Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

Meltrain schreef: Hoe kom je aan die kennis? De plannen voor Lelystad waren toch nog niet bekend gemaakt?
Jawel, de gemeente heeft dat bekend gemaakt. Zie de informatie op de website van de gemeente, waarnaar een aantal bladzijdes terug in dit forum een link staat.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

gkw1969 schreef: En met kijken bedoel ik niet zozeer passagiersaantallen of opbrengsten, maar wat zijn knelpunten in het verkeer, wat zijn de vervoersvormen van de “contant” betalende passagier. Met name Zwolle kent een probleem met de bereikbaarheid en Keolis was bezig omdat enigszins op te lossen omdat ze kennis hadden. Arriva en EBS konden daar nog niet op inspelen. Dat was ook de reden waarom Syntus aan het begin op de Veluwe zoveel problemen had met de dienstregeling Apeldoorn-Zwolle omdat ze de variabelen van de lijn niet kenden. Die leer pas in de praktijk
Dat soort informatie over vertragingen kun je tegenwoordig gewoon uit de live reisinformatie halen, ook over de afgelopen jaren. Ook allerlei adviesbureaus gebruiken die informatie over doorstroming van het OV.
Waar de contant betalende reizigers reizen, dat is inderdaad een onzeker factor.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

gkw1969 schreef: * De financiële bijdrage voor 2021 en 2022 zal dezelfde zijn als 2020, voor dezelfde dienstregeling. Voor MO veranderd er niks omdat de vervoerder geen financieel risico draagt. Voor de Veluwe is er voldoende uit onderhandeld dat deze, ook in deze tijd voldoende oplevert.
* overname personeel is conform de WP2000. Dat wil zeggen al het herleidbare directe en indirecte personeel gaat van rechtswege over. Herleidbaar wil zeggen dat ze werkzaamheden voor de concessie verrichten.
* duurzaamheid zal in de noodconcessie waarschijnlijk niet geeist worden omdat de voorbereiding daarvoor te kort is.
Dat zijn juist de onzekerheden die ik bedoel. De provincies bieden het huidige budget, maar niemand weet of dat in 2021 voldoende is vanwege corona. Overname personeel is net zo'n onzekerheid: een vervoerder wordt gedwongen iedereen over te nemen, maar dat kan in deze tijd best weleens te veel personeel zijn. Bovendien wordt met name in het kantoorpersoneel vaak zo geschoven dat personeel aan de concessie toebedeeld wordt waar het bedrijf toch al vanaf wil, of er worden juist vacatures ingevuld bij het over te nemen personeel. Dat is bij een concessie van 10 jaar al niet leuk voor de nieuwe vervoerder, maar bij een noodconcessie van twee jaar al helemaal niet.
Duurzaamheid weten we niet: de laadinfra op station Zwolle wordt al gerealiseerd. Die apparatuur kun je niet zo maar een paar jaar weg laten roesten. Zal toch deels gebruikt moeten worden om de apparatuur in goede staat te houden.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door nvdw »

Abus schreef:Jawel, de gemeente heeft dat bekend gemaakt. Zie de informatie op de website van de gemeente, waarnaar een aantal bladzijdes terug in dit forum een link staat.
Lelystad heeft inhoudelijk niets meer bekend gemaakt dan dat Keolis de routes van de stadsdienst meer over de doorgaande wegen wil laten lopen. Dat was vooral relevant omdat de gemeente de nieuw aan te leggen haltes en voetpaden zelf moet betalen, en die wilde daarvoor gecompenseerd worden omdat dat behoorlijk in de papieren zou gaan lopen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door fred1954 »

Lijn 45 schreef:
Daarnaast vervangt Connexxion in het najaar een de serie Solaris gelede bussen in Noord Holland voor elektrische BYD, ze kunnen met Solaris afspreken deze bussen langer te huren en in te zetten op de Veluwe.
De Ebusco's die Connexxion besteld heeft beginnen pas in de winter met instromen, die zijn zeker niet allemaal in dienst in december. Overigens vervangen ze naast de Solarissen ook Crossway's en Lion's City CNG's.
Ebusco instroom in AML/Haarlem IJmond begint week 3 2021 en duurt tot ongeveer week 12. In week 14 volgend jaar zullen alle nieuwe bussen operationeel zijn in AML en H-IJ.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Wat voor laadinfra wordt er precies gerealiseerd in Zwolle? Er zou toch geen opportunity charging komen? Of komt er een stekker voor de bussen op het station op de perrons? Want een buffer heeft Zwolle niet.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

nvdw schreef: Lelystad heeft inhoudelijk niets meer bekend gemaakt dan dat Keolis de routes van de stadsdienst meer over de doorgaande wegen wil laten lopen. Dat was vooral relevant omdat de gemeente de nieuw aan te leggen haltes en voetpaden zelf moet betalen, en die wilde daarvoor gecompenseerd worden omdat dat behoorlijk in de papieren zou gaan lopen.
Precies, en daar refereerde ik aan, dat Keolis een idee had zonder de stad te kennen, en zich niet realiseerde wat dat idee in Lelystad in de praktijk zou betekenen.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

ovVeluwe schreef:Wat voor laadinfra wordt er precies gerealiseerd in Zwolle? Er zou toch geen opportunity charging komen? Of komt er een stekker voor de bussen op het station op de perrons? Want een buffer heeft Zwolle niet.
Opportunity charging, met verplicht panto-up vanwege het beeldkwaliteitsplan voor het busstation (geen te massale laadpalen zoals bij panto-down).

https://www.zwolle.nl/e-bus
https://www.ssc-ons.nl/aanbesteding-laadinfra-zwolle
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Aha, ik wist niet dat de BYD's een pantograaf zouden krijgen. Enig idee of er ook laadpalen in Apeldoorn gaan komen?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Maxim »

Abus schreef:Precies, en daar refereerde ik aan, dat Keolis een idee had zonder de stad te kennen, en zich niet realiseerde wat dat idee in Lelystad in de praktijk zou betekenen.
Omdat het mijn bedrijf aangaat zeg ik niets in dit topic en mijn mening is daarin ook nu niet relevant. Natuurlijk zijn er wel veel medewerkers die zich tot het uiterste inspannen om in alle concessies en in deze implementatie het beste te doen. Medewerkers die, met passie voor hun werk, zich nu veelal erg rot voelen.

Er is/was natuurlijk ook overleg met opdrachtgevers en stakeholders. Omdat forumgebruiker Abus voor zover ik weet de OV-medewerker van de gemeente Lelystad is, maakt dat reageren op uitingen nog ingewikkelder. Ik zou daarom alleen willen adviseren om zakelijk en privé niet teveel door elkaar te laten lopen.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

Ik heb vroeger bij een busmaatschappij gewerkt, bij een adviesbureau, ben daar inmiddels niet meer werkzaam, en ben geïnteresseerd in het OV in mijn woonomgeving.

Dat iedereen keihard aan een implementatie werkt en dat medewerkers van OV-bedrijven vol passie werken, dat kan ik alleen maar beamen. En dat wat er nu met Keolis gebeurt heel erg voor de medewerkers is, daar ben ik het ook mee eens. Mijn opmerking was niet als sneer naar de medewerkers van Keolis bedoeld. Als het zo over kwam, dan mijn excuses daarvoor.
Ik vraag me ook af of de provincies wel goed nagedacht hebben over het vervolg.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Statler Rail »

Abus schreef:Jawel, de gemeente heeft dat bekend gemaakt. Zie de informatie op de website van de gemeente, waarnaar een aantal bladzijdes terug in dit forum een link staat.
Ik lees in de brief van de gemeente Lelystad o.a. "Het strekken van buslijnen in de stad leidt ertoe dat haltes in de wijken niet meer met een reguliere stads- of streekbus ontsloten worden."

Hoezo mocht Keolis die stadslijnen strekken? Ik heb het PvE niet meer zo exact voor de bril, maar Lelystad was verdeeld in allemaal buurten en die moest je verplicht bedienen. Wat er op neer kwam dat je bijna alle bestaande haltes moest bedienen - op enkele uitzonderingen na. En je mag toch in je bieding niet zomaar uitgaan van nieuwe haltes? De wegbeheerder mag toch ook gewoon "nee" zeggen, waarna vervolgens de inschrijving niet-bestekconform is? Als je in je bieding gewoon naar believen nieuwe bushaltes mag neerzetten wordt het ineens een stuk makkelijker om aan de ontsluitingseisen te voldoen.

Als je het stadsvervoer niet meer door de wijken hoefde te laten rijden, snap ik ineens de "haircut" op het aantal DRU dat je in Lelystad mocht rijden die reeds in het PvE zat. Je zou bijna denken dat dit vooraf de bedoeling van Flevoland was. Maar waarom stond dat dan niet in de aanbestedingsstukken en hoezo wist Keolis dat wel? Of zaten er ook side letters bij de aanbestedingsstukken?
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Voor A-lijnen geldt de halteplicht, de stadsdienst Lelystad bestaat enkel uit B lijnen. Dit betekent niets meer dan rijdt een bus tussen deze twee plekken, ongeacht routes of haltes, die doordeweeks minimaal eens per uur moet rijden.
Daarnaast: het strekken van routes lijkt me een betere optie dan de stadsdienst te behouden en dan de bedieningstermijn sterk in te krimpen (want verdeelsleutel). De rare verdeelsleutel is de enige reden voor het knippen van de stadsdienst Lelystad. Keolis mocht niet meer bieden (als ze niet fors meer boden in andere gebieden).
Ik heb geen onderschrift
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Statler Rail »

Toch maar even het PvE erbij gepakt...
PvE IJssel-Vecht schreef:Ontwikkelruimte B-lijnen
Voor de B-lijnen geldt het huidige Lijnennet als referentie voor het eerste jaar van de Concessie
IJssel-Vecht. Dit betekent dat de Concessiehouder alle verbindingen tussen kernen/wijken die
door één of meerdere B-lijnen geboden worden, moet blijven bieden
, maar dat hij, met
inachtneming van het bepaalde in paragraaf 4.1, deze verbindingen anders mag invullen
(bijvoorbeeld combineren en/of koppelen van Lijnen, andere routes of andere locaties van
Haltes) om beter aan te sluiten bij de vervoerbehoeften van Reizigers.
Die wijken waren overigens erg klein. Je mag de route wijzigen, zolang je maar elke wijk bleef bedienen. Als ik de stukken van de gemeente Lelystad lees, dan vraag ik mij af of daaraan voldaan is. Er zat zelfs een compleet lijst "Te bedienen buurten en wijken" bij de aanbestedingsstukken.

Wat betreft nieuwe haltes:
PvE IJssel-Vecht schreef:4.1.1 De Concessiehouder gebruikt voor de uitvoering van de Concessie IJssel-
Vecht de voor Openbaar Vervoer beschikbare infrastructuur. Bij de start van de
Concessie IJssel-Vecht betreft dit de bestaande infrastructuur
alsmede
infrastructuur waarvan de beschikbaarheid op basis van de in het kader van de
aanbesteding van de Concessie IJssel-Vecht verstrekte informatie als bekend
mag worden verondersteld.
4.1.2 De Concessiehouder maakt gebruik van aanwezige OV-infrastructuur, zowel
bestaande als nieuw aan te leggen, tenzij de Concessieverleners hiervoor op
verzoek van de Concessiehouder op vervoerkundige of andere gronden
ontheffing hebben verleend.
(...)
4.1.4 Bij voorstellen voor wijzigingen in de lijnvoering, waaronder het aanbieden van
nieuwe Lijnen, gaat de Concessiehouder zoveel mogelijk uit van de voor
Openbaar Vervoer beschikbare infrastructuur, waaronder bestaande Haltes,
teneinde benodigde investeringen in aanpassingen van bestaande en aanleg
van nieuwe infrastructuur tot een minimum te beperken. Als aanpassingen toch
nodig blijken, licht de Concessiehouder nut en noodzaak van deze
aanpassingen gemotiveerd aan de Concessieverleners en de betreffende
Wegbeheerder(s) toe. De Concessiehouder kan bij het doen van zijn
voorstellen er niet van uitgaan dat Wegbeheerder(s) deze aanpassingen in alle
gevallen zullen realiseren. De Inschrijver mag in zijn Inschrijving alleen uitgaan
van de in artikelen 4.1.1 en 4.1.2 bedoelde infrastructuur en Haltes.
Hoezo kan de gemeente Lelystad dan ineens geconfronteerd worden met nieuwe haltes die ze moet aanleggen?

Sowieso vind ik het strekken van stadslijnen een slecht plan. Strekken is nuttig voor streeklijnen met vooral doorgaande reizigers, maar niet voor trage stadslijnen die juist bedoeld zijn voor oppervlakteontsluiting. Dit soort lijnen zijn niet bedoeld om "snel" te zijn, maar om korte loopafstanden tot de haltes te bieden. Met name in wijken met veel ouderen. Als je die vervolgens gaat strekken haal je het hele bestaansrecht onder die lijnen vandaan.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Durashift »

Abus schreef: het beeldkwaliteitsplan voor het busstation (..)
Aha, leer ik weer een nieuwe term. :pos: :)
Roeland
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Roeland »

sirvinniei schreef:De rare verdeelsleutel is de enige reden voor het knippen van de stadsdienst Lelystad. Keolis mocht niet meer bieden (als ze niet fors meer boden in andere gebieden).
Wellicht is er ook nog een vervoerkundige reden voor het verminderen van de stadsdienst Lelystad: de vervoersvraag (en de rentabiliteit van die stadsdienst).
Boven een bepaalde grens mochten ze toch wel extra DRU's aanbieden, zonder rekening te houden met die verdeelsleutel? Als ze dat in Lelystad zinvol hadden gevonden, hadden ze dat heus wel gedaan.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Statler Rail schreef:Toch maar even het PvE erbij gepakt...
PvE IJssel-Vecht schreef:Ontwikkelruimte B-lijnen
Voor de B-lijnen geldt het huidige Lijnennet als referentie voor het eerste jaar van de Concessie
IJssel-Vecht. Dit betekent dat de Concessiehouder alle verbindingen tussen kernen/wijken die
door één of meerdere B-lijnen geboden worden, moet blijven bieden
, maar dat hij, met
inachtneming van het bepaalde in paragraaf 4.1, deze verbindingen anders mag invullen
(bijvoorbeeld combineren en/of koppelen van Lijnen, andere routes of andere locaties van
Haltes) om beter aan te sluiten bij de vervoerbehoeften van Reizigers.
Die wijken waren overigens erg klein. Je mag de route wijzigen, zolang je maar elke wijk bleef bedienen. Als ik de stukken van de gemeente Lelystad lees, dan vraag ik mij af of daaraan voldaan is. Er zat zelfs een compleet lijst "Te bedienen buurten en wijken" bij de aanbestedingsstukken.

Wat betreft nieuwe haltes:
PvE IJssel-Vecht schreef:4.1.1 De Concessiehouder gebruikt voor de uitvoering van de Concessie IJssel-
Vecht de voor Openbaar Vervoer beschikbare infrastructuur. Bij de start van de
Concessie IJssel-Vecht betreft dit de bestaande infrastructuur
alsmede
infrastructuur waarvan de beschikbaarheid op basis van de in het kader van de
aanbesteding van de Concessie IJssel-Vecht verstrekte informatie als bekend
mag worden verondersteld.
4.1.2 De Concessiehouder maakt gebruik van aanwezige OV-infrastructuur, zowel
bestaande als nieuw aan te leggen, tenzij de Concessieverleners hiervoor op
verzoek van de Concessiehouder op vervoerkundige of andere gronden
ontheffing hebben verleend.
(...)
4.1.4 Bij voorstellen voor wijzigingen in de lijnvoering, waaronder het aanbieden van
nieuwe Lijnen, gaat de Concessiehouder zoveel mogelijk uit van de voor
Openbaar Vervoer beschikbare infrastructuur, waaronder bestaande Haltes,
teneinde benodigde investeringen in aanpassingen van bestaande en aanleg
van nieuwe infrastructuur tot een minimum te beperken. Als aanpassingen toch
nodig blijken, licht de Concessiehouder nut en noodzaak van deze
aanpassingen gemotiveerd aan de Concessieverleners en de betreffende
Wegbeheerder(s) toe. De Concessiehouder kan bij het doen van zijn
voorstellen er niet van uitgaan dat Wegbeheerder(s) deze aanpassingen in alle
gevallen zullen realiseren. De Inschrijver mag in zijn Inschrijving alleen uitgaan
van de in artikelen 4.1.1 en 4.1.2 bedoelde infrastructuur en Haltes.
Hoezo kan de gemeente Lelystad dan ineens geconfronteerd worden met nieuwe haltes die ze moet aanleggen?

Sowieso vind ik het strekken van stadslijnen een slecht plan. Strekken is nuttig voor streeklijnen met vooral doorgaande reizigers, maar niet voor trage stadslijnen die juist bedoeld zijn voor oppervlakteontsluiting. Dit soort lijnen zijn niet bedoeld om "snel" te zijn, maar om korte loopafstanden tot de haltes te bieden. Met name in wijken met veel ouderen. Als je die vervolgens gaat strekken haal je het hele bestaansrecht onder die lijnen vandaan.
Een halte aan de zijkant van de wijk is ook het bedienen van een wijk. Het stadsnet van Lelystad is overigens bizar fijnmazig voor een plaats van die grootte. Juist voor stadsdiensten in kleine steden heeft het strekken veel zin: het grootste deel van de stad krijgt al gigantische concurrentie van de fiets, eigenlijk moet je het vooral hebben van de paar wijken die verder weg liggen. Steden van vergelijkbare grote zoals Alphen aan de Rijn en Ede hebben bijvoorbeeld veel minder lijnen die veel meer gestrekt rijden.
Zoals jij zelf citeert is er overigens ruimte voor nieuwe routes in het PvE, alleen hoeven deze niet per se goedgekeurd te worden. Dat is precies wat er gaande was voordat de concessie werd ingetrokken: er werd overlegd over de routes met DRU behoud.
Roeland schreef:
sirvinniei schreef:De rare verdeelsleutel is de enige reden voor het knippen van de stadsdienst Lelystad. Keolis mocht niet meer bieden (als ze niet fors meer boden in andere gebieden).
Wellicht is er ook nog een vervoerkundige reden voor het verminderen van de stadsdienst Lelystad: de vervoersvraag (en de rentabiliteit van die stadsdienst).
Boven een bepaalde grens mochten ze toch wel extra DRU's aanbieden, zonder rekening te houden met die verdeelsleutel? Als ze dat in Lelystad zinvol hadden gevonden, hadden ze dat heus wel gedaan.
kan het artikel niet zo snel vinden, maar herinner me nog dat het erg strak was: het ging maar om een bewegingsvrijheid van 1 a 2 procent van de totale hoeveelheid DRU. Als Lelystad in het plan van Keolis 10% minder krijgt en de rest 15% dan ligt het duidelijk aan het PvE.
Ik heb geen onderschrift
Roeland
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Roeland »

sirvinniei schreef:Steden van vergelijkbare grote zoals Alphen aan de Rijn en Ede hebben bijvoorbeeld veel minder lijnen die veel meer gestrekt rijden.
Bij Ede en Alphen speelt ook mee, dat het station niet middenin de kern ligt, maar een beetje aan de buitenkant. Station Lelystad ligt mooi centraal t.o.v. de bebouwing.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf, waarvoor men de bus gebruikt. Is het vooral voor binnenstedelijke reizen (van woonwijk naar winkelcentrum of ziekenhuis of bedrijventerrein), of vooral van/naar het station, om daar op de trein te stappen?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

Dat strekken van de stadsdienst is niet iets wat Keolis alleen in Lelystad wilde doen. Ook in Apeldoorn en in Zwolle was dat het voornemen. In Apeldoorn was dat voornemen vrij logisch als ik de berichten hier op het forum mag geloven, maar in Zwolle wilden ze dat op een aantal plekken puur en alleen doen om de lijnen 'aantrekkelijker' te maken en werd ook voorgesteld om goed gebruikte haltes te schrappen. Naar mijn mening slaat Keolis hier door met de verbindende functie die het OV heeft en zijn ze te veel gaan strekken. Op regionale lijnen is die keuze logisch, maar stadsdiensten hebben zoals hier al eerder is gezegd ook een sociale functie, waar een meer fijnmazige ontsluiting juist van belang is.

Maar of de stadsdienst van Zwolle er ook echt aantrekkelijker van zou worden? Ik betwijfelde het, want het kwam de aansluitingen op de trein niet echt ten goede.
MichOV
Berichten: 348
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Misschien is het een rare vraag maar zou het geen optie zijn om de noodconcessie(alleen voor de Veluwe dan) door vervoerder Breng(van Arnhem/Nijmegen) tijdelijk te laten doen? Of is zoiets totaal onmogelijk?
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door teun »

Breng is uiteindelijk gewoon Hermes wat weer Transdev is, zelfde moeder als Connexxion dus, denk daarom niet dat het wat oplevert om ze onafhankelijk van Transdev/Connexxion ook te vragen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Hermes heeft niet ingeschreven op IJssel-Vecht en staat dus ook niet op het lijstje van de provincies voor de noodconcessie. Hoogstens komen er een paar bussen over uit Arnhem-Nijmegen als Connexxion tijdelijk op de Veluwe gaat rijden.
Roeland
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Roeland »

BrengMe schreef:Dat strekken van de stadsdienst is niet iets wat Keolis alleen in Lelystad wilde doen. Ook in Apeldoorn en in Zwolle was dat het voornemen. (...)
Maar of de stadsdienst van Zwolle er ook echt aantrekkelijker van zou worden? Ik betwijfelde het, want het kwam de aansluitingen op de trein niet echt ten goede.
Strekken en aansluiten zijn twee verschillende dingen.
De stadsdienst Zwolle staat of valt niet met strekken, maar met de aansluitingen op de treinen. De belangrijkste treinen komen aan tussen .10 en .15 en vertrekken tussen .15 en .20 (en resp. .40/.45/.50).
Een lijn vanuit een woonwijk naar het station komt idealiter 's ochtends rond .10/.40 aan en vertrekt 's middags rond .20/.50 op het station.
Een lijn vanuit een school of een bedrijventerrein vertrekt idealiter 's ochtends rond .20/.50 aan en komt 's middags rond .20/.50 aan op het station.
Doorgaande lijnen zouden dan rond .07/.22./37/.52 het station moeten aandoen. Ongeacht of ze gestrekt zijn of niet.
Roeland
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Roeland »

MichOV schreef:Misschien is het een rare vraag maar zou het geen optie zijn om de noodconcessie(alleen voor de Veluwe dan) door vervoerder Breng(van Arnhem/Nijmegen) tijdelijk te laten doen? Of is zoiets totaal onmogelijk?
Dan zou je eerder de Veluwe-lijnen rond Ede, Wageningen en Arnhem bij Breng (of Connexxion) kunnen onderbrengen, zodat je nu al meteen splitst in RijnWaal en in IJsselVecht (dan wordt RijnWaal straks niet meer gehinderd door het juridische vechten rond de IJssel).
MichOV
Berichten: 348
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Ah ok ja ik dacht vraag het maar even was er wel benieuwd naar. Wat denken jullie hoe men de onstane situatie gaat oplossen wat betreft december? Wie hopen jullie die de tijdelijke noodconcessie gaat oppakken?

Voor de huidige werknemers is het geen ideale situatie nu lijkt mij, ik hoop dat het voor al die mensen goedkomt, chauffeurs en monteurs etc.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten