Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Daniel was het blijkbaar wel vergeten. Die denkt dat een zondagsdienst volstaat op Bevrijdingsdag. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Waar lees je dat dan... Ik reageerde op waldo79 die weinig vraag naar de Campus op 5 mei verwacht dat er waarschijnlijk op zondag ook weinig vraag naar de Campus is (en dan rijdt 89 er ook heen).

Doorrijden met 89 voorkomt nu vooral dat C3 overloopt met reizigers die adviezen krijgen om op de Campus te gaan overstappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Stefan Works schreef: wo 13 apr 2022, 20:54 (..)
Verder start 25 april met de aanleg van de definitieve haltes Mr. Troelstralaan en Valkseweg, alle 4 een haltehaven in beton met toegankelijke perrons.
Nog even beton storten op die van de Valkseweg en dan kunnen ze open, denk ik? Zag er al netjes uit, zag ik vanmiddag.
IK denk dat het in de donkere wintermaanden, tijdens de spitstijden, wel lastig wordt voor de chauffeurs om uit de kom weg te rijden en dan goed op het kruisend fietsverkeer voor de ovonde te letten. Staat er een beetje haaks op, volgens mij. Is een lastige hoek met fietsers die van alle kanten mogen komen, is mijn ervaring.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Waarom je OV niet aan vrijwilligers over moet laten....
Op 15 mei a.s. is het 40 jaar geleden dat de Buurtbusvereniging Buurse- Haaksbergen is opgericht en de dienstregeling met een Buurtbus tussen Buurse(grens) en Haaksbergen op zich heeft genomen. [..] Natuurlijk zal de Buurtbusvereniging ik nog het 40- jarig jubileum vieren. Dit zal gebeuren op vrijdag 20 mei met een activiteit voor alle vrijwilligers en hun partners. De Buurtbus zal op die dag niet rijden, dus houdt daar even rekening mee.
https://www.facebook.com/grensregio/pos ... 5919755706


Doe dat lekker op zaterdag of zondag als de buurtbus toch al niet rijdt denk ik dan :X
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door busfanNL »

HAHAHA wat een lachertje. :lol: Dit kunnen inderdaad alleen vrijwilligers doen :')
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Vaste buschauffeurs laten toch ook weleens een dag verstek gaan?
Buurtbus-vrijwilligers zijn doorgaans geen FNV-lid...
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door TomSteyl »

Of juist wel... Er komen steeds meer gepensioneerde bondsleden en dat is wel te rijmen met de gemiddelde leeftijd van een buurtbuschauffeur.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Stefan Works
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 jan 2017, 19:41

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stefan Works »

Durashift schreef: wo 11 mei 2022, 00:20
Stefan Works schreef: wo 13 apr 2022, 20:54 (..)
Verder start 25 april met de aanleg van de definitieve haltes Mr. Troelstralaan en Valkseweg, alle 4 een haltehaven in beton met toegankelijke perrons.
Nog even beton storten op die van de Valkseweg en dan kunnen ze open, denk ik? Zag er al netjes uit, zag ik vanmiddag.
IK denk dat het in de donkere wintermaanden, tijdens de spitstijden, wel lastig wordt voor de chauffeurs om uit de kom weg te rijden en dan goed op het kruisend fietsverkeer voor de ovonde te letten. Staat er een beetje haaks op, volgens mij. Is een lastige hoek met fietsers die van alle kanten mogen komen, is mijn ervaring.
Klopt. Als goed is dan is gisteren de abri geplaatst. Fietsenklemmen volgen ook nog. Het storten van beton wordt gecombineerd met de halte Mr. Troelstralaan eind deze maand. Na het storten moet het beton nog wel even uitharden!

Afbeelding

Afbeelding
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Beton storten is gelukt, zag ik gistermiddag. :D :pos:
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

Ook in Wageningen zijn ze sinds gisteren begonnen met het vervangen van de DRIS-borden. Gisteren waren ze in ieder geval bezig bij de halte Bornsesteeg in de richting van het busstation.
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

In het concept PvE van de nieuwe concessie Twente - ZHO zag ik trouwens dat treinserie 31200 (Zutphen - Hengelo - Oldenzaal) lijnnummer RS24 krijgt. Maar wat voor lijnnummer krijgen de trajecten Zwolle - Kampen en Zwolle - Enschede? Ik gok RS22 voor Zwolle - Kampen en RS/RE23 voor Zwolle - Enschede.
Laatst gewijzigd door omaylie op vr 17 jun 2022, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
iamthedutchdude
Berichten: 950
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door iamthedutchdude »

Dat zou inderdaad wel mooi aansluiten op de RE/RS20 en RS21 op de Vechtdallijnen.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door diederickx »

omaylie schreef: vr 17 jun 2022, 09:2531200 (Zwolle - Hengelo - Oldenzaal)
Ik neem aan dat je bedoelt Zutphen - Hengelo - Oldenzaal?
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

Oepsie :X

Is inmiddels aangepast (had ook de andere Blauwnet trajecten in mijn hoofd, dus vandaar)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Toen ik vanmiddag met lijn 102 in Apeldoorn arriveerde, toonden de schermen dat de bus na de eindbestemming door zou gaan als lijn 105 naar Barneveld via Otterlo. De mat-rit werd dus niet herkend.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Herkenbaar, dat gebeurt standaard niet. Ook wel eens een 89 gehad die vanaf De Klomp verder zou rijden als 107 naar Putten :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Dat heeft te maken met hoe de omloop is ingevoerd in het systeem en hoe de chauffeur zelf uitvoert. Als een bus langer dan, ik dacht, 5 minuten stil staat moet deze via de uitstaphalte naar de buffer en zit er ook in de omloop een matrit, waardoor er geen "deze bus rijdt door als" getoond. Bij minder dan 5 minuten mag de chauffeur de bus direct op de goede halte zetten. En sommige chauffeurs zijn van oudsher nog gewend om altijd via de uitstaphalte en de buffer te rijden.

Dit hebben we in Arnhem ook, sommige ritten moeten via de uitstaphalte en sommige keringen mogen direct naar het perron. Het "bus rijdt door als ..." in OVinfo komt bij Keolis vaker voor dan bij Transdev.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Het probleem is juist het compleet ontbreken van de MAT-rit zo lijkt het, anders zou mijn voorbeeld met een 89 die als 107 verder rijdt niet voor kunnen komen (die bus moet notabene eerst van De Klomp naar Ede-Wageningen rijden als MAT-rit ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

Klopt, zelfs als de bus nog via de garage gaat staat de volgende rit op het scherm. Op de ritten die in Epe eindigen staat ook regelmatig dat ze verder rijden als lijn 40, 102 of 200. Best wel raar voor passagiers die in Epe niet verder komen naar Apeldoorn, maar wel op het scherm staat dat de bus wel vanaf daar gaat vertrekken hierna.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Vraag ik me trouwens af: zijn er wel eens diensten waarin je als chauffeur een complete rit op lijn C1 rijdt, dus vanaf De Magnolia in Dedemsvaart naar het station van Nunspeet (of v.v.)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

Die zitten er inderdaad wel tussen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Milco schreef: za 18 jun 2022, 21:40 Toen ik vanmiddag met lijn 102 in Apeldoorn arriveerde, toonden de schermen dat de bus na de eindbestemming door zou gaan als lijn 105 naar Barneveld via Otterlo. De mat-rit werd dus niet herkend.
'Doet' de 102 dit andersom ook, dus in Amersfoort eindigen en dan mat naar Barneveld?
Ik zag namelijk laatst een BYD op de A1 net na knp. Hoevelaken in de file aanschuiven richting Barneveld, rond 9 uur. Was op afrit richting A30 ongeluk gebeurd. Dan kost zo'n matrit wel meer tijd dan gepland, lijkt mij. Alternatief via Achterveld of de lijnroute via Terschuur is ook niet je van 't het, vind ik.

~~~~~~~~~~~~~
Ik houd mijn hart vast voor de bereikbaarheid van Barneveld e.o. aanstaande woensdag..als de boze boeren gaan demonstreren. Wordt chaos, vrees ik.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Het ging vanavond lekker bij Arriva: lijn 470 vanuit Haaksbergen heeft voor het laatst om 19:15 gereden. De ritten van 20:15, 21:15, 22:15 en 23:15 zijn allemaal uitgevallen, aannemelijk door personeelsgebrek. Een flink aantal reizigers kon ik nog via Neede richting Eibergen-Groenlo-Lichtenvoorde sturen (al viel daar ook wel wat uit), maar de reizigers die om 23:15 in Haaksbergen waren zijn daar waarschijnlijk gestrand (en dat waren er nogal wat vanwege evenementen in Enschede en Hengelo).
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Is da toevallig allemaal binnen dezelfde dienst?
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Volgens mij zijn dat toch wel 2-3 diensten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten