Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door SuperGhost »

Daniel schreef: zo 20 dec 2020, 12:07 Maar waarom niet gewoon op elkaar doorrijden, in plaats van van beide kanten keren en de chauffeurs laten overstappen?
Hij zou zelfs op elkaar kunnen doorrijden zonder te hoeven keren bij de halte Troelstralaan. Lijn 110 zou dan vanaf station Barneveld Centrum via de Gasthuisstraat, Stationsweg/Van Zuijlen van Nieveltlaan kunnen rijden naar de Wesselseweg (N800). Andersom lijn 104 dan dus via deze wegen naar het station laten rijden. Waarom is daar niet voor gekozen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Daniel »

Ehm, je hoeft helemaal niks aan de routes aan te passen om ze op elkaar door te laten rijden. Daarom is het juist zo bijzonder dat er nu van beide kanten gekeerd wordt.
Lijn 110 komt nu vanaf de zuidkant aan bij de oostelijke halte van Barneveld Centrum, daar vertrekt ook lijn 104.
Lijn 104 komt nu vanaf de noordkant aan bij de westelijke halte van Barneveld Centrum, daar vertrekt ook lijn 110.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door SuperGhost »

Ze doen dat dus al?! Dan is het natuurlijk al helemaal absurd :shock:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Ik las dat sommige touringcars van Van Kooten een vorm van RRReis bestickering gaan krijgen. Krijgen ze dan ook vaste appratuur?

En ik heb het idee dat hun bussen op vaste lijnen rijden. Kan dat kloppen?
MichOV
Berichten: 345
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Voor de liefhebber nog een filmpje gemaakt door Nathan met de allerlaatste blik van vertrekkende Overijsselse Amba's en een Citaro afgelopen zaterdag op weg naar Womy. :pos:

https://youtu.be/xjUWzvYznVQ
treinfan98
Berichten: 4
Lid geworden op: za 11 jul 2020, 20:53
Locatie: Ede

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door treinfan98 »

In Ede staan de 5413 en 5414 op de stalling. De 5414 is nog blauw, maar de 5413 is geheel wit.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Zou Van Kooten die op de lijnen naar Fruytier gaan inzetten?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door SuperGhost »

Ik zag de 24e trouwens op de A30 lijn 89 rijden (1 ri. Wageningen 1 ri. De Klomp). Waarom rijdt die lijn ook in de vakantie en waarom zelfs als de campus dicht zit vanwege de coronamaatregelen? De beide bussen zag ik dan zo snel ook geen enkele reizigers in zitten...
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Gebruikersnaam »

De campus is nog gewoon open en blijft ook open.
Laatst gewijzigd door Gebruikersnaam op do 31 dec 2020, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door waldo79 »

Precies, de Campus is geopend en blijft zij het in beperkte mate een functie vervullen voor studenten, onderzoekers en medewerkers (waaronder ondergetekende).
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door sirvinniei »

Bussen van 89 zitten inderdaad wel meestal leeg. Zelfs na de corona periode lijken me op z'n minst de ritten in de avond en in het weekend onhoudbaar worden. Week dekkende bediening is niet echt nodig voor een lijn zonder unieke haltes.
Ik heb geen onderschrift
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door TLP »

En dat terwijl de 89 voor reizigers vanuit Utrecht en westelijker wel degelijk van meerwaarde is. Maar aangezien de WUR een campus heeft zullen er misschien weinig reizigers zijn die zo'n reis (bijna) dagelijks maken en zullen de reizen vooral geconcentreerd zijn rond het weekend, op de momenten dat studenten voor langere tijd de campus verlaten.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door waldo79 »

Op de campus wordt niet gewoond, wel elders in Wageningen :idea:
MichOV
Berichten: 345
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Vanochtend een aantal mensen bij halte Barneveld centrum gesproken die niet echt te spreken zijn van het feit er in het weekend geen bus meer door Kootwijkerbroek en deels door Harskamp rijdt wat voorheen door 105/205 werd verzorgd. Men gaf al aan dat zij met Keolis hierover in discussie te willen gaan voor een oplossing hiervoor. (Al gaf ik ze hiervoor weinig kans tot slagen).

Ook zijn scholieren die doordeweeks vanuit Arnhem richting de school in Barneveld moeten zijn niet bepaald happy met die nieuwe dienstregeling die sinds 13 december is ingevoerd(men moet namelijk een stuk verder lopen als men richting Arnhem moet v.v.).

Begrijpelijk is het wel dat er in het weekend geen bus meer door Kootwijkerbroek en deels niet meer door Harskamp rijdt want het aantal passagiers was in de weekenden vrijwel bijna altijd minimaal.
Laatst gewijzigd door MichOV op za 02 jan 2021, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door SuperGhost »

Halte Barneveld? :roll:

Maar die scholieren kunnen nog altijd prima met de bus naar Arnhem. Of ze moeten 600 meter verder lopen, of ze nemen de 104 naar station Barneveld Centrum en gaan daar per trein verder naar Arnhem (is dat sowieso niet sneller?). Ik denk dat het probleem vooral voor Kootwijkerbroek is dat dan geen OV meer heeft (heeft Harskamp in het weekend niet nog de 107, of rijdt die dan ook niet?)
MichOV
Berichten: 345
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Grotendeels rijdt 107 door Harskamp voor zover ik weet ja maar bepaalde haltes waar de 105 dienst deed rijdt 107 niet maar Kootwijkerbroek ligt meer het knelpunt als het gaat om de weekenddienstregeling.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door dennistd »

Ik lees in dit draadje op Twitter dat de 12m-gasbussen tijdelijk terugkomen: de tankinstallatie wordt verbouwd en bij de tijdelijke tank kunnen geen 18m-bussen tanken. Die zijn zolang in Zwolle opgeslagen.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door sirvinniei »

MichOV schreef: za 02 jan 2021, 15:21 Vanochtend een aantal mensen bij halte Barneveld centrum gesproken die niet echt te spreken zijn van het feit er in het weekend geen bus meer door Kootwijkerbroek en deels door Harskamp rijdt wat voorheen door 105/205 werd verzorgd. Men gaf al aan dat zij met Keolis hierover in discussie te willen gaan voor een oplossing hiervoor. (Al gaf ik ze hiervoor weinig kans tot slagen).

Ook zijn scholieren die doordeweeks vanuit Arnhem richting de school in Barneveld moeten zijn niet bepaald happy met die nieuwe dienstregeling die sinds 13 december is ingevoerd(men moet namelijk een stuk verder lopen als men richting Arnhem moet v.v.).

Begrijpelijk is het wel dat er in het weekend geen bus meer door Kootwijkerbroek en deels niet meer door Harskamp rijdt want het aantal passagiers was in de weekenden vrijwel bijna altijd minimaal.
De belbusroutes zijn inderdaad raar gekozen.
Wittenberg-Barneveld lijkt me veel essentiëler dan Elspeet-Harderwijk. Tussen Elspeet en Harderwijk kan er nog makkelijk over Nunspeet gereisd worden.
Lijn 112 rijdt dan als belbus juist weer wel zijn hele traject, terwijl tussen Apeldoorn en Nieuw Millingen parallel wordt gereden aan de 102.
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door SuperGhost »

Tussen Elspeet en Harderwijk liggen ook nog Leuvenum en Staverden, dus daar moet hij ook wel rijden. Eigenlijk hadden ze dus gewoon heel lijn 104 als belbus moeten houden.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door sirvinniei »

Leuvenum heeft 65 inwoners en Staverden 30. Dat zijn niet bepaald plaatsen die überhaupt door het OV bediend worden.
Ik heb geen onderschrift
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door KL577 »

Afgelopen dagen heb ik een paar keer met RRReis rond Arnhem gereisd. Nagenoeg alle ritten waren gratis omdat mijn OV-chipkaart niet werd geaccepteerd door de nieuwe chipkaart-apparatuur. Een enkele nieuwe bus heeft ook nog een 'oude' kaartlezer uit de Syntus bussen bij de achterdeur. Daar werkt het in- en uitchecken prima. Eén van de chauffeurs dacht dat het wellicht ligt aan een geladen abonnement (in mijn geval Dal Oost Voordeel). Inmiddels een bericht naar de klantenservice gestuurd: ik vind af en toe een gratis rit prima, maar ik vind het ook zeker niet verkeerd om netjes te betalen.

Hebben anderen dit probleem ook ervaren?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

Je de ov-chipkaart is echt al sinds de start een drama in de nieuwe bussen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door marvinkok »

Klopt, problemen met de kaartlezers. Daarom zit er ook een oude in.
Meende gelezen te hebben dat het komende week of de week erna opgelost zou moeten zijn...
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door KL577 »

OK, we gaan het zien dan. Het merkwaardige vond ik dat de kaartlezers voor andere reizigers (zonder abonnement?) wel naar behoren werkten...
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door dennistd »

Het probleem is dan ook dat verschillende abonnementen niet herkend worden en daardoor de kaart als ongeldig gezien wordt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten