordt dan
100 * (1 -/- (aantal vertraagd/aantal gescheduled)) = 100 * (1 -/- (14/717)) = 98.05%
Voor dat soort cijfers zouden ze hier een moord doen.....
Egwel
(en de grens ligt hier niet eigenlijk eens op 3 maar op 4 minuten, dus de punctuality zou nog beter zijn...)
Jongens, wat klagen jullie nou?
:)
Ophouden met jengelen alstoebliefdankoewel.
Dus niet naar absolute aantallen maar naar percentages kijken.
De cijfers zijn "Feb tot nu toe", waar nu = 21 Feb
Dus dat zijn de cijfers over de eerste 20 dagen van Feb.
In deze 20 dagen vertrokken er 717 ritten van station Kampen
(38 ritten op werkdagen * 14
36 ritten op zaterdag * 3
35 ritten op zondagen * 3)
Hanteer ik voor de grap eens even de "Punctuality and Reliability" KPI's van Queensland Rail te alhier:
- Meer dan 3 minuten te laat of gecancelled-> telt als vertraagd voor de punctuality KPI
Gecancelled -> Telt als gecancelled voor de reliability KPI.
100 * (1 -/- (aantal gecancelled/aantal gescheduled)) = 100 * (1 -/- (9/717)) = 98.74%
Punctuality wordt dan
100 * (1 -/- (aantal vertraagd/aantal gescheduled)) = 100 * (1 -/- (14/717)) = 98.05%
Voor dat soort cijfers zouden ze hier een moord doen.....
Egwel
(en de grens ligt hier niet eigenlijk eens op 3 maar op 4 minuten, dus de punctuality zou nog beter zijn...)
Jongens, wat klagen jullie nou?
:)
Ophouden met jengelen alstoebliefdankoewel.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Volgens mij ging het hier om een vergelijking met NS.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Zelfde normen hanteert Keolis ook.erjeebee schreef:
Hanteer ik voor de grap eens even de "Punctuality and Reliability" KPI's van Queensland Rail te alhier:
- Meer dan 3 minuten te laat of gecancelled-> telt als vertraagd voor de punctuality KPI
Gecancelled -> Telt als gecancelled voor de reliability KPI.
3 minuten of meer is vertraging.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Deed NS het beter dan 98% dan? (gebaseerd op een 3 minuten norm)
Op basis van 5 minuten wisten ze 99% te scoren in 2016 maar ik betwijfel ten zeerste of ze op basis van een 3 minuten norm onder de 98% geland zouden zijn.
Dus "Keolis doet het zoveel slechter dan NS" is in ieder geval niet waar als het om de punctualiteit op het Kamperlijntje gaat.
Op basis van 5 minuten wisten ze 99% te scoren in 2016 maar ik betwijfel ten zeerste of ze op basis van een 3 minuten norm onder de 98% geland zouden zijn.
Dus "Keolis doet het zoveel slechter dan NS" is in ieder geval niet waar als het om de punctualiteit op het Kamperlijntje gaat.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Het kan best zijn dat het bij NS eens in de zoveel tijd goed mis ging door bijvoorbeeld personeelschaos en nu bij Keolis wat vaker zonder externe aanleiding de mist in gaat. Als dat vaak bij dezelfde ritten is dan ervaren reizigers daar meer ongemak van.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Bovendien spreekt hier de vocale minderheid die overlast ondervindt. Dit zie je ook bij beoordelingen op producten op het internet. Je zal vaker mensen zien reageren met een negatieve ervaring dan met een positieve. Zo krijg je een compleet invalide beeld van de werkelijkheid.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dit moet natuurlijk BOVEN zijn.erjeebee schreef:maar ik betwijfel ten zeerste of ze op basis van een 3 minuten norm onder de 98% geland zouden zijn
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9181
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Tegenvaller in bodemonderzoek Kamperlijn
De bodem onder de spoorlijn Zwolle-Kampen blijkt nog slapper dan al gedacht werd. Dat blijkt uit de eerste resultaten van het onderzoek waar ProRail mee bezig is. Eind april moet duidelijk zijn welke maatregelen op korte- en langere termijn nodig zijn om treinen op station Zwolle Stadshagen te laten stoppen.
https://www.stadshagennieuws.nl/nieuws/ ... lle-kampen
De bodem onder de spoorlijn Zwolle-Kampen blijkt nog slapper dan al gedacht werd. Dat blijkt uit de eerste resultaten van het onderzoek waar ProRail mee bezig is. Eind april moet duidelijk zijn welke maatregelen op korte- en langere termijn nodig zijn om treinen op station Zwolle Stadshagen te laten stoppen.
https://www.stadshagennieuws.nl/nieuws/ ... lle-kampen
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Je zou toch zeggen: eerst de bodem onderzoeken, tijdens de onderzoeksfase. En pas daarna plannen uitwerken inzake versnelling en elektrificeren.
Lijkt wel een trend te worden bij al die enthousiaste lightrailplannen: de prachtigste plannen verzinnen, dan zonder volledig onderzoek beginnen. En vervolgens, tijdens de ombouw, constateren dat het toch niet zo makkelijk blijkt te gaan.
Lijkt wel een trend te worden bij al die enthousiaste lightrailplannen: de prachtigste plannen verzinnen, dan zonder volledig onderzoek beginnen. En vervolgens, tijdens de ombouw, constateren dat het toch niet zo makkelijk blijkt te gaan.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De Kamperlijn is al heel lang geen lightrailproject meer. Als het een tram was geworden (lichtere voertuigen,lagere snelheid), was de bodem misschien geen probleem geweest.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De reisinformatieschermen hebben zo te zien een update gehad. Per station wordt nu getoond op welke bussen en/of treinen je kunt overstappen en wanneer. Voorheen was dat niet zo (of werkte dat gewoon niet).
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dat is wel de logische manier van werken ja.Roeland schreef:Je zou toch zeggen: eerst de bodem onderzoeken, tijdens de onderzoeksfase. En pas daarna plannen uitwerken inzake versnelling en elektrificeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Helemaal perfect is het nog niet. De regionale treinen van Keolis, staan nog vermeld tussen de buslijnen.ZipperZapper schreef:De reisinformatieschermen hebben zo te zien een update gehad. Per station wordt nu getoond op welke bussen en/of treinen je kunt overstappen en wanneer. Voorheen was dat niet zo (of werkte dat gewoon niet).
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Klopt, dat ziet er nog wat verwarrend uit. Wat ook opvalt is dat de indicatie van de uitstapzijde weer is verwijderd.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Die heb ik gisteren nog gewoon gezien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Vandaag was er een stroomstoring ontstaan bij Station Raalte. De treinen hadden hier echter geen last van, de reizigers wel. De kaartautomaat, de klok, schermen met vertrektijden met de trein als die met de tijden van de bussen en de paaltjes stonden allemaal op Zwart.
Maar nergens iets van informatie hoe je nu een station Als Zwolle of Enschede dat uitgerust is met poortjes kan verlaten. Pas toen ik het vroeg aan een medewerker van v&s en die vertelde mij dat ik in Zwolle op het perron moest inchecken om vervolgens bij de poortjes uit te checken... Dat heeft lang niet iedereen gedaan dus
Maar nergens iets van informatie hoe je nu een station Als Zwolle of Enschede dat uitgerust is met poortjes kan verlaten. Pas toen ik het vroeg aan een medewerker van v&s en die vertelde mij dat ik in Zwolle op het perron moest inchecken om vervolgens bij de poortjes uit te checken... Dat heeft lang niet iedereen gedaan dus
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik zie nu op de website deze banner staan:
Ten eerste had Zwolle - Enschede vorig jaar een 6,9, ten tweede was NS hier vorig jaar actief, verder staat overal keolis maar daar staat dan weer Syntus
Overigens is het ook niet de banner voor Midden-Overijssel want daar heeft men een 7,5
Ten eerste had Zwolle - Enschede vorig jaar een 6,9, ten tweede was NS hier vorig jaar actief, verder staat overal keolis maar daar staat dan weer Syntus
Overigens is het ook niet de banner voor Midden-Overijssel want daar heeft men een 7,5
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dit zal slaan op ZHO, dat valt nu immers ook onder Blauwnet
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Helemaal vergeten... Hadden ze er wel bij mogen zetten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3590
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Toch wel opvallend dat de NS relatief slecht scoorde op Zwolle-Enschede. Hadden de reizigers genoeg van de Buffels ofzo?cassie127 schreef:Ik zie nu op de website deze banner staan:
Ten eerste had Zwolle - Enschede vorig jaar een 6,9, ten tweede was NS hier vorig jaar actief, verder staat overal keolis maar daar staat dan weer Syntus
Overigens is het ook niet de banner voor Midden-Overijssel want daar heeft men een 7,5
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De treinen waren voor 2017 vaak vertraagd, de prijs was nogal hoog op korte afstanden, het was niet altijd even schoon, interieur dat aan vervanging toe was/is, en het geluid van de buffels waren daarvan onder andere de oorzaken. En dat zie je hier duidelijk terug:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten