Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Tom98 »

Nee hoor, dat doen we namenlijk zelf (althans, het bedrijf dat ook de dieselbussen van PU tankt en de bussen veegt). En dat gebeurde altijd al te weinig dus dat zal nu wel weer net zo weinig gebeuren als voorheen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Selivio
Berichten: 408
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Selivio »

Paar dingen die mij vanmorgen opvielen op de N377 tussen zeker Nieuwleusen en Balkbrug. Daar staan alle oude gele halteborden er nog, en daar strak naast de nieuwe witte(en ben daar ook 5x lijn 83(geloof ik) tegengekomen tussen 7.55 en 8.15, maar ik heb geen idee hoe vaak die zou moeten rijden). En in Ommen is het apart/slordig gedaan naar mijn mening. De halteborden zijn bij veel haltes aan 1 kant vervangen voor de witte, maar in de tegenrichtung zijn ze (nog) geel :s

Ben ik trouwens de enige die het idee heeft dat ontwerpers van bussen de laatste jaren lijken te vergeten dat er ook nog een achterkant aan zit? Die doet bij de BYDs heel erg afbreuk aan de bus naar mijn mening(maar dat heb ik ook bij bijvoorbeeld de Ebusco's en de solaris :roll: ).
Grt. Stefan
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

Nee, in Ommen is het toch goed gedaan hoor... Daar komt geen normale RRReis bus meer. Alleen de buurtbus. En die rijdt in één richting door Ommen. Voor de overige haltes (in de andere richting) zijn Twents en Qbuzz verantwoordelijk

Overigens rijdt lijn 83 tussen over de N340 tussen 7 en 8 ongeveer elke 10 minuten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Roeland
Berichten: 2278
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Roeland »

MichOV schreef: ma 14 dec 2020, 10:04Erg representatief ziet het er niet uit met die witte buitenkant bedoelt hij ofwel snel smerig maar dat wist iedereen vanaf het moment dat die kleurstelling bekend werd. Het is nu wat het is, we hebben het ermee te doen. De medewerkers van de wasstraat zijn in elk geval vaker druk om het weer op te poetsen. :X
witwassen :oops: en dat in een concessie die vanaf het begin al besmet was met een fraudeverdenking?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door regenmaker »

Ik zag dat Van Kooten de lijnen naar Fruytier weer rijdt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Gisteren heb ik een witte 15m Setra gezien in Elburg, op een Connexxion terrein. Vermoedelijk wordt hij daar bestickerd in RRReis huisstijl. Ben benieuwd of iemand er vandaag al eentje zal zien.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Nou de dienstregeling zal na vandaag ook tijdelijk worden aangepast gok ik aangezien NL t/m 19 januari in lockdown gaat.
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door dennistd »

Denk je dat je zo van het één op andere moment de dienstregeling kunt aanpassen? Daar gaan echt minstens een paar weken overheen, er moeten dan namelijk ook allemaal nieuwe diensten gemaakt worden. En die moeten dan volgens de regels ook nog voor invoeren goedgekeurd worden door de OR.
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Ik zeg ook niet dat het direct kan dat snap ik ook wel. ;)

Vooropgesteld dat dit geen prettige ontwikkeling is, voor niemand.
aj80
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 15 apr 2012, 18:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door aj80 »

Als je al een zaterdag of zondagpakket hebt liggen en goedgekeurd is kan het natuurlijk vlotter. En het vakantiepakket zal ivm de kerst ook al op de plank liggen.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

Maar op je zaterdag pakket moet je alsnog extra ritten aanbieden. Aangezien je pas later opstart of bepaalde lijnen dan helemaal niet rijdt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Tom98 »

Ouwe Corona-pakket weer van stal.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door dennistd »

Dat gaat natuurlijk ook lastig in IJssel-Vecht met alle nieuwe lijnen. En al zou je tijdelijk de oude lijnen weer gaan rijden (hallo verwarring :shock: ) dan kan dat nog niet qua laden van de bussen
Stadsbus
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Stadsbus »

ovVeluwe schreef: ma 14 dec 2020, 12:27 Gisteren heb ik een witte 15m Setra gezien in Elburg ... Ben benieuwd of iemand er vandaag al eentje zal zien.
Als niemand hem vandaag ziet zal het nog wel even duren voordat hij weer de dienst op gaat ben ik bang... 20 januari
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door regenmaker »

Lijnen 104 en 110 zijn echt verwarrend opgezet. Chauffeurs moeten de bus aan beide kanten keren, terwijl de chauffeurs overstappen. De een keerde hem over de parkeerplaats voor het station en de ander over het fietspad. Maar ik zag ook een rit van de 104 als BYD dus ben er niet achter of dit voor elke rit zo gaat. De volgende rit kwam namelijk uit de stalling Ede als mat en ging verder als de 104. Het busje vanaf lijn 110 ging mat naar Ede stalling.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Ardan »

Vandaag drie ritjes met de nieuwe bussen gemaakt en echt tevreden ben ik eigenlijk niet. Ik vind de bussen nogal lomp en kil met al dat grijs, het plafond is nogal slordig afgewerkt en je moet op sommige zitplaatsen goed zoeken naar de stopknopjes.
Ik wilde om 15:26 van De Bekkumer met lijn 5 naar de Vijfhoek, en de bus kwam met 12 minuten vertraging aan (of het was de volgende met -3, maar dat lijkt me sterk). De QR-code voor actuele reisinformatie die ik op die halte scande werkte niet (er is daar ook geen DRIS-paneel). Na de boodschappen op de Vijfhoek met lijn 1 naar het station om te kijken hoe het er daar aan toe ging. Ik weet niet hoe de omlopen in elkaar zitten en of het dezelfde bus was, maar die bus had ook al tien minuten vertraging (dat zag ik op de boordcomputer). Natuurlijk helpt het niet dat Deventer vooral rond het centrum altijd muurvast staat in de spits. Het Kleine Haltedisplay was uitgevallen door een lege batterij (dat gaf hij aan, werkt op zonne-energie), en de QR-code hier leidde wel naar de website en werd ook geladen, maar er is nog geen actuele reisinformatie.

Op het station had ik 20 minuten wachttijd op lijn 8 naar mijn wijk. Alle bussen staan dubbel op het grote vertrekbord, en het lijkt niet actueel te zijn want de bussen verdwijnen gewoon weer, ook al is die er nog niet. Het was vrij druk, er waren wat uitgevallen of vertraagde ritten, zoals ook weer op lijn 5 die uiteindelijk goed gevuld wegreed. Maar ik denk ook dat niet iedereen al weet dat lijn 1 tegenwoordig ook naar de Vijfhoek gaat. Bussen kwamen vaak aanrijden op de halte met 'Geen dienst' of iets anders voorop waardoor iedereen de hele tijd aan de chauffeur moest vragen welke lijn het was. Mijn lijn 8 vertrok met +5, ook zonder aanduiding voorop waardoor mensen bij onderweghaltes steeds vertwijfeld naar de bus keken en niet meegingen. Ik hoorde de chauffeur ook wel iets zeggen dat ze het maar niet aan de praat kreeg. Maar wél hadden alle bussen compleet nutteloze buitenomroep :')

Dingen die ik wél positief vind: comfortabele stoelen, de bussen rijden ook erg soepeltjes, en fijn dat er niet alleen twee, maar ook dubbele schermen in de bus zijn waardoor de reisinformatie niet steeds wisselt met reclame.
En de verkeerde haltebordjes die ik hier had gemeld zijn allemaal aangepast, waaronder de hele snelwegenbingo van het Bedrijvenpark A1. Net of er iemand meeleest hier ;) :pos:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door marvinkok »

Er is al de hele dag amper actuele informatie van meerdere vervoerders. Dat kan ook het rare gedoe met de DRISsen verklaren.
Was het niet extra druk in de stad door de aangekondigde lockdown? Dat is hier in Enschede namelijk wel te merken...
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Dat alle bussen dubbel op de schermen staan is niet exclusief voor IJssel-Vecht. Gisteren was het in Amersfoort ook, al ontbraken er sommige lijnen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Milco »

Volgens de ovinfo-app rijdt Setra 1036 van Syntus Utrecht op lijn 101 in deze concessie. Geen idee of dit gepland is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

Lijn 45 schreef: ma 14 dec 2020, 18:36 Dat alle bussen dubbel op de schermen staan is niet exclusief voor IJssel-Vecht. Gisteren was het in Amersfoort ook, al ontbraken er sommige lijnen.
Die dubbele reisinformatie komt omdat Syntus/Keolis vlak voor de start 2 datasets kort achter elkaar heeft aangeboden. Die zie je nu overal nog in de systemen opduiken, welke beide als definitieve versie zijn aangemerkt.

Overigens is de Realtime informatie welke er sinds 10:00 uur vandaag uit heeft gelegen inmiddels weer werkzaam en zijn steeds meer bussen zichtbaar op http://ovradar.nl En als ik even snel een rondje doe over de kaart zie ik meer bussen te vroeg rijden dan vertraagd. Maar als ze vertraagd zijn, dan vaak wel goed vertraagd met minimaal +10 minuten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
gkw1969
Berichten: 1762
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door gkw1969 »

cassie127 schreef: zo 13 dec 2020, 19:07 In dat filmpje hoor je vanaf 2 minuut 36 ook heel goed wat ik vandaag mee maakte toen ik het busstation van Deventer af liep


Eerst even kijken en luisteren en dan op de spoiler klikken:
Spoiler: show
dat de halte omroep ineens buiten de bus te horen is. Dus ik stond op het busstation in Deventer en zag lijn 1 vertrekken en hoorde ineens "Schouwburg/Centrum"
Vanmiddag hoorde ik hetzelfde bij een lijn 1 of 8 die de halte Schouwburg/Centrum passeerde.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door regenmaker »

In Apeldoorn was het in de spits niet al te best. Veel uitvallen vooral op de lijnen 1, 2 en 3/4 die elke 10 minuten reden. Opeens kwam er 3x lijn 2 naar Zuidbroek aanjakkeren. Waarvan enkele maar meteen hun bestemming verwisselde naar de volgende rit. Met lijnen 13 en 16 beperkt aantal problemen gehad en reserveerRRReis in de avonduren werkt prima.

Wat niet echt meehelpt zijn al die chauffeurs uit o.a. Harderwijk, Ede en Zwolle die voor het eerst de stadsdienst in Apeldoorn rijden. Navigatie inclusief boardcomputer valt soms uit en dan is men verloren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Stadsbus
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Stadsbus »

Hoorde vandaag toevallig twee keer op verschillende momenten een chauffeur de route vragen op busstation Apeldoorn aan een andere chauffeur. De route van de 112 en een stadsdienst was onbekend.
Verder vandaag een C1 gemist die twee minuten te vroeg reed, de C1 daarna viel uit en de C1 daarna had weer +6 waardoor ik twee achtereenvolgende treinen die elke 30 min rijden vanaf station Zwolle heb gemist helaas.
DDietzen
Berichten: 1319
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door DDietzen »

De dienstregeling van de Apeldoornse lijn 15 mag wel een tikje aangepast worden. Vertrek vanaf het station richting Twello is om .18/.48, net 1 minuut te kort om uit de planner te rollen als overstapadvies vanaf de IC uit Amersfoort (minimale overstaptijd 3 minuten). Andersom is aankomst uit Twello om .10/.40, dat kan precies 1 minuutje later om nog een officiële aansluiting te bieden.

Zal er vast wel mee te maken hebben dat RRReis de rrreizigers een betrrrouwbare rrreis wil bieden en daarom liever geen overstap biedt dan een krappe, maar wie simpelweg in de reisplanner kijkt om te zien of het OV een optie is voor hun reis, zal hierop afknappen. En juist lijn 15 heeft elke reiziger hard nodig.

Waarschijnlijk ga ik morgen voor het eerst de nieuwe bussen zelf uittesten, ben benieuwd!
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door sirvinniei »

https://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/ ... -barneveld
Tussen Scherpenzeel en Veenendaal zijn alle busabonnementen van RRReis ook geldig op lijn 80 en X80 van Syntus Utrecht.
Wat is het nut hiervan? Het reizen vanuit Barneveld naar de Klomp lijkt me nou niet bepaald nuttig. Vanuit Barneveld kan je veel makkelijker naar Ede Wageningen reizen.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten