OV Regio Oost

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: OV Regio Oost

Bericht door SuperGhost »

Suus schreef: wo 01 feb 2023, 20:32 Rijn-Waal is veel te groot voor de markt
Dat had je ook op kunnen lossen door alles boven de A12 (behalve Arnhemse stadslijnen naar Schaarsbergen en Velp uiteraard) niet naar Rijn-Waal over te hevelen, maar tesamen met een deel van IJssel-Vecht een eigen concessie te maken.

De stadsdienst Ede (inclusief de koppeling met die stadsdienst uit Veenendaal), de lijnen Ede-Apeldoorn, Arnhem-Barneveld, Barneveld-Scherpenzeel, Arnhem-Apeldoorn (rechtstreeks en via Dieren) en de zuidelijke Achterhoek (incl. stadsdienst Doetinchem) zou je dan weghalen bij die concessie. Dat is al best wat.

Als je dat samenvoegt met de stadsdiensten van Apeldoorn en Harderwijk, de lijnen in de driehoek Apeldoorn-Harderwijk-Amersfoort en de lijnen via Zeewolde van de concessie IJssel-Vecht heb je samen een prima concessie (binnen de Veluwe houdt je dan eigenlijk alleen de lijnen Nunspeet-Zwolle en Apeldoorn-Zwolle over die bij IJssel-Vecht blijven). Eventueel zou je later ook nog de Valleilijn kunnen bijvoegen.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: OV Regio Oost

Bericht door Roeland »

Als Rijn-Waal te groot is, had je (wat mij betreft) Gelderland-West ervan kunnen afsplitsen. En dan IJssel-Vecht gewoon lekker ongewijzigd laten.
Gelderland-west zou dan alle stad/streeklijnen rond Ede en Wageningen (incl. Wageningen - Arnhem) en de corridor Arnhem - Apeldoorn omvatten.
En ook de streeklijnen van Rivierenland (incl. lijn 85-89 naar Nijmegen).
De concessie Achterhoek zou dan in Rivierenland alleen nog de treindienst rijden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OV Regio Oost

Bericht door Etienne »

Via Whatsapp werd mij gemeld dat bij Breng nieuwe busjes zijn verschenen met de nummers 7248 t/m 7252; iemand dit dat kan plaatsen?
De Tribus Civitas'sen op de buurtbussen hoeven nog niet vervangen te worden...
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: OV Regio Oost

Bericht door CamilleKreemers »

Roeland schreef: do 02 feb 2023, 08:23 Als Rijn-Waal te groot is, had je (wat mij betreft) Gelderland-West ervan kunnen afsplitsen. En dan IJssel-Vecht gewoon lekker ongewijzigd laten.
Gelderland-west zou dan alle stad/streeklijnen rond Ede en Wageningen (incl. Wageningen - Arnhem) en de corridor Arnhem - Apeldoorn omvatten.
En ook de streeklijnen van Rivierenland (incl. lijn 85-89 naar Nijmegen).
De concessie Achterhoek zou dan in Rivierenland alleen nog de treindienst rijden.
Ik zou de 85 en 89 nog wel bij Rivierenland plaatsen, zodat men uit Rivierenland (165 met name) rechtstreekse verbinding kan geven naar Nijmegen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV Regio Oost

Bericht door Daniel »

Etienne schreef: ma 27 mar 2023, 20:27 Via Whatsapp werd mij gemeld dat bij Breng nieuwe busjes zijn verschenen met de nummers 7248 t/m 7252; iemand dit dat kan plaatsen?
De Tribus Civitas'sen op de buurtbussen hoeven nog niet vervangen te worden...
Nieuwe buurtbusjes voor Veluwe-Zuid toevallig? Lijkt qua aantal wel te passen en die concessie is weer met een extra noodconcessie er achteraan verlengd natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: OV Regio Oost

Bericht door Hans »

Etienne schreef: ma 27 mar 2023, 20:27 Via Whatsapp werd mij gemeld dat bij Breng nieuwe busjes zijn verschenen met de nummers 7248 t/m 7252; iemand dit dat kan plaatsen?
De Tribus Civitas'sen op de buurtbussen hoeven nog niet vervangen te worden...
Ik vermoed dat dit nieuwe POD wagens zijn.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: OV Regio Oost

Bericht door ovVeluwe »

Veluwe Zuid zou 7244-7246 moeten krijgen. Tribus Civitas op Crafter basis, alleen konden de busjes niet op tijd geleverd worden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: OV Regio Oost

Bericht door Roeland »

CamilleKreemers schreef: ma 27 mar 2023, 20:39
Roeland schreef: do 02 feb 2023, 08:23 Als Rijn-Waal te groot is, had je (wat mij betreft) Gelderland-West ervan kunnen afsplitsen. En dan IJssel-Vecht gewoon lekker ongewijzigd laten.
Gelderland-west zou dan alle stad/streeklijnen rond Ede en Wageningen (incl. Wageningen - Arnhem) en de corridor Arnhem - Apeldoorn omvatten.
En ook de streeklijnen van Rivierenland (incl. lijn 85-89 naar Nijmegen).
De concessie Achterhoek zou dan in Rivierenland alleen nog de treindienst rijden.
Ik zou de 85 en 89 nog wel bij Rivierenland plaatsen, zodat men uit Rivierenland (165 met name) rechtstreekse verbinding kan geven naar Nijmegen.
Dat zou inderdaad al een hele verbetering zijn.
Of: de 89 naar Rivierenland, en de 42 naar Arnhem-Nijmegen. Zodat de ene vervoerder rechtstreeks de 89-165, en de andere vervoerder rechtstreeks de 42-85 kan rijden.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: OV Regio Oost

