Pagina 54 van 59

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 14:26
door Durashift
^^^^ Ja, daarin las ik dat het perron verlengt moet worden / seinen verplaatst..
Waarom? E.e.a. is toch gloedje nieuw?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 14:52
door cassie127
Zodat de trein bij het rijden met 8 bakken met hogere snelheid het station in kan rijden. Want 8 bakken is nu behoorlijk krap wat ik begreep

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 15:16
door jelmerrr
Daar rijdt toch maximaal 6 bakken?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 15:19
door marvinkok
6 is max inderdaad.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 16:05
door isadora
cassie127 schreef:Want 8 bakken is nu behoorlijk krap wat ik begreep
:?:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 16:52
door ovVeluwe
De reden was toch gewoon dat machinisten de trein minder nauwkeurig ergens konden stoppen?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 18:06
door reisthijs
Wat cassie127 zegt dus, maar dan met 6 bakken.
Het perron is nu 130 meter dat is maar enkele meters langer dan een 6-baks trein.

Het idee is dat bij een perron dat een stuk langer is dan de trein, de machinist het niet zo nauw hoeft te nemen en dus wat later kan beginnen met remmen. Scheelt toch weer een paar seconden rijtijd.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 19:02
door edje
Het maakt niet zo heel veel uit. Wil je de trein als machinist hem comfortabel neerzetten, dan kom je toch niet als een idioot binnenvliegen.

Ik heb vandaag in de ochtendspits 3 ritten gereden met 6 bakken en ik wist hem prima neer te zetten aan het perron. Het is even doorhebben waar je je remming in moet zetten.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 19:11
door isadora
reisthijs schreef:.....de machinist het niet zo nauw hoeft te nemen en dus wat later kan beginnen met remmen. Scheelt toch weer een paar seconden rijtijd.
Ik meen me te herinneren, dat machinisten juist zo zuinig mogelijk moeten rijden, door tijdig de remming in te zetten. (?)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 19:52
door dennistd
Op Zwolle-Kampen is alleen geen tijd om zuinig te rijden :wink:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 05:02
door SuperGhost
KM46 schreef:Een nieuwsbericht over de proef :wink: :

https://nos.nl/artikel/2287422-zwols-sp ... -test.html
Lol, een hele CTA ophangen op een station waar dat ding toch nooit meer dan 1 station hoeft te tonen :')

Ze hadden net zo goed zo'n perronaanwijzer kunnen neerhangen _O-

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 07:33
door trolly
Helaas, dat is niet het goede antwoord. Bij een station met één perronspoor, zoals dit, gelegen aan een lijn die in twee richtingen bediend wordt, zoals deze, dienen er — tenzij dat station het eindstation is — afwisselend tenminste twee eindbestemmingen getoond te kunnen worden, zoals hier.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 07:35
door cassie127
Kampen heeft ook een CTA/TBP. Daar staat dus wel de hele dag dezelfde tekst op, alleen de tijden veranderen steeds :lol:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 07:45
door Suus
Tegenwoordig worden treinen pas 25 minuten voor vertrek op een TBP getoond, dus het scherm in Kampen zal 10 minuten per uur blanco zijn.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 13:49
door edje
trolly schreef:Helaas, dat is niet het goede antwoord. Bij een station met één perronspoor, zoals dit, gelegen aan een lijn die in twee richtingen bediend wordt, zoals deze, dienen er — tenzij dat station het eindstation is — afwisselend tenminste twee eindbestemmingen getoond te kunnen worden, zoals hier.
Dus de CTA op Kampen is wel onzin te noemen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 15:02
door SuperGhost
trolly schreef:Helaas, dat is niet het goede antwoord. Bij een station met één perronspoor, zoals dit, gelegen aan een lijn die in twee richtingen bediend wordt, zoals deze, dienen er — tenzij dat station het eindstation is — afwisselend tenminste twee eindbestemmingen getoond te kunnen worden, zoals hier.
Daarom zei ik dus dat je op Stadshagen net zo goed een perronaanwijzer kan gebruiken als CTA, er hoeft immers toch maar één station getoond te hoeven worden in beide richtingen :wink:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 15:59
door Meltrain
Wat is dan jouw definitie van "perronaanwijzer"?
Want als ik op Google naar perronaanwijzer zoek, krijg ik voornamelijk foto's van TBP's en CTA's.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 16:28
door cassie127
Bij perronaanwijzer denk ik gelijk aan een PV scherm wat je op de grote stations ziet die naar de trappen wijzen om naar het perron te gaan.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 16:31
door SuperGhost
Die bedoel ik inderdaad

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 17:14
door Wannes
Het voordeel van een CTA is wel weer dat er op het perron vertraging kan worden doorgegeven.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 18:23
door trolly
edje schreef:
trolly schreef:Helaas, dat is niet het goede antwoord. Bij een station met één perronspoor, zoals dit, gelegen aan een lijn die in twee richtingen bediend wordt, zoals deze, dienen er — tenzij dat station het eindstation is — afwisselend tenminste twee eindbestemmingen getoond te kunnen worden, zoals hier.
Dus de CTA op Kampen is wel onzin te noemen.
De CTA op Zwolle Stadshagen mag je van mij ook best onzin noemen, maar dat deze maar één station zou aangeven is dat in ieder geval ook.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 18:25
door cassie127
Achja kijk naar eens in het noorden... Daar hebben ook bijna alle stations een TBP... Zoals de Eemshaven :')

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 20:29
door Dennenboom
CTA's zijn voor Stadshagen imho wel handig bij vertragingen. Er zullen best mensen instappen als de trein naar Zwolle 12 minuten te laat binnenkomt in de veronderstelling dat het de trein naar Kampen is. In de 90-er jaren had zelfs Zoetermeer geen CTA's (alleen een routestrip) en werd het bediend door snel- en stoptreinen. Als de sneltrein richting Den Haag dan wat vertraging had reed hij op het tijdstip van de stoptrein. Maar een reiziger die wat minder bekend was met de materieelomlopen kon dat niet weten (behalve door het verkeer op de snelweg onverstaanbare geworden omroepberichten). Vooral vervelend als je dan naar Voorburg moest (daar stopte de sneltrein niet). Ook Heerlen heeft dacht ik vrij laat CTA's gekregen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 21:04
door Durashift
Dennenboom schreef:CTA's zijn voor Stadshagen imho wel handig bij vertragingen. Er zullen best mensen instappen als de trein naar Zwolle 12 minuten te laat binnenkomt in de veronderstelling dat het de trein naar Kampen is. (..)
:?: men ziet toch wel uit welke richting de trein komt aanrijden?

Verder is het gewoon in deze tijd een standaard item, zo'n TBP, op een NS station. Eenduidigheid, digitaal bereikbaar voor de toekomst etc.
Op dit soort faciliteiten moet men geen uitzondering maken m.i.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 21:47
door Nitein-Repart
Een TB7-scherm lijkt mij voor stations als Kampen en Stadshagen toch wel voldoende. Een TBP/CTA is pas handig als je vanuit een station in minimaal drie richtingen kan reizen, al heeft bijv. Zevenaar ook geen TBP/CTA terwijl je er wel in drie richtingen kan reizen per trein.