Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Niet goed opgelet bij het wegrijden vanaf de buffer :X
Voor de nummertjesfappers: de 5126 en 3170.
Voor de nummertjesfappers: de 5126 en 3170.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Ach wat zonde van de 5126, in de oude dienstregeling wekelijks mee gehad op die versterkingsritten. Vond dat de fijnste bus van de hele concessie :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Die 5100'en rijden wel fijn ja. In tegenstelling tot de 3021-3023-3024
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Ik dacht dat de problemen met de Eurobahn-treinen m.b.t. brandveiligheid waren opgelost, maar er lijkt weer iets aan de hand te zijn. Van de geplande ritten tussen 14:34 en 19:34 vanaf Hengelo (zes stuks) zijn er slechts twee doorgegaan. Zijn er nog steeds problemen met het materieel of speelt het machinistentekort weer op?
Mijn Flickr account.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Als de treinen ook op Rheine-Bentheim zijn vervallen is het dat laatste, anders problemen met of gebrek aan FLIRT3.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Het probleem is Eurobahn/Keolis zelf, ze krijgen nog anderhalve maand de tijd van haar opdrachtgevers anders verliezen ze de complete concessie. Of de gehele concessie dan direct overgaat naar een andere vervoerder of dat er eerst een tussenoplossing komt is nog niet bekend.
De kabel-problemen zouden idd vanaf zondag over moeten zijn, desondanks maandag de helft van de ritten uitgevallen, gisteren en vandaag ook weer vele. Ik denk dat de kans 99% is dat er vanaf april andere stickers op deze treinen gaan komen, en terecht! :D
De kabel-problemen zouden idd vanaf zondag over moeten zijn, desondanks maandag de helft van de ritten uitgevallen, gisteren en vandaag ook weer vele. Ik denk dat de kans 99% is dat er vanaf april andere stickers op deze treinen gaan komen, en terecht! :D
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Prijs de dag niet voor het avond is. Met het mogelijk intrekken van de concessie is er voor een vervoerder een stok achter de deur om echt beter te presteren.
En eerlijk gezegd gaat het voor Nederland om een extra trein vanuit Hengelo naar Oldenzaal en Duitsland. Niet om een levensader. Vanuit Duits perspectief is deze verbinding relevanter (A)
En eerlijk gezegd gaat het voor Nederland om een extra trein vanuit Hengelo naar Oldenzaal en Duitsland. Niet om een levensader. Vanuit Duits perspectief is deze verbinding relevanter (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Waarom zijn die ritten uitgevallen of in Oldenzaal gekeerd?RTBS schreef:Het probleem is Eurobahn/Keolis zelf, ze krijgen nog anderhalve maand de tijd van haar opdrachtgevers anders verliezen ze de complete concessie. Of de gehele concessie dan direct overgaat naar een andere vervoerder of dat er eerst een tussenoplossing komt is nog niet bekend.
De kabel-problemen zouden idd vanaf zondag over moeten zijn, desondanks maandag de helft van de ritten uitgevallen, gisteren en vandaag ook weer vele. Ik denk dat de kans 99% is dat er vanaf april andere stickers op deze treinen gaan komen, en terecht! :D
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Ik tel vandaag tot nu toe drie ritten die vertraging hadden bij aankomst in Oldenzaal (in de trant van +15-20) en daarom daar gekeerd zijn en één rit die ook Oldenzaal niet gehaald heeft. Treurigheid gebied te zeggen dat dit al met al geen slechte score is :')
Mijn Flickr account.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Je kunt het ook anders zien: 4 ritten Oldenzaal-Hengelo uitgevallen, 4x Hengelo-Oldenzaal uitgevallen, 1x Oldenzaal-Bad Bentheim uitgevallen, 1x Bad Bentheim-Oldenzaal uitgevallen. En dan is de dag nog lang niet voorbij....
Wat heb je er als reiziger aan als je in Hengelo staat te wachten en de trein al in Oldenzaal keert? Vrijwel alle reizigers die naar Duitsland reizen stappen in Hengelo op en niet in Oldenzaal. Als je met de Lint naar Oldenzaal reist mag je daar nog bijna een uur wachten op de trein naar Duitsland. En dan maar afwachten of die wel komt.... Kun je misschien beter in Hengelo blijven wachten en de ICB nemen. Overigens vallen die Lintjes ook regelmatig uit of keren, komende uit Zutphen, in Hengelo al. Niet geheel toevallig is dat ook Keolis. :N
Wat heb je er als reiziger aan als je in Hengelo staat te wachten en de trein al in Oldenzaal keert? Vrijwel alle reizigers die naar Duitsland reizen stappen in Hengelo op en niet in Oldenzaal. Als je met de Lint naar Oldenzaal reist mag je daar nog bijna een uur wachten op de trein naar Duitsland. En dan maar afwachten of die wel komt.... Kun je misschien beter in Hengelo blijven wachten en de ICB nemen. Overigens vallen die Lintjes ook regelmatig uit of keren, komende uit Zutphen, in Hengelo al. Niet geheel toevallig is dat ook Keolis. :N
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 11 feb 2019, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten.
Reden: Vorige post niet quoten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Dat laatste lijkt me niet in verband te staan met de problemen in Duitsland...bij mij wek je wrevel op met dat soort sneren.
En dan woon ik op ruim 100 km afstand zonder enig belang in Keolis.
En dan woon ik op ruim 100 km afstand zonder enig belang in Keolis.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Vrijwel alle treinen bieden in Hengelo ook aansluiting op de Lint naar Oldenzaal van x.16. Die kun je dan ook uit voorzorg beter vast nemen (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Ik heb even terug zitten kijken in de vertrektijden, het aantal uitgevallen treinen op Hengelo Oost de afgelopen twee weken is zes (vier vandaag en twee maandag). Volgens mij is dat niet regelmatig.RTBS schreef:Overigens vallen die Lintjes ook regelmatig uit of keren, komende uit Zutphen, in Hengelo al. Niet geheel toevallig is dat ook Keolis. :N
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Dat kan allemaaldennistd schreef:Vrijwel alle treinen bieden in Hengelo ook aansluiting op de Lint naar Oldenzaal van x.16. Die kun je dan ook uit voorzorg beter vast nemen (A)
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Schuld ligt niet helemaal alleen bij Eurobahn, zijn de laatste tijd weer veel infrastoringen in Duitsland.
En mocht er een andere vervoerder komen, dan mogen die eerst machinisten voor NL gaan opleiden, of inhuren bij Keolis Nederland.
Ach dan verdienen we nog steeds aan die lijn.
En mocht er een andere vervoerder komen, dan mogen die eerst machinisten voor NL gaan opleiden, of inhuren bij Keolis Nederland.
Ach dan verdienen we nog steeds aan die lijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Goed, Daniel neemt ook een keer een tijdje de bus voor het laatste stukje naar het werk... bus komt op de halte bij De Klomp van lijn 5 aan met "85 Veenendaal" erop, dus ik even de chauffeur vragen. Die bevestigd dat het lijn 5 is en geeft aan dat z'n computer het niet deed. Chauffeur stapt vervolgens uit, gaat even wat aan z'n collega vragen en opent vervolgens een luik aan de zijkant van de bus om bij de accu's even alle spanning eraf te halen zo bleek.
Vervolgens bleek 'ie vergeten te vragen hoe hij de stroom er weer op kreeg Maargoed, 'tis gelukt en op zich wel een geinig gezicht dat je de hele opstart van het systeem ook langs ziet komen op het reizigersinformatiescherm, concessie Veluwe draait dus nog op Windows XP Embedded zo bleek.
Opmerkelijk ook wel hoeveel reizigers je ziet blijven proberen om in te checken terwijl de cico's vermelden dat ze aan het opstarten zijn. Vervolgens staan ze echt te kijken van wat staat er nou op die cico en tot de chauffeur aangeeft dat ze door kunnen lopen blijven ze proberen
Vervolgens bleek 'ie vergeten te vragen hoe hij de stroom er weer op kreeg Maargoed, 'tis gelukt en op zich wel een geinig gezicht dat je de hele opstart van het systeem ook langs ziet komen op het reizigersinformatiescherm, concessie Veluwe draait dus nog op Windows XP Embedded zo bleek.
Opmerkelijk ook wel hoeveel reizigers je ziet blijven proberen om in te checken terwijl de cico's vermelden dat ze aan het opstarten zijn. Vervolgens staan ze echt te kijken van wat staat er nou op die cico en tot de chauffeur aangeeft dat ze door kunnen lopen blijven ze proberen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Niet alleen Veluwe draait op XP... Twente en MO ook. Niet geheel toevallig hebben die dezelfde boordcomputer
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Resetten bij de accubak is trouwens helemaal niet nodig bij een vastgelopen computer: de klep boven de chauffeur is meestal makkelijker
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Daarvoor moet je wel zo'n sleutel hebben, Dennis. Heel veel collega's hebben deze niet.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Klopt, maar diezelfde sleutel heb je ook nodig voor de accubak. Dus blijkbaar was deze chauffeur wel in het bezit van een sleutel
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Oh oke, dat wist ik niet. Ik ga niet zelf met accu's en motorruimte etc prutsen, roep ik liever KRC op :pos: :pos:
In dat geval is het inderdaad vreemd dat hij de reset knop niet gebruikt... :X
In dat geval is het inderdaad vreemd dat hij de reset knop niet gebruikt... :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Zit het in de Edese MANs niet toevallig net anders in elkaar omdat dat ex-HTM wagens zijn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Oh, dat zou best kunnen ja. Ik dacht dat het gewoon over een VDL ging :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Ik heb een impressie van de opening van de busbrug in Zwolle gemaakt, deze wil ik graag hier delen, een goede impressie van wat het nieuwe OV-knooppunt van Zwolle gaat zijn vanaf volgend weekend!
https://youtu.be/797QYFbJkFw
De naam van het ding is dus Schuttebusbrug, daar had het woordje bus best tussenuit gekund, dus Schuttebrug, bekt toch wat lekkerder :')
https://youtu.be/797QYFbJkFw
De naam van het ding is dus Schuttebusbrug, daar had het woordje bus best tussenuit gekund, dus Schuttebrug, bekt toch wat lekkerder :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Goede samenvatting van lijnen 7 en 70 ook. _O- Overigens die waterstof bus rijdt de laatste tijd wel eens op lijn 102 niet echt een stadsdienstritje. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten