Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

marvinkok schreef: di 24 nov 2020, 10:27Ziet er wel prima uit moet ik zeggen, beter dan het vrijwel compleet witte op de de gewone RRReis-bussen.
Het had denk ik mooier geweest als ze zilvergrijs/metaalgrijs i.p.v. wit hadden gekozen. De kleur van de bussen in Groningen vind ik bijv. erg fraai staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

marvinkok schreef: di 24 nov 2020, 10:27 Op het intranet van Keolis is inmiddels een afbeelding verschenen van de eerste Citaro gas geleed in ComfortRRReis kleuren.
Op Twitter ook inmiddels :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ik vind die comforthuisstijl toch mooier op de BYD-bussen staan dan op die gelede Mercedesen. Overigens vind ik de witte huisstijl van de standaardlijnen erg goed geslaagd tot dusver, oogt lekker fris. Dat grijze in GD/Rotterdam vind ik dan weer zo grauw en saai.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef: di 24 nov 2020, 19:04Dat grijze in GD/Rotterdam vind ik dan weer zo grauw en saai.
Dat zijn twee andere kleuren: in Rotterdam is het overwegend zilvergrijs, wat best fris oogt (zeker in combinatie met de huisstijlkleuren). In GD is het vooral donkergrijs en dat is inderdaad een saaie kleur.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Keolis is aan de ene kant erg kwistig met haltepalen in IJssel-Vecht: zag foto's uit Zwolle waar ze een nieuwe paal naast een identieke bestaande paal neergezet hadden.
Maar aan de andere kant zijn ze ook weer zuinig: op Veenendaal-De Klomp is maar bij twee van de drie haltes een nieuwe paal neergezet. Zou dus zomaar kunnen dat er straks nog één Gelderse paal over blijft daar, op de halte waar alleen Utrechtse bussen vertrekken :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Geen idee, wellicht tijdelijk totdat de BYD's van 9m er zijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Mij vielen die Rosero's ook op (keek het filmpje letterlijk een paar seconden geleden), maar na even terugkijken met tussentijds pauzeren lijken ze niet in RRReis-uitvoering te zijn. Welke uitvoering wel zie ik zogauw ook niet, lijkt niet op de huisstijl van een Nederlandse vervoerder in elk geval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door dennistd »

Is er hier een bericht verdwenen? Nu lijkt het net of er tijdelijk een haltepaal minder is geplaatst op De Klomp totdat er 9m BYD's zijn? :?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Ja, zo te zien heeft Lijn 45 zijn bericht verwijderd waardoor de reacties van Milco en mij nergens meer op slaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

Ja, ik zag hier twee Rošero's staan. Ik had mijn bericht weer weggehaald omdat ik zag dat dit op een terrein van Bluekens zou zijn, en die Rošero's dan niets met Keolis te maken zullen hebben. :p
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Ardan »

Op het busstation van Deventer staan nu op halte D twee van die grote oplaadterminals. Ziet er niet bepaald rank en sexy uit op zo'n mooi nieuw busstationnetje in het groen :')
Ik doe ook maar wat
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Daniel schreef: za 28 nov 2020, 12:00 Ja, zo te zien heeft Lijn 45 zijn bericht verwijderd waardoor de reacties van Milco en mij nergens meer op slaan.
Tuurlijk, geef Lijn 45 daar de schuld van.... ;)
MichOV
Berichten: 345
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Op station Harderwijk op perron A waar nu de 111 richting Nunspeet vertrekt zijn waarschijnlijk de voorbereidingen begonnen voor een laadpaal aangezien daar al wat is afgegraven en daar omheen hekken staan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Hainje »

Ardan schreef: za 28 nov 2020, 13:13 Op het busstation van Deventer staan nu op halte D twee van die grote oplaadterminals. Ziet er niet bepaald rank en sexy uit op zo'n mooi nieuw busstationnetje in het groen :')
Heb je ook een foto van deze anticlimax? Of kun je deze wellicht maken? Ben nu toch wel benieuwd. *O*
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Etienne »

nvdw schreef: wo 30 sep 2020, 15:36 Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat er een bushaltepaar nu direct aan de weg ligt, en dat er bij een reconstructie (het is een 80-weg) meteen haltekommen moeten komen plus infrastructuur om de weg veilig over te steken. Dat zal voor de 0,1 instappers per maand wel wat te begrotelijk zijn.
Dan is de volgende halte, Oud Reemsterweg, in de richting van Arnhem er ook eentje; een perron direct langs de weg en vanuit beide kanten ziet de chauffeur de passagier (mij dus in dat geval) relatief laat staan. En vanmiddag moest de chauffeur ook hard in de remmen, ondanks dat ik met een chipkaart en mobiele zaklamp een teken gaf.

