Pagina 29 van 59

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 13 jun 2017, 18:04
door Lijn 45
Volgens Cassie is het omdat je youtu.be hebt gebruikt.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 13 jun 2017, 18:11
door jelmerrr
cassie127 schreef:Voor december zou de naam Syntus van de treinen verdwenen moeten zijn. Echter doet de video het bij mij niet maar dat kom omdat de youtu.be ipv youtube.com link niet werkt op dit forum o-
nu werkt ie nog steeds niet...

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 13 jun 2017, 18:12
door cassie127
Zoek de verschillen...
Spoiler: show
Bij gebruik youtu.be link met [ youtube
[youtube]https://youtu.be/8oOB3rcyrlc[/youtube]
Met [yt
[yt]https://youtu.be/8oOB3rcyrlc[/yt]
Bij gebruik youtube.com link met [youtube
Met [yt
[yt]https://www.youtube.com/watch?v=8oOB3rcyrlc[/yt]

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 13 jun 2017, 18:19
door jelmerrr
bedankt :pos:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 13 jun 2017, 22:25
door dennistd
Vandaag kwamen de eerste FLIRT3's aan in Nederland. Hieronder een selectie van mijn foto's hiervan, de rest staat in dit album: https://www.flickr.com/photos/dennistd/ ... 2113984293

Afbeelding
Syntus 7401 + 7402 + Strukton 303001, Bad Bentheim by Dennis te D, on Flickr
Nadat de stellen door een V200 van EGP naar Bad Bentheim gebracht waren nam Strukton het transport over. Het vertrek, dat om 11.30u gepland was, liet echter op zich wachten door een aanrijding tussen Hengelo en Almelo. Dat bood mooi de tijd om de stellen wat beter te bekijken. Op de 7401 staan Syntus-logo's, die echter zullen verdwijnen voordat de FLIRT in dienst zal komen: de concessie zal worden uitgevoerd onder de naam van het Franse moederbedrijf Keolis.

Afbeelding
Strukton 303001 met Syntus 7402 + 7401 by Dennis te D, on Flickr
In Oldenzaal kon er nog een plaatje gemaakt worden met het herkenbare stationsgebouw (en vooral de kloktoren) op de achtergrond. Op spoor 5 staan een aantal grindwagens terwijl op spoor 4 een paar minuten later de Volvo-trein binnen zou komen.

Afbeelding
Syntus 39 en Strukton 303001 met Syntus 7402 + 7401 by Dennis te D, on Flickr
Een plaatje van beide Syntus-treintypes die nu in Nederland zijn. Rechts de Stadler FLIRT3 7402 (met digitaal het logo van de 7401 erop) terwijl links Alstom Corodia Lint 41/H 39 vertrekt als stoptrein naar Zutphen, met diverse machinisten in opleiding die later met de FLIRT zullen gaan rijden.

Afbeelding
Strukton 303001 met Syntus 7402 + 7401 by Dennis te D, on Flickr
Rond enen kwam de melding dat de stremming voorbij was. Vanaf dat moment was het wachten op vertrek, wat uiteindelijk om 13.40u gebeurde. Deze foto is gemaakt bij Hengelo Westermaat, waar de trein iets na 14u passeerde.
En tot slot nog een filmpje waarop ie 2x voorbij komt (Oldenzaal Zandsteenweg en Hengelo Westermaat).

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 13 jun 2017, 22:47
door Chrysa
De machinisten van Twents hadden er zin in zo te zien. :P

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 14 jun 2017, 05:24
door marvinkok
Zo zijn we in Twente :wink:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 17 jun 2017, 21:14
door edje
Ik heb de 2 machinisten de foto even doorgestuurd. Zit bij hun in het 'klasje"
We zijn allemaal van mening, dat we nu al het mooiste beroep van de wereld hebben.
Marvin, wanneer begin jij? Althans jij ging toch ook de opleiding in?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: za 17 jun 2017, 22:58
door marvinkok
2 juli mag ik beginnen. Nog een weekje bus rijden, weekje vrij, en dan vol aan de bak :Y

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 18 jun 2017, 09:32
door edje
Ah, dat is de week, dat ik mijn praktijkexamen mag gaan doen.
De eerste paar weken zijn heftig en is het allemaal veel.
Maar het is echt leuk om te doen.
en als tip, op de site van de VVRV staan clusters, lees die goed door, haal je veel info uit.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: zo 18 jun 2017, 16:53
door marvinkok
Succes!
Heb al een hoop info gevonden en globaal doorgenomen, moet goed gaan komen :pos:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 20 jun 2017, 04:17
door michel.vandenhof
Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier. Ik zit in ZwEnZwoKa groep 1 en ben op 25-04-'17 geslaagd als Mcn VB.
Op dinsdag 13-06-'17 had ik wegleren Zwl-Es en heb ik de kans waargenomen de 7401 en 7402 bij doorkomst in Hgl te filmen en op de foto te zetten.

M.v.gr.
MichelAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 20 jun 2017, 04:19
door michel.vandenhof
De eerste en laatste foto's waren filmpjes. Maar helaas blijkbaar niet zo upgeload naar het forum.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 20 jun 2017, 09:21
door Stadsbus
Netjes hoor, Michel

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 20 jun 2017, 11:57
door Michael
Ze zijn momenteel met de 7402 aan het proefrijden tussen Amersfoort en Zwolle

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 20 jun 2017, 12:16
door isadora
Fraaie introductie, welkom Michel. :pos:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 20 jun 2017, 14:56
door Ardan
Welkom Michel! Bedankt voor de leuke foto's en alvast heel veel succes op de bok!

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 15:06
door cassie127
Komende nachten worden de eerste test ritten met FLIRTS gemaakt op Zwolle - Wierden/Enschede

http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=274579

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 15:16
door Dennenboom
Er wordt gesproken over een hogere maximum snelheid. Een deel is nu al 140 km/uur, wordt dat nu integraal 140?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 15:21
door cassie127
Ik mag hopen van wel Zwolle - Heino en Nijverdal - Wierden gaat het dm90 momenteel nog niet harder dan 100 km/h
Tussen Heino - Nijverdal kan 140 km/h gereden worden

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 15:24
door Gekko123
Waar theoretisch 140 gereden zou mogen worden wil nog niet zeggen dat de DM90 dat nu ook haalt daar. Het zijn niet bepaald kampioenen in accelaratie die diesels, terwijl de Flirts een stuk rapper wegkomen. Daar zal ook al wel een deel van de tijdwinst in zitten.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 15:29
door cassie127
Tussen Heino - Nijverdal wordt de 140km/h Door dm'90 gehaald. Al is de afstand voor Raalte - Heino net te kort om bij de 140 km/h te halen. Raalte - Heino is in de dienstregeling als 5 minuten gepland. Met dm90 is dat erg krap maar een flirt weet dat misschien nog wel naar 4 minuten te brengen

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 15:33
door Bastiaan
DM '90 haalt in dit filmpje alleen tussen Raalte en Nijverdal kort de 140 km/h (vanaf 22:15). Tussen Heino en Raalte haalt hij iets van 110 km/h.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 15:34
door CamilleKreemers
De Flirts gaan dus wel 140 km/h halen op dit stuk?

Daarnaast, de sneltrein komt ook te rijden?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 15 aug 2017, 15:42
door marvinkok
Zoals ik het heb begrepen rijdt de sneltrein enkel Es-Rat..
Zolang het extra perron in Zl nog niet klaar is wordt er nog niet doorgereden...