Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
In Epe zijn de halteborden voor lijn 170 op de Tongerenseweg geplaatst. Echter staat de paal voor de richting 't Harde bij een uitrit, terwijl er 2 meter verder een parkeervak kan dienen als haltekom. Aan de andere kant van de weg hangt het bord aan een lantaarnpaal, ook 2 meter van het parkeervak. Daarnaast staan de borden in de verkeerde richtingen, aan de kant van 't Harde richting Twello en andersom.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Je kunt nog tot 16 december in bezwaar gaan: https://www.epe.nl/in-epe/bekendmakinge ... 42934.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
De concessie duurt maar twee jaarTjekken schreef:Hopelijk een tijdelijke oplossing dan?ovVeluwe schreef: ↑do 10 dec 2020, 13:49 Het nieuwe model cico wat in de BYD zit werkt niet en gaat ook niet werken wanneer de nieuwe concessie start. Daarom halen ze bij alle oude bussen de cico's weg bij de voordeur en worden ze in de BYD's geplaatst. Bij een aantal Citaro's is hij ook al weg bij de voordeur. Denk dat je bij die bussen dus voorlopig nog achterin moet stappen.
Ik was even bang dat ze nog 10 jaar met die langzame onleesbare gele kaartlezers gingen rijden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
En daarmee zien we gelijk de nadelen van een noodconcessie van 2 jaar: Er wordt verder niet geïnvesteerd in CiCo of andere apparatuur zolang het niet duidelijk is wie de nieuwe vervoerder wordt. En dan krijg je nog weer de situatie dat in Deventer helemaal niks meer gedaan wordt omdat dat pakket dan nog maar een 1 jaar bij de nieuwe vervoerder blijft en samengevoegd gaat worden met Berkel-Dinkel.
Ga er maar van uit dat de dienstuitvoering en materiaal welke er op 1 januari 2021 is, ook in december 2022 van toepassing is. Er zal niets meer tussendoor gedaan worden dan alleen het reguliere onderhoud aan het materiaal.
Ga er maar van uit dat de dienstuitvoering en materiaal welke er op 1 januari 2021 is, ook in december 2022 van toepassing is. Er zal niets meer tussendoor gedaan worden dan alleen het reguliere onderhoud aan het materiaal.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Volgens de tekening in de link zou de halte zelfs ergens anders moeten liggen. Daarnaast is er ook niks gedaan aan voorzieningen zoals in het document staat, tenzij dat nog moet komen.dennistd schreef: ↑vr 11 dec 2020, 01:23 Je kunt nog tot 16 december in bezwaar gaan: https://www.epe.nl/in-epe/bekendmakinge ... 42934.html
Er is wel geïnvesteerd in gloednieuwe apparatuur, maar het werkt helaas niet. De reden daarachter is mij helaas onbekend.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Er zit een probleem in de software van de nieuwe cico's waardoor deze soms niet werken. Daarom wordt één daarvan (een van de twee bij de achterdeur) tijdelijk vervangen door een oude. Instappen gebeurt wel gewoon voorin, maar inchecken moet als het voor niet werkt achterin. Ze verwachten nog ongeveer een week nodig te hebben om het probleem met de software te verhelpen.ovVeluwe schreef: ↑do 10 dec 2020, 13:49 Het nieuwe model cico wat in de BYD zit werkt niet en gaat ook niet werken wanneer de nieuwe concessie start. Daarom halen ze bij alle oude bussen de cico's weg bij de voordeur en worden ze in de BYD's geplaatst. Bij een aantal Citaro's is hij ook al weg bij de voordeur. Denk dat je bij die bussen dus voorlopig nog achterin moet stappen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ah duidelijk, is het toch minder erg dan ik had verwacht. Bij de bus die laatst in Apeldoorn stond was inderdaad eentje achterin een oud model.
Is het de bedoeling dat er straks in de Citaro's en CapaCity's ook allemaal van het nieuwe model komen, en ook de dubbele reisinfo schermen? Of blijft dat zoals het is?
Is het de bedoeling dat er straks in de Citaro's en CapaCity's ook allemaal van het nieuwe model komen, en ook de dubbele reisinfo schermen? Of blijft dat zoals het is?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Op zaterdag nog met de reguliere bus naar de halte en op zondagavond met ReserveerRRReis in Apeldoorn. Ik hoop dat de busjes klaar staan. Wel ideaal dat je nu maar een half uur van te voren hoeft te reserveren in plaats van 60 min zoals bij de Kolibrie. Al heb ik persoonlijk liever 1x/uur of 1x/2 uur een reguliere bus maarja.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Vanaf het station hoef je niet te reserveren, toch?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Dat zeiden ze in Woerden ook. Hoe vaak ik daar gestaan heb met lijn 102 en dat er verbaasde reizigers op me af kwamen omdat er in geen velden of wegen een SyntusFlex te bekennen was....
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Hoe lang is eigenlijk de levensduur van die batterijen die de BYD's hebben? Weet iemand dat?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Ja, maar de vraag is dus of er altijd een busje klaar staat. Daarnaast moet je vanuit de wijk gewoon reserveren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Een nerd-vraag: Wat is nu precies de állerlaatste rit die Syntus gaat rijden in zijn concessie?
Is dat de rit van lijn 88 om 0.55 vanuit Ede vannacht?
En wat wordt de allereerste rit van RRReis?
Mat- of stallingritten even niet meegerekend.
Is dat de rit van lijn 88 om 0.55 vanuit Ede vannacht?
En wat wordt de allereerste rit van RRReis?
Mat- of stallingritten even niet meegerekend.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Op welke lijnen komen de onderaannemer(s) precies te rijden? En zullen er morgen al uitbestede ritten rijden?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik denk dat de laatste aankomst de 91 van 00:43 van Arnhem naar Apeldoorn is, aankomst om 01:20. Allereerste rit zal wel lijn C3 zijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Vanaf een afstand zag ik zojuist op de nieuwe buffer bij Station Ede-Wageningen staan meerdere gelede bussen (ik schat een stuk of 5/6) in de RRReis kleurstelling van de 3 provincies opgesteld. Wat daar nu de reden voor is is mij een raadsel. Voor de opening van de nieuwe concessie morgen ofzo
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik denk dat in de ochtend de nieuwe concessie start, lijkt mij ook niet meer dan logisch al weet je het met Keolis maar nooit.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Lijn 110 en 170. Die gaan met Rosero rijden namens Pouw. Maar die rijden pas vanaf maandag.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
In de Wiki staat dat lijn 110 aan lijn 104 gekoppeld is, dat zou betekenen dat deze ook door Pouw gereden gaat worden?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ja ik dacht dat dat het geval was, maar kan zijn dat het tot de nieuwe midi BYDs komen er nog als eilandbedrijf wordt gereden. Of dat het helemaal niet meer gaat gebeuren. Ik ga het morgen en maandag wel even aankijken en pas ik het aan indien nodig.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik hoorde van diverse mensen dat Pouw ook een aantal schoollijnen zou gaan rijden.
En als pouw 110 rijdt betekent dat, dat ze ook op de 104 gaan rijden want 110 en 104 zitten als het goed is gekoppeld.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Dan hoop ik dat de BYD's snel komen, want een Rosero op 104 kan wel eens krapjes worden...regenmaker schreef: ↑za 12 dec 2020, 13:49 Ja ik dacht dat dat het geval was, maar kan zijn dat het tot de nieuwe midi BYDs komen er nog als eilandbedrijf wordt gereden. Of dat het helemaal niet meer gaat gebeuren. Ik ga het morgen en maandag wel even aankijken en pas ik het aan indien nodig.
Trouwens, over eilandbedrijven gesproken: Gaat er daadwerkelijk een BYD de hele dag op lijn 106 heen-en-weren? Dat had ik een kandidaat bij uitstek gevonden voor een onderaannemer.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Wellicht wordt 106 ook gereden met een Rosero.
Daarnaast waren de K7U busjes oorspronkelijk voor Lelystad, dus als daar de concessie niet van was ingetrokken bleven die Rosero's waarschijnlijk een stukje langer. Rond de zomer worden die midibusjes geleverd.
Daarnaast waren de K7U busjes oorspronkelijk voor Lelystad, dus als daar de concessie niet van was ingetrokken bleven die Rosero's waarschijnlijk een stukje langer. Rond de zomer worden die midibusjes geleverd.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9176
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Op de haltes in Arnhem is er overigens nog geen spoor te vinden naar de nieuwe dienstregeling. Zouden die pas per 3 januari worden aangepast als Breng zijn nieuwe dienstregeling heeft of gaan ze dat vanavond/vannacht nog doen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik blijf maar fouten ontdekken op de nieuwe halteborden Op de halte Saxion Hogeschool, om precies te zijn de halte voor de 56 en 81 richting Borculo en Zutphen, staan ook de daar passerende stadslijnen vermeld. Die stoppen alleen niet bij die halte, maar op de halte na de kruising.
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten