Stadler, de treinenbouwer uit Zwitserland, start volgende maand met de bouw van een onderhoudsstation voor treinen in Hengelo. In de werkplaats gaat het bedrijf de zogenoemde FLIRT-treinen onderhouden. Dat zijn elektrische treinen die op de trajecten Enschede-Zwolle en Kampen-Zwolle gaan rijden.
In eerste instantie levert het nieuwe werkstation in Hengelo vier nieuwe banen op, of het daarbij blijft is niet bekend. Stadler heeft nu in Nederland werkstations in Leeuwarden, Nieuwegein en Venlo. De elektrische FLIRT-treinen rijden al in Limburg.
Lees meer: http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=264519
Stadler bouwt werkstation voor elektrische treinen in Hengelo
Stadler bouwt werkstation voor elektrische treinen in Hengelo
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Stadler bouwt werkstation voor elektrische treinen in Hengelo
Flirts zijn geen treinen! :N
Dat bewijst ook het "werkstation" in Nieuwegein, die zingen zijn gewoon trams :Y
Dat bewijst ook het "werkstation" in Nieuwegein, die zingen zijn gewoon trams :Y
Re: Stadler bouwt werkstation voor elektrische treinen in Hengelo
4 nieuwe banen is wel erg weinig... zullen er ergens anders banen verdwijnen dan?
Re: Stadler bouwt werkstation voor elektrische treinen in Hengelo
Nedtrain Hengelo wellicht? Die hebben straks geen DM90 meer.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Stadler bouwt werkstation voor elektrische treinen in Hengelo
Nedtrain Hengelo heeft straks helemaal niets meer van NSR in onderhoud, tenzij men opzettelijk gaat schuiven in wat waar onderhouden wordt. Het is dus logisch dat een groot deel van het Nedtrain-personeel over gaat naar Stadler, en er alleen een kleine steunpost (servicebedrijf) overblijft.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten