Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Roeland
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Roeland »

KL577 schreef:Mijn werk had ooit een heidedag georganiseerd in Hotel Nol in het Bosch, niet te bereiken dus met het OV - wat erg onhandig blijkt als het gros van je personeel met het OV naar zijn werk/heidedag reist.
Dat zegt volgens mij meer over de organisator voor die heidag dan over de potentie voor lijn 51 resp. 88.
Dan had-ie beter De Dennen in Renswoude kunnen nemen (daar stopt de X80 voor de deur, en restaurant De Dennen was een paar jaar geleden zelfs de eindhalte voor de spitsritten).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Gebruikersnaam schreef:Ik ben wel benieuwd hoe de aansluiting van lijn 5 op de toekomstige lijn naar Wageningen Campus wordt. Voor de Edenaren die helemaal tegen de A30 wonen kan dat misschien een interessant alternatief bieden.
Krapjes waarschijnlijk: lijn 5 komt later dan X80 op De Klomp aan en vertrekt eerder.
Al zou je op zich aansluiting in de spits kunnen realiseren door dan op de spitsritten van X80 aan te sluiten. Die komen later dan lijn 5 aan dus dan zou je op allebei aan kunnen sluiten (uit 5 dan wel een overstap van een minuut of 10). En het zorgt gelijk voor een betere verdeling van de reizigers op X80.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door KL577 »

Roeland schreef:
KL577 schreef:Mijn werk had ooit een heidedag georganiseerd in Hotel Nol in het Bosch, niet te bereiken dus met het OV - wat erg onhandig blijkt als het gros van je personeel met het OV naar zijn werk/heidedag reist.
Dat zegt volgens mij meer over de organisator voor die heidag dan over de potentie voor lijn 51 resp. 88.
Dan had-ie beter De Dennen in Renswoude kunnen nemen (daar stopt de X80 voor de deur, en restaurant De Dennen was een paar jaar geleden zelfs de eindhalte voor de spitsritten).
Inderdaad niet handig. Maar voor de goede orde, ik heb niet gezegd dat er een enorm reizigerspotentieel in Wageningen Hoog zit. Het doortrekken van lijn 51 direct richting Bennekom en Ede-Wageningen zou primair de 12.000 Renkummers en Heelsummers een goede verbinding met een dichtbij gelegen IC station geven.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Gebruikersnaam schreef: Ik ben wel benieuwd hoe de aansluiting van lijn 5 op de toekomstige lijn naar Wageningen Campus wordt. Voor de Edenaren die helemaal tegen de A30 wonen kan dat misschien een interessant alternatief bieden.
Ik neem aan dat de lijn Klp Wageningen gewoon via Kernhem gaat rijden. Anders kan je misschien nog een halte op de N224 realiseren. Overstappen van lijn 5 lijkt me in ieder geval omslachtig en om.
Ik heb geen onderschrift
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Ik heb via de website van buurtbus lijn 598 voorbij zien komen dat de nieuwe buurtbusjes Volkswagen E-Crafter busjes gaan worden met verlaagde instap en een elektrische rolstoelplank
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Roeland
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Roeland »

sirvinniei schreef:Ik neem aan dat de lijn Klp Wageningen gewoon via Kernhem gaat rijden. Anders kan je misschien nog een halte op de N224 realiseren. Overstappen van lijn 5 lijkt me in ieder geval omslachtig en om.
Ik zou eigenlijk eerder vermoeden dat die lijn 87 (of 89) Klp - Wageningen via Rhenen gaat rijden (en dan de 280 vervangt), omdat-ie aan de X80 wordt gekoppeld, en omdat de X80 vroeger ook via Rhenen naar Wageningen reed.
Maar we laten ons verrassen door het vervoerplan dat t.z.t. bekend zal worden...
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Er wordt niks gekoppeld, er is een aansluiting. Via Veenendaal/Rhenen lijkt me erg onwaarschijnlijk om 3 redenen. Allereerst past het elektrische materieel hoogstwaarschijnlijk niet onder de tunnel van Klp door. Ten tweede is de volledige route gigantisch vertragingsgevoelig. En ten derde en misschien wel heet belangrijkste: die route rijdt grotendeels door provincie Utrecht, waar geen gedoging voor is. Wanneer keolis deze route zou hebben aangeboden in het vervoerplan zouden ze een oneerlijk concurrentievoordeel hebben gehad.
Ik heb geen onderschrift
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

De route van de nieuwe lijn 89 gaat inderdaad niet via Rhenen.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daelea »

sirvinniei schreef:Ik neem aan dat de lijn Klp Wageningen gewoon via Kernhem gaat rijden. Anders kan je misschien nog een halte op de N224 realiseren. Overstappen van lijn 5 lijkt me in ieder geval omslachtig en om.
Roeland schreef:Ik zou eigenlijk eerder vermoeden dat die lijn 87 (of 89) Klp - Wageningen via Rhenen gaat rijden (en dan de 280 vervangt), omdat-ie aan de X80 wordt gekoppeld, en omdat de X80 vroeger ook via Rhenen naar Wageningen reed.
Maar we laten ons verrassen door het vervoerplan dat t.z.t. bekend zal worden...
Ik zou eerder verwachten dat de 89 een snelbus-achtige lijn wordt (89c op de kaart hieronder): via de A30 en A12 naar de N781, om zo naar de Campus te rijden.

Aangezien ik heerlijk veel tijd heb in deze meivakantie, heb ik de geopperde routes op een kaart ingetekend. Hoewel de 89a-variant via Rhenen net ontkracht is, was het wat mij betreft op zich wel een kansrijke route geweest: zowel Veenendaal als Rhenen krijgen zo een rechtstreekse verbinding met de Campus. De route van 89b (via Kernhem) heb ik binnen Ede vervolgens zo gestrekt mogelijk ingelegd. Zoals Roeland al zei, we zullen het uiteindelijk wel zien...

Afbeelding
Roeland
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Roeland »

Het is inderdaad goed mogelijk dat ze 89c doen (via Kernhem) en dat lijn 5 dan wordt ingekort tot Ede-W - Kernhem. Want de tijden van de 89 komen wel erg overeen met die van de 5 op Klp. Dan krijgt Ede-Veldhuizen meteen ook een mooie rechtstreekse verbinding met Wageningen.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

@Thom Mooi gemaakt.

@Roeland ik denk dat je 89b bedoelt. Zou je lijn 5 op zondag en 's avonds wel moeten doortrekken.
Ik heb geen onderschrift
gkw1969
Berichten: 1762
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door gkw1969 »

Als reactie op dit bericht goede vraag gesteld door Sirvinniei.

Uit voorzorg weggehaald.
Laatst gewijzigd door gkw1969 op do 30 apr 2020, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
When you're tired of London, you're tired of life
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Mag je dit wel delen dan?
Ik heb geen onderschrift
Roeland
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Roeland »

sirvinniei schreef:@Thom Mooi gemaakt.

@Roeland ik denk dat je 89b bedoelt. Zou je lijn 5 op zondag en 's avonds wel moeten doortrekken.
Klopt, ik bedoel inderdaad 89b!
In lijn 5 bij Klp zie ik 's avonds zo weinig reizigers zitten, dat ik me kan voorstellen dat je Klp - Kernhem 's avonds en op zondag niet meer gaat aanbieden.
CamilleKreemers
Berichten: 4390
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Thom69 schreef:Ik zou eerder verwachten dat de 89 een snelbus-achtige lijn wordt (89c op de kaart hieronder): via de A30 en A12 naar de N781, om zo naar de Campus te rijden.

Aangezien ik heerlijk veel tijd heb in deze meivakantie, heb ik de geopperde routes op een kaart ingetekend. Hoewel de 89a-variant via Rhenen net ontkracht is, was het wat mij betreft op zich wel een kansrijke route geweest: zowel Veenendaal als Rhenen krijgen zo een rechtstreekse verbinding met de Campus. De route van 89b (via Kernhem) heb ik binnen Ede vervolgens zo gestrekt mogelijk ingelegd. Zoals Roeland al zei, we zullen het uiteindelijk wel zien...

Afbeelding
Welke app heb jij gebruikt hiervoor?
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daelea »

Met Adobe Illustrator (kan ook met Inkscape, gratis alternatief) ;-)
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Roeland schreef:
sirvinniei schreef:@Thom Mooi gemaakt.

@Roeland ik denk dat je 89b bedoelt. Zou je lijn 5 op zondag en 's avonds wel moeten doortrekken.
Klopt, ik bedoel inderdaad 89b!
In lijn 5 bij Klp zie ik 's avonds zo weinig reizigers zitten, dat ik me kan voorstellen dat je Klp - Kernhem 's avonds en op zondag niet meer gaat aanbieden.
Juist om de lage bezetting lijkt me het doorrijden naar Klp nuttig. Hierdoor reizen er tenminste mensen in beide richtingen.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Citaro 5211 is inmiddels wit! Alle gasbussen zullen komende tijd wit gespoten worden voor de RRReis huisstijl.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Had niet verwacht dat ze daar nu al mee zouden beginnen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Ik vermoed dat dat oorspronkelijk ook niet het plan was, maar dat ze er nu even handig gebruik van maken dat er veel minder bussen nodig zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1509
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door teun »

Ik ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien! *O*
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

De geledes van lijn 84 en 88 zullen dan vast wel omgespoten worden naar comfort rrreis. Ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

En ook de CapaCity's in Zwolle gaan wit worden, denk wel dat ik het blauw die wagens beter vind staan.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Mdk
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Mdk »

Welke lijnen verwachten jullie dat er eigenlijk van rijden als ComfortRrreis? Zitten daar qua materieel eigenlijk ook hogere eisen aan vast?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Ik las ergens dat er drie C-lijnen komen, die zullen waarschijnlijk worden gereden met de luxere BYD's.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 65 gasten