Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Suus schreef: ↑za 07 aug 2021, 19:42
Er is in ieder geval nog geen vergunning afgegeven door de AP, dus voorlopig gaat er niets van start.
^^ dat zegt niks.. Nctb werkte ook gewoon met een fake sociaal media account om '' te volgen' tot een maand of 2 geleden.. en vorige week in het nieuws dat de sommige politiecamera's meer zaken konden bekijken dan toegestaan was.. Is ook pas gestopt toen er (media)stront aan de knikker was..
Wat de overheden allemaal uitspoken.. wat het publiek (nog) niet weet... het zal veel zijn, vrees ik ..
Op station Arnhem Centraal zijn de werkzaamheden afgerond, spoor 4 is nu officieel opgeknipt in spoor 4a en spoor 4b. Dit is al in de reisinformatie doorgevoerd en de secties worden al afzonderlijk gebruikt, echter zijn de borden op het perron nog niet aangepast.
Om verwarring te voorkomen wordt daarom maar omgeroepen dat de stoptrein naar Tiel ter hoogte van de roltrap vertrekt (waar spoor 4b langs ligt), en vermoedelijk zal dit ook voor de trein(en) die vanaf spoor 4A vertrek(ken) gedaan worden ("trein vertrekt ter hoogte van de luchtbrug")
Zal binnen een weekje wel aangepast zijn, dat was in Amersfoort althans zo bij de recente verschuiving van de grens tussen 5a en b. Vooral een kwestie van wat stickers op de TBPs plakken en de verwijzingen in de hal aanpassen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Een aantal elektrische bussen vallen weer uit in IJssel-Vecht, volgens een artikel van RTV Oost.
Doordat op de A50 tussen Beekbergen en Arnhem de spitsstrook open is met slechts een paar pechhavens, rijden lijn C2 en lijn 231 tot ca 19u niet over de snelweg maar via Deelen-Hoenderloo.
MdJ schreef: ↑vr 27 aug 2021, 11:17
Een aantal elektrische bussen vallen weer uit in IJssel-Vecht, volgens een artikel van RTV Oost.
Doordat op de A50 tussen Beekbergen en Arnhem de spitsstrook open is met slechts een paar pechhavens, rijden lijn C2 en lijn 231 tot ca 19u niet over de snelweg maar via Deelen-Hoenderloo.
Op de C2 gaan vanaf maandag dieselbussen rijden. Betreft 9 bussen. Dit zijn de TVV bussen aangevuld met Twentse bussen.
Wat zijn de mankementen wat die uitvallende elektrische bussen nu hebben dan?
Als ik het zo bekijk had men beter nog even kunnen wachten met het transporteren van die ex-syntus bussen naar Womy als backup voor uitval van bussen want ik vraag me af hoeveel er nog meer kunnen gaan uitvallen want dan kan je stuiten op materieel tekort maar goed dat is achteraf makkelijk praten.
In Utrecht rijden de BYD's weer allemaal, vijf van de acht reden niet aan het begin van het jaar. Doordat ze nu weer allemaal rijden (en ook de Rošero's terug zijn) is er in Utrecht een overschot in vergelijking met het begin van het jaar. En die extra bussen kunnen ook best een eventueel gat in IJssel-Vecht opvangen.
Probleem is compleet anders dan de eerdere problemen. Daarbij ging de bus "uit" en kon je niks.
Nu is het een softwarematig iets waardoor de bus in noodloop gaat met minder vermogen en max 30 km/h. Oplossing lijkt al bekend en zal direct worden geïmplementeerd, als eerste bij de 13m BYD's zodat in de loop van de week de Twentse en Railbussen al niet meer nodig zijn.
De C2 rijdt uit veiligheidsoverwegingen binnendoor van Beekbergen naar Arnhem (aannemelijk via de Berg en Dalweg van Beekbergen naar Hoenderloo en dan over de N804 naar Schaarsbergen om de reguliere route op te pakken). Met de storingen die de bussen volgens de regionale media vertonen wil je niet stranden op de A50. De binnendoorwegen die de meest logische alternatieve route volgt zijn allemaal begrensd op 60 km/h.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Op zo'n smalle weg wil je liever ook niet stranden met een bus lijkt mij. Twee bussen die elkaar tegemoetkomen lijkt mij op sommige plekken al een hele uitdaging.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
regenmaker schreef: ↑zo 29 aug 2021, 19:08
De omleidingsroute die normaal altijd werd gereden met de 91 liep via de Oude Arnhemseweg gewoon langs de snelweg dus.
Ze rijden via Hoenderloo en Deelen: die weg parallel aan de A50 (Groenendaal) heeft een verbod voor voertuigen met een asdruk boven de 2,4 ton.
Lijn C2 rijdt nu inderdaad met VDL’s van Blauwnet en Twente. Ben benieuwd hoe lang dit nodig is. Ik neem aan dat er nu met de diesels wel via de snelweg wordt gereden?
Klopt alle 51xx twents Amba's die vroeger over de Veluwe reden zijn weer even terug op hun nest waar ze in het verleden zijn begonnen. En de TVV's zag ik op Arnhem Centraal. De chauffeurs hadden er wel even schik mee zo te zien om weer even met deze bussen te mogen rijden. De 231 rijdt voor zover ik zag overigens gewoon met de BYD's. Betreft die problemen met uitval van snelheid alleen bij die 23xx serie van BYD?
Laatst gewijzigd door MichOV op ma 30 aug 2021, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.