IJsselmond en Lelystad: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Abus »

Ik krijg een foutmelding als ik je link in google maps voor de draaicirkel aanklik.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door dennistd »

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Daniel »

Volgens deze link is een weg trouwens al een openbare weg als deze voor iedereen toegankelijk is. Oftewel, als er geen hek omheen staat en ook geen borden met iets als "Eigen weg" staan. Die staan er hier geen van beide op het als parkeerterrein gebruikte stuk, waarmee het toch echt openbare weg lijkt te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Abus »

Ja, dank je. Werkt perfect. Ik zie inderdaad ook een duidelijke draaicirkel over het eigen terrein. Als daar geen auto's geparkeerd zijn, gaat het dus prima over eigen terrein. 's Avonds laat als de bussen gewassen worden, zal er wel rekening mee gehouden worden dat daar niet geparkeerd wordt.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:Volgens deze link is een weg trouwens al een openbare weg als deze voor iedereen toegankelijk is. Oftewel, als er geen hek omheen staat en ook geen borden met iets als "Eigen weg" staan. Die staan er hier geen van beide op het als parkeerterrein gebruikte stuk, waarmee het toch echt openbare weg lijkt te zijn.
Let op: de Wegenwet is niet hetzelfde als de Wegenverkeerswet. De definitie van wegen in de WVW ("alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten") is uiteraard wel vergelijkbaar. Ik ben geen jurist maar ik er ligt jurisprudentie die wegen tot 'voor het openbaar verkeer openstaand' heeft bestempeld die een stuk minder toegankelijk waren dan het voorportaal van dit terrein...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Abus »

Daniel schreef:Volgens deze link is een weg trouwens al een openbare weg als deze voor iedereen toegankelijk is. Oftewel, als er geen hek omheen staat en ook geen borden met iets als "Eigen weg" staan. Die staan er hier geen van beide op het als parkeerterrein gebruikte stuk, waarmee het toch echt openbare weg lijkt te zijn.
De weg moet dan wel minimaal 30 jaar voor eenieder openbaar toegankelijk geweest zijn. Dat zal hier niet het geval zijn. Volgens mij staat dit gebouw er nog geen 30 jaar. Voorheen zat KAV autoverhuur in dit pand.
Misschien heeft Arriva wel ergens een bordje eigen terrein staan, of had KAV dat er staan.

Volgens mij is het aan de politie om aan te tonen dat die ruimte al minimaal 30 jaar openbaar toegankelijk is, zonder dat er borden eigen terrein stonden.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Durashift »

dennistd schreef:Hier is toch duidelijk de draaicirkel op eigen terrein zichtbaar hoor: https://www.google.nl/maps/@52.5030162, ... 312!8i6656

(..)
Ja, mooie keerlus ook voor vrachtverkeer, zo om die boom heen. :pos:
Lijkt mij dus gewoon openbaar terrein.. in uitrit vorm, dat wel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Meltrain »

Lijn 247 (Walibi Express) wordt vandaag (o. a.) geëxploiteerd met een gelede Citaro in R-net uitvoering.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door bartjemestrom »

Dat zijn de Gebo Tours geledes 722 en 723. Lijkt mij normale inzet
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Meltrain »

Dan is het toch ook een alledaagse gebeurtenis? :mrgreen:
Maar de laatste keer dat ik lijn 247 zag, reed er een ex-Qbuzz MAN Lion's Regio, dus ik heb geen idee wat nu de normale inzet is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Lijn 45 »

Voor zover ik weet rijden de geledes standaard op de 247 en dient de MAN als reserve.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Lijn 45 »

Op lijn 11 in Kampen rijden bussen met systeemnummers 402 en 403. Wat voor voertuigen zijn dat?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Milco »

Mercedes-Benz Sprinters. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Milco »

Op https://www-prod.ovregioijsselmond.nl/nl kun je een kijkje nemen op de vernieuwde website van OV Regio IJsselmond, die nu nog naast de huidige website online is. Bijzonder aan de nieuwe site is dat je dienstregelingen kunt opvragen van werkelijk álle bus-, tram en metrolijnen in Nederland :shock:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Frank93 »

Oja inderdaad. Had de nieuwe website wel al snel bekeken maar had dit nog niet door. Eigenlijk zou het wel handig zijn om er ook bij te zetten welke vervoerder deze lijn uitvoert. Nu lijkt het als Connexxion al die lijnen rijdt omdat er verder helemaal geen informatie bij staat.

Bij lijnen die door andere vervoerders gereden worden lijken de omleidingen te missen, waardoor het nu dus lijkt alsof die lijnen geen omleiding(en) hebben.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door bys1 »

Vraagje. Wat smijt TCR zoal op de 270?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Lijn 45 »

Vorig jaar waren dat een paar Citaro LE in de nieuwe Connexxionkleuren met speciale opschriften en een paar Hermes Bravo Amba's. Dit jaar heb ik er niet op gelet.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door julsteren »

Heb ook al eens een mercedes integro gezien met DoorZeeland kleurstelling, TCR zet dus in wat rijvaardig is.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door gkw1969 »

En dat is nou net het grootste probleem van dit soort werk bij een toerboer neer te leggen: ze zetten in wat ze zelf willen i.p.v. dat er voertuigen ingezet worden die een link met het gebied hebben of in de huisstijl van de concessieverlener of concessiehouder.
When you're tired of London, you're tired of life
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Post »

Tja, die tourboer kan moeilijk voor iedere concessie / huisstijl in Nederland een aantal bussen klaar hebben staan. Sterker bij de gewone vervoerders is de technische reserve vaak al zo klein dat het vaak genoeg voor komt dat een stads bus op een streek lijn rijdt of andersom.

Dus ik hoor graag wat jij dan voorstelt om te doen, iedereen een OV-fiets meegeven?
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door gkw1969 »

Post schreef:Tja, die tourboer kan moeilijk voor iedere concessie / huisstijl in Nederland een aantal bussen klaar hebben staan. Sterker bij de gewone vervoerders is de technische reserve vaak al zo klein dat het vaak genoeg voor komt dat een stads bus op een streek lijn rijdt of andersom.

Dus ik hoor graag wat jij dan voorstelt om te doen, iedereen een OV-fiets meegeven?
1) TCR rijdt al voor OV regio IJsselmond; derhalve hebben ze bussen in CXX huisstijl(staat al in het bericht benoemd)
2) Niet direct hele omlopen bij een tourboer over de schutting gooien en je eigen materiaal afvoeren.
3) Er staan legio bussen bij VDL en Womy die voor een gehuurd kunnen worden (zie Keukenhofpendel Arriva, die wordt door Arriva zelf gereden met eigen en gehuurd materiaal)
4) Als een tourboer met wisselende bussen kan komen, is het ook mogelijk 1 vaste bus hiervoor beschikbaar te maken, deze kan op kosten van de OV regio IJsselmond, voor de duur van de dienstregeling, in een eigen huisstijl gebracht worden (nogmaals: zie Keukenhofpendel Arriva)

Het heeft allemaal met willen te maken. Bovendien rijdt lijn 270 in een periode dat er verminderde capaciteit op versterkingen nodig is.

Sinds 2 jaar hebben we in Twente, op 2 na, alle ritten bij de bijhuur weg gehaald en in ons eigen dienstenpakket opgenomen. Hiervoor zijn er bussen die in andere concessie over waren (Veluwe en Midden Overijssel) in de Twentse huisstijl gebracht. De ritten worden nu gereden met nette, "schone" Euro5 bussen met een buschauffeur in vaste dienst en bij uitzondering door een uitzendkracht.
Door slim om te gaan met de formatie/bezetting en een goed personeelsbeleid op te zetten hebben we de afgelopen 2,5 jaar ook tientallen chauffeurs aangenomen in vaste dienst. Dit alles heeft geleid tot een serieuze kostenbesparing en een verhoging van de klanttevredenheid.
De klanttevredenheid 1e kwartaal 2019 was 7,9 waarmee we de hoogst scorende streekvervoerder waren.

Het is onzin dat alles uitbesteed moet worden of personeel extern ingehuurd moet worden. Op dit moment is Twente 1 van de weinige concessies die niet structureel uitzendkrachten in zet maar eigen personeel heeft, met als gevolg dat hier, sinds de start van de concessie in 2013, nog geen dienst is uitgevallen omdat er geen chauffeur is. Je bindt immers mensen aan je bedrijf d.m.v. een goed contract, met voldoende uren en doorstroom naar fulltime.

Kortom: had niet de hele 4100/4200 serie afgevoerd naar VDL maar enkele gehouden en deze in OV regio IJsselmond uitvoering gebracht. Dan heb je in de wintermaanden extra materiaal en in de zomermaanden een bus voor lijn 270.
En het lijkt er op dat voor lijn 270 geen Euro6 verplicht is (immers TCR rijdt Bravo Ambassadors met Euro5), dus een 4100/4200 voldoet prima, deze zijn namelijk exact gelijk aan de TCR Ambassadors.

Dus ja, hoe moeilijk kan het zijn.
When you're tired of London, you're tired of life
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Selivio »

Ik geloof maar net wat er in het contract staat tussen vervoerder en tourboer. Als daar bijvoorbeeld bindend is vastgelegd dat er met bussen gereden wordt in huisstijl van de vervoerder, heeft de tourboer dat te doen. Kijk naar Pouw in Utrecht, daar gaat het ook redelijk goed.
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door marvinkok »

Maar in het geval van Pouw zijn de bussen gewoon van Syntus/Keolis en beschikbaar gesteld aan de onderaannemer..
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door Post »

gkw1969 schreef:
Post schreef:Tja, die tourboer kan moeilijk voor iedere concessie / huisstijl in Nederland een aantal bussen klaar hebben staan. Sterker bij de gewone vervoerders is de technische reserve vaak al zo klein dat het vaak genoeg voor komt dat een stads bus op een streek lijn rijdt of andersom.

Dus ik hoor graag wat jij dan voorstelt om te doen, iedereen een OV-fiets meegeven?
1) TCR rijdt al voor OV regio IJsselmond; derhalve hebben ze bussen in CXX huisstijl(staat al in het bericht benoemd)
2) Niet direct hele omlopen bij een tourboer over de schutting gooien en je eigen materiaal afvoeren.
3) Er staan legio bussen bij VDL en Womy die voor een gehuurd kunnen worden (zie Keukenhofpendel Arriva, die wordt door Arriva zelf gereden met eigen en gehuurd materiaal)
4) Als een tourboer met wisselende bussen kan komen, is het ook mogelijk 1 vaste bus hiervoor beschikbaar te maken, deze kan op kosten van de OV regio IJsselmond, voor de duur van de dienstregeling, in een eigen huisstijl gebracht worden (nogmaals: zie Keukenhofpendel Arriva)

Het heeft allemaal met willen te maken. Bovendien rijdt lijn 270 in een periode dat er verminderde capaciteit op versterkingen nodig is.

Sinds 2 jaar hebben we in Twente, op 2 na, alle ritten bij de bijhuur weg gehaald en in ons eigen dienstenpakket opgenomen. Hiervoor zijn er bussen die in andere concessie over waren (Veluwe en Midden Overijssel) in de Twentse huisstijl gebracht. De ritten worden nu gereden met nette, "schone" Euro5 bussen met een buschauffeur in vaste dienst en bij uitzondering door een uitzendkracht.
Door slim om te gaan met de formatie/bezetting en een goed personeelsbeleid op te zetten hebben we de afgelopen 2,5 jaar ook tientallen chauffeurs aangenomen in vaste dienst. Dit alles heeft geleid tot een serieuze kostenbesparing en een verhoging van de klanttevredenheid.
De klanttevredenheid 1e kwartaal 2019 was 7,9 waarmee we de hoogst scorende streekvervoerder waren.

Het is onzin dat alles uitbesteed moet worden of personeel extern ingehuurd moet worden. Op dit moment is Twente 1 van de weinige concessies die niet structureel uitzendkrachten in zet maar eigen personeel heeft, met als gevolg dat hier, sinds de start van de concessie in 2013, nog geen dienst is uitgevallen omdat er geen chauffeur is. Je bindt immers mensen aan je bedrijf d.m.v. een goed contract, met voldoende uren en doorstroom naar fulltime.

Kortom: had niet de hele 4100/4200 serie afgevoerd naar VDL maar enkele gehouden en deze in OV regio IJsselmond uitvoering gebracht. Dan heb je in de wintermaanden extra materiaal en in de zomermaanden een bus voor lijn 270.
En het lijkt er op dat voor lijn 270 geen Euro6 verplicht is (immers TCR rijdt Bravo Ambassadors met Euro5), dus een 4100/4200 voldoet prima, deze zijn namelijk exact gelijk aan de TCR Ambassadors.

Dus ja, hoe moeilijk kan het zijn.
Je zegt het goed, het kan allemaal. Maar de wil is er niet, zolang de provincie het niet eist en betaald zal het niet gebeuren. Want zowel Connexxion als TCR zijn er om winst te maken en een willekeurige bus is nu eenmaal goedkoper dan een specifieke. Hoe vervelend dat ook voor je is.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Bericht door DrechtBlub »

https://www.arriva.nl/flevoland/acties- ... lijn-5.htm

Lijn 5 rijd nu door naar Hollandse hout, wat betekend dat nu eindelijk alle wijken in Lelystad op OV aangesloten zijn. Ik heb mijn twijfels over hoe veel nut dit heeft kijkend naar het karakter van die wijk, hoe lang hier geen OV heeft gereden en hoe decentraal de halte daar ligt, maar toch, goed dat de hele stad nu bereikbaar is. :pos:

Het zou wel leuk zijn als Arriva na 10+ route en/of lijnnummer wijzigingen in Lelystad (deels in eigen lijnen, deels in de streeklijnen) in de afgelopen 5 jaar zich aan de concessie-eisen gaat houden en de lijnennetkaart eens gaat updaten, de huidige kaart op de website is van December 2014 (Dienstregeling 2015), en het busboekje van 2017 staat er nog op :X .
Ik blub in het Drecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten