Pagina 6 van 6

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013-2027)

Geplaatst: di 30 nov 2021, 20:30
door Meltrain
Blijkbaar worden ook in deze concessie lijnnummers voor de treinen ingevoerd.
Hoewel ik het een leuk idee vind, is het verschil tussen RE20 en RS20 zo klein, dat het nauwelijks opvalt en de introductie van lijnnummers bijna geen nut heeft. :roll: Mijn voorstel is om in elk geval bij "RS" de R weg te halen.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013-2027)

Geplaatst: di 30 nov 2021, 22:27
door gkw1969
Ik zou juist de eerste 2 cijfers van de treinserie gebruiken.
RS80 en RE38

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013-2027)

Geplaatst: wo 01 dec 2021, 00:20
door cassie127
Overigens is dit niet helemaal nieuw, op Almelo - Hardenberg was het lijnnummer RS21 al meerdere jaren zichtbaar op de treinen.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013-2027)

Geplaatst: wo 01 dec 2021, 09:27
door PHS
Meltrain schreef: di 30 nov 2021, 20:30 Blijkbaar worden ook in deze concessie lijnnummers voor de treinen ingevoerd.
Hoewel ik het een leuk idee vind, is het verschil tussen RE20 en RS20 zo klein, dat het nauwelijks opvalt en de introductie van lijnnummers bijna geen nut heeft. :roll: Mijn voorstel is om in elk geval bij "RS" de R weg te halen.
Helaas is dit wel het uniforme beleid van Arriva: in Limburg zijn het de RS18 en de RE18 voor respectievelijk de stoptrein en de sneltrein tussen Maastricht en Heerlen.

Ik vind het bij de Vechtdallijnen vooral verwarrend dat er geen apart lijnnummer komt voor de 13800, de spitssneltreinen (Emmen -) Coevorden - Zwolle. Deze worden straks ook onder het nummer RE20 geschaard, terwijl ze t.o.v. de reguliere sneltrein, de 3800, niet stoppen te Mariënberg en Nieuw Amsterdam.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2013-2027)

Geplaatst: wo 08 dec 2021, 18:20
door PHS
Minister: treinsteward Arriva mag geweld gebruiken op 'incidententrein' Zwolle-Emmen
Arriva is 'blij' met de toekenning van de geweldsbevoegdheid. Concreet houdt die in dat de treinstewards van Arriva (zeg maar: de conducteurs) worden uitgerust met handboeien. Ook mogen ze straks fouilleren.

De vervoerder benadrukt dat de bevoegdheid is aangevraagd voor álle treinstewards in Nederland, dus niet alleen voor de medewerkers die op de Vechtdallijn werken.