Staat in het document: Zutphen gaat alles naar Berkel-Dinkel, Arnhem gaat alles naar Rijn-Waal. Treinen die nietin deze plaatsen komen blijft (voorlopig) een losse concessie.Meltrain schreef:In hoeverre gaan de regionale spoorlijnen ook bij deze nieuwe concessies behoren?
OV Regio Oost
Re: OV Regio Oost
Re: OV Regio Oost
Zover ik weet is het de bedoeling dat de spoorlijnenMeltrain schreef:In hoeverre gaan de regionale spoorlijnen ook bij deze nieuwe concessies behoren?
Oldenzaal - Zutphen,
Zutphen - Apeldoorn,
Zutphen - Winterswijk,
Winterswijk - Doetinchem - Arnhem en
Arnhem - Tiel
In het aanbod van de nieuwe concessies zullen zitten. Zover mij bekend is blijft de valleilijn een losse lijn. In de toekomst wil men gaan kijken hoe de andere spoorlijnen in Overijssel/Drenthe onder de concessies verdeeld kunnen worden, of dat dit losse lijnen blijven.
Als men de Concessie Noord/IJssel-Vecht een looptijd van 10 jaar geeft en daarna een nieuwe aanbesteding doet kan men vanaf dat moment de Vechtdallijnen toevoegen aan het aanbod en 5 jaar na ingang van de 2e concessie Noord de ZwEnZwoKa lijnen.
Alleen krijg je met een looptijd van 10 jaar wel dat je bijvoorbeeld maar 5 jaar in IJsselmond kan rondrijden en je dan eigenlijk al in de eisen materieel overname zou moeten verplichten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OV Regio Oost
Eigenlijk hoop ik wel dat eea in één keer wordt aanbesteed in drie percelen waarbij één vervoerder maximaal twee percelen in handen mag krijgen. In Duitsland gebeurt dat ook vaak om niet te afhankelijk van één vervoerder te worden.
Het is een spectrum.
Re: OV Regio Oost
Zwartsluis is ook buiten net zoals Harderwijk daar zit OVRIJ bij Smit Tours.cassie127 schreef: Van Zwartsluis en Groenlo weet ik het niet zeker maar ik vermoed dat deze buiten zijn.
Heeft OV regio IJsselmond ook niet nog een stalling in Harderwijk/Zeewolde? Ook kan ik Syntus vestiging Meppel niet vinden
Re: OV Regio Oost
Op 1 augustus zullen de tarieven van de Ritkaartjes worden aangepast.
Het kaartje van €2,- zal €2,20 gaan kosten
Het kaartje van €4,- zal €4,40 worden etc. etc.
Als er nog mensen goedkope(re) ritkaartjes moeten hebben doe je jezelf er goed aan deze nu in de voorverkoop te gaan kopen.
De tarieven van de Dagkaart Oost NL, Kidsticket en Meermanskaart blijven gelijk.
https://www.breng.nl/reizen/1190/nieuwe ... -2018/5262
Het kaartje van €2,- zal €2,20 gaan kosten
Het kaartje van €4,- zal €4,40 worden etc. etc.
Als er nog mensen goedkope(re) ritkaartjes moeten hebben doe je jezelf er goed aan deze nu in de voorverkoop te gaan kopen.
De tarieven van de Dagkaart Oost NL, Kidsticket en Meermanskaart blijven gelijk.
https://www.breng.nl/reizen/1190/nieuwe ... -2018/5262
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OV Regio Oost
In de Bornse Buurtbus kan ik al ritkaarten van 2,20 tot 11,- verkopen, niet dat dat gebeurt, wij hanteren alleen het 1,50 buurtbustarief.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: OV Regio Oost
En in lijn 530/531/532 is het zeker alleen pinnen en bij de 592 zeker alleen contant...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OV Regio Oost
Ja.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: OV Regio Oost
Vanaf 1 januari veranderen (al)weer de tarieven in Oost Nederland.
Bij de algemene kaartjes veranderd het volgende:
Ritkaart: gaat van €2,20 naar €2,30
Kidskaart: gaat van €1,- naar €1,10
Dagkaart oost: gaat van €10,- naar €11,50
Meermanskaart (Oost) van €16,50 naar € 17,50
Wijzigingen bij Abonnementen:
Bij de algemene kaartjes veranderd het volgende:
Ritkaart: gaat van €2,20 naar €2,30
Kidskaart: gaat van €1,- naar €1,10
Dagkaart oost: gaat van €10,- naar €11,50
Meermanskaart (Oost) van €16,50 naar € 17,50
Wijzigingen bij Abonnementen:
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OV Regio Oost
Mensen die nog belang hebben bij de 'oude' gekleurde ritkaartjes van €2, €4,- etc. En het kidsticket... In de buurtbussen van lijnen 516, 517, 568 & 591 zijn deze kaartjes nog tot 16 februari in de verkoop. Op 17 februari start de verkoop van de nieuwe buurtbuskaartjes welke wel in alle bussen verkrijgbaar zullen zijn, in plaats van de wirwar aan verschillende tarieven die nu bij de buurtbussen in Midden-Overijssel heerst.
Nieuwe buurtbuskaartjes:
Kinderkaartje €1,-
Ritkaart buurtbus €2,-
25 strippenkaart €17,50 (1 rit kost altijd 2 strippen > €1,40)
Nieuwe buurtbuskaartjes:
Kinderkaartje €1,-
Ritkaart buurtbus €2,-
25 strippenkaart €17,50 (1 rit kost altijd 2 strippen > €1,40)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: OV Regio Oost
Ik weet niet of dit het goede draadje is.
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... toorparken
Arnhem heeft blijkbaar een nog sterkere grootheidswaanzin dan de provincies. Niet alleen moeten er elektrische bussen komen, maar die moeten ook nog eens allemaal trolleys zijn.
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... toorparken
Arnhem heeft blijkbaar een nog sterkere grootheidswaanzin dan de provincies. Niet alleen moeten er elektrische bussen komen, maar die moeten ook nog eens allemaal trolleys zijn.
Ik heb geen onderschrift
Re: OV Regio Oost
Ik vind het met grootheidswaanzin wel mee vallen. Vanwege de Trolleybus 2.0 hoeven er niet opeens door heel Arnhem bovenleiding aangelegd te worden maar kunnen de trolleybussen stukken zonder bovenleiding rijden.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: OV Regio Oost
Begrijpelijk, maar om àlle lijnen die Arnhem aandoen als trolleys te laten rijden lijkt me pure geldverslinding.
Ten eerste zijn er alleen maar gelede trolelybussen, wat betekent dat je alle lijnen, hoe dun ook geleed moet rijden.
Ten tweede zijn de trolleys 2.0 ontworpen vanuit opportunity charging, waardoor je een vervoerder dwingt om laadlocaties in alle verdere locaties te zetten.
Ten derde zitten er sowieso extra kosten aan een systeem waarbij een bus gebruik kan maken van de bovenleiding. Voor veel lijnen is het simpelweg niet nodig om dat te kunnen en is opportunitycharging bij een halte of in de stalling opladen voldoende.
Ten eerste zijn er alleen maar gelede trolelybussen, wat betekent dat je alle lijnen, hoe dun ook geleed moet rijden.
Ten tweede zijn de trolleys 2.0 ontworpen vanuit opportunity charging, waardoor je een vervoerder dwingt om laadlocaties in alle verdere locaties te zetten.
Ten derde zitten er sowieso extra kosten aan een systeem waarbij een bus gebruik kan maken van de bovenleiding. Voor veel lijnen is het simpelweg niet nodig om dat te kunnen en is opportunitycharging bij een halte of in de stalling opladen voldoende.
Ik heb geen onderschrift
Re: OV Regio Oost
Er zijn ook niet-gelede trolleybussen op de markt, en als je meer lijnen wil elektrificeren (dat is de doelstelling) is het niet eens zo'n gek idee. Er zijn niet zoveel extra meerkosten, en als je daardoor je materieel efficiënter kan inzetten (geen laadpauzes nodig) kan het zomaar voordeliger zijn.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: OV Regio Oost
In het buitenland vast wel. Maar de Trolley 2.0 is, zo ver ik weet, uniek en speciaal ontwikkeld voor Arnhem.
Er moet daar eerst een niet gelede versie van ontwikkeld worden, waarbij waarschijnlijk de range nog een stuk lager wordt (minder plek voor batterijen).
Laadpauzes blijf je op langere afstanden sowieso nodig hebben, of je moet Apeldoorn, Wageningen, Nijmegen en Doetinchem gaan volhangen met bovenleidingen.
Voor de huidige Breng Direct lijnen zie ik er wel wat in, maar voor de rest...
Er moet daar eerst een niet gelede versie van ontwikkeld worden, waarbij waarschijnlijk de range nog een stuk lager wordt (minder plek voor batterijen).
Laadpauzes blijf je op langere afstanden sowieso nodig hebben, of je moet Apeldoorn, Wageningen, Nijmegen en Doetinchem gaan volhangen met bovenleidingen.
Voor de huidige Breng Direct lijnen zie ik er wel wat in, maar voor de rest...
Ik heb geen onderschrift
Re: OV Regio Oost
Dat valt allemaal wel mee. In theorie is het een gewone trolleybus, die niet direct de motor maar de batterijen laadt. Die batterijen voeden dan de motoren van de bus zelf. Dat is geen grote technische verandering, feitelijk is het namelijk gewoon een batterijbus met trolleystangen in plaats van een pantograaf. De techniek is wel iets anders, maar dat is een verandering die elke constructeur van elektrische bussen kan bekomen. Dus zelfs met de praktische batterijduur van bijvoorbeeld een VDL Citea kan je prima naar Apeldoorn en terug rijden zonder dat er in Apeldoorn trolleykabels nodig hebt.
Re: OV Regio Oost
Het trolley 2.0 concept wordt wel meer gebruikt: half de bussen in Beijing rijden op een mix van trolley en batterij.
請勿靠近車門
Re: OV Regio Oost
En zelfs een stuk dichter bij huis, te weten bij het trolleynet van Solingen. Daar zijn er een aantal lijnen die de eindpunten bereiken zonder bovenleiding en dus een deel rijden op de accu. Wel moet de chauffeur daar bij de eerste halte met bovenleiding de stangen handmatig tegen de draad zetten.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: OV Regio Oost
Waarom was dan die hele kapitaalinjectie nodig voor trolley 2.0 (waarvan het eerste bedrijf ook nog eens gigantisch heeft gefaald)
Ik heb geen onderschrift
Re: OV Regio Oost
Waarom Gelderland en Arnhem geld pompen in onderzoek naar iets wat al door allerlei busbouwers ontwikkeld is, weet ik ook niet. De WEpod is ook zo'n Gelders gevalletje van iets onderzoeken wat al jarenlang bestaat, zelfs in ons eigen Capelle a/d IJssel.
Wat voorbeelden van trolley 2.0:
Gdynia
https://civitas.eu/content/innovative-l ... s-new-line
Genua met een bus geleend uit Linz
https://www.sustainable-bus.com/trolley ... rolleybus/
Zürich
https://www.kiepe.knorr-bremse.com/news ... for-zurich
Zlín
https://ec.europa.eu/regional_policy/en ... in-czechia
En volgens dit artikel rijdt er in Rome al sinds 2005 een trolley met een accupakket (wist ik ook niet)
https://www.nationalobserver.com/2018/1 ... ate-action
Edit: zelfs Wikipedia heeft wat meer info over de Roomse trolley. Er is inderdaad al jarenlang een deel dat zonder bovenleiding op een accupakket rijdt.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Trolleybuses_in_Rome
Wat voorbeelden van trolley 2.0:
Gdynia
https://civitas.eu/content/innovative-l ... s-new-line
Genua met een bus geleend uit Linz
https://www.sustainable-bus.com/trolley ... rolleybus/
Zürich
https://www.kiepe.knorr-bremse.com/news ... for-zurich
Zlín
https://ec.europa.eu/regional_policy/en ... in-czechia
En volgens dit artikel rijdt er in Rome al sinds 2005 een trolley met een accupakket (wist ik ook niet)
https://www.nationalobserver.com/2018/1 ... ate-action
Edit: zelfs Wikipedia heeft wat meer info over de Roomse trolley. Er is inderdaad al jarenlang een deel dat zonder bovenleiding op een accupakket rijdt.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Trolleybuses_in_Rome
Laatst gewijzigd door Abus op vr 18 okt 2019, 20:42, 2 keer totaal gewijzigd.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OV Regio Oost
Ook in Solingen hebben ze een BOB oftewel BatterieOberleitungsBus. En ja je kan het ook als BOB gebruiken om naar huis te komen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OV Regio Oost
Ik geloof dat ik om 's nachts thuis te komen toch liever de échte BOB-bus neem
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OV Regio Oost
Lekkere reclame wel, toen ik in zo'n ding zat kwam hij niet eens in de buurt van mm huis. -o-
Re: OV Regio Oost
En dus nog een stevige wandeling.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OV Regio Oost
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten