Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

De 1100 en 1101 rijden al sinds december op de Veluwe rond. Ze vallen alleen nogal op daar doordat ze nooit ontdaan zijn van de Utrechtse opschriften.
(En soms valt juist niet op dat ze op de Veluwe rondrijden aangezien ze dat vanuit vestiging Ede doen en ze dus ook nogal eens op het rondje 5 - 83 - 85 zitten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MichOV
Berichten: 345
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door MichOV »

Is het jullie ook al opgevallen dat tijdens deze coronacrisis er altijd weer mensen zijn die blijkbaar niet weten dat ze bij de chauffeer geen kaartje in de bus kunnen kopen?

Sommige chauffeurs laten de passagier soms alsnog meerijden en de ander is wat meer volgens de regels door te zeggen dat ze of online een ticket moeten kopen of dat men eerst de OV chipkaart moet opladen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Suus »

Heeft Arriva alleen in Zuid-Holland de pinautomaat naar de rolstoelplaats verhuisd?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

Arriva is daar wel redelijk uniek in. Keolis doet het in Utrecht bijvoorbeeld met een QR-code die leidt naar een pagina waarop je met Ideal kunt betalen, maar in Gelderland zag ik die laatst dan weer niet.
Connexxion heeft volgens mij ook zo'n QR-code en HTM als ik het goed herinner ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door TLP »

Bij Connexxion zie ik nog steeds dezelfde mededeling die ik al sinds het begin van de coronacrisis zie: Reis met je OV-chipkaart of koop vooraf een ritkaartje als e-ticket. Al kan het heel goed dat bij de inbouw van Viribus het mogelijk is gemaakt om de chipkaartlezer QR-codes af te laten lezen, maar dat deze mogelijkheid mij tot nog toe niet duidelijk is geworden.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Stadsbus »

HTM heeft in de bussen een inbouw-schot gemaakt, met daarop een pinapparaat gemonteerd. Of de HTM een QR-code heeft, weet ik niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

@TLP: Het gaat niet om tickets met QR-code, maar een sticker met QR-code in de bus die je kunt scannen om een kaartje te kopen.

@Stadsbus: toen ik afgelopen vrijdag in een HTM-bus zat geen pinapparaat op dat houten schot gezien. Alleen een sticker dat je geen kaartje bij de chauffeur kunt kopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Selivio »

Qbuzz GD is bezig met het verplaatsen van de pinautomaat naar achteren. Vooralsnog alleen in de Heuliezzen.
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Frank93 »

Hier in NHN rijden de kustbussen met een pinapparaat bij het passagiersgedeelte.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Michael »

Suus schreef:Heeft Arriva alleen in Zuid-Holland de pinautomaat naar de rolstoelplaats verhuisd?
Is alleen in Zuid Holland gebeurd inderdaad. In Brabant is het overwogen maar uiteindelijk niet doorgezet.
Petert87
Berichten: 36
Lid geworden op: di 05 feb 2019, 13:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Petert87 »

TLP schreef:Bij Connexxion zie ik nog steeds dezelfde mededeling die ik al sinds het begin van de coronacrisis zie: Reis met je OV-chipkaart of koop vooraf een ritkaartje als e-ticket. Al kan het heel goed dat bij de inbouw van Viribus het mogelijk is gemaakt om de chipkaartlezer QR-codes af te laten lezen, maar dat deze mogelijkheid mij tot nog toe niet duidelijk is geworden.
Onder de kaartlezer zit een laser die QR codes kan scannen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

Net nu ik dacht alle rariteiten wel gezien te hebben... Er rijdt momenteel een Vallei-/Veluwelijn gelede Citaro op lijn 5 in Ede (en dus ook op 85 en 83).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door ovVeluwe »

Daarnaast rijdt de Twentse 4049, die afgelopen weken rondom Amersfoort reed, nu weer in Gelderland op de stadsdienst van Ede.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Lijn 45 »

In plaats daarvan rijdt Setra 1001 weer in Amersfoort.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Frank93 »

De werkplaats van TSN/Transdev in Apeldoorn sluit op 12 december. Alle activiteiten en werknemers worden ondergebracht bij de omliggende werkplaatsen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Etienne »

Vandaag werd, althans in het uur dat ik in Zwolle was, elke bus die aankwam bij de uitstaphalte op het busstation gecontroleerd; er stond een heel pak S&V'ers.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door cassie127 »

Klopt doen ze wel vaker, om vervolgens iedereen die niet is jngechekt (zelfs als je een abonnement hebt) een boete te geven.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Het gaat er om of je een geldig vervoerbewijs hebt. En je abonnement is pas geldig bij een check-in, maar je e-ticket is gewoon zonder inchecken geldig hoor ;)
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door PHS »

Alleen worden de boetes voor abonnementen meestal wel kwijtgescholden als je het maar niet te vaak doet? Althans dat is het beleid.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door umbusko »

Maar je checkt toch uit in de bus? Bekijken ze dan bij iedereen de laatste transacties op de kaart of controleren ze eerst de bus en mag je dan pas uitstappen?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door cassie127 »

Bij het uitstappen scannen ze je kaart meestal en checken ze je reishistorie, daarna letten ze vaak goed op bij het uitchecken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door webguy »

Daniel schreef: di 06 okt 2020, 07:57 Net nu ik dacht alle rariteiten wel gezien te hebben... Er rijdt momenteel een Vallei-/Veluwelijn gelede Citaro op lijn 5 in Ede (en dus ook op 85 en 83).
Interessant want je mag maar met 10 meter door Kernhem rijden - dat is met een gelede vast best krap.

Ik zag vandaag in Ede bij de stalling een Rrreis bus die "Geen diens" had - de t paste niet meer op display.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

Is daar geen ontheffing voor de bus dan? Immers is alles wat er rijdt 12 meter lang.

De Citaro CNG die ik vanmiddag op De Klomp zag had inderdaad ook "Geen diens" op de koersdisplay had. Lettertype zal wel aangepast zijn want zag 'm eerder ook keurig lijn 89 met de sneldienst-S erachter tonen.
Best volle bak trouwens op De Klomp trouwens met de 89 er ook nog bij (op hetzelfde perron als lijn 5, waar deze weken ook 298 nog staat)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Bussen van Keolis rijden in elk geval in Twente allemaal zonder omloop: deze wordt niet geaccepteerd door het EBS-systeem. Bij elke rit moet nu dus handmatig de lijn en de goede routevariant (slechts 9 op lijn 1 in Enschede, als voorbeeld) worden gekozen. Zeker als begin- en eindpunt wel gelijk zijn maar er onderweg een verschil is is dit erg lastig...
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door umbusko »

Je mag dan nog blij zijn dat je niet in België rijdt. Ik ken nog wel wat lijnen met veel meer routevarianten. :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten