Blijkbaar worden ook in deze concessie lijnnummers voor de treinen ingevoerd.
Hoewel ik het een leuk idee vind, is het verschil tussen RE20 en RS20 zo klein, dat het nauwelijks opvalt en de introductie van lijnnummers bijna geen nut heeft. Mijn voorstel is om in elk geval bij "RS" de R weg te halen.
Concessie Vechtdallijnen (2013-2027)
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013-2027)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013-2027)
Ik zou juist de eerste 2 cijfers van de treinserie gebruiken.
RS80 en RE38
RS80 en RE38
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013-2027)
Overigens is dit niet helemaal nieuw, op Almelo - Hardenberg was het lijnnummer RS21 al meerdere jaren zichtbaar op de treinen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013-2027)
Helaas is dit wel het uniforme beleid van Arriva: in Limburg zijn het de RS18 en de RE18 voor respectievelijk de stoptrein en de sneltrein tussen Maastricht en Heerlen.Meltrain schreef: ↑di 30 nov 2021, 20:30 Blijkbaar worden ook in deze concessie lijnnummers voor de treinen ingevoerd.
Hoewel ik het een leuk idee vind, is het verschil tussen RE20 en RS20 zo klein, dat het nauwelijks opvalt en de introductie van lijnnummers bijna geen nut heeft. Mijn voorstel is om in elk geval bij "RS" de R weg te halen.
Ik vind het bij de Vechtdallijnen vooral verwarrend dat er geen apart lijnnummer komt voor de 13800, de spitssneltreinen (Emmen -) Coevorden - Zwolle. Deze worden straks ook onder het nummer RE20 geschaard, terwijl ze t.o.v. de reguliere sneltrein, de 3800, niet stoppen te Mariënberg en Nieuw Amsterdam.
Re: Concessie Vechtdallijnen (2013-2027)
Minister: treinsteward Arriva mag geweld gebruiken op 'incidententrein' Zwolle-Emmen
Arriva is 'blij' met de toekenning van de geweldsbevoegdheid. Concreet houdt die in dat de treinstewards van Arriva (zeg maar: de conducteurs) worden uitgerust met handboeien. Ook mogen ze straks fouilleren.
De vervoerder benadrukt dat de bevoegdheid is aangevraagd voor álle treinstewards in Nederland, dus niet alleen voor de medewerkers die op de Vechtdallijn werken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten