Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door teun »

Maar hoe kunnen die bussen in Zwolle laden als daar een infrastructuur staat die niet aansluit bij de infrastructuur die in Dedemsvaart gebruikt wordt?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: ma 16 nov 2020, 15:29 Lijn C1 heeft in de avonduren en het weekeinde een lange stop in Zwolle waarin ook bijgeladen kan worden. Vooral in de avonduren en op zondag rijden de ritten een rondje door dedemsvaart, wat het laden daar lastig maakt.
Ik zie het, ja. 's Avonds en op zondag vervallen de haltes in het oostelijke deel van Dedemsvaart voor lijn C1. Ik vraag me af wat daar het nut van is. :s
Verder vraag ik me af hoe lijn C1 eigenlijk keert bij De Magnolia. Komt de oplader ook op die halte?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Leeg naar busstation Dedemsvaart om daar bij de stalling te laden lijkt mij.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

BrengMe schreef: ma 16 nov 2020, 15:16En dan geen verschillende routevarianten of koppeling over een stad heen onder één lijnnummer, dat levert alleen maar verwarring op. Mijn idee:
300 Zwolle - Elburg - Nunspeet (verwijzing naar oude lijn 100)
301 Zwolle - Dedemsvaart
302 Apeldoorn - Arnhem
303 Ede - Wageningen via Nijenoord Allee
304 Ede - Wageningen via Campus WUR

Lijn 300 rijdt dan in Zwolle door als lijn 301 en v.v. Net zoals in Dordrecht, waar snelBuzz 316 ook altijd doorrijdt als snelBuzz 392 en v.v. Dan hoef je als reiziger op station Zwolle niet meer te kijken naar de bestemming, maar is het lijnnummer onthouden al voldoende.
Eigenlijk noem je daar nu een slecht voorbeeld trouwens: die 316 en 392 in Dordrecht kennen namelijk allerlei trucjes om middels de bestemming wel te laten zien dat de bus doorrijdt.
Daar zit ook een relevantie in die je ook in Zwolle hebt: van het Centrum naar Nunspeet kun je dan ook zien welke bus er doorrijdt en welke niet. Als op alle bussen 301 Zwolle staat zie je dat immers niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Over C1 gesproken: ik snap niet echt het nut van de 3 vroege ritten Elburg>Nunspeet doordeweeks. Komt er in Elburg een stalling of zo en zijn dit verkapte MAT ritten?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ik denk mat-ritten uit Zwolle. Al snap ik dat niet want het is volgens mij beter om via de A28 meteen door te rijden naar Nunspeet Station. Wellicht hebben reizigers vanuit Elburg zo een vroege reismogelijkheid met de trein richting Amersfoort.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Etienne schreef: ma 16 nov 2020, 12:20 Voor de dienst op lijn 170/171 zijn nu 3 MB-sprinters beschikbaar, mogelijk blijven die nog even rijden?
Volgens het vervoerplan gaat er een groter voertuig dan de huidige 8-persoonsbusjes op rijden. Helaas blijk ik verder geen overzicht te hebben wat helder maakt welke types bussen op welke lijn rijden.
In elk geval staat er voor lijn 170 ook "Bus" vermeld op werkdagen en geen "Auto". Interessant geval is dat tussen alle buurtbussen met het voertuigtype "Buurtbus" lijn 511 (Barneveld - Scherpenzeel) opvalt met "Bus" als voertuigtype, maar mogelijk is dat een foutje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

BrengMe schreef: ma 16 nov 2020, 15:16Geen nummers met een prefix maar gewoon in de 300-serie, zoals ook in de rest van het land gedaan wordt.
Mee eens. Meer uniformiteit met lijnnummers over het land zou het alleen maar meer overzichtelijk maken. Nummers 1-19 altijd alleen voor stadsnummers, 300-serie voor HOV/snelbussen, 500-serie voor buurtbussen en 600-serie voor schoolbussen. Zo vind ik het ook onhandig dat in Gelderland bijv. in de Achterhoek de 100-serie voor buurtbussen gebruikt worden, terwijl die op de Veluwe weer voor gewone bussen gebruikt wordt. Aangezien buurtbussen nog weleens afwijkende regelingen gebruiken, is het nogal praktisch om aan het lijnnummer al te kunnen zien of het een reguliere bus of buurtbus is.
BrengMe schreef: ma 16 nov 2020, 15:16En dan geen ... koppeling over een stad heen onder één lijnnummer, dat levert alleen maar verwarring op.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb nergens gezien dat dat onduidelijk zou zijn. Lijn 62 (Borculo-Oldenzaal) in de Achterhoek weet iedereen van dat die via Enschede gaat, lijn 331 (Velp Zuid - Nijmegen Weezenhof) weet iedereen van dat hij via Arnhem gaat, etc. Als je het toch nog extra wilt verduidelijken, kun je er altijd nog een 'via' in gooien (maar zal bij een logische route vaak niet nodig zijn). Pas als er via een omweg naar die bestemming gereden wordt zou ik er een 'via' in gooien.

Pas vervelender wordt het als er meerdere lijnen tussen twee bestemmingen rijden met verschillende routes, maar dat los je dan op met een via-bestemming erin te gooien. Om dan een knip erin te gooien zou immers ook verwarrend zijn. Neem nu bijv. de situatie die je tussen Harderwijk en Barneveld gaat krijgen, waar zowel lijnen 104 en 205 gaan rijden. Als je dan voor de 104 een knip erin zou gooien omdat het anders 'verwarrend' zou zijn voor reizigers in Barneveld of Harderwijk welke nu de snelste in de andere plaats is, dan ga je juist weer voor reizigers naar bijv. Garderen en Stroe verwarring zorgen. Want een reis Gardereren-Barneveld is dan in werkelijkheid rechtstreeks, terwijl ze juist een knip zien. Als je dan bijv. bij het instappen moet kiezen tussen een ritkaartje of een alternatief, dan zul je dat ritkaartje dan niet nemen, aangezien je denkt te moeten overstappen.
Het is dan gewoon beter om een via-bestemming in te voeren voor de omrijdende buslijn, dus (vanaf Barneveld gezien):
104 Harderwijk via Wittenberg
205 Harderwijk

Twee andere streekvoorbeelden in deze concessie kunnen dan zijn:
Arnhem-Apeldoorn (gezien vanaf Arnhem):
C1 Apeldoorn
43 Apeldoorn via Dieren
231 Apeldoorn via De Maten

Apeldoorn-Zwolle (gezien vanaf Apeldoorn):
201 Zwolle
202 Zwolle via Vaassen
203 Zwolle via Hattem
204 Zwolle via Vaassen, Hattem (volgens mij moet 'via Vaassen, Hattem' wel in 1x op het display passen?)
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

Daniel schreef: ma 16 nov 2020, 17:10
BrengMe schreef: ma 16 nov 2020, 15:16Lijn 300 rijdt dan in Zwolle door als lijn 301 en v.v. Net zoals in Dordrecht, waar snelBuzz 316 ook altijd doorrijdt als snelBuzz 392 en v.v. Dan hoef je als reiziger op station Zwolle niet meer te kijken naar de bestemming, maar is het lijnnummer onthouden al voldoende.
Eigenlijk noem je daar nu een slecht voorbeeld trouwens: die 316 en 392 in Dordrecht kennen namelijk allerlei trucjes om middels de bestemming wel te laten zien dat de bus doorrijdt.
Daar zit ook een relevantie in die je ook in Zwolle hebt: van het Centrum naar Nunspeet kun je dan ook zien welke bus er doorrijdt en welke niet. Als op alle bussen 301 Zwolle staat zie je dat immers niet.
Hoezo is dat een slecht voorbeeld dan? Het doel van twee verschillende lijnnummers is dat je op het station van Zwolle in een oogopslag kan zien welke bus waarnaartoe gaat. Dat is op station Dordrecht toch ook het geval?

Die trucjes toepassen zou dan wel een goede manier kunnen zijn om aan reizigers duidelijk te maken dat de bus na station Zwolle doorrijdt naar Nunspeet of Dedemsvaart. Als dat in Dordrecht kan, moet dat in Zwolle ook kunnen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ik snap nooit dat nummertjes geneuzel hier. Waarom moet elke lijnnummer precies mooi in een reeks vallen en moet dat voor heel Nederland hetzelfde zijn. Als reiziger maakt het niet uit of je nu met lijn 823 reist of met lijn 45 als de bus maar van A naar B rijdt. Ik vind het juist wel charme hebben dat elke regio zijn eigen manier van nummeren heeft. Nederland is al zo gestroomlijnd met het OV, daarom heeft het Duitse of Belgische OV nog charme. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

SuperGhost schreef: ma 16 nov 2020, 18:44
BrengMe schreef: ma 16 nov 2020, 15:16En dan geen ... koppeling over een stad heen onder één lijnnummer, dat levert alleen maar verwarring op.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb nergens gezien dat dat onduidelijk zou zijn. Lijn 62 (Borculo-Oldenzaal) in de Achterhoek weet iedereen van dat die via Enschede gaat, lijn 331 (Velp Zuid - Nijmegen Weezenhof) weet iedereen van dat hij via Arnhem gaat, etc. Als je het toch nog extra wilt verduidelijken, kun je er altijd nog een 'via' in gooien (maar zal bij een logische route vaak niet nodig zijn). Pas als er via een omweg naar die bestemming gereden wordt zou ik er een 'via' in gooien.
Ik bedoel ook niet dat het voor reizigers verwarrend is dat een bus uit een regio niet een groot knooppunt als eindbestemming heeft. Ik bedoel dat het voor reizigers op knooppunten lastiger is om te achterhalen welke bus ze precies nodig hebben. Als er twee lijnen C1 zijn die vanaf station Zwolle vertrekken, moet je als reiziger ook nog onthouden welke richting degene die je nodig hebt opgaat. Als je een 300 naar Nunspeet en een 301 naar Dedemsvaart hebt, hoef je alleen het lijnnummer te onthouden. Zeker voor incidentele reizigers is dat een stuk makkelijker.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

BrengMe schreef: ma 16 nov 2020, 18:52Hoezo is dat een slecht voorbeeld dan? Het doel van twee verschillende lijnnummers is dat je op het station van Zwolle in een oogopslag kan zien welke bus waarnaartoe gaat. Dat is op station Dordrecht toch ook het geval?
Door die twee verschillende lijnnummers is dat juist niet in een oogopslag duidelijk op andere locaties waar duidelijkheid ook relevant is: in Dordrecht heb je bijvoorbeeld in het centrum "392 Alblasserdam via Dordrecht CS" op de bus staan, maar als je een andere dag op het station instapt moet je opeens wel gewoon lijn 316 hebben.
Je krijgt dus met zo'n knip dus situaties waarin je op het station weliswaar maar één richting per lijnnummer hebt, maar op andere belangrijke herkomst/bestemmingslocaties maakt het geen drol uit en moet je alsnog op de bestemming letten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

BrengMe schreef: ma 16 nov 2020, 19:07Ik bedoel dat het voor reizigers op knooppunten lastiger is om te achterhalen welke bus ze precies nodig hebben. Als er twee lijnen C1 zijn die vanaf station Zwolle vertrekken, moet je als reiziger ook nog onthouden welke richting degene die je nodig hebt opgaat. Als je een 300 naar Nunspeet en een 301 naar Dedemsvaart hebt, hoef je alleen het lijnnummer te onthouden. Zeker voor incidentele reizigers is dat een stuk makkelijker.
Dan heb je bij elke halte dat probleem toch? Immers: in dit voorbeeld heb je bij elke halte tussen Nunspeet en Zwolle nog dat reizigers moet kiezen uit welke 300 ze moeten hebben. Dan zou je eerder elke lijn een nummer per richting moeten geven. Dan zou je bijvoorbeeld 300 van Nunspeet naar Dedemsvaart hebben en 301 van Dedemsvaart naar Nunspeet (om de nummers uit je voorbeeld te gebruiken). Dat is de enige manier om dat te voorkomen. Het kost dan echter wel heel veel nummers dat je nodig hebt en reizigers moeten dan twee nummers onthouden als ze ook weer terug moeten (overigens: net zoals ze bij een knip er 2 zouden moeten onthouden).

Ik denk echter dat reizigers prima nummer+eindbestemming kunnen onthouden. Zo wordt het immers ook op de reisplanners vermeld. Sterker nog: ik denk dat reizigers eerder de eindbestemming onthouden dan het nummer.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn65 »

BrengMe schreef: ma 16 nov 2020, 19:07 Ik bedoel dat het voor reizigers op knooppunten lastiger is om te achterhalen welke bus ze precies nodig hebben. Als er twee lijnen C1 zijn die vanaf station Zwolle vertrekken, moet je als reiziger ook nog onthouden welke richting degene die je nodig hebt opgaat. Als je een 300 naar Nunspeet en een 301 naar Dedemsvaart hebt, hoef je alleen het lijnnummer te onthouden. Zeker voor incidentele reizigers is dat een stuk makkelijker.
Maar dat geldt voor elke halte aan een lijn? Op de halte centrum heb je dan toch net zo goed het probleem dat een incidentele reiziger goed moet opletten welke bestemming de bus heeft? Nog even los van de vraag of je je netwerk moet inrichting voor de incidentele reiziger of voor de overgrote meerderheid die er geen moeite mee heeft. In Groningen rijden de stads- en HOV-lijnen al jaren door over het station, maar het aantal reizigers dat in de verkeerde bus stapt is op één hand te tellen.

Edit: SuperGhost had precies dezelfde gedachte als ik.
Basislijn
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daelea »

Daarbij geven reisplanners eigenlijk altijd lijnnummer + bestemming in het advies. Ook incidentele reizigers die hun reis plannen zouden er dus mee uit de voeten kunnen.

In Leiden is het doorkoppelen wel ingewikkeld, vind ik altijd. We hebben vier lijnen met eindbestemming 'Station De Vink', waarbij 1 en 2 een andere (tegengestelde) kant op rijden dan 3 en 4 vanaf het station.
Verderop komen de lijnen elkaar soms wel tegen. Je hebt dan vanaf een halte in de stad een lijn 1 naar Station De Vink en lijn 3 naar Station De Vink die allebei precies de andere kant op rijden.

Dan stem ik wel voor verschillende lijnnummers en duidelijke bestemmingen (Leiden Centraal ipv Station De Vink)
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

De vergelijking met gewone haltes is een beetje scheef. Bij gewone haltes is het een kwestie van aan de juiste kant van de weg staan. In een onbekende situatie moet je misschien eerst kijken welke kant je moet hebben, maar als je bij de verkeerde staat loop je gewoon naar de andere halte. Knooppunten zijn clusters van haltes bij elkaar. Sta je bij de verkeerde halte, dan moet je vervolgens weer op zoek naar de juiste tussen die vele anderen. Bij knooppunten is het dus ook van groot belang om te weten van welk perron je bus vertrekt, dat is bij gewone haltes minder van belang. Als je op een knooppunt aan het zoeken bent naar de juiste bus, scheelt het toch weer als je naast het perron en het lijnnummer niet ook nog moet letten op de bestemming.

Lijnen over een station heen één lijnnummer geven heeft (zoals alles) zijn voor- en nadelen. Mijn bewoording dat het vooral verwarring oplevert was aan de extreme kant. Ik wil niet zeggen dat ik er pertinent op tegen ben, maar de vraag is of de groep reizigers voor wie het voordelig is groter is dan de groep reizigers die er nadelen aan ondervindt. In het geval van lijn C1 in Zwolle denk ik dat de groep reizigers die op station Zwolle opstapt en dus baat heeft bij het snel vinden van de juiste bus groter is dan de groep reizigers die over het station heen reist en dus baat heeft bij de zekerheid dat hij/zij op het station in dezelfde bus kan blijven zitten. Bij stadslijnen is het aantal reizigers dat over het station heen reist groter en is er dus wel baat bij het gebruik van één lijnnummer.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daelea »

Daar heb je zeker een goed punt. Wat is eigenlijk de reden om de C1 over Zwolle heen te koppelen? Puur omdat het qua omlopen beter uitkwam om er één ComfortRRReislijn van te maken? Ik ken Zwolle niet goed genoeg, maar zit er misschien een ziekenhuis op de route waardoor reizigers over het station heen zouden blijven zitten?
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Ja vanuit Nunspeet kom je eerst op het station Zwolle en daarna pas bij het ziekenhuis
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Daelea schreef: ma 16 nov 2020, 21:11Ik ken Zwolle niet goed genoeg, maar zit er misschien een ziekenhuis op de route waardoor reizigers over het station heen zouden blijven zitten?
Niet alleen het ziekenhuis, maar ook het centrum en de scholen en rechtbank ten oosten van het centrum.
Het centrum is nu alleen maar 's avonds en in het weekend rechtstreeks bereikbaar met lijn 100 (omdat het om is en veel forenzen willen juist zo snel mogelijk bij het station zijn), straks kunnen reizigers van de huidige lijn 100 dus altijd rechtstreeks naar het centrum heen.

Om diezelfde reden is ook lijn 200 doorgetrokken naar het ziekenhuis en eindigt voortaan bij het PEC-stadion i.p.v. het treinstation.
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Roeland »

De aansluitingen van de streekbussen op de treinen in Barneveld, Harderwijk en Nunspeet worden nogal krap. Soms maar 2 of 3 minuten... In de praktijk betekent dat vaak een wachttijd van 28 of 58 minuten?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Hoe kun je een overstap van 58 minuten op de trein hebben als die trein in al die drie plaatsen altijd minimaal elk half uur rijdt? (Barneveld doordeweeks overdag ri. Amersfoort elk kwartier en Harderwijk heeft natuurlijk ook nog de spitssprinter zodra de coronacrisis voorbij is). Verder wel met je eens dat 2 a 3 minuten veel te krap is voor een aansluiting op de trein.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Is de aansluiting trein op bus niet gewoon krap gepland zodat de bus in ieder geval zo snel mogelijk kan vertrekken? Er zal vast wel enkele minuten langer gewacht kunnen worden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

hij zei de aansluiting op de trein, dus dan zou het andersom zijn. Als het trein op bus is, is het natuurlijk prima zolang de bus maar verplicht enkele minuten moet wachten als de trein iets verlaat is.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door TimoD »

RTV Apeldoorn heeft een uitgebreid verslag over de nieuwe RRReis-bussen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef: ma 16 nov 2020, 19:06 Ik snap nooit dat nummertjes geneuzel hier. Waarom moet elke lijnnummer precies mooi in een reeks vallen en moet dat voor heel Nederland hetzelfde zijn.
Mensen met autisme hebben nogal de neiging zich met/op details en/of nummertjes bezig te houden, het toeval wil dat er op dit forum tamelijk veel mensen met autisme actief zijn. Dus ik denk dat dit wel een goed antwoord op je (retorische) vraag. :D
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten