Pagina 1 van 1

Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

Geplaatst: di 02 sep 2008, 23:13
door Frank
Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

ARNHEM - Lijn 4 in Arnhem (Arnhem Centraal-Vredenburg) wordt in navolging van Lijn 2 (Arnhem Centraal-Hoogkamp) opnieuw een trolleylijn.

Wanneer dat gebeurt hangt mede af van de financiƫle die de Stadsregio Arnhem- Nijmegen eraan wil leveren.

De gemeente Arnhem heeft niet genoeg geld voor de operatie, nu ook het hele nieuwe stadsdeel Schuytgraaf voorzien wordt van een trolleynet. Aanvankelijk zou Lijn 5 alleen in het noordelijke deel als trolley rijden en in de rest van de nieuwe wijk als diesel.

Lijn 4 moet ergens in 2010 weer als trolley gaan rijden. De infrastructuur is er nog, maar die moet wel onderhanden genomen worden. Het idee om de lijn door te trekken naar Huissen leeft nog altijd. Of het ook gebeurt, hangt af van de bijdrage van de Stadsregio.

Bron: De Gelderlander

Re: Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

Geplaatst: di 02 sep 2008, 23:29
door Wubbo
Nou nog eens een artikel maken zonder spellingsblunders, en ik ga misschien geloven wat er staat...

Re: Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

Geplaatst: wo 03 sep 2008, 00:23
door Ruben
Tsja alles hangt af van de Stadsregio.
Arnhem krijgt ook een metrolijn, als de Stadsregio met geld over de brug komt. :pos:

*dacht dat de komkommertijd nu wel afgelopen was.

Re: Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

Geplaatst: wo 03 sep 2008, 10:28
door Frank
Wubbo schreef:Nou nog eens een artikel maken zonder spellingsblunders, en ik ga misschien geloven wat er staat...
Het is niet het beste artikel ooit geschreven, maar dat lijn 2 vanaf (ergens) volgend jaar weer trolley wordt lijkt meer en meer waar te worden.

Re: Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

Geplaatst: wo 03 sep 2008, 11:09
door Daantje
Wat is het voordeel van het trolleyficeren (wat een woord :P ) van een lijn? Het lijkt mij alleen maar lastiger en aflexibeler.

Re: Trolleyficering Lijn 4 hangt af van Stadsregio

Geplaatst: wo 03 sep 2008, 11:17
door webguy
Het is per km goedkoper, helemaal met de hoge dieselprijs van tegenwoordig. Verder is het mileuvriendelijker.
Daarnaast is het ook kapitaalvernietiging om niet trolleys in te zetten: de bovenleiding hangt er al en het ontbreekende stukje is geloof ik een paar honderd meter. Wel is het zo dat er nogal veel wordt gesloopt/gebouwd in de wijk waar lijn 4 z'n rondje maakt (Malburgen, geloof ik een van de wijken uit 't kabinetsplan) en dan kan het in de weg zitten.