Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Wageningen-Ede en Zwolle-Dedemsvaart zijn al in het nieuws bevestigd. Voor de rest hou ik m'n mond, omdat ik informatie heb gelezen waarvan ik niet weet of die openbaar gedeeld mocht worden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Uitgaande van het PvE zijn er vanuit de provincie geen strengere eisen aan HOV, de invulling daarvan laten ze buiten het merk heel erg bij de vervoerder liggen.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Hov moet minimaal 2x per uur rijden, waarvan minimaal 4x per uur in de spits ;)
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Maar ergens in het pve stond dat als de frequentie op dit moment lager is dan dan de eis uit het pve dat de huidige frequentie de eis issirvinniei schreef:Hov moet minimaal 2x per uur rijden, waarvan minimaal 4x per uur in de spits ;)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Is al bekend of ze de gelede citaro's nog door gaan laten rijden of dat er nieuwe bussen komen voor de 84/88?sirvinniei schreef:De geledes van lijn 84 en 88 zullen dan vast wel omgespoten worden naar comfort rrreis. Ben benieuwd hoe dat er uit komt te zien.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De gasbussen rondom Ede zouden blijven, volgens eerdere berichten. Gaat dan waarschijnlijk om de 52xx enkele en gelede Citaro's, gezien van de enkele er al een witgespoten is. Vraag is dan of de 54xx ex-HTM MAN's ook meegaan, die rijden nu immers in en rond Ede.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De ex-HTM schijnen ook over te gaan.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Achja, voor die twee jaar moet dat wel lukken. Er is natuurlijk een behoorlijk pakket wat overgaat naar Rijn-Waal per december 2022, bijvoorbeeld ook lijnen 105 en 107.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Het is dan ook maar voor een korte periode, aangezien het dan alweer over gaat naar Rijn-Waal. Het zou ook niet bepaald efficiënt zijn om nieuwe bussen te gaan eisen voor lijnen die er maar 2 jaar rijden en ik denk dat de provincie liever heeft dat in de nieuwe Rijn-Waal-concessie de nieuwe bussen instromen dan al 2 jaar eerder bij IJssel-Vecht.Thom69 schreef:De gasbussen rondom Ede zouden blijven, volgens eerdere berichten. Gaat dan waarschijnlijk om de 52xx enkele en gelede Citaro's, gezien van de enkele er al een witgespoten is. Vraag is dan of de 54xx ex-HTM MAN's ook meegaan, die rijden nu immers in en rond Ede.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik had gehoopt dat de huidige Veluwelijn ook ComfortRRReis wordt. Beetje geflopt in 2011, maar en heropwaardering zou wel fijn zijn. Vaak geen goede aansluiting op treinen in Apeldoorn en in de spits heel scheef verdeeld. Dus als de 201-204 lijnen HOV blijven zou fijn zijn.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Wellicht is dat wel de 3e C-lijn?
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Zat zelf er laatst nog over na te denken: wanneer je Horsthoek intensiever zou gebruiken kan je de dienstregeling veel meer vereenvoudigen. Dat zou betekenen: 201 bij horsthoek laten halteren en lijn 202 en 203 direct bij horsthoek de snelweg op laten gaan in plaats van hun rondes door Heerde en Epe. Als je de 202 en 203 bij Horsthoek op elkaar of op 201 laat aansluiten verhoog je effectief de frequentie van lijn 201 fors, soms met een overstap.
Maarja, A-lijnen, die mogen geen aangepaste routes krijgen.
Maarja, A-lijnen, die mogen geen aangepaste routes krijgen.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik hoop dat de sneldienst naar Apeldoorn weer echt snel wordt vanuit Epe, is nu 3 minuten sneller dan de 202, en via transferium wordt echt niet sneller.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
En hoe stel je voor die te versnellen tussen Epe en Apeldoorn?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Al die aanpassingen zijn intussen alweer teruggedraaid -o-
De enige mogelijkheid is binnen Apeldoorn, vrees dat daar ook niet veel aan kan gebeuren. Maar wellicht kan het transferium met goede aansluitingen weer een nieuw leven krijgen ipv 2e parkeerplaats van de Mcdonalds. Als het echt sneller kan zijn zou het wel fijn zijn.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Het meest irritante aan de 201 en 203 vind ik de lange route door Apeldoorn Noord. De bus kan prima via de Zutphensestraat gaan rijden en dan direct de A50 opdraaien met één halte ter hoogte van Omnisport en één ter hoogte van Agrifirm. Zeker het kruispunt Noorderlaan/Deventerstraat is nu een pijnpunt voor de met name gelede bussen. De Noorderlaan is ook niet echt een geschikte straat voor een HOV-corridor. Dan kan lijn 201 echt gaan concurreren met de trein tussen Apeldoorn en Zwolle.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Mijn voorkeur zou zijn, dat de 202 de basislijn wordt, ook 's avonds en in het weekend (overdag hoge frequentie, avond/weekend 2x/uur). Tussen Zwolle en Heerde dus altijd over de A50. Zeg maar de C5 (in teRRRmen).
En daarnaast natuurlijk de 201 die overdag non-stop tussen beide steden rijdt.
Met aanvullend op de 202:
* een streeklijn Zwolle - Hattem - Heerde, die vanaf Heerde ma-vrij overdag 2x/uur non-stop over de A50 naar Apeldoorn rijdt
* een spitslijn Elburg - 't Harde - Epe - A50 - Apeldoorn
* en een extra spitslijn op Zwolle - Hattem
Maar ja, aan de route van de A-lijnen mag helaas niets gewijzigd worden...
En daarnaast natuurlijk de 201 die overdag non-stop tussen beide steden rijdt.
Met aanvullend op de 202:
* een streeklijn Zwolle - Hattem - Heerde, die vanaf Heerde ma-vrij overdag 2x/uur non-stop over de A50 naar Apeldoorn rijdt
* een spitslijn Elburg - 't Harde - Epe - A50 - Apeldoorn
* en een extra spitslijn op Zwolle - Hattem
Maar ja, aan de route van de A-lijnen mag helaas niets gewijzigd worden...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Voor zover ik gehoord heb van iemand die het concept vervoersplan in heeft mogen zien, blijven de 201-204 redelijk rijden zoals nu en worden ze ook vooralsnog nog niet omgevormd tot C-lijn.....(en meer kan en ga ik er niet over zeggen)
Grt. Stefan
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Klopt, maar fantaseren kan geen kwaad
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik kom zojuist (terwijl ik op mijn andere beeldscherm nog de dodenherdenking aan het kijken ben) een advies tegen van beide ROCOV's op het vervoersplan https://overijssel.notubiz.nl/document/ ... 1/document
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Veel dank voor het delen! Apeldoorn krijgt verreweg de grootste sloopkogel op de neus, aan het commentaar te zien -o- Eerlijk gezegd wel begrijpelijk, met name buiten de spits worden (naar mijn ervaring) in Apeldoorn bakken warme lucht vervoerd. Ik heb (binnen de Ring!) vaker in m'n eentje in de bus gezeten dan met minimaal 30% bezetting.
Ik vind het lastig om in detail te oordelen over de nieuwe opzet omdat ik nog geen kaartje heb kunnen inzien. Hoe je wél een rendabel stadsnet zou kunnen construeren zonder dat ieders bushalte op een rotend lopen komt te liggen, durf ik eigenlijk ook niet te zeggen :@ Wellicht zou met een sloot 8-persoonsbusjes (of ietsje groter, ik ben niet helemaal thuis in het gebied van busmaterieel) de rekening een stuk zonniger uitkomen, maar dat zal dan vast weer net niet passen op één rit in de spits.
Betere bediening van de stations Osseveld (voor wijken Osseveld, Woudhuis en Sprenkelaar) en De Maten (voor wijken Zonnehoeve en De Maten) zou ik ook als deel van de oplossing zien, volgens mij hebben die stations nog lang niet hun potentieel bereikt. Als ooit nog een station West wordt gerealiseerd zou ik zelfs willen dromen van een ringlijn met (goede) aansluitingen op de trein op de drie voorstadstations én op de bus-assen richting Zwolle en Arnhem, ook om de bus naar station en centrum wat te ontlasten, maar ja... :')
Disclaimer: knal mijn gedachtegangen vooral af als ze onrealistische luchtfietserij zijn, hoor. Ik ben slechts een gewone Apeldoorner die het OV in z'n geboortestad/-dorp niet wil zien versloffen
Ik vind het lastig om in detail te oordelen over de nieuwe opzet omdat ik nog geen kaartje heb kunnen inzien. Hoe je wél een rendabel stadsnet zou kunnen construeren zonder dat ieders bushalte op een rotend lopen komt te liggen, durf ik eigenlijk ook niet te zeggen :@ Wellicht zou met een sloot 8-persoonsbusjes (of ietsje groter, ik ben niet helemaal thuis in het gebied van busmaterieel) de rekening een stuk zonniger uitkomen, maar dat zal dan vast weer net niet passen op één rit in de spits.
Betere bediening van de stations Osseveld (voor wijken Osseveld, Woudhuis en Sprenkelaar) en De Maten (voor wijken Zonnehoeve en De Maten) zou ik ook als deel van de oplossing zien, volgens mij hebben die stations nog lang niet hun potentieel bereikt. Als ooit nog een station West wordt gerealiseerd zou ik zelfs willen dromen van een ringlijn met (goede) aansluitingen op de trein op de drie voorstadstations én op de bus-assen richting Zwolle en Arnhem, ook om de bus naar station en centrum wat te ontlasten, maar ja... :')
Disclaimer: knal mijn gedachtegangen vooral af als ze onrealistische luchtfietserij zijn, hoor. Ik ben slechts een gewone Apeldoorner die het OV in z'n geboortestad/-dorp niet wil zien versloffen
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik moet zeggen dat vraagRRReis wel akelig veel als vraagprijs klinkt.
Verder vind ik het maar een beetje verwarrend: de provincie heeft een apart budget voor maatwerk, maar Keolis biedt dit zelf ook aan? Zelfs zoveel dat een lijn 17 gewoon de hele dag door een belbus is.
Verder vind ik het maar een beetje verwarrend: de provincie heeft een apart budget voor maatwerk, maar Keolis biedt dit zelf ook aan? Zelfs zoveel dat een lijn 17 gewoon de hele dag door een belbus is.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik vind de plannen voor Apeldoorn best oké op het eerste oog. Ja er gaan klappen vallen, maar dat was onvermijdelijk.
Mijn grote vraag blijft. Wat houdt die lijn 15 in Apeldoorn precies in, gaat die lijn echt de gehele week 2x/uur naar Twello doorrijden? Of wordt de lijn ingekort tot de halte GGnet in Osseveld. De gehele week doorrijden naar Twello is pure geld verspilling. Lijn 15 is juist enorm afgewaardeerd de afgelopen jaren vanwege een reden. Veel reizigers reizen vaak wel verder naar het Woudhuis.
Mijn grote vraag blijft. Wat houdt die lijn 15 in Apeldoorn precies in, gaat die lijn echt de gehele week 2x/uur naar Twello doorrijden? Of wordt de lijn ingekort tot de halte GGnet in Osseveld. De gehele week doorrijden naar Twello is pure geld verspilling. Lijn 15 is juist enorm afgewaardeerd de afgelopen jaren vanwege een reden. Veel reizigers reizen vaak wel verder naar het Woudhuis.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Harderwijk verliest ook zijn rechtstreekse busverbinding naar Apeldoorn voor een extra busverbinding naar Barneveld. Tegelijkertijd wordt lijn 112 weer omgezet in een buslijn van Nunspeet naar Apeldoorn.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De ComfortRRReis lijnen worden dus de volgende:
Ik vind het daarnaast ook wel opmerkelijk dat ze de lijnen 161, 166 en 167 in Zwolle willen inkorten tot Oosterenk (Isala Ziekenhuis, neem ik aan?) en (eventueel) willen verlengen naar Hessenpoort. Dat betekent dat reizigers naar het centrum voortaan moeten overstappen op een andere buslijn of de trein moeten nemen.
- C1: Nunspeet - Elburg - Zwolle - Dedemsvaart (combinatie huidige lijnen 100 en 29)
- C2: Arnhem - Apeldoorn (huidige lijn 91)
- C3: Ede Station - Wageningen Universiteit - Wageningen Busstation (huidige lijnen 84 en 88)
Ik vind het daarnaast ook wel opmerkelijk dat ze de lijnen 161, 166 en 167 in Zwolle willen inkorten tot Oosterenk (Isala Ziekenhuis, neem ik aan?) en (eventueel) willen verlengen naar Hessenpoort. Dat betekent dat reizigers naar het centrum voortaan moeten overstappen op een andere buslijn of de trein moeten nemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 112 gasten