Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door DDietzen »

regenmaker schreef: vr 01 apr 2022, 20:16 Nee dat is geen goed plan, want in de haltetaxiRRReis kan je niet betalen met je OV-chipkaart wat een gemis is aangezien RRReisabonnementen dan ook niet geldig zijn. Anders dan de naam van het product doet vermoeden overigens.
In de praktijk kun je in de reserveerRRReis, althans in Apeldoorn, ook niet betalen met je OV-chipkaart. Ik heb meermaals reserveerRRReis gebruikt en telkens klonk het "nee je hoeft niet in te checken, stap maar in" en reisde iedereen dus effectief gratis. Er was dan ook nergens een kaartlezer te bekennen, of überhaupt een plek waar een kaartlezer logischerwijs zou kunnen zitten.

Vindt Keolis het gewoon niet de moeite om kaartlezers te installeren in die minibusjes? Gezien de schijnbaar relatief hoge bezetting - gisteravond laat waren althans alle busjes die ik zag in Apeldoorn tot mijn verbazing voor meer dan de helft bezet - lijkt me dat zonde van het geld dat ze mislopen, althans voor zover de reizigers niet al met afgekochte reisproducten reizen.
Of is het een Groot Complot(TM) om aan de concessieverleners te kunnen 'aantonen' dat er geen kip in die reserveerRRReis-busjes zit en ze dus prima opgeheven kunnen worden? :twisted:
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door DrechtBlub »

De Familie "geen-kip" zal niet blij worden van dat complot. :N

In alle serieusheid: Zou het een idee zijn om eens een mailtje te sturen naar de reizigersorganisatie die actief is in de regio Apeldoorn en ze op te hoogte te stellen van het gebrek aan OV-Chip apparatuur in de ReserveerRRReis busjes? Dat zullen ze ongetwijfeld al zijn, máár voor het geval dat ze dat niet zijn, zou het waardevolle informatie kunnen zijn: Het zou niet de eerste keer zijn dat er telcijfers gebruikt worden in Nederland die op basis van incomplete OV-Chipdata zijn, om te snijden in lijnen.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door nvdw »

Cijfers over het aantal ritten zullen er hoe dan ook zijn: reken maar dat het taxibedrijf Keolis een rekening stuurt voor de geleverde diensten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

Reken er maar op dat dat gewoon contract werk is en ze hiervoor een vast bedrag per maand aan de uitvoerende bedrijven betalen.

De taxi's die voor NS rijden (zowel personeel als die voor dat jij je laatste aansluiting gemist hebt) zijn ook gewoon contractwerk tegen een vast afgesproken bedrag met Transvision.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door busfanNL »

Het is inderdaad contractwerk wat gereden wordt door Munckhof. Die rijden tegen een vast afgesproken bedrag die ritjes. Bijvoorbeeld bij station Apeldoorn staat er altijd een busje klaar voor reserveerRRReis.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door VIRM »

Volgens de website van Rrreis kun je vanaf vandaag in achttien Zwolse stadsbussen met je betaalpas en creditcard in- en uitchecken.
Beul van de blindegeleidelijn
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door sirvinniei »

Heeft iemand al ervaring met de Hessenpoortlijnen? Is het reizigersaantal verminderd sinds ze niet meer naar station Zwolle rijden? Wordt er meer via andere stations gereisd?
Ik heb geen onderschrift
berend31
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 28 feb 2020, 17:15

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door berend31 »

Lijn 3 (Station - Berkum - Hessenpoort) wordt best goed gebruikt. Maar zie hoogstens enkele mensen in lijn 166/167 zitten als ik bij bushalte Dokter Hengeveldweg sta.

Weet iemand wat de reden is dat Keolis lijn 83 nog steeds alleen een paar ritten (vaak met twee bussen tegelijk) in de spits in de spitsrichting laat rijden terwijl dit voorheen gedurende de hele dag een goed gebruikte lijn was?
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Roeland »

Misschien hebben ze de 83 deels geschrapt om de parallelle C1 gevuld te krijgen?
Laatst gewijzigd door Roeland op vr 22 apr 2022, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Milco »

Wordt er niet gewoon nog een vakantiedienst gereden waardoor de 83 enkel in de spits rijdt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Tjekken »

regenmaker schreef: vr 01 apr 2022, 20:16 Nee dat is geen goed plan, want in de haltetaxiRRReis kan je niet betalen met je OV-chipkaart wat een gemis is aangezien RRReisabonnementen dan ook niet geldig zijn. Anders dan de naam van het product doet vermoeden overigens.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Elke keer als ik nieuwe of bestaande flex-diensten bekijk, blijf ik mij verbazen over de nodeloos ingewikkelde opzet, hoge kosten en gebrek aan betaalmogelijkheden. (in zeeland kan je zelfs alleen contant betalen en heb je een speciale gebruikerspas nodig... hallo het is 2022! :shock: )

En dat terwijl er al een goed werkend flex systeem bestaat: U-flex.
-duidelijke weergave van haltes waartussen gereisd kan worden.
-betalen met ov-chipkaart mogelijk en abonnementen zijn geldig
-ritprijs ligt niet bijzonder hoog, afhankelijk van de regio 2,50 tot 3,50
-ruime bedieningstijden, doordeweeks van 06:00 tot 00:30, za 07:00 - 00:30, zo 08:00-00:30

Zelf meermaals gebruik van gemaakt en je wordt keurig op de afgesproken tijden opgehaald.

Waarom zelf een niet werkend systeem ontwerpen als er allang een werkend alternatief is?
marcel1970
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door marcel1970 »

In Arnhem Nijmegen werkte het Flex systeem ook prima maar werd te duur bevonden.
Het was de bedoeling dat Avan in Regio Nijmegen zou verdwijnen en worden vervangen door RRReis taxi.
Maar ik zie nog steeds Avan voertuigen rijden.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door sirvinniei »

Ja werkte prima. Ik gebruikte m'n gratis ritjes om net iets sneller dan met de bus bij het station te zijn :')
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Ardan »

Ik reed net langs de halte Snipperling in Deventer en daar was men druk doende met het vervangen van het DRIS-paneel. Er lagen een aantal oude op de aanhanger (die de laatste tijd een sticker hadden met 'Hier komt binnenkort reisinformatie' - eh, dat was er toch al?) en er stond al zo'n nieuwe grijze paal met een beeldbuis eraan in de grond.
Ik doe ook maar wat
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door gkw1969 »

In de hele regio Oost worden de LED DRIS borden vervangen door schermen.
Een echte volgorde zit er niet in, wat ik begrepen heb wordt alles in het najaar tegelijk ingeschakeld.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Tot nu toe werkt alleen het scherm op Transferium Horsthoek. Daarnaast zijn er op een aantal plekken oude kleine Syntus Overijssel haltepaalschermpjes geplaatst. Ik weet niet of hier later nog anderen voor komen of dat ze definitief zijn.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door VIRM »

gkw1969 schreef: di 10 mei 2022, 15:49 In de hele regio Oost worden de LED DRIS borden vervangen door schermen.
Een echte volgorde zit er niet in, wat ik begrepen heb wordt alles in het najaar tegelijk ingeschakeld.
Ik zag in Zwolle ook een nieuwe, met een hele grote knop op de paal. Hij deed niks, maar ik vermoed voor de gesproken reisinformatie?

Overigens wist een chauffeur van een Zwolse stadsbus mij vandaag te vertellen dat 13 van de ruim 80 diensten nie twaren ingevuld door personeelstekort.
Beul van de blindegeleidelijn
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door gkw1969 »

Gemiddeld valt er in de concessie IJssel-Vecht zo’n 12 tot 15 diensten per dag uit door personeelsgebrek.
Niet verwonderlijk als je uitzendkrachten niet in vaste dienst neemt en je bestaand personeel niet serieus neemt.
When you're tired of London, you're tired of life
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Milco »

Als ik de ovinfo-app mag geloven rijdt RRReis vanaf aanstaande zondag de reguliere dienstregeling, zo zie ik vanaf die datum (meer) ritten op de lijnen 83, 101, 103 en 687.

Klopt dit wel eigenlijk?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Selivio »

Hoorde van de Collega's op Dedemsvaart wel dat er zondag een nieuw (efficiënter) dienstenpakket in ging, dus dat zal wel kloppen.
Grt. Stefan
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

Efficiënter werken is dan meer rijden of minder lange wachttijden tussen ritten?
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Philip »

Zie dit bericht: https://www.rrreis.nl/rrreis-past-diens ... per-29-mei

De vakantiedienstregeling gaat er dus blijkbaar af. Alle buslijnen rijden weer de gewone dienstregeling. Verbazingwekkend, want dan is er juist meer personeel nodig zou ik zeggen. Ik zou nog even een slag om de arm houden, want rrreis vermeldt niets op de site daarover.

Verder wordt er het volgende gewijzigd:

Lijn C1 (Nunspeet-Zwolle-Dedemsvaart) rijdt overdag voortaan 2 keer per uur in plaats van 4 keer per uur. Daarnaast is een groot aantal vertrektijden gewijzigd.
Lijn C3 (Wageningen-Station Ede-Wageningen) rijdt voortaan ook in de spits 6 keer per uur in plaats van 8 keer per uur. Ook zijn er ritten gewisseld die via Campus/Forum of via Hoevestein rijden. Hierdoor kan het zijn dat een bus die nu via Campus/Forum rijdt, straks via Hoevestein rijdt, of omgekeerd.
Lijn 10 in Apeldoorn (Station-Achmea-Station) rijdt voortaan 2 keer per uur in plaats van 4 keer per uur.
Lijn 1 in Deventer (Station-De Vijfhoek via Blauwenoord) rijdt voortaan ook in de spits 2 keer per uur in plaats van 4 keer per uur.
Lijn 5 in Deventer (Station-De Vijfhoek via ziekenhuis) rijdt voortaan ook in de spits 2 keer per uur in plaats van 4 keer per uur.
Lijn 202 (Apeldoorn-Zwolle) rijdt voortaan ook in de spits 2 keer per uur in plaats van 4 tot 6 keer per uur.
Lijn 203 (Apeldoorn-Zwolle) rijdt voortaan ook in de spits 2 keer per uur in plaats van 4 tot 6 keer per uur.
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Roeland »

Tja, wanneer je de concessie toch hebt verloren, hoef je niet meer voor reizigersgroei te zorgen. Dus kun je gewoon ritten op je potentiële groeilijnen uitdunnen. En dan op de minder gebruikte (krimp)lijnen wel gewoon de volledige drg rijden.
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Philip »

Zou goed kunnen. Niet geheel toevallig wordt de gunning vandaag mogelijk definitief.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door teun »

Met al die frequentieverlagingen op normaal hoogfrequente lijnen bespaar je natuurlijk wel flink wat uit, wellicht meer dan dat het kost om ritten die wegens de vakantiedienstregeling niet reden weer regulier te laten rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten