Pagina 3 van 4

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: zo 30 dec 2018, 21:39
door Abus
Ik krijg een foutmelding als ik je link in google maps voor de draaicirkel aanklik.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: zo 30 dec 2018, 21:43
door dennistd

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: zo 30 dec 2018, 21:46
door Daniel
Volgens deze link is een weg trouwens al een openbare weg als deze voor iedereen toegankelijk is. Oftewel, als er geen hek omheen staat en ook geen borden met iets als "Eigen weg" staan. Die staan er hier geen van beide op het als parkeerterrein gebruikte stuk, waarmee het toch echt openbare weg lijkt te zijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: zo 30 dec 2018, 21:47
door Abus
Ja, dank je. Werkt perfect. Ik zie inderdaad ook een duidelijke draaicirkel over het eigen terrein. Als daar geen auto's geparkeerd zijn, gaat het dus prima over eigen terrein. 's Avonds laat als de bussen gewassen worden, zal er wel rekening mee gehouden worden dat daar niet geparkeerd wordt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: zo 30 dec 2018, 21:52
door nvdw
Daniel schreef:Volgens deze link is een weg trouwens al een openbare weg als deze voor iedereen toegankelijk is. Oftewel, als er geen hek omheen staat en ook geen borden met iets als "Eigen weg" staan. Die staan er hier geen van beide op het als parkeerterrein gebruikte stuk, waarmee het toch echt openbare weg lijkt te zijn.
Let op: de Wegenwet is niet hetzelfde als de Wegenverkeerswet. De definitie van wegen in de WVW ("alle voor het openbaar verkeer openstaande wegen of paden met inbegrip van de daarin liggende bruggen en duikers en de tot die wegen behorende paden en bermen of zijkanten") is uiteraard wel vergelijkbaar. Ik ben geen jurist maar ik er ligt jurisprudentie die wegen tot 'voor het openbaar verkeer openstaand' heeft bestempeld die een stuk minder toegankelijk waren dan het voorportaal van dit terrein...

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: zo 30 dec 2018, 21:55
door Abus
Daniel schreef:Volgens deze link is een weg trouwens al een openbare weg als deze voor iedereen toegankelijk is. Oftewel, als er geen hek omheen staat en ook geen borden met iets als "Eigen weg" staan. Die staan er hier geen van beide op het als parkeerterrein gebruikte stuk, waarmee het toch echt openbare weg lijkt te zijn.
De weg moet dan wel minimaal 30 jaar voor eenieder openbaar toegankelijk geweest zijn. Dat zal hier niet het geval zijn. Volgens mij staat dit gebouw er nog geen 30 jaar. Voorheen zat KAV autoverhuur in dit pand.
Misschien heeft Arriva wel ergens een bordje eigen terrein staan, of had KAV dat er staan.

Volgens mij is het aan de politie om aan te tonen dat die ruimte al minimaal 30 jaar openbaar toegankelijk is, zonder dat er borden eigen terrein stonden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: zo 30 dec 2018, 22:42
door Durashift
dennistd schreef:Hier is toch duidelijk de draaicirkel op eigen terrein zichtbaar hoor: https://www.google.nl/maps/@52.5030162, ... 312!8i6656

(..)
Ja, mooie keerlus ook voor vrachtverkeer, zo om die boom heen. :pos:
Lijkt mij dus gewoon openbaar terrein.. in uitrit vorm, dat wel.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: za 06 apr 2019, 12:19
door Meltrain
Lijn 247 (Walibi Express) wordt vandaag (o. a.) geƫxploiteerd met een gelede Citaro in R-net uitvoering.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: za 06 apr 2019, 12:37
door bartjemestrom
Dat zijn de Gebo Tours geledes 722 en 723. Lijkt mij normale inzet

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: za 06 apr 2019, 15:03
door Meltrain
Dan is het toch ook een alledaagse gebeurtenis? :mrgreen:
Maar de laatste keer dat ik lijn 247 zag, reed er een ex-Qbuzz MAN Lion's Regio, dus ik heb geen idee wat nu de normale inzet is.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: za 06 apr 2019, 15:14
door Lijn 45
Voor zover ik weet rijden de geledes standaard op de 247 en dient de MAN als reserve.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: za 11 mei 2019, 10:39
door Lijn 45
Op lijn 11 in Kampen rijden bussen met systeemnummers 402 en 403. Wat voor voertuigen zijn dat?

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: za 11 mei 2019, 11:12
door Milco
Mercedes-Benz Sprinters. ;)

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: do 23 mei 2019, 20:01
door Milco
Op https://www-prod.ovregioijsselmond.nl/nl kun je een kijkje nemen op de vernieuwde website van OV Regio IJsselmond, die nu nog naast de huidige website online is. Bijzonder aan de nieuwe site is dat je dienstregelingen kunt opvragen van werkelijk Ɣlle bus-, tram en metrolijnen in Nederland :shock:

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: do 23 mei 2019, 20:29
door Frank93
Oja inderdaad. Had de nieuwe website wel al snel bekeken maar had dit nog niet door. Eigenlijk zou het wel handig zijn om er ook bij te zetten welke vervoerder deze lijn uitvoert. Nu lijkt het als Connexxion al die lijnen rijdt omdat er verder helemaal geen informatie bij staat.

Bij lijnen die door andere vervoerders gereden worden lijken de omleidingen te missen, waardoor het nu dus lijkt alsof die lijnen geen omleiding(en) hebben.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: za 22 jun 2019, 15:46
door bys1
Vraagje. Wat smijt TCR zoal op de 270?

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: za 22 jun 2019, 16:08
door Lijn 45
Vorig jaar waren dat een paar Citaro LE in de nieuwe Connexxionkleuren met speciale opschriften en een paar Hermes Bravo Amba's. Dit jaar heb ik er niet op gelet.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: za 22 jun 2019, 23:31
door julsteren
Heb ook al eens een mercedes integro gezien met DoorZeeland kleurstelling, TCR zet dus in wat rijvaardig is.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 08:22
door gkw1969
En dat is nou net het grootste probleem van dit soort werk bij een toerboer neer te leggen: ze zetten in wat ze zelf willen i.p.v. dat er voertuigen ingezet worden die een link met het gebied hebben of in de huisstijl van de concessieverlener of concessiehouder.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 08:36
door Post
Tja, die tourboer kan moeilijk voor iedere concessie / huisstijl in Nederland een aantal bussen klaar hebben staan. Sterker bij de gewone vervoerders is de technische reserve vaak al zo klein dat het vaak genoeg voor komt dat een stads bus op een streek lijn rijdt of andersom.

Dus ik hoor graag wat jij dan voorstelt om te doen, iedereen een OV-fiets meegeven?

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 09:18
door gkw1969
Post schreef:Tja, die tourboer kan moeilijk voor iedere concessie / huisstijl in Nederland een aantal bussen klaar hebben staan. Sterker bij de gewone vervoerders is de technische reserve vaak al zo klein dat het vaak genoeg voor komt dat een stads bus op een streek lijn rijdt of andersom.

Dus ik hoor graag wat jij dan voorstelt om te doen, iedereen een OV-fiets meegeven?
1) TCR rijdt al voor OV regio IJsselmond; derhalve hebben ze bussen in CXX huisstijl(staat al in het bericht benoemd)
2) Niet direct hele omlopen bij een tourboer over de schutting gooien en je eigen materiaal afvoeren.
3) Er staan legio bussen bij VDL en Womy die voor een gehuurd kunnen worden (zie Keukenhofpendel Arriva, die wordt door Arriva zelf gereden met eigen en gehuurd materiaal)
4) Als een tourboer met wisselende bussen kan komen, is het ook mogelijk 1 vaste bus hiervoor beschikbaar te maken, deze kan op kosten van de OV regio IJsselmond, voor de duur van de dienstregeling, in een eigen huisstijl gebracht worden (nogmaals: zie Keukenhofpendel Arriva)

Het heeft allemaal met willen te maken. Bovendien rijdt lijn 270 in een periode dat er verminderde capaciteit op versterkingen nodig is.

Sinds 2 jaar hebben we in Twente, op 2 na, alle ritten bij de bijhuur weg gehaald en in ons eigen dienstenpakket opgenomen. Hiervoor zijn er bussen die in andere concessie over waren (Veluwe en Midden Overijssel) in de Twentse huisstijl gebracht. De ritten worden nu gereden met nette, "schone" Euro5 bussen met een buschauffeur in vaste dienst en bij uitzondering door een uitzendkracht.
Door slim om te gaan met de formatie/bezetting en een goed personeelsbeleid op te zetten hebben we de afgelopen 2,5 jaar ook tientallen chauffeurs aangenomen in vaste dienst. Dit alles heeft geleid tot een serieuze kostenbesparing en een verhoging van de klanttevredenheid.
De klanttevredenheid 1e kwartaal 2019 was 7,9 waarmee we de hoogst scorende streekvervoerder waren.

Het is onzin dat alles uitbesteed moet worden of personeel extern ingehuurd moet worden. Op dit moment is Twente 1 van de weinige concessies die niet structureel uitzendkrachten in zet maar eigen personeel heeft, met als gevolg dat hier, sinds de start van de concessie in 2013, nog geen dienst is uitgevallen omdat er geen chauffeur is. Je bindt immers mensen aan je bedrijf d.m.v. een goed contract, met voldoende uren en doorstroom naar fulltime.

Kortom: had niet de hele 4100/4200 serie afgevoerd naar VDL maar enkele gehouden en deze in OV regio IJsselmond uitvoering gebracht. Dan heb je in de wintermaanden extra materiaal en in de zomermaanden een bus voor lijn 270.
En het lijkt er op dat voor lijn 270 geen Euro6 verplicht is (immers TCR rijdt Bravo Ambassadors met Euro5), dus een 4100/4200 voldoet prima, deze zijn namelijk exact gelijk aan de TCR Ambassadors.

Dus ja, hoe moeilijk kan het zijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 10:56
door Selivio
Ik geloof maar net wat er in het contract staat tussen vervoerder en tourboer. Als daar bijvoorbeeld bindend is vastgelegd dat er met bussen gereden wordt in huisstijl van de vervoerder, heeft de tourboer dat te doen. Kijk naar Pouw in Utrecht, daar gaat het ook redelijk goed.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 11:17
door marvinkok
Maar in het geval van Pouw zijn de bussen gewoon van Syntus/Keolis en beschikbaar gesteld aan de onderaannemer..

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: zo 23 jun 2019, 19:41
door Post
gkw1969 schreef:
Post schreef:Tja, die tourboer kan moeilijk voor iedere concessie / huisstijl in Nederland een aantal bussen klaar hebben staan. Sterker bij de gewone vervoerders is de technische reserve vaak al zo klein dat het vaak genoeg voor komt dat een stads bus op een streek lijn rijdt of andersom.

Dus ik hoor graag wat jij dan voorstelt om te doen, iedereen een OV-fiets meegeven?
1) TCR rijdt al voor OV regio IJsselmond; derhalve hebben ze bussen in CXX huisstijl(staat al in het bericht benoemd)
2) Niet direct hele omlopen bij een tourboer over de schutting gooien en je eigen materiaal afvoeren.
3) Er staan legio bussen bij VDL en Womy die voor een gehuurd kunnen worden (zie Keukenhofpendel Arriva, die wordt door Arriva zelf gereden met eigen en gehuurd materiaal)
4) Als een tourboer met wisselende bussen kan komen, is het ook mogelijk 1 vaste bus hiervoor beschikbaar te maken, deze kan op kosten van de OV regio IJsselmond, voor de duur van de dienstregeling, in een eigen huisstijl gebracht worden (nogmaals: zie Keukenhofpendel Arriva)

Het heeft allemaal met willen te maken. Bovendien rijdt lijn 270 in een periode dat er verminderde capaciteit op versterkingen nodig is.

Sinds 2 jaar hebben we in Twente, op 2 na, alle ritten bij de bijhuur weg gehaald en in ons eigen dienstenpakket opgenomen. Hiervoor zijn er bussen die in andere concessie over waren (Veluwe en Midden Overijssel) in de Twentse huisstijl gebracht. De ritten worden nu gereden met nette, "schone" Euro5 bussen met een buschauffeur in vaste dienst en bij uitzondering door een uitzendkracht.
Door slim om te gaan met de formatie/bezetting en een goed personeelsbeleid op te zetten hebben we de afgelopen 2,5 jaar ook tientallen chauffeurs aangenomen in vaste dienst. Dit alles heeft geleid tot een serieuze kostenbesparing en een verhoging van de klanttevredenheid.
De klanttevredenheid 1e kwartaal 2019 was 7,9 waarmee we de hoogst scorende streekvervoerder waren.

Het is onzin dat alles uitbesteed moet worden of personeel extern ingehuurd moet worden. Op dit moment is Twente 1 van de weinige concessies die niet structureel uitzendkrachten in zet maar eigen personeel heeft, met als gevolg dat hier, sinds de start van de concessie in 2013, nog geen dienst is uitgevallen omdat er geen chauffeur is. Je bindt immers mensen aan je bedrijf d.m.v. een goed contract, met voldoende uren en doorstroom naar fulltime.

Kortom: had niet de hele 4100/4200 serie afgevoerd naar VDL maar enkele gehouden en deze in OV regio IJsselmond uitvoering gebracht. Dan heb je in de wintermaanden extra materiaal en in de zomermaanden een bus voor lijn 270.
En het lijkt er op dat voor lijn 270 geen Euro6 verplicht is (immers TCR rijdt Bravo Ambassadors met Euro5), dus een 4100/4200 voldoet prima, deze zijn namelijk exact gelijk aan de TCR Ambassadors.

Dus ja, hoe moeilijk kan het zijn.
Je zegt het goed, het kan allemaal. Maar de wil is er niet, zolang de provincie het niet eist en betaald zal het niet gebeuren. Want zowel Connexxion als TCR zijn er om winst te maken en een willekeurige bus is nu eenmaal goedkoper dan een specifieke. Hoe vervelend dat ook voor je is.

Re: Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad

Geplaatst: wo 14 aug 2019, 21:07
door DrechtBlub
https://www.arriva.nl/flevoland/acties- ... lijn-5.htm

Lijn 5 rijd nu door naar Hollandse hout, wat betekend dat nu eindelijk alle wijken in Lelystad op OV aangesloten zijn. Ik heb mijn twijfels over hoe veel nut dit heeft kijkend naar het karakter van die wijk, hoe lang hier geen OV heeft gereden en hoe decentraal de halte daar ligt, maar toch, goed dat de hele stad nu bereikbaar is. :pos:

Het zou wel leuk zijn als Arriva na 10+ route en/of lijnnummer wijzigingen in Lelystad (deels in eigen lijnen, deels in de streeklijnen) in de afgelopen 5 jaar zich aan de concessie-eisen gaat houden en de lijnennetkaart eens gaat updaten, de huidige kaart op de website is van December 2014 (Dienstregeling 2015), en het busboekje van 2017 staat er nog op :X .