Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Dat is zeker waar.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

Iets heel anders, bij mijn plaatselijke bushalte is het informatiepaneel in de abri al geactualiseerd en voorzien van de nieuwe dienstregeling. Zijn ze vroeg bij, twee weken van tevoren.
Afbeelding
Overigens hebben ze ook een nieuw informatiepaneel aan de haltepaal gehangen (die dingen waar altijd de dienstregeling wordt opgehangen als er geen (informatiepaneel in de) abri is). Daar is dan weer niks op te vinden. Over geldverspilling gesproken...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Gisteren zag ik in Deventer ook al een halte met nieuwe info. Daar was het nieuwe infokastje nuttig gebruikt, want daardoor hing zowel de huidige als nieuwe dienstregeling op die halte.
(Al hing het nieuwe kastje dan wel op een hoogte die vooral geschikt is voor kabouters :lol: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Plutona »

Zijn er eigenlijk plekken die er straks over twee weken écht bekaaid vanaf komen?
Het enige wat ik zo bedenken kan zijn die dorpjes langs lijn 104 die geen bus meer in de avond en het weekend hebben. Ik vraag me af waarom ze niet ook op z'n minst een ReserveerRRReis hadden kunnen bouwen tussen Barneveld en Wittenberg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ja Ugchelen vooral.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

In Deventer gaat men er ook wel iets op achteruit rondom het Bramelt waar men alleen nog maar na reservering met de bus kan reizen. Maar niets gaat boven Ugchelen ja. Al vervalt voor Steenenkamer en De Hoven ook de busverbinding (lijn 171) zonder enige vervanging. Verder gaat Holtenbroek in Zwolle er licht op achteruit (vooral van bewoners die wat dieper achterin die wijken wonen).

En studenten aan Windesheim die op het OV zijn aangewezen (doordat ze bijvoorbeeld mindervalide zijn) moeten tegenwoordig maar met de taxi of de nauwelijks rijdende en slecht (op de trein) aansluitende lijn 641 van en naar de campus.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ja in Apeldoorn gaan vooral Zuid, Berg en Bos, Ugchelen en Anklaar/Sluisoord er op achteruit. In mindere mate ook De Maten, Kerschoten, Woudhuis/Osseveld en Sprenkelaar. Welke wijk heb ik niet genoemd, nouja Orden en Zuidbroek komen het beste uit de bus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Ugchelen heeft dan nog wel bussen aan de randen
Roeland
Berichten: 2280
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Roeland »

Harskamp verliest na vele decennia z'n rechtstreekse bus naar Arnhem (vroeger de 107, tegenwoordig de 105).
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

En Nijkerkerveen verliest z'n bus naar Amersfoort
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Veel mensen gaan denk ik niet zo blij zijn met al die ingrijpende veranderingen in de nieuwe concessie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Klagen is in sommige gevallen wel begrijpelijk, maar mensen zijn wel beter in klagen dat er geen bus rijdt dan dat ze überhaupt in die bus zouden stappen...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door BrengMe »

Het aantal mensen dat er op vooruit gaat is groter dan het aantal reizigers dat er op achteruitgaat, dus het aantal reizigers dat niet blij zal zijn met de nieuwe dienstregeling zal wel meevallen. Maar mensen die ontevreden zijn schreeuwen het hardst, de mensen die tevreden zijn die hoor je vaak niet. Dat geeft vaak een vertekend beeld van de situatie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door umbusko »

Milco schreef: di 01 dec 2020, 10:57 Klagen is in sommige gevallen wel begrijpelijk, maar mensen zijn wel beter in klagen dat er geen bus rijdt dan dat ze überhaupt in die bus zouden stappen...
Klagen is vaak individueel of met een klein groepje, maar je kunt niet in je eentje alle bussen vullen. Die mevrouw van 81 in Apeldoorn zal best regelmatig de bus gebruiken en dus is het groot persoonlijk leed voor haar als die bus verdwijnt. Desondanks zouden de passagiersaantallen laag kunnen zijn (weet ik niet in dit specifieke geval), waardoor het vanuit het oogpunt van de vervoerder weinig kwaad kan.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

BrengMe schreef: di 01 dec 2020, 09:46 En Nijkerkerveen verliest z'n bus naar Amersfoort
Stapte dan sowieso al vrijwel niemand op in Nijkerkerveen en met de buurtbus kunt je via stations Hoevelaken en Nijkerk of via halte Corlear College (overstap op de 101) nog prima naar Amersfoort reizen.
Roeland schreef: di 01 dec 2020, 08:08 Harskamp verliest na vele decennia z'n rechtstreekse bus naar Arnhem (vroeger de 107, tegenwoordig de 105).
En Wekerom krijgt er dan juist eindelijk eentje voor in de plaats, waarbij Harskamp daar een goede overstap krijgt. Voor de reistijden betekend dit:
Harskamp, Kraatsweg -> Arnhem: +6 min. (van 35 naar 41)
Harskamp, Kraatsweg -> Barneveld: +14 min. (van 24 naar 38) -> Amersfoort CS: +7 min. (van 57 naar 64)

Wekerom, Kruispunt -> Arnhem: -4 min. (van 38 naar 34)
Wekerom, Kruispunt -> Barneveld: -28 min. (van 46 naar 18) -> Amersfoort CS: -25 min. (van 70 naar 45)

Otterlo, Rotonde -> Barneveld: -5 min. (van 28 naar 23) -> Amersfoort CS: -11 min. (van 61 naar 50)

Voor Harskamp->Barneveld breekt vooral op dat er geen echte verknoping is door de scheve ligging van de bussen en de te korte rijtijd van/naar Otterlo (waar een gehele verknoping moet zijn). De bus uit Harskamp komt om .17 aan in Wekerom, die naar Arnhem vertrekt om .19 maar die naar Barneveld pas om .32. Er is dus een goede overstap Harskamp<->Otterlo/Arnhem (2 min in beide richtingen), maar niet Harskamp<->Barneveld (15 min. in beide richtingen). Ook in Stroe is er geen goede overstap tussen de 107 en 104 (19 minuten), waardoor dat alsnog langzamer is dan via Wekerom. Naar Amersfoort valt de extra reistijd echter mee, omdat de 105 nu nog niet een optimale overstap in Barneveld heeft en deze straks wel goed is. Voor Harskamp is via Ede reizen (die 64 minuten) wel net iets sneller dan in Wekerom op de 105 naar Barneveld stappen (65 min.) en scheelt een overstap (het aantal overstappen ri. Amersfoort blijft dan 1).

De winst op Wekerom-Barneveld/Amersfoort is dan weer enorm. Ik denk dus dat het netto wel een verbetering voor de reizigers zal kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

SuperGhost schreef: di 01 dec 2020, 12:44
BrengMe schreef: di 01 dec 2020, 09:46 En Nijkerkerveen verliest z'n bus naar Amersfoort
Stapte dan sowieso al vrijwel niemand op in Nijkerkerveen en met de buurtbus kunt je via stations Hoevelaken en Nijkerk of via halte Corlear College (overstap op de 101) nog prima naar Amersfoort reizen
In Holkerveen komt die buurtbus echter niet en dat was juist de kern die de 101 echt bediende. Een minuscuul ommetje daarlangs lijkt sowieso zinvoller dan vanuit Corlaer non-stop naar Amersfoort Vathorst rijden waar de bus extreem krap op de trein aansluit. (Net als in Harderwijk trouwens: daar heb je 1 minuut om van de trein uit Zwolle over te stappen op 101, maar is het voor treinreizigers vanuit Putten dan wel weer mogelijk snel op de bus terug naar Putten te stappen :p )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

De overstappen van de 101 zijn inderdaad slecht. Overigens rijdt hij niet non-stop, in Amersfoort komt een halte aan de Texelstraat.
En ik hoop dat Nijkerk langs de nieuwe route nog een extra halte aanleg aan de rotonde met de Agaatvlinder. Dat zou de wijk Corlaer nog iets beter kunnen ontsluiten (evt. zou je dan ook bij de Arkerpoort/Rijnerf nog een halte kunnen aanleggen voor het industrieterrein, al is het ook weer niet te ver van zo'n halte bij de Agaatvlinder).

Voor Holkerveen zou ik haast zeggen dat je buurtbus 509 beter kan aanpassen. In plaats van dat hij (vanaf Hoevelaken gezien) de Van Dijkhuizenstraat afrijdt, kan hij beter direct linksaf slaan de Nieuwe Kerkstraat op (halte Dorp kun je dan iets zuidelijker verplaatsen bij de plek waar hij afslaat) en dan naar de huidige halte 'Centrum' (ik zou hem hernoemen naar Holkerveen o.i.d. ter verduidelijking, want echt centraal ligt die halte niet in Nijkerkerveen en een centrum heeft dat dorpje ook niet echt) van 101 sturen en vanaf daar verder rijden naar Nijkerk en dan ook via het Corlaer (voor de overstap aldaar ri. Amersfoort). Halte Van den Brandhof zou dan wel vervallen, maar dat ligt dichter bij een alternatieve halte van de 509 (het verplaatste 'Dorp') dan Holkerveen nu van de dichtstbijzijnde halte zou komen te liggen.
treinfan98
Berichten: 4
Lid geworden op: za 11 jul 2020, 20:53
Locatie: Ede

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door treinfan98 »

In Ede op de stalling zijn, zover ik kon zien, inmiddels de eerste twee BYD's gearriveerd. Volgens het A4tje achter de voorruit van BYD 2016 komen er 23 stuks naar Ede
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Tom98 »

Gisteren is er in ieder geval 1 gekomen om de nieuwe laadpalen te testen, en die zou juist vandaag weer opgehaald worden. Wij hebben in Ede ook geen plek voor die bussen eigenlijk. De bedoeling was volgens mij dat ze tijdelijk in Wageningen gestald worden en dan op 12 december omgeruild worden met de geledes. Dan staan die in Wageningen en is er in Ede ruimte voor de BYD's.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Zijn alle stallingen inmiddels voorzien van laadpalen? Vaassen staan alle nieuwe bussen al, Zwolle leek nog verre van klaar toen ik er vorige week langsreed. Zal alles over 2 weken helemaal klaar zijn?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Tom98 »

Ik kan zelf alleen namens Ede spreken en bij ons is alles klaar voor de start.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Tha_Asix
Berichten: 2
Lid geworden op: di 01 dec 2020, 20:14

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Tha_Asix »

Dedemsvaart is ook klaar, en de eerste drie van de twintig BYD's zijn gearriveerd.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Plutona »

Tom98 schreef: di 01 dec 2020, 19:07 Ik kan zelf alleen namens Ede spreken en bij ons is alles klaar voor de start.
Behalve de bushaltes, die onthoofde palen blijven een komisch gezicht ;)
SanderR
Berichten: 6
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 21:28
Locatie: Almere

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SanderR »

Tom98 schreef: di 01 dec 2020, 17:51 Gisteren is er in ieder geval 1 gekomen om de nieuwe laadpalen te testen, en die zou juist vandaag weer opgehaald worden. Wij hebben in Ede ook geen plek voor die bussen eigenlijk. De bedoeling was volgens mij dat ze tijdelijk in Wageningen gestald worden en dan op 12 december omgeruild worden met de geledes. Dan staan die in Wageningen en is er in Ede ruimte voor de BYD's.
Komt die stalling in Wageningen op de oude plek van de Breng-stalling?
Of wat dichterbij het busstation?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Tom98 »

De vestiging in Wageningen wordt dezelfde plek als waar de concessie Utrecht ''vroeger'' zat met Connexxion, aan de Wageningse Afweg. Het is dus net buiten Wageningen, richting Rhenen. Vanuit hier gaan straks alle gelede wagens rijden voor de nieuwe lijn C3 (wat nu 88 is). Ze komen nog wel bij ons in Ede tanken omdat er geen gas is in Wageningen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten