Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Het is immers sws al raar dat al die moeite wordt genomen voor deze noodconcessie om nu te gaan vernummeren terwijl het niet eens zeker is hoe de nieuwe aanbesteding over een tijdje zal gaan verlopen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door marvinkok »

Mwoa, gezien er toch een hoop veranderd is een paar vernummeringen nou niet echt boeiend...
De concessiegebonden nummering ging best goed tot er een hoop geschoven werd met materiaal. Destijds moest elke concessie ook apart in de boordcomputers geladen worden, dan is het hernummeren nog wel makkelijk door te voeren. Tegenwoordig kan elke bus elke concessie binnenhalen qua data, dus is het schuiven met materieel ook veel makkelijker
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

De komende dagen maar eens een laatste paar busritjes vanuit de Veluwe met de Amba's nemen als afscheid van de huidige concessie nu het nog kan en nu deze verdwijnen zullen er niet veel Amba's meer in NL te bewonderen zijn als in dienst zijnde bussen. *bus*

Ik kijk er vanaf 13 december wel naar uit hoe die BYD's qua comfort zitten en rijden. 👌

Ik hoorde dat sommige chauffeurs zijn wel een beetje sceptisch zijn over de BYD's maar goed het is natuurlijk voor hun zelf ook wennen om zo'n elektrische bus te besturen.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

In Twente zijn er vanaf december nog genoeg te vinden *bus*
En ook op het treinvervangend vervoer van blauwnet zul je ze nog blijven zien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Lijn 45 »

En verder rijden ze nog in HWGO, Zuid-Holland Noord, Achterhoek-Rivierenland, Brabant, Zaanstreek, het Gooi, Friesland, Regio Utrecht en Limburg. *bus*
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Aha dus er rijden in NL nog best veel Amba's in dienst als ik het goed begrijp, niet verwacht. 👌
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Qua comfort zijn de BYD's best wel fijn. Erg fijne dikke stoelen en ook de beenruimte is meer dan voldoende. Met mijn 2 meter hou ik nog ruimte over. Ik kijk er wel naar uit, vind ze tot nu toe een waardige vervanging.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

Heb je het over de gewone bussen of de comfortbussen?
Ik heb geen onderschrift
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Tom98 »

Wij hebben ze bij Utrecht ook en ik vind het geweldig. Stukken beter dan de Setra's. Als ik concessiemanager was geweest hadden we gewoon 200 van die BYD's gehad, of VDL uiteraard, dat is ook goed spul. Maar die BYD zit en rijdt voor de chauffeur gewoon heerlijk. Ook mensen met rugklachten kunnen een goede en verantwoorde zithouding aannemen. :pos:
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
omaylie
Berichten: 459
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door omaylie »

Lijn 45 schreef: zo 06 dec 2020, 15:05 En verder rijden ze nog in HWGO, Zuid-Holland Noord, Achterhoek-Rivierenland, Brabant, Zaanstreek, het Gooi, Friesland, Regio Utrecht en Limburg. *bus*
En vergeet vooral Zeeland niet. ;)
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

sirvinniei schreef: zo 06 dec 2020, 15:36 Heb je het over de gewone bussen of de comfortbussen?
Gisteren hebben er alleen normale RRReis bussen op de busstations gestaan. Die zitten inderdaad erg goed en hebben zelfs achterin voldoende beenruimte en bij elke zitplaats een goed zichtbare stopknop.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Olivia29
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 19:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Olivia29 »

RRReis?? Betekent dat soms dat alle buschauffeurs vanaf nu Kinderen voor Kinderen muziek hebben opstaan?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovVeluwe »

Wat heeft dat hiermee te maken? Heb nog niet eerder meegemaakt dat een "RRReiziger" zich zo druk maakt om een radio voor de chauffeur. :')
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door huibf »

Denk dat ie de typisch rollende/harde RRR bedoeld van kinderen voor kinderen.
Die pRaten altijd zo RaaR, of zingen eigenlijk
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door MichOV »

Vanochtend in de 5147 gezeten richting Barneveld.. wat heerlijk kan het karakteristieke geluid van een Amba klinken als een chauffeur hem soms flink even op z'n staart trapt op wegen waar het kan. :pos: Dat is wel iets wat je als busliefhebber soms wel gaat missen nu ze uit de Veluwe gaan verdwijnen. :Y

Zijn alle laadpalen voor de nieuwe concessie inmiddels gereed? Geloof het wel toch? *bus*
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Op de stalling in Zwolle zouden ze nog niet zijn aangesloten op het elektriciteitsnet. Ze zijn hard bezig om dit te doen voor zondag, maar waarschijnlijk moeten ze eerst op (diesel) aggregraten draaien.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Ardan »

cassie127 schreef: za 05 dec 2020, 01:58 Sinds wanneer komt de A7 in Deventer :') _O-

Moet toegeven van een afstandje kan een 1 best op een 7 lijken... Maar toch is het slordig (net als de borden aan de verkeerde kant ophangen)
Zoals Stadsbus inderdaad ook zei, handgeschreven kan een 1 en een 7 best verwisseld worden.

Maar we gaan één halte verder naar het Deltaplein. Hier staat het bord wel op de goede richting. Maar een verklaring voor wat hier is misgegaan....? Afbeelding
Afbeelding

Ik ga serieus even een stukje van de route van de lijn fietsen om te kijken welke snelwegen ik nog meer tegenkom _O-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Suus »

Wacht, zou hier een fout van Excel niet opgevallen zijn :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Ardan »

Toevallig is het wel de zesde halte van de lijn inderdaad, en Douwelerwetering de zevende. Ik ga nu kijken of op Biesboschlaan de A8 staat _O-

Edit: JA HOOR :D
Biesboschlaan A8, Snipperling A9, en op het Runshoppingcentre ligt het bedrijvenpark aan de niet bestaande A11 en daar zijn de bordjes ook verwisseld. Die op de Douwelerwetering hangen nu wel goed trouwens.
Ik doe ook maar wat
Stadsbus
Berichten: 1136
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Stadsbus »

regenmaker schreef: di 08 dec 2020, 08:16 Op de stalling in Zwolle zouden ze nog niet zijn aangesloten op het elektriciteitsnet. Ze zijn hard bezig om dit te doen voor zondag, maar waarschijnlijk moeten ze eerst op (diesel) aggregraten draaien.
Gaat inderdaad op diesel aggregaten draaien: https://www.treinreiziger.nl/elektrisch ... neratoren/
Thijsjuh
Berichten: 45
Lid geworden op: di 23 jun 2020, 14:33

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Thijsjuh »

Ardan schreef: di 08 dec 2020, 13:28
cassie127 schreef: za 05 dec 2020, 01:58 Sinds wanneer komt de A7 in Deventer :') _O-

Moet toegeven van een afstandje kan een 1 best op een 7 lijken... Maar toch is het slordig (net als de borden aan de verkeerde kant ophangen)
Zoals Stadsbus inderdaad ook zei, handgeschreven kan een 1 en een 7 best verwisseld worden.

Maar we gaan één halte verder naar het Deltaplein. Hier staat het bord wel op de goede richting. Maar een verklaring voor wat hier is misgegaan....?

Ik ga serieus even een stukje van de route van de lijn fietsen om te kijken welke snelwegen ik nog meer tegenkom _O-
Foutje bedankt, wordt aangepast. Dank voor het opletten _O_
Olivia29
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 19:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Olivia29 »

Ardan schreef: di 08 dec 2020, 13:28
cassie127 schreef: za 05 dec 2020, 01:58 Sinds wanneer komt de A7 in Deventer :') _O-

Moet toegeven van een afstandje kan een 1 best op een 7 lijken... Maar toch is het slordig (net als de borden aan de verkeerde kant ophangen)
Zoals Stadsbus inderdaad ook zei, handgeschreven kan een 1 en een 7 best verwisseld worden.

Maar we gaan één halte verder naar het Deltaplein. Hier staat het bord wel op de goede richting. Maar een verklaring voor wat hier is misgegaan....? Afbeelding
Afbeelding

Ik ga serieus even een stukje van de route van de lijn fietsen om te kijken welke snelwegen ik nog meer tegenkom _O-
Het is trouwens ook Daltoplein, dat klopt dus ook niet.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Kwestie van goed kijken, maar er staat toch echt een a
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Olivia29
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 19:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Olivia29 »

Dan moet je naar de opticien voor een bril of lenzen, er staat Dalto.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Suus »

De letter o heeft geen schreven, de letter a wel. Het vijfde teken heeft twee schreven, dus er staat Deltaplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten