OV Regio Oost

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
dennistd
Berichten: 3766
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV Regio Oost

Bericht door dennistd »

Meltrain schreef:In hoeverre gaan de regionale spoorlijnen ook bij deze nieuwe concessies behoren?
Staat in het document: Zutphen gaat alles naar Berkel-Dinkel, Arnhem gaat alles naar Rijn-Waal. Treinen die nietin deze plaatsen komen blijft (voorlopig) een losse concessie.
cassie127
Berichten: 4556
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV Regio Oost

Bericht door cassie127 »

Meltrain schreef:In hoeverre gaan de regionale spoorlijnen ook bij deze nieuwe concessies behoren?
Zover ik weet is het de bedoeling dat de spoorlijnen
Oldenzaal - Zutphen,
Zutphen - Apeldoorn,
Zutphen - Winterswijk,
Winterswijk - Doetinchem - Arnhem en
Arnhem - Tiel
In het aanbod van de nieuwe concessies zullen zitten. Zover mij bekend is blijft de valleilijn een losse lijn. In de toekomst wil men gaan kijken hoe de andere spoorlijnen in Overijssel/Drenthe onder de concessies verdeeld kunnen worden, of dat dit losse lijnen blijven.

Als men de Concessie Noord/IJssel-Vecht een looptijd van 10 jaar geeft en daarna een nieuwe aanbesteding doet kan men vanaf dat moment de Vechtdallijnen toevoegen aan het aanbod en 5 jaar na ingang van de 2e concessie Noord de ZwEnZwoKa lijnen.
Alleen krijg je met een looptijd van 10 jaar wel dat je bijvoorbeeld maar 5 jaar in IJsselmond kan rondrijden en je dan eigenlijk al in de eisen materieel overname zou moeten verplichten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Karl
Berichten: 3983
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OV Regio Oost

Bericht door Karl »

Eigenlijk hoop ik wel dat eea in één keer wordt aanbesteed in drie percelen waarbij één vervoerder maximaal twee percelen in handen mag krijgen. In Duitsland gebeurt dat ook vaak om niet te afhankelijk van één vervoerder te worden.
Het is een spectrum.
flipje
Berichten: 1171
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: OV Regio Oost

Bericht door flipje »

cassie127 schreef: Van Zwartsluis en Groenlo weet ik het niet zeker maar ik vermoed dat deze buiten zijn.
Heeft OV regio IJsselmond ook niet nog een stalling in Harderwijk/Zeewolde? Ook kan ik Syntus vestiging Meppel niet vinden
Zwartsluis is ook buiten net zoals Harderwijk daar zit OVRIJ bij Smit Tours.
cassie127
Berichten: 4556
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV Regio Oost

Bericht door cassie127 »

Op 1 augustus zullen de tarieven van de Ritkaartjes worden aangepast.
Het kaartje van €2,- zal €2,20 gaan kosten
Het kaartje van €4,- zal €4,40 worden etc. etc.

Als er nog mensen goedkope(re) ritkaartjes moeten hebben doe je jezelf er goed aan deze nu in de voorverkoop te gaan kopen.

De tarieven van de Dagkaart Oost NL, Kidsticket en Meermanskaart blijven gelijk.
https://www.breng.nl/reizen/1190/nieuwe ... -2018/5262
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OV Regio Oost

Bericht door julsteren »

In de Bornse Buurtbus kan ik al ritkaarten van 2,20 tot 11,- verkopen, niet dat dat gebeurt, wij hanteren alleen het 1,50 buurtbustarief.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 4556
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV Regio Oost

Bericht door cassie127 »

En in lijn 530/531/532 is het zeker alleen pinnen en bij de 592 zeker alleen contant...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OV Regio Oost

Bericht door julsteren »

Ja.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 4556
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV Regio Oost

Bericht door cassie127 »

Vanaf 1 januari veranderen (al)weer de tarieven in Oost Nederland.

Bij de algemene kaartjes veranderd het volgende:
Ritkaart: gaat van €2,20 naar €2,30
Kidskaart: gaat van €1,- naar €1,10
Dagkaart oost: gaat van €10,- naar €11,50
Meermanskaart (Oost) van €16,50 naar € 17,50

Wijzigingen bij Abonnementen:
Spoiler: show
Dal Voordeel Oost Bus Jaar € 16,00
Dal Voordeel Oost Bus & Trein jaar € 21,00
Altijd Voordeel Oost Bus Jaar € 160,00
Altijd Voordeel Oost Bus Maand € 16,00
Altijd Voordeel Oost Bus & Trein jaar € 260,00
Altijd Voordeel Oost Bus & Trein maand € 26,00
Dal Vrij Oost Bus Jaar € 530,00
Dal Vrij Oost Bus Maand € 53,00
Dal Vrij Oost Bus & Trein maand € 79,00
Dal Vrij Oost Bus & Trein jaar € 790,00
Weekend Vrij Oost Bus Jaar € 159,00
Weekend Vrij Oost Bus & Trein € 212,00
Syntus Overijssel - Midden-Overijssel
Spoiler: show
Kilometertarief: €0,173 per kilometer

Buurtbus:
In de buurtbus verdwijnen de oude strippenkaartachtige buurtbustickets voor één rit van €2,- , €1,30, €8,60 En €14,60. Hiervoor komt een nieuw tarief systeem wat geldig zal zijn in alle buurtbussen:
Buurtbus rit voltarief t/m 3 zones € 2,00
Buurtbus rit voltarief vanaf 4 zones € 3,00
Buurtbus rit reductie kind € 1,00
Buurtbus 10 rit voltarief € 17,50

Abonnementen
Altijd Vrij Midden Overijssel BUS maand (vol) € 139,00
Altijd Vrij Altijd Vrij Midden Overijssel BUS maand (red) € 102,00
Altijd Vrij Altijd Vrij Midden Overijssel BUS jaar (vol) € 1.390,00
Altijd Vrij Altijd Vrij Midden Overijssel BUS jaar (red) € 1.020,00
Syntus Gelderland - Veluwe
Spoiler: show
Kilometertarief: €0,175/km

Concessiegebonden kaartjes:
Kidsticket (per 5) € 5,50
Kidsticket (per 10) € 9,90
Groepsticket € 26,50
65+ ticket € 2,00
Buurtbus rit voltarief € 2,30
Buurtbus rit reductie € 1,60
Buurtbus 10 rit reductie € 17,00
Buurtbus 10 rit reductie € 10,00

Abonnementen:
Altijd Vrij Veluwe maand (vol) € 144,00
Altijd Vrij Veluwe maand (red) € 126,00
Altijd Vrij Veluwe 3 maand (vol) € 411,00
Altijd Vrij Veluwe 3 maand (red) € 364,00
Altijd Vrij Veluwe jaar (vol) € 1.440,00
Altijd Vrij Veluwe jaar (red) € 1.260,00
Syntus Twente - Regio Twente
Spoiler: show
Kilometertarief: Bus €0,197/km Trein €0,218/km

Concessiegebonden kaartjes:
Kidsticket (per 5) € 5,50
Kidsticket (per 10) € 9,90
Groepsticket € 26,60
65+ ticket € 2,00
65+ ticket (per 5) € 10,00
65+ ticket (per 10) € 18,00
Buurtbus ritkaartje € 2,00

Abonnementen:
2 Steden abonnement Enschede - Hengelo vervalt
Altijd Vrij Twente BUS maand (vol) € 139,00
Altijd Vrij Twente BUS maand (red) € 103,00
Altijd Vrij Twente BUS jaar (vol) € 1.390,00
Altijd Vrij Twente BUS jaar (red) € 1.030,00
Altijd Vrij Twente BUS & TREIN maand (vol) € 180,00
Altijd Vrij Twente BUS & TREIN maand (red) € 134,00
Altijd Vrij Twente BUS & TREIN jaar (vol) € 1.800,00
Altijd Vrij Twente BUS & TREIN jaar (red) € 1.340,00
Dit bericht wordt komende avond nog verder aangevuld
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
cassie127
Berichten: 4556
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OV Regio Oost

Bericht door cassie127 »

Mensen die nog belang hebben bij de 'oude' gekleurde ritkaartjes van €2, €4,- etc. En het kidsticket... In de buurtbussen van lijnen 516, 517, 568 & 591 zijn deze kaartjes nog tot 16 februari in de verkoop. Op 17 februari start de verkoop van de nieuwe buurtbuskaartjes welke wel in alle bussen verkrijgbaar zullen zijn, in plaats van de wirwar aan verschillende tarieven die nu bij de buurtbussen in Midden-Overijssel heerst.

Nieuwe buurtbuskaartjes:
Kinderkaartje €1,-
Ritkaart buurtbus €2,-
25 strippenkaart €17,50 (1 rit kost altijd 2 strippen > €1,40)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
sirvinniei
Berichten: 2746
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: OV Regio Oost

Bericht door sirvinniei »

Ik weet niet of dit het goede draadje is.
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... toorparken

Arnhem heeft blijkbaar een nog sterkere grootheidswaanzin dan de provincies. Niet alleen moeten er elektrische bussen komen, maar die moeten ook nog eens allemaal trolleys zijn.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
traibergen
Berichten: 374
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04

Re: OV Regio Oost

Bericht door traibergen »

Ik vind het met grootheidswaanzin wel mee vallen. Vanwege de Trolleybus 2.0 hoeven er niet opeens door heel Arnhem bovenleiding aangelegd te worden maar kunnen de trolleybussen stukken zonder bovenleiding rijden.
sirvinniei
Berichten: 2746
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: OV Regio Oost

Bericht door sirvinniei »

Begrijpelijk, maar om àlle lijnen die Arnhem aandoen als trolleys te laten rijden lijkt me pure geldverslinding.
Ten eerste zijn er alleen maar gelede trolelybussen, wat betekent dat je alle lijnen, hoe dun ook geleed moet rijden.
Ten tweede zijn de trolleys 2.0 ontworpen vanuit opportunity charging, waardoor je een vervoerder dwingt om laadlocaties in alle verdere locaties te zetten.
Ten derde zitten er sowieso extra kosten aan een systeem waarbij een bus gebruik kan maken van de bovenleiding. Voor veel lijnen is het simpelweg niet nodig om dat te kunnen en is opportunitycharging bij een halte of in de stalling opladen voldoende.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 9090
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OV Regio Oost

Bericht door Z2N »

Er zijn ook niet-gelede trolleybussen op de markt, en als je meer lijnen wil elektrificeren (dat is de doelstelling) is het niet eens zo'n gek idee. Er zijn niet zoveel extra meerkosten, en als je daardoor je materieel efficiënter kan inzetten (geen laadpauzes nodig) kan het zomaar voordeliger zijn.
Everyone has a Plumbus in their home.
Flickr!
sirvinniei
Berichten: 2746
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: OV Regio Oost

Bericht door sirvinniei »

In het buitenland vast wel. Maar de Trolley 2.0 is, zo ver ik weet, uniek en speciaal ontwikkeld voor Arnhem.
Er moet daar eerst een niet gelede versie van ontwikkeld worden, waarbij waarschijnlijk de range nog een stuk lager wordt (minder plek voor batterijen).
Laadpauzes blijf je op langere afstanden sowieso nodig hebben, of je moet Apeldoorn, Wageningen, Nijmegen en Doetinchem gaan volhangen met bovenleidingen.
Voor de huidige Breng Direct lijnen zie ik er wel wat in, maar voor de rest...
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 9090
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OV Regio Oost

Bericht door Z2N »

Dat valt allemaal wel mee. In theorie is het een gewone trolleybus, die niet direct de motor maar de batterijen laadt. Die batterijen voeden dan de motoren van de bus zelf. Dat is geen grote technische verandering, feitelijk is het namelijk gewoon een batterijbus met trolleystangen in plaats van een pantograaf. De techniek is wel iets anders, maar dat is een verandering die elke constructeur van elektrische bussen kan bekomen. Dus zelfs met de praktische batterijduur van bijvoorbeeld een VDL Citea kan je prima naar Apeldoorn en terug rijden zonder dat er in Apeldoorn trolleykabels nodig hebt.
Everyone has a Plumbus in their home.
Flickr!
Cas
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: OV Regio Oost

Bericht door Cas »

Het trolley 2.0 concept wordt wel meer gebruikt: half de bussen in Beijing rijden op een mix van trolley en batterij.
請勿靠近車門
Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 2324
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OV Regio Oost

Bericht door Gekko123 »

En zelfs een stuk dichter bij huis, te weten bij het trolleynet van Solingen. Daar zijn er een aantal lijnen die de eindpunten bereiken zonder bovenleiding en dus een deel rijden op de accu. Wel moet de chauffeur daar bij de eerste halte met bovenleiding de stangen handmatig tegen de draad zetten.
sirvinniei
Berichten: 2746
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: OV Regio Oost

Bericht door sirvinniei »

Waarom was dan die hele kapitaalinjectie nodig voor trolley 2.0 (waarvan het eerste bedrijf ook nog eens gigantisch heeft gefaald)
Ik heb geen onderschrift
Abus
Berichten: 438
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: OV Regio Oost

Bericht door Abus »

Waarom Gelderland en Arnhem geld pompen in onderzoek naar iets wat al door allerlei busbouwers ontwikkeld is, weet ik ook niet. De WEpod is ook zo'n Gelders gevalletje van iets onderzoeken wat al jarenlang bestaat, zelfs in ons eigen Capelle a/d IJssel.

Wat voorbeelden van trolley 2.0:

Gdynia
https://civitas.eu/content/innovative-l ... s-new-line

Genua met een bus geleend uit Linz
https://www.sustainable-bus.com/trolley ... rolleybus/

Zürich
https://www.kiepe.knorr-bremse.com/news ... for-zurich

Zlín
https://ec.europa.eu/regional_policy/en ... in-czechia

En volgens dit artikel rijdt er in Rome al sinds 2005 een trolley met een accupakket (wist ik ook niet)
https://www.nationalobserver.com/2018/1 ... ate-action

Edit: zelfs Wikipedia heeft wat meer info over de Roomse trolley. Er is inderdaad al jarenlang een deel dat zonder bovenleiding op een accupakket rijdt.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Trolleybuses_in_Rome
Laatst gewijzigd door Abus op vr 18 okt 2019, 20:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8039
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: OV Regio Oost

Bericht door regenmaker »

Ook in Solingen hebben ze een BOB oftewel BatterieOberleitungsBus. En ja je kan het ook als BOB gebruiken om naar huis te komen. :mrgreen:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
Planning volgt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44427
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OV Regio Oost

Bericht door Suus »

Ik geloof dat ik om 's nachts thuis te komen toch liever de échte BOB-bus neem :wink:

Afbeelding
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 6333
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OV Regio Oost

Bericht door Chrysa »

Lekkere reclame wel, toen ik in zo'n ding zat kwam hij niet eens in de buurt van mm huis. -o-
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4702
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OV Regio Oost

Bericht door isadora »

En dus nog een stevige wandeling.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8039
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: OV Regio Oost

Bericht door regenmaker »

Alle wijzigingen voor Gelderland per december 2019:

Bron
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
Planning volgt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast