Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Durashift »

^^^^ Ja, daarin las ik dat het perron verlengt moet worden / seinen verplaatst..
Waarom? E.e.a. is toch gloedje nieuw?
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

Zodat de trein bij het rijden met 8 bakken met hogere snelheid het station in kan rijden. Want 8 bakken is nu behoorlijk krap wat ik begreep
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door jelmerrr »

Daar rijdt toch maximaal 6 bakken?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door marvinkok »

6 is max inderdaad.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door isadora »

cassie127 schreef:Want 8 bakken is nu behoorlijk krap wat ik begreep
:?:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door ovVeluwe »

De reden was toch gewoon dat machinisten de trein minder nauwkeurig ergens konden stoppen?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door reisthijs »

Wat cassie127 zegt dus, maar dan met 6 bakken.
Het perron is nu 130 meter dat is maar enkele meters langer dan een 6-baks trein.

Het idee is dat bij een perron dat een stuk langer is dan de trein, de machinist het niet zo nauw hoeft te nemen en dus wat later kan beginnen met remmen. Scheelt toch weer een paar seconden rijtijd.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
edje
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 16:15

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door edje »

Het maakt niet zo heel veel uit. Wil je de trein als machinist hem comfortabel neerzetten, dan kom je toch niet als een idioot binnenvliegen.

Ik heb vandaag in de ochtendspits 3 ritten gereden met 6 bakken en ik wist hem prima neer te zetten aan het perron. Het is even doorhebben waar je je remming in moet zetten.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door isadora »

reisthijs schreef:.....de machinist het niet zo nauw hoeft te nemen en dus wat later kan beginnen met remmen. Scheelt toch weer een paar seconden rijtijd.
Ik meen me te herinneren, dat machinisten juist zo zuinig mogelijk moeten rijden, door tijdig de remming in te zetten. (?)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door dennistd »

Op Zwolle-Kampen is alleen geen tijd om zuinig te rijden :wink:
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door SuperGhost »

KM46 schreef:Een nieuwsbericht over de proef :wink: :

https://nos.nl/artikel/2287422-zwols-sp ... -test.html
Lol, een hele CTA ophangen op een station waar dat ding toch nooit meer dan 1 station hoeft te tonen :')

Ze hadden net zo goed zo'n perronaanwijzer kunnen neerhangen _O-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door trolly »

Helaas, dat is niet het goede antwoord. Bij een station met één perronspoor, zoals dit, gelegen aan een lijn die in twee richtingen bediend wordt, zoals deze, dienen er — tenzij dat station het eindstation is — afwisselend tenminste twee eindbestemmingen getoond te kunnen worden, zoals hier.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

Kampen heeft ook een CTA/TBP. Daar staat dus wel de hele dag dezelfde tekst op, alleen de tijden veranderen steeds :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Suus »

Tegenwoordig worden treinen pas 25 minuten voor vertrek op een TBP getoond, dus het scherm in Kampen zal 10 minuten per uur blanco zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
edje
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 16:15

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door edje »

trolly schreef:Helaas, dat is niet het goede antwoord. Bij een station met één perronspoor, zoals dit, gelegen aan een lijn die in twee richtingen bediend wordt, zoals deze, dienen er — tenzij dat station het eindstation is — afwisselend tenminste twee eindbestemmingen getoond te kunnen worden, zoals hier.
Dus de CTA op Kampen is wel onzin te noemen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door SuperGhost »

trolly schreef:Helaas, dat is niet het goede antwoord. Bij een station met één perronspoor, zoals dit, gelegen aan een lijn die in twee richtingen bediend wordt, zoals deze, dienen er — tenzij dat station het eindstation is — afwisselend tenminste twee eindbestemmingen getoond te kunnen worden, zoals hier.
Daarom zei ik dus dat je op Stadshagen net zo goed een perronaanwijzer kan gebruiken als CTA, er hoeft immers toch maar één station getoond te hoeven worden in beide richtingen :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Meltrain »

Wat is dan jouw definitie van "perronaanwijzer"?
Want als ik op Google naar perronaanwijzer zoek, krijg ik voornamelijk foto's van TBP's en CTA's.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

Bij perronaanwijzer denk ik gelijk aan een PV scherm wat je op de grote stations ziet die naar de trappen wijzen om naar het perron te gaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door SuperGhost »

Die bedoel ik inderdaad
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Wannes »

Het voordeel van een CTA is wel weer dat er op het perron vertraging kan worden doorgegeven.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door trolly »

edje schreef:
trolly schreef:Helaas, dat is niet het goede antwoord. Bij een station met één perronspoor, zoals dit, gelegen aan een lijn die in twee richtingen bediend wordt, zoals deze, dienen er — tenzij dat station het eindstation is — afwisselend tenminste twee eindbestemmingen getoond te kunnen worden, zoals hier.
Dus de CTA op Kampen is wel onzin te noemen.
De CTA op Zwolle Stadshagen mag je van mij ook best onzin noemen, maar dat deze maar één station zou aangeven is dat in ieder geval ook.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

Achja kijk naar eens in het noorden... Daar hebben ook bijna alle stations een TBP... Zoals de Eemshaven :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Dennenboom »

CTA's zijn voor Stadshagen imho wel handig bij vertragingen. Er zullen best mensen instappen als de trein naar Zwolle 12 minuten te laat binnenkomt in de veronderstelling dat het de trein naar Kampen is. In de 90-er jaren had zelfs Zoetermeer geen CTA's (alleen een routestrip) en werd het bediend door snel- en stoptreinen. Als de sneltrein richting Den Haag dan wat vertraging had reed hij op het tijdstip van de stoptrein. Maar een reiziger die wat minder bekend was met de materieelomlopen kon dat niet weten (behalve door het verkeer op de snelweg onverstaanbare geworden omroepberichten). Vooral vervelend als je dan naar Voorburg moest (daar stopte de sneltrein niet). Ook Heerlen heeft dacht ik vrij laat CTA's gekregen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Durashift »

Dennenboom schreef:CTA's zijn voor Stadshagen imho wel handig bij vertragingen. Er zullen best mensen instappen als de trein naar Zwolle 12 minuten te laat binnenkomt in de veronderstelling dat het de trein naar Kampen is. (..)
:?: men ziet toch wel uit welke richting de trein komt aanrijden?

Verder is het gewoon in deze tijd een standaard item, zo'n TBP, op een NS station. Eenduidigheid, digitaal bereikbaar voor de toekomst etc.
Op dit soort faciliteiten moet men geen uitzondering maken m.i.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Nitein-Repart »

Een TB7-scherm lijkt mij voor stations als Kampen en Stadshagen toch wel voldoende. Een TBP/CTA is pas handig als je vanuit een station in minimaal drie richtingen kan reizen, al heeft bijv. Zevenaar ook geen TBP/CTA terwijl je er wel in drie richtingen kan reizen per trein.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten