[Enschede] HOV tussen Goolkatenweg en Uranusstraat
Geplaatst: vr 29 mei 2015, 12:16
HOV tussen Goolkatenweg en Uranusstraat
College stemt in met ontwerp fase 5 HOV
undefinedHet college van B&W heeft ingestemd om het Definitief Ontwerp voor HOV fase 5 (Goolkatenweg – Uranusstraat) voor te leggen aan de gemeenteraad. Wanneer de gemeenteraad akkoord gaat, wordt hiermee het laatste deel van de hoogwaardige openbaar vervoerverbinding tussen Enschede en Hengelo gerealiseerd.
Omwonenden positief
Op 15 april jl. is een informatiebijeenkomst georganiseerd om ondernemers en omwonenden van de Hengelosestraat te informeren over het ontwerp. Veel aanwezigen reageerden positief en enkele reacties hebben geleid tot kleine aanpassingen. Op verzoek van de bewoners en ter bevordering van de verkeersveiligheid wisselen “fietspad” en “parkeren” in de nieuwe situatie van positie: het parkeren vindt voortaan direct naast het trottoir plaats en de fietsers fietsen op een fietsstrook langs de rijbaan.
Doorstroming OV
Het laatste deel van de HOV wordt aangelegd om bussen de files in de spits te laten vermijden. Daar waar dit niet nodig is wordt de Hengelosestraat voorzien van een groene middenberm en meer groen aan de zijkanten van de weg. De toevoeging van de busbaan in het wegprofiel zorgt voor een betere doorstroming van het busverkeer in de richting van het centrum van Enschede.
Bron en meer
College stemt in met ontwerp fase 5 HOV
undefinedHet college van B&W heeft ingestemd om het Definitief Ontwerp voor HOV fase 5 (Goolkatenweg – Uranusstraat) voor te leggen aan de gemeenteraad. Wanneer de gemeenteraad akkoord gaat, wordt hiermee het laatste deel van de hoogwaardige openbaar vervoerverbinding tussen Enschede en Hengelo gerealiseerd.
Omwonenden positief
Op 15 april jl. is een informatiebijeenkomst georganiseerd om ondernemers en omwonenden van de Hengelosestraat te informeren over het ontwerp. Veel aanwezigen reageerden positief en enkele reacties hebben geleid tot kleine aanpassingen. Op verzoek van de bewoners en ter bevordering van de verkeersveiligheid wisselen “fietspad” en “parkeren” in de nieuwe situatie van positie: het parkeren vindt voortaan direct naast het trottoir plaats en de fietsers fietsen op een fietsstrook langs de rijbaan.
Doorstroming OV
Het laatste deel van de HOV wordt aangelegd om bussen de files in de spits te laten vermijden. Daar waar dit niet nodig is wordt de Hengelosestraat voorzien van een groene middenberm en meer groen aan de zijkanten van de weg. De toevoeging van de busbaan in het wegprofiel zorgt voor een betere doorstroming van het busverkeer in de richting van het centrum van Enschede.
Bron en meer