Pagina 11 van 11

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: wo 01 feb 2023, 22:24
door SuperGhost
Suus schreef: wo 01 feb 2023, 20:32 Rijn-Waal is veel te groot voor de markt
Dat had je ook op kunnen lossen door alles boven de A12 (behalve Arnhemse stadslijnen naar Schaarsbergen en Velp uiteraard) niet naar Rijn-Waal over te hevelen, maar tesamen met een deel van IJssel-Vecht een eigen concessie te maken.

De stadsdienst Ede (inclusief de koppeling met die stadsdienst uit Veenendaal), de lijnen Ede-Apeldoorn, Arnhem-Barneveld, Barneveld-Scherpenzeel, Arnhem-Apeldoorn (rechtstreeks en via Dieren) en de zuidelijke Achterhoek (incl. stadsdienst Doetinchem) zou je dan weghalen bij die concessie. Dat is al best wat.

Als je dat samenvoegt met de stadsdiensten van Apeldoorn en Harderwijk, de lijnen in de driehoek Apeldoorn-Harderwijk-Amersfoort en de lijnen via Zeewolde van de concessie IJssel-Vecht heb je samen een prima concessie (binnen de Veluwe houdt je dan eigenlijk alleen de lijnen Nunspeet-Zwolle en Apeldoorn-Zwolle over die bij IJssel-Vecht blijven). Eventueel zou je later ook nog de Valleilijn kunnen bijvoegen.

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: do 02 feb 2023, 08:23
door Roeland
Als Rijn-Waal te groot is, had je (wat mij betreft) Gelderland-West ervan kunnen afsplitsen. En dan IJssel-Vecht gewoon lekker ongewijzigd laten.
Gelderland-west zou dan alle stad/streeklijnen rond Ede en Wageningen (incl. Wageningen - Arnhem) en de corridor Arnhem - Apeldoorn omvatten.
En ook de streeklijnen van Rivierenland (incl. lijn 85-89 naar Nijmegen).
De concessie Achterhoek zou dan in Rivierenland alleen nog de treindienst rijden.

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: ma 27 mar 2023, 20:27
door Etienne
Via Whatsapp werd mij gemeld dat bij Breng nieuwe busjes zijn verschenen met de nummers 7248 t/m 7252; iemand dit dat kan plaatsen?
De Tribus Civitas'sen op de buurtbussen hoeven nog niet vervangen te worden...

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: ma 27 mar 2023, 20:39
door CamilleKreemers
Roeland schreef: do 02 feb 2023, 08:23 Als Rijn-Waal te groot is, had je (wat mij betreft) Gelderland-West ervan kunnen afsplitsen. En dan IJssel-Vecht gewoon lekker ongewijzigd laten.
Gelderland-west zou dan alle stad/streeklijnen rond Ede en Wageningen (incl. Wageningen - Arnhem) en de corridor Arnhem - Apeldoorn omvatten.
En ook de streeklijnen van Rivierenland (incl. lijn 85-89 naar Nijmegen).
De concessie Achterhoek zou dan in Rivierenland alleen nog de treindienst rijden.
Ik zou de 85 en 89 nog wel bij Rivierenland plaatsen, zodat men uit Rivierenland (165 met name) rechtstreekse verbinding kan geven naar Nijmegen.

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: ma 27 mar 2023, 21:58
door Daniel
Etienne schreef: ma 27 mar 2023, 20:27 Via Whatsapp werd mij gemeld dat bij Breng nieuwe busjes zijn verschenen met de nummers 7248 t/m 7252; iemand dit dat kan plaatsen?
De Tribus Civitas'sen op de buurtbussen hoeven nog niet vervangen te worden...
Nieuwe buurtbusjes voor Veluwe-Zuid toevallig? Lijkt qua aantal wel te passen en die concessie is weer met een extra noodconcessie er achteraan verlengd natuurlijk.

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: ma 27 mar 2023, 22:19
door Hans
Etienne schreef: ma 27 mar 2023, 20:27 Via Whatsapp werd mij gemeld dat bij Breng nieuwe busjes zijn verschenen met de nummers 7248 t/m 7252; iemand dit dat kan plaatsen?
De Tribus Civitas'sen op de buurtbussen hoeven nog niet vervangen te worden...
Ik vermoed dat dit nieuwe POD wagens zijn.

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: ma 27 mar 2023, 22:20
door ovVeluwe
Veluwe Zuid zou 7244-7246 moeten krijgen. Tribus Civitas op Crafter basis, alleen konden de busjes niet op tijd geleverd worden.

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: di 28 mar 2023, 08:13
door Roeland
CamilleKreemers schreef: ma 27 mar 2023, 20:39
Roeland schreef: do 02 feb 2023, 08:23 Als Rijn-Waal te groot is, had je (wat mij betreft) Gelderland-West ervan kunnen afsplitsen. En dan IJssel-Vecht gewoon lekker ongewijzigd laten.
Gelderland-west zou dan alle stad/streeklijnen rond Ede en Wageningen (incl. Wageningen - Arnhem) en de corridor Arnhem - Apeldoorn omvatten.
En ook de streeklijnen van Rivierenland (incl. lijn 85-89 naar Nijmegen).
De concessie Achterhoek zou dan in Rivierenland alleen nog de treindienst rijden.
Ik zou de 85 en 89 nog wel bij Rivierenland plaatsen, zodat men uit Rivierenland (165 met name) rechtstreekse verbinding kan geven naar Nijmegen.
Dat zou inderdaad al een hele verbetering zijn.
Of: de 89 naar Rivierenland, en de 42 naar Arnhem-Nijmegen. Zodat de ene vervoerder rechtstreeks de 89-165, en de andere vervoerder rechtstreeks de 42-85 kan rijden.

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: di 28 mar 2023, 08:56
door gkw1969
Hans schreef: ma 27 mar 2023, 22:19
Etienne schreef: ma 27 mar 2023, 20:27 Via Whatsapp werd mij gemeld dat bij Breng nieuwe busjes zijn verschenen met de nummers 7248 t/m 7252; iemand dit dat kan plaatsen?
De Tribus Civitas'sen op de buurtbussen hoeven nog niet vervangen te worden...
Ik vermoed dat dit nieuwe POD wagens zijn.
Dat denk ik niet. De Transdev POD wagens in een niet-emissieloze concessie zijn normaal altijd overtollige taxibusjes die omgebouwd worden naar grijs kenteken. Hiervan zijn er onlangs in Arnhem 9 ingestroomd, VW Transporters uit 2012. En 5 is te weinig voor de vervanging van de Vito’s (7 Bemmel en 9 Nijmegen).

Het kan zijn dat deze ter vervanging zijn van de busjes voor lijn 54, 57, 61/66 en 12. Deze busjes beginnen aardig wat slijtage te vertonen.

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: di 28 mar 2023, 22:51
door Durashift
^^ Veluwe Zuid is niet emissieloos. Toch rijden daar de MG's ZS. :?:

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: wo 29 mar 2023, 11:17
door Meltrain
Wat zijn MG's ZS?

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: wo 29 mar 2023, 11:33
door nvdw
Elektrische (aflos)auto's: FOTO

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: wo 29 mar 2023, 18:38
door SuperGhost
Roeland schreef: di 28 mar 2023, 08:13
CamilleKreemers schreef: ma 27 mar 2023, 20:39
Roeland schreef: do 02 feb 2023, 08:23 Als Rijn-Waal te groot is, had je (wat mij betreft) Gelderland-West ervan kunnen afsplitsen. En dan IJssel-Vecht gewoon lekker ongewijzigd laten.
Gelderland-west zou dan alle stad/streeklijnen rond Ede en Wageningen (incl. Wageningen - Arnhem) en de corridor Arnhem - Apeldoorn omvatten.
En ook de streeklijnen van Rivierenland (incl. lijn 85-89 naar Nijmegen).
De concessie Achterhoek zou dan in Rivierenland alleen nog de treindienst rijden.
Ik zou de 85 en 89 nog wel bij Rivierenland plaatsen, zodat men uit Rivierenland (165 met name) rechtstreekse verbinding kan geven naar Nijmegen.
Dat zou inderdaad al een hele verbetering zijn.
Of: de 89 naar Rivierenland, en de 42 naar Arnhem-Nijmegen. Zodat de ene vervoerder rechtstreeks de 89-165, en de andere vervoerder rechtstreeks de 42-85 kan rijden.
Je neemt daarmee wel weg dat wellicht op basis van reisgedrag of logistieke redenen een andere doorkoppeling wenselijker is. Bovendien krijg je wel dat je in Druten dan een knoop hebt tussen lijnen van verschillende vervoerders en dat wil nog wel eens verkeerd gaan doordat communicatie tussen vervoerders niet altijd optimaal is.

Als laatst denk ik dat het ook concessietechnisch beter is, aangezien dan alles ten westen van Beuningen onder één vervoerder valt, in plaats van dat je op Beneden Leeuwen-Nijmegen moet gaan delen en op Tiel-Beneden Leeuwen of 's-Hertogenbosch-Beneden Leeuwen opeens midden in het Rivierenland gebied alleen maar een vervoerder van Arnhem-Nijmegen hebt, wat voor afwijkende prijzen en abonnementen kan zorgen.

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: wo 29 mar 2023, 19:07
door CamilleKreemers
Ik had de volgende keuzes gemaakt bij Druten:

Koppeling lijn 42-85: de dorpen gaan rechtstreeks naar Tiel en dan via NS naar Utrecht
Koppeling lijn 165-89: de dorpen langs de 165 kunnen rechtstreeks naar Nijmegen en door de lange rijtijd via de snelweg sneller reizen.

Wel beiden onder dezelfde vervoerder, want in Nijmegen kan je eventueel kiezen voor koppelen van deze lijnen. Ik had persoonlijk dat dan niet gedaan, maar het is een optie. In de avonduren kan dan wellicht de 165 gekoppeld worden in Druten aan de 85. De 85 rijdt namelijk 2x/uur, waar de 42 en 165 elk een uursdienst rijden.

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: ma 03 apr 2023, 10:01
door Frank93
Roeland schreef: di 31 jan 2023, 16:01 Ook is het de bedoeling om de huidige noodconcessies te verlengen naar juni 2026.
https://gelderland.stateninformatie.nl/ ... 022-201%29
De verlenging is inmiddels ook zeker nu:
https://www.edestad.nl/lokaal/verkeer-e ... -juni-2026

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: ma 03 apr 2023, 10:24
door teun
Blijft er dan wel een apart Arnhem-Nijmegen contract tot die tijd ook?

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: ma 03 apr 2023, 11:39
door Tom024
Uiteraard.

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: ma 03 apr 2023, 11:57
door gkw1969
teun schreef: ma 03 apr 2023, 10:24 Blijft er dan wel een apart Arnhem-Nijmegen contract tot die tijd ook?
Alleen is het dan wel zo dat al het echte nieuwe materiaal wat er komt in Rrreis uitvoering komt.

Re: OV Regio Oost

Geplaatst: ma 03 apr 2023, 15:50
door ovVeluwe
Zoals de Solaris trolley in ComfortRRReis kleuren.