Weghalen van deze halte is dan wel iets teveel van het goede; hij ligt direct bij een natuurgebied en ontstaat er meteen een blinde vlek van bijna 10km zonder halte.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Stadsbus »

De Capacity’s krijgen nu ook een nieuwe stoelbekleding, grijs wordt het.

Afbeelding

Afbeelding
MichOV
Berichten: 345
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Zonde dat die stoelen zo'n saaie lichte sombere kleur krijgen maar goed.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Verdwijnen bushalte drijft Chella (81) uit Apeldoorn tot wanhoop: ‘Ik heb er slapeloze nachten van en kalmeringstabletten geslikt’

Chella Beerda (81) uit Apeldoorn is de wanhoop nabij nu de stadsbus haar buurt voortaan links laat liggen. Ze vreest dat haar rijke sociale leven daardoor compleet in duigen valt. ,,Het is echt een ramp.”

Vorig week werd bekend dat er in Apeldoorn vanaf 13 december 64 bushaltes verdwijnen. In opdracht van de provincie Gelderland kort Keolis veel routes in of gaat de vervoerder ze op een andere manier veranderen. Zo vervalt de complete lus die de stadsbus momenteel door de Aristotelesstraat maakt.

De Stentor (Premium)

Alternatief voor bus die verdwijnt in Apeldoorn is flink duurder (AD Premium)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

Niet alleen in Apeldoorn wordt geklaagd, ook in Deventer is men boos vanwege het verdwijnen van de halte Splithofstraat bij wooncomplex Ludgerus:

80-jarige strijdt voor behoud bushalte in Deventer: ‘Zonder redden we het niet’
De dienstregeling van de Deventer stadsbussen gaat per 13 december op de schop. Onder de nieuwe naam RRReis veranderen de bussen, de routes, de reistijden en de haltes. De nieuwe dienstregeling kent voordelen, maar voor oudere bewoners van Ludgerus nadelen. Precies de halte bij hen voor de deur is één van de vijf haltes die verdwijnen. ,,Dat kan toch niet? Dat is toch niet normaal?” vraagt mevrouw Ruitenbeek (80) zich hardop af.
Lees verder in De Stentor (Premium)

GroenLinks heeft zelfs al vragen gesteld in de Provinciale Staten, zie dit artikel in De Stentor.

Naar mijn idee kan dit probleem makkelijk opgelost worden door lijn 161 niet via de Laan van Borgele, maar via de Splithofstraat te laten rijden. Die route is maar 300 meter langer en moet binnen de geplande rijtijd kunnen. Tussen de haltes Europaplein en Havezatelaan staat namelijk maar liefst 5 minuten rijtijd ingepland, dat is aan de ruime kant. Dat is ook meer dan dat er een paar jaar terug ingepland stond, toen lijn 161 ook al deze route reed.
Door lijn 161 via de Splithofstraat te sturen rijdt er in ieder geval doordeweeks 1x/uur weer een bus langs het complex. Minder dan nu, maar beter iets dan niets.
Laatst gewijzigd door BrengMe op ma 30 nov 2020, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Het artikel overdrijft lekker, maar laat tegelijk ook wel een situatie zien die wat ongelukkig uitpakt. De looptijd die in het artikel gesuggereerd wordt blijkt namelijk volgens Google Maps nog akelig goed te kloppen (halte-halte kom ik al op 10 minuten lopen, maar doorgaans woont een reiziger niet op de halte).

Hoewel de stadsdienst van Apeldoorn momenteel wel heel extreem uitgebreid is voor de omvang van de stad, waardoor ik best snap dat er meer op de hoofdlijnen ingezet gaat worden, hadden in sommige gevallen wat extra haltes op de doorgaande routes op z'n plaats geweest voor de ontsluiting. Zo zie je bij dit voorbeeld uit Sprenkelaar dat een cirkel om de halte voor bijvoorbeeld 500 meter lopen niet zaligmakend is: in die wijk blijk je niet binnendoor te kunnen lopen. Je moet dus langs de hoofdwegen lopen (mede ook door vijvers die in de weg liggen) en juist daardoor wordt die loopafstand zo lang. Terwijl een halte Aristotelesstraat op de Anklaarseweg op zich al heel veel zou helpen. Voor de mevrouw uit het artikel halveert dat de loopafstand en de bus komt er toch al langs.
BrengMe schreef: ma 30 nov 2020, 20:53Naar mijn idee kan dit probleem makkelijk opgelost worden door lijn 161 niet via de Laan van Borgele, maar via de Splithofstraat te laten rijden. Die route is maar 300 meter langer en moet binnen de geplande rijtijd kunnen. Tussen de haltes Europaplein en Havezatelaan staat namelijk maar liefst 5 minuten rijtijd ingepland, dat is aan de ruime kant. Dat is ook meer dan dat er een paar jaar terug ingepland stond, toen lijn 161 ook al deze route reed.
Maar is dit probleem nu werkelijk zo groot als de bewoners in dit artikel claimen? Bewoners van dit soort complexen zijn vaak de eersten om te klagen als er iets verandert aan de halte voor de deur, maar blijken in de praktijk nogal eens helemaal niet zo vaak in te stappen als ze zelf zeggen te doen.
Die halte is immers blijkbaar niet voor niks blijkbaar als minder gebruikt naar voren gekomen in de analyses die aan het vervoerplan vooraf gingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ja klopt in Apeldoorn zou op een aantal tactische plaatsen extra haltes plaatsen al heel veel schelen. Een halte voor lijn 15 aan de Deventerstraat zou voor die mevrouw ook al enorm veel schelen (bij De Waterkamer).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Het viel me toen ik de situatie in die omgeving zat te bekijken op Google Maps ook wel op dat er wat tegenstrijdigheden in de stadsdienst zitten: heel fijnmazige lijnen vervallen dus, maar het alternatief heeft vervolgens een afstand van ruim 700 meter tussen twee haltes. Best veel nog voor een stadslijn, zeker gezien de omliggende haltes voor Sprenkelaar nogal excentrisch liggen.
Lijn 2 gaat daar bij wijze van spreke net voor en ruim voorbij de wijk stoppen, maar dus niet in de wijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

Daniel schreef: ma 30 nov 2020, 20:55 Maar is dit probleem nu werkelijk zo groot als de bewoners in dit artikel claimen? Bewoners van dit soort complexen zijn vaak de eersten om te klagen als er iets verandert aan de halte voor de deur, maar blijken in de praktijk nogal eens helemaal niet zo vaak in te stappen als ze zelf zeggen te doen.
Die halte is immers blijkbaar niet voor niks blijkbaar als minder gebruikt naar voren gekomen in de analyses die aan het vervoerplan vooraf gingen.
Ik zeg niks over hoe groot dit probleem is, ik draag er alleen een oplossing voor aan. Een oplossing die naar mijn idee vooral het probleem van het opheffen van deze bushalte wegneemt, zonder dat er grote nadelen voor doorgaande reizigers aan verbonden zitten. Als dit probleem moeilijker was om op te lossen, had ik er zelf ook niet zo snel een oplossing voor aangedragen.

Wat mij betreft moet er meer gekeken worden naar de functie van een lijn in plaats van overal maar sneller te moeten om reizigers eerder op hun bestemming te krijgen. Lijn 161 is simpelweg een lijn die voornamelijk een sociale functie vervuld, reizigers die snel en direct willen reizen pakken wel de trein. Als je daarmee dan nog een directe route pakt en locaties waar juist de reizigers die de bus het hardst nodig hebben, hoe weinig dat er ook zijn, links laat liggen schieten lijnen als deze zijn doel voorbij.
Laatst gewijzigd door BrengMe op ma 30 nov 2020, 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Dan gaat die vrouw weer klagen dat ze op zaterdag geen bus naar het centrum heeft. Dusja, lijn 161 lost ook maar het probleem deels op. Sowieso heeft Deventer vrij weinig te klagen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

Dan laten ze haar maar klagen. Niet iedereen kan krijgen wat ie wil, dat snap ik. Maar als je met een vrij kleine ingreep een groot deel van het probleem kan oplossen, waarom zou je dat dan niet doen? Een bus doordeweeks is beter dan helemaal geen bus.

Voor de rest hebben ze in Deventer niks te klagen, dat is waar.
Laatst gewijzigd door BrengMe op ma 30 nov 2020, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten