Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SuperGhost »

Een rit Haaksbergen-Varsseveld duurt 1:11 (mooie tijd).

Echter een slag terug naar Haaksbergen is: Haaksbergen->Varsseveld->Neede->Varsseveld->Haaksbergen, aangezien lijn 470 zowel slagen Haaksbergen-Varsseveld als Neede-Varsseveld bevat en die keren op elkaar in Varsseveld. Zo'n complete slag duurt zo'n 4,5 of 5 uur geloof ik. Dus het waren dan al 4 of 5 slagen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Wat heeft lijn 105 van Arnhem naar Barneveld toch een ruime dienstregeling… vanuit Arnhem met +3 vertrokken wat opliep naar +5 onderweg om met -2 bij Otterlo Rotonde te arriveren. Daar op tijd weg gereden en bij Barneveld Centrum arriveren we met -7.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SuperGhost »

Onlangs een nieuwe route gekregen natuurlijk, dus naar verloop van tijd zal dat wel strakker worden gok ik zo.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Tijdens de Vuelta (20 augustus) zijn onder andere de Grebbeberg en de N323 (PWA-brug bij Beneden-Leeuwen) een tijdlang afgesloten voor verkeer. Benieuwd naar de creatieve oplossingen voor de buslijnen die hierlangs komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Bij de Grebbeberg is de creatieve oplossing voor de Utrechtse lijnen die er langs komen dat ze niet rijden. Maar ook wel benieuwd of Gelderland daar creatiever in is.
Aangezien die etappe via de brug bij Rhenen de rivier oversteekt lijken de opties voor lijn 44 en 45 me extreem beperkt, de pont bij Opheusden is immers een voetveer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Laatst, tijdens werkzaamheden aan de Rijnbrug, is er tussen Kesteren en Wageningen gependeld met buurtbussen, via het fietspad. Ik kan me indenken dat er nu gewoon in Kesteren de tijd wordt afgewacht, voor die drie uurtjes is het dan maar zo.

In het geval van de PWA denk ik dat er wel via het fietspad gereden zal gaan worden, daar past ook een grote bus overheen. We gaan het zien. ;)
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door T-hijs »

Daniel schreef: do 28 jul 2022, 19:53 Bij de Grebbeberg is de creatieve oplossing voor de Utrechtse lijnen die er langs komen dat ze niet rijden. Maar ook wel benieuwd of Gelderland daar creatiever in is.
Aangezien die etappe via de brug bij Rhenen de rivier oversteekt lijken de opties voor lijn 44 en 45 me extreem beperkt, de pont bij Opheusden is immers een voetveer.
Sinds wanneer is de pont van Opheusden naar Wageningen een voetveer? Ik ken hem niet anders dan veerpontje waar ook auto's en trekkers op meegaan...
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Dat is wat ik zogauw vond toen ik erop zocht in Google, maar kan zijn dat ik niet goed gelezen heb dan.

Edit: tja, de vereniging voor voetveren laat duidelijk zien dat het een autoveer is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Ik denk dat de lange en lage voor- en achteroverhang niet zo geschikt is voor de hoek tussen veerdam en veerpont. Zeker nu met het lage water is het een stevige hoek.

Daarnaast zal het totaalgewicht meespelen én de overschrijding van de toegestane asdruk op de dijk (4,8 ton).

Ach, een paar uurtjes geen bus.. men is er intussen wel aan gewend.. hier in de regio. (A) :X
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

En de afsluiting van de PWA Brug in de N323 zal ook wel geen bussen betekenen gedurende een aantal uren.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Lijn 44 zal zijn tijd af gaan wachten in Ommeren, omdat de Vuelta ook dwars door Lienden heen rijdt. Het stuk tussen Ommeren en Wageningen wordt een aantal uren niet gereden.

Lijn 42 zal keren en tijd afwachten bij de Akkerstraat in Beneden-Leeuwen. Ritten die van/naar Tiel moeten voor aflossing zullen via de A15 en knooppunt Ewijk moeten, helemaal buitenom dus.

Lijn 165 krijgt er ook mee te maken, omdat de Vuelta zo'n beetje over de hele lengte de Van Heemstraweg volgt. Deze gaat keren in Kerkdriel. Rondom Zaltbommel zijn sowieso veel wegen afgesloten, dus dat loopt waarschijnlijk lekker vast allemaal.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Een aantal berichten verplaatst naar concessietopic Veluwe-Zuid.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Rob357 »

Ik zag vandaag Mercedes-Benz Citaro BX-DJ-71 (oud GVB 344) in Wijhe rijden om 12:37. Logo's waren verwijderd, maar door de kleuren nog goed te herkennen. Ik heb geen idee van wie de bus nu is en waarom de bus hier reed. Ik heb geen TVV bordje gezien in ieder geval.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Die rijdt tegenwoordig bij South West Tours
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door playertwo »

Vergeten te vermelden dat er afgelopen weekend tussen Ut en Tl een kwartierdienst was met de 6000 en 6900. Tpsw werd overgeslagen door afgebogen 6000 om het passend te maken. Voor Ht mocht je overstappen in Gdm. Dit vanwege Appelpop. Dit weekend wederom veel reizigersaanbod vanwege de Fruitcorso, naar slechts 1x per uur een 6900 en geen afgebogen 6000....
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Afbeelding

Vandaag geen reisinformatie in Twente: een foutje met de omlopen waardoor alle bussen op lijnnummer moeten rijden :X
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Ardan »

Twee foto's van de werkzaamheden in Deventer op dit moment.

Op onderstaande foto zien we dat spoor 2 er helemaal uit is gehaald. Er staat een mast in de oude bedding waar wat bovenleiding op afgespand (afgesponnen?) zal worden. Er staan ook hoge uitrijseinen op spoor 1 (niet te zien op de foto, achter lichtmast) en 3 die er in mijn actieve herinnering eerst nog niet stonden: dit zal betekenen dat er minimaal met 60 vertrokken zal kunnen worden straks in plaats van 40.
Afbeelding

Zelfde plek, andere kant op: spoor 1 ligt vooraan en loopt met een vloeiende boog naar de hoofdsporen, waar het met een Engelsman op aansluit. Vlak daarvoor takt er nog een rechtsleidend spoor af dat het emplacement op gaat. Hierdoor vind ik het opvallend dat er een hoog uitrijsein op spoor 1 is neergezet, want je komt óf op het emplacement uit, óf op een afbuigend Engelsman om het hoofdspoor op te komen. Zou je daar met 60 doorheen mogen jakkeren? Komt dat vaker voor? Het emplacement zal geen 60-gebied worden lijkt me.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door marvinkok »

Een hoog sein kan ook een snelheid van maximaal 40 aangeven, door groen knipper zonder cijfer verder
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Ardan »

Klopt, maar dan had je net zo goed die dwergseinen kunnen laten staan.
Ik doe ook maar wat
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De oude situatie voldeed niet aan de huidige ontwerpvoorschriften, er kon een geel - geel opvolging voorkomen omdat de dwergseinen geen cijfer kunnen tonen. De hoge seinen kunnen wel geel 4 tonen indien de rijweg nog niet helemaal is ingesteld tot Spa. De plaatselijke snelheid blijft 40km/u vanaf spoor 1, vanaf spoor 3 wordt wel 60km/u.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Een rijweg tot helemaal in Wallonië? :shock:
(Gelieve geen afkortingen te gebruiken, anders dan van stations.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Spa staat voor Snipperling Aansluiting, maar als je niet ter plaatse bekend is dat net zo nietszeggend.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SuperGhost »

Ik denk dat men wel weet wat een aansluiting is en ze zullen wellicht vermoeden dat dat dan dicht bij station Deventer ligt. Bij "Spa" zullen ze dan echter helemaal geen idee hebben waar het over gaat.
JothamvW
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Datzelfde geldt bijvoorbeeld voor Va, Rsa (dat niet in de buurt van Rs, noch Rsd ligt), Wspl...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Vanavond lijn 89 genomen. Dat ding zit wel ruim in zijn rijtijd zeg, elke rit kwam een kwartier te vroeg aan op station De Klomp. Uiteraard zat er verder niemand in.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten