Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

In Almelo heeft vanmorgen een bus de tank lekgereden. Hierdoor kwam er 180 liter diesel op het busstation terecht: https://112twente.nl/nieuws/25655XRS/li ... ggestroomd
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Rob357 »

Weet iemand waarom de omleiding van bus 1 over campus in Enschede uit de reisinfo verdwenen is? De route is nog niet weer beschikbaar en de bussen rijden nog steeds om over de Calslaan. Maar een route plannen vanaf UT/Calslaan lukt niet en volgens OV info wordt de originele route gevolgd. Ik vroeg de chauffeur of hij op nog op Calslaan stopte, maar dat wist hij niet.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Rob357 schreef: do 08 jul 2021, 16:48 Weet iemand waarom de omleiding van bus 1 over campus in Enschede uit de reisinfo verdwenen is? De route is nog niet weer beschikbaar en de bussen rijden nog steeds om over de Calslaan. Maar een route plannen vanaf UT/Calslaan lukt niet en volgens OV info wordt de originele route gevolgd. Ik vroeg de chauffeur of hij op nog op Calslaan stopte, maar dat wist hij niet.
Hij staat er voor de chauffeurs nog in t/m 27 juli. En voor de reizigers ook zo te zien: https://reizen.keolis.nl/nl/twents/meld ... -m-27-juli

Of ie ook nog in de bus zit kan ik morgenmiddag pas zien (moet ik nog even tüteren rond 17.35u?)
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Rob357 »

Ja precies, ik kwam ook overal 27 juli tegen. In de bus zat de omleiding nog, ik kon netjes uitstappen bij de Calslaan. Maar in 9292 lukt het dus niet om een reis te plannen vanaf/naar UT/Calslaan. En in OVInfo gaat het ook niet helemaal goed. Waar moet je zoiets melden, heeft het zin om het bij Keolis te melden? Het is nog wel de moeite waard voor die drie weken.

En toeteren mag, ik ben er! Als ik er aan denk zal ik op het balkon staan. *O*
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Dat plannen naar de Calslaan niet kan is omdat dat (doordeweeks overdag) een tijdelijke halte is. Die vind je behalve in de bus en bij het omleidingsbericht niet terug in de verdere reisinformatie. Het kan wel, maar dan moet het in de dienstregeling zelf veranderd worden en wijzigt bijvoorbeeld ook de ritprijs met de OV-chipkaart. Dat wordt alleen gedaan bij hele lange omleidingen, zoals lijn 61 in 2019-2020 had of bij de huidige omleiding van lijn 5.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

dennistd schreef: do 08 jul 2021, 23:16
Rob357 schreef: do 08 jul 2021, 16:48 Weet iemand waarom de omleiding van bus 1 over campus in Enschede uit de reisinfo verdwenen is? De route is nog niet weer beschikbaar en de bussen rijden nog steeds om over de Calslaan. Maar een route plannen vanaf UT/Calslaan lukt niet en volgens OV info wordt de originele route gevolgd. Ik vroeg de chauffeur of hij op nog op Calslaan stopte, maar dat wist hij niet.
Hij staat er voor de chauffeurs nog in t/m 27 juli. En voor de reizigers ook zo te zien: https://reizen.keolis.nl/nl/twents/meld ... -m-27-juli
Even een kleine correctie/aanvulling: vanaf 19 juli wordt de omleiding veranderd. We rijden dan alle dagen van de week via Hoofdingang - Hallenweg - De Zul, en vervolgens rechtdoor direct naar de Langenkampweg. Er stoppen dan dus geen bussen bij de Calslaan, De Hems, Reelaan, Sportcentrum en Bastille. Deze omleiding staat er in t/m 10 september. Oorzaak zijn werkzaamheden aan de kruising Drienerlolaan/Boerderijweg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

Ik zie net op Twitter een foto langskomen waaruit blijkt dat Blauwnet aan het testen is met een OV-chipkaart paaltje in Gronau, weer een plek erbij waar je met OV-chipkaart net de grens over kunt dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door waldo79 »

En dat valt dan ook onder het tarief voor reizen binnen NL?
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Casper »

Bij de RE18 naar Aken hanteert Arriva hetzelfde kilometertarief over de grens (en studenten OV is er ook gewoon geldig). Ik neem aan dat ze bij Keolis hier hetzelfde van plan zijn, maar dat zal blijken bij de aankondiging. Volgens twittert zal dit testpaaltje rond 1 augustus officieel worden.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

NWL heeft aan de krant Westfälische Nachrichten gemeld dat Nederlandse kortingskaarten en het studentenproduct geldig worden tot en met Gronau.

https://www.wn.de/muensterland/kreis-bo ... au-2064059
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Tubantia heeft gewoon een Nederlands bericht: https://www.tubantia.nl/enschede/reizig ... ~a82c2ac2/ ;)
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sirvinniei »

Kunnen Duitse conducteurs OV-chipkaarten wel controleren?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Maakt het heel veel uit? Er wordt toch nooit gecontroleerd tussen Enschede en Gronau. :lol:
🍉
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door cassie127 »

sirvinniei schreef: di 20 jul 2021, 01:04 Kunnen Duitse conducteurs OV-chipkaarten wel controleren?
Ik had in maart een keer controle en toen had de DB conducteur daadwerkelijk een kaartlezer van Keolis mee. Alleen gaf de kaartlezer aan dat ik niet ingecheckt was, maar dat was ik dus wel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Ongeveer een uur geleden op de A50 ter hoogte van de kruising met de A1 de 2052 in de takels richting Zwolle
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Idee is leuk maar hoe controleer je zoiets. Je mag geen foto's plaatsen. En stel dat op een station een persoon staat van de zwarte lijst en deze stapt toch in wat dan? Er uit zetten? Wordt deze waarschijnlijk agressief. Niet verder rijden? Dan wordt de rest de dupe.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Controle is, ook onder de AVG, altijd mogelijk. Het AVG stelt voorwaarden aan het bewaren van gegevens, zodra je daar aan voldoet mag je gegevens bewaren. Nu staan er al duizenden mensen geregistreerd in een database waar de politie inzage in heeft. Als de politie het kenteken opvraagt van de auto waarin jij rijdt kunnen ze gelijk zijn of de eigenaar voorkomt in het registratiesysteem en of er wat mee aan de hand is (is ook wel logisch want stel dat het een vuurgevaarlijke crimineel is dan wil je dat wel weten voordat je een auto staande houdt)
Om gegevens te bewaren moet jij aangeven voor welk doel de gegevens worden bewaard, welke gegevens je wilt bewaren en op welke manier.

Controle vindt o.a. plaats door legitimatie. Als een persoon zich niet wil of kan legitimeren is de persoon in kwestie sowieso al strafbaar en wordt hem de toegang tot het station en voertuig ontzegd.
When you're tired of London, you're tired of life
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Maar als een agent een wagen naar de kant haalt dan heeft het overig verkeer erg geen last van. Maar mijn vraag was ook van als iemand op het perron die op de zwarte lijst staat.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Afhandeling van iemand op de zwarte lijst gaat hetzelfde volgens mij als een zwartrijder of iemand anders die overlast veroorzaakt in het OV. Dus ja, de kans is natuurlijk aanwezig dat de reiziger er last van heeft. Maar dat heeft die dus ook bij een zwartrijder.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door marvinkok »

Een zwartrijder krijgt een uvb. Als je die betaald is het afgedaan.
Bij een reisverbod kan de boa je aanhouden en wordt je overgedragen aan de politie. Dan is het verder aan justitie om te bepalen wat er verder met je gebeurd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

De politie kan ook niet zomaar van iemand vastleggen dat hij/zij vuurwapengevaarlijk is, daar moet ten minste een onderbouwd vermoeden of eerdere overtreding van de wapenwetgeving zijn. Voordat vervoerders mensen op een zwarte lijst mogen zeggen moeten vervoerders dus eerst een vergunning aanvragen bij de Autoriteit Persoonsgegevens en daarin duidelijk specificeren wat redenen kunnen zijn om op een zwarte lijst opgenomen te worden en wie bevoegd is om deze te raadplegen en de beheerder moet duidelijk zijn. Ik vind dat hier te makkelijk wat in de media wordt gekwakt in het kader van “veiligheidsproblemen”.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Klopt Suus, het wordt te versimpeld gesteld in mediaberichten.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Suus schreef: vr 06 aug 2021, 23:38 De politie kan ook niet zomaar van iemand vastleggen dat hij/zij vuurwapengevaarlijk is, daar moet ten minste een onderbouwd vermoeden of eerdere overtreding van de wapenwetgeving zijn. Voordat vervoerders mensen op een zwarte lijst mogen zeggen moeten vervoerders dus eerst een vergunning aanvragen bij de Autoriteit Persoonsgegevens en daarin duidelijk specificeren wat redenen kunnen zijn om op een zwarte lijst opgenomen te worden en wie bevoegd is om deze te raadplegen en de beheerder moet duidelijk zijn. Ik vind dat hier te makkelijk wat in de media wordt gekwakt in het kader van “veiligheidsproblemen”.
De vervoersbedrijven, politie en justitie in het oosten van het land hebben al enkele jaren een samenwerking op het gebied van sociale veiligheid. Zo worden alle SV incidenten bij CXX/Hermes, Arriva en Keolis/Syntus vastgelegd en gedeeld met elkaar. Dus ik ga er van uit dat de bedrijven de "papierwinkel" wel op orde hebben voordat ze met zoiets beginnen.
Het is niet iets wat van vandaag op morgen bedacht wordt, hier gaat een complete planning aan vooraf omdat het aan allerlei regels moet voldoen. En ik weet dat hier al sinds 2014/2015 over gesproken wordt met o.a. het ministerie van justitie.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Er is in ieder geval nog geen vergunning afgegeven door de AP, dus voorlopig gaat er niets van start.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten