Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door regenmaker »

Ja die dienstregeling staat dus ook op de website van RRReis, zoals ik aangaf een paar berichten hierboven. (A)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Philip
Berichten: 322
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Philip »

Philip schreef: zo 29 mei 2022, 20:24 En lijn 107 gaat wel de volledige dienstregeling rijden, maar pas vanaf dinsdag.
Wacht: dat staat bij de PDF-versie https://rrreis-api.wipkip.com/v1/line_v ... anguage=nl

Volgens de PDF-versie staat een 'b' voor: 'rijdt niet op 30 mei'. Volgens de online versie betekent 'b':
Rijdt NIET 30 mei 2022, 31 mei 2022, 1 juni 2022, 2 juni 2022, 3 juni 2022, 6 juni 2022, 7 juni 2022, 8 juni 2022, 9 juni 2022, 10 juni 2022, 13 juni 2022, 14 juni 2022, 15 juni 2022, 16 juni 2022, 17 juni 2022, 20 juni 2022, 21 juni 2022, 22 juni 2022, 23 juni 2022, 24 juni 2022, 27 juni 2022, 28 juni 2022, 29 juni 2022, 30 juni 2022, 1 juli 2022, 4 juli 2022, 5 juli 2022, 6 juli 2022, 7 juli 2022, 8 juli 2022, 11 juli 2022, 12 juli 2022, 13 juli 2022, 14 juli 2022, 15 juli 2022, 18 juli 2022, 19 juli 2022, 20 juli 2022, 21 juli 2022, 22 juli 2022, 25 juli 2022, 26 juli 2022, 27 juli 2022, 28 juli 2022, 29 juli 2022, 1 augustus 2022, 2 augustus 2022, 3 augustus 2022, 4 augustus 2022, 5 augustus 2022, 8 augustus 2022, 9 augustus 2022, 10 augustus 2022, 11 augustus 2022, 12 augustus 2022, 15 augustus 2022, 16 augustus 2022, 17 augustus 2022, 18 augustus 2022, 19 augustus 2022, 22 augustus 2022, 23 augustus 2022, 24 augustus 2022, 25 augustus 2022, 26 augustus 2022.
Wat een vage boel weer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Daniel »

Dan klopt die online versie alsnog niet, want op 6 juni is het tweede pinksterdag dus dan ligt het nogal voor de hand dat een rit uit de doordeweekse dienst niet rijdt :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door regenmaker »

De dienstregeling die per 29 mei ingaat met gereduceerde frequentie op de hoogfrequente buslijnen, duurt in het systeem maar tot eind augustus. Lijkt een soort van verlengde zomervakantiedienstregeling te zijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Dennenboom »

Daniel schreef: zo 29 mei 2022, 21:09 Dan klopt die online versie alsnog niet, want op 6 juni is het tweede pinksterdag dus dan ligt het nogal voor de hand dat een rit uit de doordeweekse dienst niet rijdt :p
Ik zie ook nog heel wat ritten die volgens de online info de hele zomer zouden rijden (volgens de voetnoot rijden ze bijv. alleen morgen niet), terwijl die volgens de normale dienstregeling dat niet zouden moeten doen. Voorbeelden zijn de spitsritten op lijn 101 en de ritten op lijn 687.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Het is inderdaad toch Munckhof geworden die met dezelfde busjes als voor ReserveerRRReis op lijn 170 rijdt. Een gigantische downgrade sinds het opwaarderen naar normale bussen. Er is geen enkele apparatuur in de busjes, ze weten niet of ze op tijd rijden, inchecken is niet mogelijk en er is geen stopknop aanwezig. Het zal wel allemaal waard zijn om 4 omlopen te besparen. :N
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik vindt het echt niet kunnen als ik eerlijk ben voor zo mooi lijntje, zo beperkt je ook alsnog mensen om met deze lijn te gaan, want mensen gaan eerder in een normale bus dan zo taxibusje wat nergens op lijkt.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Het ergste is dat dit tot het einde van de concessie zo zal blijven.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

Kunnen de 170 en 15 niet goedkoper gekoppeld worden?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Nee, lijn 15 rijdt een lus om heel Twello te bedienen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Plutona »

Blijft de rest van de BYD K7-lijnen wel met groot? 103/106/110/129?
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Hans »

ovVeluwe schreef: di 31 mei 2022, 00:44 Het ergste is dat dit tot het einde van de concessie zo zal blijven.
Ik neem aan tot einde dat Keolis hier rijdt.
Of weet je al of EBS ook taxi busjes gaat inzetten op die lijn?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Plutona schreef: di 31 mei 2022, 09:59 Blijft de rest van de BYD K7-lijnen wel met groot? 103/106/110/129?
Enkel lijn 106 en 110 rijden er nog mee. Alle andere omlopen rijden niet meer in deze dienstregeling.
Hans schreef: di 31 mei 2022, 11:44 Ik neem aan tot einde dat Keolis hier rijdt.
Of weet je al of EBS ook taxi busjes gaat inzetten op die lijn?
Klopt, definitief tot aan december. Wat EBS gaat doen is nog niet bekend.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door busfanNL »

ovVeluwe schreef: ma 30 mei 2022, 08:27 Het is inderdaad toch Munckhof geworden die met dezelfde busjes als voor ReserveerRRReis op lijn 170 rijdt. Een gigantische downgrade sinds het opwaarderen naar normale bussen. Er is geen enkele apparatuur in de busjes, ze weten niet of ze op tijd rijden, inchecken is niet mogelijk en er is geen stopknop aanwezig. Het zal wel allemaal waard zijn om 4 omlopen te besparen. :N
Zoals ik al zei, het is contractwerk en het contract voor de taxibusjes is afgesloten met Munckhof en niet met Noot. Lijn 106 wordt uitgevoerd door buschauffeurs van de tourafdeling van Noot (de busspecialist), ook in de tijd dat er 8 personenbussen op reden. Dit werk werd dus niet door taxichauffeurs van Noot gereden (zoals in de vorige concessie Veluwe).
Hans schreef: di 31 mei 2022, 11:44
ovVeluwe schreef: di 31 mei 2022, 00:44 Het ergste is dat dit tot het einde van de concessie zo zal blijven.
Ik neem aan tot einde dat Keolis hier rijdt.
Of weet je al of EBS ook taxi busjes gaat inzetten op die lijn?
EBS doet veel zaken met Noot en in de andere gebieden zien hun buurtbusjes en taxibusjes er erg goed uit. Die zijn helemaal omgebouwd voor het OV waardoor deze genoeg uitstraling hebben, als dat soort busjes op lijn 170 komen is het probleem opgelost.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Betreffende dat contractwerk had ik het gebasseerd op een jaar geleden toen Noot nog wel degelijk reed op lijn 170 met geleende buurtbussen. Munckhof reed tot voorheen slechts "enkel op aanvraag" en niet op lijndiensten zoals Noot dat wel deed. De chauffeurs zijn ook nog niet bekend met dit werk, maar dat zal hopelijk de komende tijd wel komen. Als het goed is komt er een pinapparaat en handheld in de busjes.

Het zou me overigens niks verbazen als EBS MidCity busjes gaat aanschaffen in de nieuwe concessie en de 24xx alsnog in Lelystad komt te rijden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Dennenboom »

Lijn 103 (en 687, maar dat is niet verrassend) rijden de komende drie maanden niet. Lijn 101 blijft deze zomer een uurdienst.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door busfanNL »

ovVeluwe schreef: di 31 mei 2022, 16:33 Betreffende dat contractwerk had ik het gebasseerd op een jaar geleden toen Noot nog wel degelijk reed op lijn 170 met geleende buurtbussen. Munckhof reed tot voorheen slechts "enkel op aanvraag" en niet op lijndiensten zoals Noot dat wel deed. De chauffeurs zijn ook nog niet bekend met dit werk, maar dat zal hopelijk de komende tijd wel komen. Als het goed is komt er een pinapparaat en handheld in de busjes.

Het zou me overigens niks verbazen als EBS MidCity busjes gaat aanschaffen in de nieuwe concessie en de 24xx alsnog in Lelystad komt te rijden.
De chauffeurs van Munckhof reden ook lijn 6 in Ede dus zijn wel bekend met lijndienstwerk. Zoals aangegeven waren de chauffeurs die bij Noot reden touringcarchauffeurs en waren de busjes in bruikleen van Keolis, dus dat heeft weinig te maken met het contract. Zij hebben sinds de nieuwe concessie enkel een contract voor lijn 106.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Ik heb totaal geen zin in een discussie, dus hierbij mijn ervaring en ook volgens de verhalen van die chauffeurs: ze hebben nog geen ervaring met lijndiensten (de chauffeurs die nu op lijn 170 rijden, aldus henzelf) en sommige hebben ook nog niet op reserveer ritten gereden. Daarnaast had Noot wel degelijk een contract waarin ze tot vorig jaar mei op lijn 170 reden, dus zo gek zou het niet zijn als ze dat weer opnieuw mochten rijden met geschikte bussen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

Dan zul je waarschijnlijk net een nieuwe chauffeur gehad hebben. Rondom Zwolle en in Deventer rijdt men weldegelijk meerdere lijndiensten onder de noemer van reserveerrrreis
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door busfanNL »

ovVeluwe schreef: vr 03 jun 2022, 12:24 Ik heb totaal geen zin in een discussie, dus hierbij mijn ervaring en ook volgens de verhalen van die chauffeurs: ze hebben nog geen ervaring met lijndiensten (de chauffeurs die nu op lijn 170 rijden, aldus henzelf) en sommige hebben ook nog niet op reserveer ritten gereden. Daarnaast had Noot wel degelijk een contract waarin ze tot vorig jaar mei op lijn 170 reden, dus zo gek zou het niet zijn als ze dat weer opnieuw mochten rijden met geschikte bussen.
Als je niet van discussiëren houdt moet je van het forum af gaan. :')

hoe het zit: het contract voor Noot goldt in de NIEUWE concessie enkel voor lijn 106. Lijn 170 was extra ingekocht meerwerk en zou al naar Keolis gaan met grote bussen. Nogmaals het contract van Noot in de nieuwe concessie geldt alleen voor lijn 106 met GROTE bussen, dus geen achtpersonenbusjes. Alle taxibussen zitten volgens contract bij Munckhof (ook vaste lijndiensten zoals bijvoorbeeld 6,170 en de 604), dus zo logisch is het allemaal niet dat Noot die lijn weer zou mogen doen.
De reden dat Noot in deze concessie met ex buurtbusjes reed in het begin was dat de elektrische korte BYD bussen nog niet geleverd waren en er dus geen BYD aan Noot uitgeleend kon worden voor lijn 106. Lijn 170 reed met Noot busjes, ook doordat de korte BYD niet geleverd was en de grote bussen daar lastig kunnen manoeuvreren, tevens waren de grote bussen keihard nodig voor de normale lijnen (waar die normale capaciteit gewenst is) en niet voor lijn 170 die veel leeg rijdt. Om deze redenen is er gekozen om Noot in te huren als flexibel meerwerk binnen het bestaande contract wat er was omdat ze toch nog ex buurtbusjes hadde staan voor lijn 106. Later is besloten om Rosero's in te zetten met chauffeurs van Keolis zelf.

Over de nieuwe chauffeurs: ja dat kan, als er extra werk bij komt moet je ook nieuwe mensen aan nemen. Daarnaast kan het zijn dat er chauffeurs van avan of andere taxiconcessies ook ingezet worden op de RRReis busjes. Zoals je weet zitten bedrijven erg krap met personeel en gaat het erom dat de ritten gereden worden, en niet of die chauffeur ervaring heeft met lijndiensten ja of nee.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom zijn de 106 en 108 niet samengevoegd?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ArrivaBas »

Lijn 108 vormt een snelle verbinding tussen Apeldoorn en Ede via Otterlo en Hoenderloo. Lijn 106 bedient alleen Nationaal Park de Hoge Veluwe en heeft daardoor een hele andere markt, vooral toeristen uit de richtingen Ede, Arnhem en Barneveld die het nationale park bezoeken. Samenvoegen benadeelt vrijwel alleen de doorgaande reizigers. Vanuit Apeldoorn kunnen reizigers naar De Hoge Veluwe overigens ook in Hoenderloo uitstappen. De ingang van het park in Hoenderloo ligt op loopafstand van de halte Hoenderloo Groep.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Guido
Berichten: 9
Lid geworden op: za 04 sep 2021, 21:28

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Guido »

Op de stadsdienst van Ede rijd nu bus 9940 op lijn 1.
Iemand enig idee wat voor materieel dat is?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Daniel »

Een voertuig wat geen realtime info uitzond waarschijnlijk... op busposities.nl is die hele rit van lijn 1 niet terug te vinden als gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MetroRET »

Omdat dat nummer dus niet is ingevoerd, als deze ingevoerd wordt, komtie er dus wél te staan. :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten