Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ernstig ongeval met trein bij Dalfsen, ontspoorde treinstellen in het weiland
Op het spoor bij Dalfsen is rond negen uur vanochtend een trein ontspoord. De trein van Zwolle naar Emmen zou op de spoorwegovergang bij het Lage Veld zijn gebotst op een hoogwerker.
Mogelijk is sprake van veel gewonden. Zeker tien tot twaalf ambulances rijden die kant op. Er liggen drie treinstellen in het weiland naast de spoorlijn.
Er is een traumahelikopter uit Groningen onderweg naar het ongeval.
De spoorlijn tussen Zwolle en Emmen is naar verwachting de hele dag gestremd.
Volgens mij is het nog een geluk bij een ongeluk dat het een trein richting Emmen was, als het op dat tijdstip een trein richting Zwolle was geweest waren er zeker tien tot twintig keer zoveel reizigers bij betrokken geweest
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
NOS schreef:De burgemeester van Dalfsen heeft bevestigd dat er bij het treinongeluk een persoon om het leven is gekomen. Tien mensen zijn gewond geraakt, maar die zijn allemaal buiten levensgevaar. Volgens hem was het rustig in de trein.
De oude discussie weer — die krijg je altijd bij dit soort ongelukken. Er is wat voor en wat tegen de noeming van het treinstel te zeggen. Maar waarom moet men in schuttingtaal reageren als iemand informatie hier neerschrijft?
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Dit zijn wel erge beelden weer. Sowieso één dode. Meerdere gewonden. Men zegt dat het om een hoogwerker gaat die het spoor wilde passeren. Zijn daar nog speciale regels voor?
Schijnt een enorm voertuig op rupsbanden te zijn dat al acht minuten bezig was het spoor over te steken. Men had een trein afgewacht en was daarna begonnen met oversteken, maar de volgende trein kwam eerder dan verwacht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Het gebeurde in de spits, en dan rijden er daar ieder kwartier treinen. Een ooggetuige van Radio 1 wist te melden dat het gaat om een hoogwerker op rupsbanden, die niet erg snel kon rijden. En als dan de trein eraan komt, is er geen redden aan.
Overigens kan ik mij voorstellen dat dit een flinke psychologische klap moet zijn voor de medewerkers van Arriva, het is een kleine club die erop rijdt, het personeel kent elkaar. -o-
@groningen:
Je leest iets wat er niet staat. Men had niet verwacht dat zo snel een trein komt. Die verwachting was niet gebaseerd op feiten.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
baladid schreef:De oude discussie weer — die krijg je altijd bij dit soort ongelukken. Er is wat voor en wat tegen de noeming van het treinstel te zeggen. Maar waarom moet men in schuttingtaal reageren als iemand informatie hier neerschrijft?
Prima dat in de loop van de dag zoiets bekend wordt maar om het meteen uit te gaan zoeken welke trein het is...
Schuttingtaal? Ben benieuwd wat je onder echt schuttingtaal verstaat dan?
Z2N schreef:Overigens kan ik mij voorstellen dat dit een flinke psychologische klap moet zijn voor de medewerkers van Arriva, het is een kleine club die erop rijdt, het personeel kent elkaar. -o-
Daarom is de hele lijn nu ook stilgelegd.
Er wordt al over twee doden gesproken :( Zat zelf ook nog even in de rats want ik heb veel vrienden in Ommen maar die zijn veilig.. goddank was het een trein de andere kant op, anders was het veel erger geweest.
Bee schreef:Schijnt een enorm voertuig op rupsbanden te zijn dat al acht minuten bezig was het spoor over te steken. Men had een trein afgewacht en was daarna begonnen met oversteken, maar de volgende trein kwam eerder dan verwacht.
Maar als je 8 minuten nodig hebt om een overweg over te komen... Wat doe je in hemelsnaam op de weg dan?! Dat er bij niemand is op gekomen om misschien Arriva of ProRail een belletje te geven zodat de boel (tijdelijk) stil gelegd had kunnen worden.. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Inderdaad erg merkwaardig. Als dat ding inderdaad zo langzaam is, dan moeten toch direct alle alarmbellen in je hersenen afgaan als iemand het plan oppert om daarmee een spoorwegovergang over te steken? :N
baladid schreef:De oude discussie weer — die krijg je altijd bij dit soort ongelukken. Er is wat voor en wat tegen de noeming van het treinstel te zeggen. Maar waarom moet men in schuttingtaal reageren als iemand informatie hier neerschrijft?
Prima dat in de loop van de dag zoiets bekend wordt maar om het meteen uit te gaan zoeken welke trein het is...
Schuttingtaal? Ben benieuwd wat je onder echt schuttingtaal verstaat dan?
Ik snap niet dat de eerste gedachte die iemand heeft, bij een enorme crash "Welk(e) treinstel(len) was/waren het", gevolgd door de volgende vraag "Had ik die al op foto" :') :'). Eerste gedachten moet gaan naar de gewonden en naar de nabestaanden van de overleden machinist. Daarna naar de oorzaak van dit ongeluk.
SuperGhost schreef:Inderdaad erg merkwaardig. Als dat ding inderdaad zo langzaam is, dan moeten toch direct alle alarmbellen in je hersenen afgaan als iemand het plan oppert om daarmee een spoorwegovergang over te steken? :N
Inderdaad... Wellicht dacht de betrokkene dat het daar, toch enigszins in the middle of nowhere, wel 'even' kon... :N
Ho-ly Shhhiiiittttttt.
Dat moet een beste klap zijn geweest als je een trein op die manier geparkeerd krijgt. We mogen inderdaad van geluk spreken dat het een trein is uit de tegenspitsrichting. Dit had echt serieus op een groot drama uit kunnen lopen. Desalniettemin zal de impact bij het treinteam groot zijn als dat zo'n klein hecht team is. Hoop dat de collega's en familieleden steun bij elkaar kunnen vinden met het verwerken van dit verlies.
Wat betreft de discussie over welk treinnummertje het is. We weten nu welk nummertje het is, ga dan het topic verder ook niet vervuilen met de vraag of dit gepast is of niet. Het is misschien niet gepast dat dit albertjan96 het materieelnummer zonder verdere schijn van medeleven met de inzittenden heeft gepost, maar iedereen weet dat dit een OV forum is. Op forums als dit zitten nu eenmaal mensen met autisme en een kenmerk van deze stoornis is nu eenmaal dat inleven in een ander voor sommigen wat moeilijker is dan wat gepast is. Laat albertjan96 hier van leren, dat hij dergelijke posts bij situaties als deze beter pas na een dag plaatst, maar ga hier nu ook weer niet met zijn allen een hele heisa van maken. Dat is nergens voor nodig.
busentrein schreef:snap niet dat de eerste gedachte die iemand heeft, bij een enorme crash "Welk(e) treinstel(len) was/waren het", gevolgd door de volgende vraag "Had ik die al op foto" :') :'). Eerste gedachten moet gaan naar de gewonden en naar de nabestaanden van de overleden machinist. Daarna naar de oorzaak van dit ongeluk.
Hoezo bepaal jij wat iemand anders moet denken? En dan nog, wat voegt het toe om te melden dat je aan de gewonden denkt? Dit is ovinnederland.nl, niet condoleance.nl.
Hainje schreef:Wat betreft de discussie over welk treinnummertje het is. We weten nu welk nummertje het is, ga dan het topic verder ook niet vervuilen met de vraag of dit gepast is of niet. Het is misschien niet gepast dat dit albertjan96 het materieelnummer zonder verdere schijn van medeleven met de inzittenden heeft gepost, maar iedereen weet dat dit een OV forum is. Op forums als dit zitten nu eenmaal mensen met autisme en een kenmerk van deze stoornis is nu eenmaal dat inleven in een ander voor sommigen wat moeilijker is dan wat gepast is. Laat albertjan96 hier van leren, dat hij dergelijke posts bij situaties als deze beter pas na een dag plaatst, maar ga hier nu ook weer niet met zijn allen een hele heisa van maken. Dat is nergens voor nodig.
Ik ga hier compleet in mee. Wij hebben niets aan het nummer van een gecrashte trein.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022