Bericht door gkw1969 »

Hans schreef: ma 27 mar 2023, 22:19
Etienne schreef: ma 27 mar 2023, 20:27 Via Whatsapp werd mij gemeld dat bij Breng nieuwe busjes zijn verschenen met de nummers 7248 t/m 7252; iemand dit dat kan plaatsen?
De Tribus Civitas'sen op de buurtbussen hoeven nog niet vervangen te worden...
Ik vermoed dat dit nieuwe POD wagens zijn.
Dat denk ik niet. De Transdev POD wagens in een niet-emissieloze concessie zijn normaal altijd overtollige taxibusjes die omgebouwd worden naar grijs kenteken. Hiervan zijn er onlangs in Arnhem 9 ingestroomd, VW Transporters uit 2012. En 5 is te weinig voor de vervanging van de Vito’s (7 Bemmel en 9 Nijmegen).

Het kan zijn dat deze ter vervanging zijn van de busjes voor lijn 54, 57, 61/66 en 12. Deze busjes beginnen aardig wat slijtage te vertonen.
When you're tired of London, you're tired of life
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OV Regio Oost

Bericht door Durashift »

^^ Veluwe Zuid is niet emissieloos. Toch rijden daar de MG's ZS. :?:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV Regio Oost

Bericht door Meltrain »

Wat zijn MG's ZS?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OV Regio Oost

Bericht door nvdw »

Elektrische (aflos)auto's: FOTO
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: OV Regio Oost

Bericht door SuperGhost »

Roeland schreef: di 28 mar 2023, 08:13
CamilleKreemers schreef: ma 27 mar 2023, 20:39
Roeland schreef: do 02 feb 2023, 08:23 Als Rijn-Waal te groot is, had je (wat mij betreft) Gelderland-West ervan kunnen afsplitsen. En dan IJssel-Vecht gewoon lekker ongewijzigd laten.
Gelderland-west zou dan alle stad/streeklijnen rond Ede en Wageningen (incl. Wageningen - Arnhem) en de corridor Arnhem - Apeldoorn omvatten.
En ook de streeklijnen van Rivierenland (incl. lijn 85-89 naar Nijmegen).
De concessie Achterhoek zou dan in Rivierenland alleen nog de treindienst rijden.
Ik zou de 85 en 89 nog wel bij Rivierenland plaatsen, zodat men uit Rivierenland (165 met name) rechtstreekse verbinding kan geven naar Nijmegen.
Dat zou inderdaad al een hele verbetering zijn.
Of: de 89 naar Rivierenland, en de 42 naar Arnhem-Nijmegen. Zodat de ene vervoerder rechtstreeks de 89-165, en de andere vervoerder rechtstreeks de 42-85 kan rijden.
Je neemt daarmee wel weg dat wellicht op basis van reisgedrag of logistieke redenen een andere doorkoppeling wenselijker is. Bovendien krijg je wel dat je in Druten dan een knoop hebt tussen lijnen van verschillende vervoerders en dat wil nog wel eens verkeerd gaan doordat communicatie tussen vervoerders niet altijd optimaal is.

Als laatst denk ik dat het ook concessietechnisch beter is, aangezien dan alles ten westen van Beuningen onder één vervoerder valt, in plaats van dat je op Beneden Leeuwen-Nijmegen moet gaan delen en op Tiel-Beneden Leeuwen of 's-Hertogenbosch-Beneden Leeuwen opeens midden in het Rivierenland gebied alleen maar een vervoerder van Arnhem-Nijmegen hebt, wat voor afwijkende prijzen en abonnementen kan zorgen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: OV Regio Oost

Bericht door CamilleKreemers »

Ik had de volgende keuzes gemaakt bij Druten:

Koppeling lijn 42-85: de dorpen gaan rechtstreeks naar Tiel en dan via NS naar Utrecht
Koppeling lijn 165-89: de dorpen langs de 165 kunnen rechtstreeks naar Nijmegen en door de lange rijtijd via de snelweg sneller reizen.

Wel beiden onder dezelfde vervoerder, want in Nijmegen kan je eventueel kiezen voor koppelen van deze lijnen. Ik had persoonlijk dat dan niet gedaan, maar het is een optie. In de avonduren kan dan wellicht de 165 gekoppeld worden in Druten aan de 85. De 85 rijdt namelijk 2x/uur, waar de 42 en 165 elk een uursdienst rijden.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OV Regio Oost

Bericht door Frank93 »

Roeland schreef: di 31 jan 2023, 16:01 Ook is het de bedoeling om de huidige noodconcessies te verlengen naar juni 2026.
https://gelderland.stateninformatie.nl/ ... 022-201%29
De verlenging is inmiddels ook zeker nu:
https://www.edestad.nl/lokaal/verkeer-e ... -juni-2026
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: OV Regio Oost

Bericht door teun »

Blijft er dan wel een apart Arnhem-Nijmegen contract tot die tijd ook?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: OV Regio Oost

Bericht door Tom024 »

Uiteraard.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: OV Regio Oost

Bericht door gkw1969 »

teun schreef: ma 03 apr 2023, 10:24 Blijft er dan wel een apart Arnhem-Nijmegen contract tot die tijd ook?
Alleen is het dan wel zo dat al het echte nieuwe materiaal wat er komt in Rrreis uitvoering komt.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: OV Regio Oost

Bericht door ovVeluwe »

Zoals de Solaris trolley in ComfortRRReis kleuren.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten