Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Durashift »

Milco schreef: wo 22 dec 2021, 08:39
sirvinniei schreef: di 21 dec 2021, 23:19
Lijn 45 schreef: di 21 dec 2021, 21:18 Kan me ook niet veel problemen herinneren bij de Citea's in AML.
In eerste instantie wilden ze 300 opknippen omdat de bussen te weinig range hadden. Weet niet hoe ze dat onderhand hebben opgelost, maar het was duidelijk dat die bussen niet aan de concessie-eisen voldeden.
Dat is simpelweg opgelost door bussen aan te schaffen van een ander merk met een grotere range (dus door Ebusco te bestellen). Dat heeft niets met “problemen” te maken. ;)
.. toch gek dat Qbuzz met 136 Ebusco's veel problemen heeft (had)..

https://www.google.com/search?client=fi ... +en+Ebusco


Maar goed, Syntus kan zelf toch ook vergelijken met die enkele BYD's van de vorige generatie die in Utrecht rijden. Heeft die bus dan een merkbaar betere stuurkolom? (materiaal, bevestiging?).
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Tom98 »

Die wij hebben in Utrecht zitten en rijden geweldig. Ik rijd er erg graag mee. We horen ook nooit iets over storingen en zelf ook nog niet meegemaakt.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Durashift »

^^^ dan denk ik: BYD heeft iéts gedaan (of nagelaten) bij de facelift (zogezegd) van de versie waar jij graag mee rijdt.. en dat is nu in het (grote) nadeel van Keolis.. Dát zou toch op te sporen moeten zijn, denk ik dan.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Tom98 »

Zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat er een heel groot aantal binnen een heel korte tijd opgeleverd moest worden? :X
Kan best zo zijn dat ze te snel (afgeraffeld) in elkaar zijn gezet en dat de problemen daaraan gerelateerd zijn.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Daniel »

Het gedoe rond de gunning zou allicht ook nog een rol gespeeld kunnen hebben met het gehaast gereed krijgen van de bussen en minder kansen voor het personeel om er ervaring mee op te doen. Als je ruim van tevoren met de nieuwe bussen kunt gaan proef-/instructie rijden heb je natuurlijk ook meer kans om eventuele problemen te constateren en voor de start van de concessie te laten oplossen.
Overigens zit er ook wel een verschil tussen de laatste generatie die in Utrecht rijdt en de eerdere twee exemplaren. Laatstgenoemde bussen heb ik er weleens eentje van gespot die precies tijdens het afslaan naar een zijstraat in de bocht was stilgevallen en niet meer weg te krijgen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door PHS »

Artikel in de Trouw over de elektrische bussen van Keolis:
Hoe de groene droom van vervoerder Keolis botste op elektrische rammelbussen

Zelf noemt openbaarvervoerbedrijf Keolis 2021 ‘een leerzame tijd’. Hoe je het ook wendt of keert, dat getuigt van een zonnige kijk op de gebeurtenissen. Want 2021 was het jaar waarin het inzetten van zo’n 250 nieuwe elektrische bussen uitliep op een aaneenschakeling van incidenten: kapotte kachels, slecht werkende accu’s, bussen die zelfs zomaar stil kwamen te staan. En de ellende is nog niet voorbij: vorige week kondigde Keolis aan alle bussen opnieuw onder handen te gaan nemen.

[...]

De chauffeurs hebben er intussen schoon genoeg van. “De werkdruk is enorm”, zegt Marijn van der Gaag van vakbond FNV. “Het werk voelt niet veilig aan, het is ijskoud in de bussen, chauffeurs hebben voortdurend te maken met boze passagiers.” Het ziekteverzuim is opgelopen tot 15 à 20 procent, vertelt hij.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door marvinkok »

"Artikel is alleen voor abonnees" helaas...
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Tijd voor Keolis om alvast te gaan kijken voor andere goede opties en snel afscheid te nemen van deze serie onbetrouwbare BYD's want is voor de technici, chauffeurs en passagiers onderhand onaanvaardbaar aan het worden lijkt mij.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Dat lijkt mij geen zaak voor Keolis als ze de volgende concessie niet winnen. (A)
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door teun »

Lijkt me zonde om zulke jonge bussen nu al helemaal af te danken...
PHS

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door PHS »

marvinkok schreef: wo 29 dec 2021, 12:52 "Artikel is alleen voor abonnees" helaas...
https://github.com/iamadamdev/bypass-paywalls-chrome

Dit heb je niet van mij (A)
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Stadsbus »

Wat vaak ook werkt bij mij (iPhone, Safari) is om het laden van de pagina te stoppen op een bepaald moment, een beetje gokken. Dan is de pagina met alle tekst geladen, de laag met paywall er over heen nog niet.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door The Greyhound »

MichOV schreef: wo 29 dec 2021, 13:35 Tijd voor Keolis om alvast te gaan kijken voor andere goede opties en snel afscheid te nemen van deze serie onbetrouwbare BYD's want is voor de technici, chauffeurs en passagiers onderhand onaanvaardbaar aan het worden lijkt mij.
Tijd voor de provincie om te kijken onder welke voorwaarde de bussen over moeten naar de nieuwe concessiehouder.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Durashift »

Tom98 schreef: do 23 dec 2021, 21:27 Zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat er een heel groot aantal binnen een heel korte tijd opgeleverd moest worden? :X
Kan best zo zijn dat ze te snel (afgeraffeld) in elkaar zijn gezet en dat de problemen daaraan gerelateerd zijn.
Dat zou kunnen, alhoewel de keuze voor materiaalgebruik (stuurkolom) toch wel eerder is gemaakt, lijkt mij.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Milco »

Waar laden de bussen op lijn 170 eigenlijk? Ik weet dat dit in Zwolle gebeurt, maar wordt er geladen op station of bij de garage?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door marvinkok »

In ieder geval ook op de garage in zwolle. Er zijn oa mat-ritten Zwolle garage-'t Harde en dan via Twello naar Vaassen.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Er starten in de ochtend 2 ritten vanuit Vaassen. Na iedere slag 't Harde - Twello - 't Harde gaan de bussen weer naar Zwolle en komt er een nieuwe om die slag te maken. De laatste ritten vanaf 't Harde naar Twello en Epe gaan weer naar Vaassen, de rest naar Zwolle. Tussentijds wordt dus alles in Zwolle geladen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door gkw1969 »

Wat is eigenlijk de actieradius van de verschillende BYD’s?
Met een beetje pech komen die dingen in december naar Arnhem wanneer de lijnen ten zuiden van de A1 overgaan van IJssel-Vecht naar Rijn-Waal.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Daniel »

Het was toch de winnaar van IJssel-Vecht die ze over moest nemen?

Hoe zat het überhaupt met Rijn-Waal trouwens, liep daar nou ook al een aanbesteding voor of wie gaat dat in december anders rijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Er zou(den) (een) Noodconcessie(s) komen.
Speedmaster
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Speedmaster »

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Daniel »

Wordt wel krap om te regelen dan. Ik vond ondertussen ook het topic hier op het forum terug, maar het lijkt al heel lang stil rondom die noodconcessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: wo 05 jan 2022, 14:40 Waar laden de bussen op lijn 170 eigenlijk? Ik weet dat dit in Zwolle gebeurt, maar wordt er geladen op station of bij de garage?
Op het station van Zwolle kunnen toch alleen bussen opladen die zélf een pantograaf hebben?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Ik had via via ook vernomen dat lijn 231 en C2 binnen deze concessie zouden blijven. 43 zou wel volledig naar Rijn-Waal gaan.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Milco »

Meltrain schreef: wo 05 jan 2022, 20:54
Milco schreef: wo 05 jan 2022, 14:40 Waar laden de bussen op lijn 170 eigenlijk? Ik weet dat dit in Zwolle gebeurt, maar wordt er geladen op station of bij de garage?
Op het station van Zwolle kunnen toch alleen bussen opladen die zélf een pantograaf hebben?
Hm, dat zou wel kunnen inderdaad dat enkel de stadsbussen van Zwolle (22xx-serie) bij het station oplaadt en de rest in de garage.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten