Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

In Apeldoorn of in het algemeen?
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Apeldoorn

Ik mis een structuur in de nummers daar.

Ik had:
1: Station - Gelre ZKH - Malkenschoten
11: Station - Ughelen
2: Station - Kazerne/Apenheul
12: Station - Kazerne
3: Station - Kerschoten
13: Station - Lage Brink via De Vlijt (2x naar Kerschoten en in spitsrichting 2x naar Lage Brink of omgekeerd)
4: Station - Zuidbroek
14: Station - Kerschoten via Sluisoord (als bussen naar Zwolle niet rijden)
5: Station - Osseveld
15: Station - Twello
6: Station - Matenhoeve
7: Station - Matenveld
8: Station - Malkenschoten via Rivierenkwartier
9: toekomstige ringlijn Apeldoorn

Ik heb de 8 en 1 als grotere ringlijn gemaakt om de oostelijke wijken toch in beide richtingen te ontsluiten.
De lijnen richting de wijken rijden zo goed mogelijk als gemeenschappelijke kwartiersdienst.
Dikke nummers rijden overdag een kwartiersdienst.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

Ik zie in bovenstaand overzicht een aantal lijnvoeringen staan die helemaal niet worden ingevoerd.
Als je al met een nieuwe ordening van lijnnummers komt, moet je wel rekening houden met de lijnen zoals ze daadwerkelijk gaan rijden
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MichOV
Berichten: 350
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Dat is nog niet eens zo slecht bedacht van @CamilleKreemers wat betreft die structuur in de nummers. :pos:

Verder ben ik van mening dat het gerommel met een combi van letter en nummer(bijv. C1.. C2.. C3) niet echt wordt begrepen door de reiziger want die gaan zich afvragen wat er zo 'speciaal' is aan die C bij dat nummer.
Reizigers vinden het sws al vrij vervelend als na het invoeren van een nieuwe dienstregeling de lijnnummers weer eens zijn omgegooid. Ik praat in dit geval dan puur uit het oogpunt van de reiziger he.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Meltrain schreef: zo 15 nov 2020, 22:45 Ik zie in bovenstaand overzicht een aantal lijnvoeringen staan die helemaal niet worden ingevoerd.
Als je al met een nieuwe ordening van lijnnummers komt, moet je wel rekening houden met de lijnen zoals ze daadwerkelijk gaan rijden
Ik had dit gemaakt, direct na bekendmaking van winnaar Ijssel-Vecht, daarna niet aangepast.

Wellicht kan dit nog in de nieuwe concessie daar.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

MichOV schreef: zo 15 nov 2020, 22:48Reizigers vinden het sws al vrij vervelend als na het invoeren van een nieuwe dienstregeling de lijnnummers weer eens zijn omgegooid. Ik praat in dit geval dan puur uit het oogpunt van de reiziger he.
Maar dat is ook omdat de communicatie altijd vrij slecht is. Je moet het vaak op de website van de vervoerder in een dienstregelinsgdocument ergens op pagina 25 terugvinden.
Je zou het eigenlijk ook in de lokale media terug moeten kunnen vinden en bij bushaltes zou een (duidelijkere) poster met de wijzigingen voor die directe omgeving te vinden moeten zijn. Dat mis ik vaak enorm.
En bij een lijnomnummering zou de maand voor die wijziging bijv. al in de bus moeten staan op de schermen dat hij vanaf x december voortaan lijn xx wordt. Ook kun je voor op de bus de bestemming kunnen laten alterneren tussen de bestemming en de tekst "vanaf december lijn xx"

Toen bijv. lijn 103 in de 101 werd veranderd en deze ook ingekort werd tot Amersfoort Schothorst, kon ik dit in de dagen ervoor niet terugvinden op de haltes en was er in de bus alleen maar een algemene opmerking dat de nieuwe dienstregeling in ging en dat je op de website van de vervoerder moest kijken. Dat is gewoon geen goede communicatie.
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Binnen GD had Qbuzz wel een maand van tevoren al in de onderste balk op de TFT staan per lijn wat er veranderde aan de gebruikte lijn. Ook met posters werd dat aangegeven, al was dat soms door het wilde inzetten best lastig. Een streekbus uit Hoogeveen kan via een lijn namelijk helemaal in Emmen of Groningen eindigen als de omloop zo gemaakt was.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

CamilleKreemers schreef: zo 15 nov 2020, 23:56
Meltrain schreef: zo 15 nov 2020, 22:45 Ik zie in bovenstaand overzicht een aantal lijnvoeringen staan die helemaal niet worden ingevoerd.
Als je al met een nieuwe ordening van lijnnummers komt, moet je wel rekening houden met de lijnen zoals ze daadwerkelijk gaan rijden
Ik had dit gemaakt, direct na bekendmaking van winnaar Ijssel-Vecht, daarna niet aangepast.

Wellicht kan dit nog in de nieuwe concessie daar.
Als je je ideeën deelt met de Provincie Gelderland of het ROCOV, wordt het wellicht meegenomen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

De spitsritten tussen Amersfoort en Hoevelaken van lijn 102 blijven bestaan en lijken in een gesloten omloop te zitten. Nu vraag ik mij af of er voor die paar ritten een bus van deze concessie in Amersfoort gestald gaat worden of dat men deze ritten blijft uitbesteden zoals dat nu al het geval is.

En komt er uiteindelijk ook een aparte serie stadsbussen of wordt het enkel een serie BYD’s voor de C1 en C2 en een serie voor de rest?

Ik denk trouwens wel dat de kleinere BYD’s die nog geleverd moeten worden gaan rijden op lijn 170 tussen ‘t Harde en Twello en op de lijnen 1, 104 en 110 (Harderwijk-Barneveld-Scherpenzeel).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

Volgens de Wiki is er een aparte serie stadsbussen voor Zwolle. In Apeldoorn (en Deventer?) lijken dan wel weer gewoon streekbussen te gaan rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

De hoogst genummerde BYD's (weet geen precies aantal, maar de 2214 valt eronder) zijn de Zwolse stadsbussen. Behalve de pantograaf zijn ze identiek aan de rest.
Net zoals in andere concessies van Syntus worden de andere bussen op zowel stad als streek ingezet.
Ik vraag me wel af wat er voorlopig ingezet gaat worden op lijn 170, want ik weet niet of 12m zo handig is op het stuk naar Twello.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Lijn 170 wordt momenteel nog uitgevoerd door een taxi bedrijf met buurtbus materieel. Ik denk dat daar nu nog niet veel aan zal veranderen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5268
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Een aaneengesloten serie 2001-2214 zijn 214 bussen. Samen met de 41 ComfortRRReis wagens zijn het er meer dan de geleverde 246. Ik denk dus dat er een scheiding tussen de 20xx/21xx en 22xx is, waarbij de 22xx de Zwolse stadsbussen zijn. :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Milco schreef: ma 16 nov 2020, 10:33Ik denk trouwens wel dat de kleinere BYD’s die nog geleverd moeten worden gaan rijden op lijn 170 tussen ‘t Harde en Twello en op de lijnen 1, 104 en 110 (Harderwijk-Barneveld-Scherpenzeel).
Dat laatste klopt sowieso, voor lijn 170 ga ik vanavond even kijken wat daarop gaat rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Etienne »

Voor de dienst op lijn 170/171 zijn nu 3 MB-sprinters beschikbaar, mogelijk blijven die nog even rijden?
Daarnaast viel het me de afgelopen weken op dat de POD-bussen in Zwolle en Deventer ook wit zijn geworden, dus die gaan dan sowiso mee.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

cassie127 schreef: ma 16 nov 2020, 12:07 Lijn 170 wordt momenteel nog uitgevoerd door een taxi bedrijf met buurtbus materieel. Ik denk dat daar nu nog niet veel aan zal veranderen.
Van de website van RRReis:
Buslijn 170 rijdt voortaan vanuit Epe door naar station ’t Harde. De bus rijdt onder andere langs de Luitenant-kolonel Tonnetkazerne. Dit biedt nieuwe reismogelijkheden voor bijvoorbeeld reizigers uit Amersfoort naar deze bestemming. De bus rijdt één keer per uur. De extra ritten in de spits vervallen. Er rijdt voortaan een grote bus op deze lijn.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Alle huidige buurtbussen worden allemaal wit gemaakt voor de nieuwe concessie.

Daarnaast reed er op 170 laatste tijd een mix van ex-Twents buurtbussen en de twee Syntus busjes met EBS apparatuur. Er is overigens ook nog niks te zien van de nieuwe bushalte Tongerenseweg, terwijl bij de rest van de haltes al wel een nieuwe haltepaal staat.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

ovVeluwe schreef: ma 16 nov 2020, 12:03 De hoogst genummerde BYD's (weet geen precies aantal, maar de 2214 valt eronder) zijn de Zwolse stadsbussen. Behalve de pantograaf zijn ze identiek aan de rest.
Dus in Zwolle heeft men bussen met een pantograaf en in de rest van de concessie niet? Dan heeft de paal dus zelf een uitschuifbare arm?
Waarom is daarvoor gekozen?

Een enkele reis lijn C1 duurt trouwens 2 uur. Worden die bussen dan zowel in Nunspeet als Dedemsvaart opgeladen na de reis?
Net zoals in andere concessies van Syntus worden de andere bussen op zowel stad als streek ingezet.
In Midden Overijssel heeft Syntus toch wel aparte stads- en streekbussen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5268
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Ja, maar die rijden al jaren door elkaar. :')
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door marvinkok »

Apeldoorn heeft momenteel ook stadswagens, net als MO inderdaad.

Ik heb gelezen dat Zwolle om oa "politieke redenen" panto-up systeem heeft. De laadinfra komt zover ik weet van VDL...
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door teun »

Volgens de website van Keolis komen die laadpalen enkel in Dedemsvaart, dat lijkt me eigenlijk met de huidige staat van de batterijtechniek ruim voldoende, volgens Keolis kunnen de bussen namelijk zo'n 300km op een volle batterij afleggen.

Dat Zwolle panto-up bussen krijgt zou ook nog wel eens te maken kunnen hebben met het nieuwe ontwerp van het busstation daar, palen met een eigen pantograaf zien er allemaal best een maatje groter uit en denk dat daar weinig ruimte meer voor over was.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Durashift »

^^^ klopt, daar staat een foto van in dit draadje, paar pagina's terug.

De nieuwe directeur van Ginaf was daarstraks te gast bij Thomas van Zijl op BNR.
Uiteraard Keolis werd ook bevraagd. Wat blijkt: de levensduur van 15 jaar van Ginaf was/is inclusief een batterijwissel na 7 jaar. Dat zal wel een pijnpunt voor Keolis/ provincie zijn geweest?

Zullen de BYD batterijen het écht 15 jaar gaan uithouden? Of wordt het over een jaar of 10 toch 'vervangen onder het mom van onderhoud/noodzaak'? Ik ben benieuwd.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

Meltrain schreef: ma 16 nov 2020, 13:18Een enkele reis lijn C1 duurt trouwens 2 uur. Worden die bussen dan zowel in Nunspeet als Dedemsvaart opgeladen na de reis?
teun schreef: ma 16 nov 2020, 13:51 Volgens de website van Keolis komen die laadpalen enkel in Dedemsvaart, dat lijkt me eigenlijk met de huidige staat van de batterijtechniek ruim voldoende, volgens Keolis kunnen de bussen namelijk zo'n 300km op een volle batterij afleggen.
Lijn C1 laadt inderdaad alleen in Dedemsvaart. Het is de bedoeling dat elke bus na een slag naar Elburg/Nunspeet (niet alle ritten rijden het volledige traject) aan de lader gaat.

Voor wat betreft de lijnnummers van ComfortRRReis, ik zou het ook anders gedaan hebben. Geen nummers met een prefix maar gewoon in de 300-serie, zoals ook in de rest van het land gedaan wordt. En dan geen verschillende routevarianten of koppeling over een stad heen onder één lijnnummer, dat levert alleen maar verwarring op. Mijn idee:
300 Zwolle - Elburg - Nunspeet (verwijzing naar oude lijn 100)
301 Zwolle - Dedemsvaart
302 Apeldoorn - Arnhem
303 Ede - Wageningen via Nijenoord Allee
304 Ede - Wageningen via Campus WUR

Lijn 300 rijdt dan in Zwolle door als lijn 301 en v.v. Net zoals in Dordrecht, waar snelBuzz 316 ook altijd doorrijdt als snelBuzz 392 en v.v. Dan hoef je als reiziger op station Zwolle niet meer te kijken naar de bestemming, maar is het lijnnummer onthouden al voldoende. Overigens best opvallend dat de stadslijnen in Zwolle allemaal beginnen/eindigen op het station, maar dat er vervolgens wel streeklijnen zijn die één lijnnummer over het station heen hebben (net zoals in Almelo, bedenk ik mij nu).
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Men had inderdaad in Midden-Overijssel alle lijnen op het station geknipt (behalve de 641). In Twente is dat inderdaad niet het geval en rijden vrijwel alle bussen in twee richtingen vanaf de stations. Maar in Twente zit je met het knippen al snel met het probleem dat vrijwel alle lijnnummers op de kop moeten gaan. Vooral bij de stadsdiensten, aangezien men daar voor iedere stad een nummer reeks heeft.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Lijn C1 heeft in de avonduren en het weekeinde een lange stop in Zwolle waarin ook bijgeladen kan worden. Vooral in de avonduren en op zondag rijden de ritten een rondje door dedemsvaart, wat het laden daar lastig maakt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten