Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

De provincie kan toch niet zomaar de verplichting weghalen tot overname materieel?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ArrivaBas »

Als de provincie nu plotsklaps besluit om de bussen niet over te laten nemen moet uit het oogpunt van de vrije markt de hele aanbesteding opnieuw, omdat er anders een ongelijk speelveld ontstaat tussen de drie partijen die op de huidige eisen geboden hebben en geïnteresseerden die pas bieden nadat de overnameplicht is vervallen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door sirvinniei »

https://www.rtvoost.nl/nieuws/2053255/P ... o-mogelijk
Als de problemen met de elektrische bussen helemaal niet worden opgelost, dan is het mogelijk dat de verplichte overname wordt geschrapt als eis aan een eventuele nieuwe vervoerder in de regio IJssel-Vecht. Dat zei gedeputeerde Bert Boerman vandaag tijdens een vragenronde met Statenleden
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Lijn 45 »

sirvinniei schreef: wo 19 jan 2022, 22:08 Het lukte Syntus in Utrecht om in hele korte termijn flink wat dieselbussen op te trommelen.
Toen waren er maar 130 tijdelijke bussen in gebruik, waarvan 75 niet afkomstig waren van onderaannemers en andere Syntusgebieden. En zoals Dennis al zegt: er waren toen net 3 concessies afgelopen. Daardoor konden ze makkelijk een paar series (deels) overnemen. Dit jaar zijn er 0 concessies geëindigd en zouden er voor IJssel-Vecht alsnog meer dan 200 bussen gevonden worden. Dat is wel een flink verschil. ;)
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Roeland »

Staan er in het land niet veel bussen tijdelijk buiten gebruik, omdat in veel concessies is afgeschaald wegens corona?
En de bussen die Syntus vóór ingang van deze concesssie reed in Veluwe en Midden-Overijssel, zijn die niet meer beschikbaar?
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Er staan nog een aantal van voormalige Syntus bij Womy maar vele zijn door Womy volgens mij al verkocht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door regenmaker »

Waarom zou men geen bussen uit het buitenland kunnen halen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door nvdw »

Hoe meer tijd verstrijkt, hoe kleiner de kans dat een eventuele nieuwe vervoerder voortijdig een enorme vloot bussen voor elkaar kan boksen, zeker als het allemaal elektrisch moet. Dan kun je haast niet anders dan de BYD’s overnemen - of de verplichting nu geschrapt wordt of niet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door dennistd »

sirvinniei schreef: do 20 jan 2022, 08:26 https://www.rtvoost.nl/nieuws/2053255/P ... o-mogelijk
Als de problemen met de elektrische bussen helemaal niet worden opgelost, dan is het mogelijk dat de verplichte overname wordt geschrapt als eis aan een eventuele nieuwe vervoerder in de regio IJssel-Vecht. Dat zei gedeputeerde Bert Boerman vandaag tijdens een vragenronde met Statenleden
Als de overnameverplichting geschrapt wordt kun je er vanuit gaan dat CXX en Arriva een rechtszaak aanspannen tegen de provincie om een nieuwe aanbesteding te eisen. Zij hebben immers niet ingeschreven, juist vanwege het feit dat de bussen verplicht overgenomen moeten worden.
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Roeland »

Dan zou het alternatieve scenario worden, als die BYD-bussen echt niet over kunnen gaan:
Huidige aanbesteding wordt geannuleerd, er komt een nieuwe aanbesteding (zonder overnameverplichting van de bussen). Keolis blijft dan nog een jaartje extra doorrijden in de huidige concessie, en zit daarna (als een ander de nieuwe concessie wint) opgescheept met 130 matig functioneren BYD-bussen.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door VIRM »

Hoe snel zouden fabrikanten nieuwe elektrische bussen kunnen leveren?

En ja, als de overnameverplichting vervalt, gok ik ook op een verlenging van de noodconcessie en een nieuwe aanbesteding.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door regenmaker »

Niet snel vanwege het wereldwijde chiptekort. In enkele andere concessies zijn de leveringen al vertraagt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Weet iemand al iets over een 2e poging om 2 BYD bussen door de keuring heen te krijgen. Dit zou dacht ik vandaag plaatsvinden toch?
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Nog steeds niet goed dus zoals ik het lees en wordt het weer een soort van pappen en nathouden in plaats van alle punten oplossen. :N
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Welke wagens zijn het eigenlijk?

Er is paar dagen geleden een BYD K7UA in Nederland geregistreerd, heeft die ook iets met Keolis te maken?
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

Hoe kan een productielijn product altijd anders zijn?
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door dennistd »

Vraag dat maar aan de Italianen van AnsaldoTilburg _O-
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Ben benieuwd of er binnenkort nog een zooi vervangende bussen met verwarmende kachels richting IJssel-Vecht komen om die BYD's(iglo's) tijdelijk te vervangen. *bus*
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door cassie127 »

Hoeveel bussen hebben nou dacht dat kachel probleem? Ik zot regelmatig in de BYD's maar heb er nog geen een aangetroffen die koud was.

Ja oké één keer maar dat was door een bedieningsfout van de vorige chauffeur. Want toen de nieuwe chauffeur het aanpaste kwam er wel warme lucht
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door VIRM »

Dan is de vraag... is dit goed genoeg?
Beul van de blindegeleidelijn
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door MichOV »

Keolis 7103 Amba gesignaleerd als lijn 43 Apeldoorn-Arnhem vv (omloop 21802)
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door ovVeluwe »

Dan is hij laatst dus in Ede terecht gekomen. Opzich prima mogelijk aangezien ze daar ook nog kunnen tanken

Edit: zo te zien heeft hij voor een paar omlopen ingevallen in die middag/avond, en is daarna weer in Deventer geëindigd. Het komt nog wel eens voor dat er bussen uitvallen op de buffer in Apeldoorn dus moet de pleinwacht soms wisselen met de omlopen om rituitval te voorkomen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door gkw1969 »

Gezien het feit dat Deventer inmiddels ook lijn 43 rijdt en de bus laatst ook al in Arnhem was denk ik dat het een Deventerse omloop kan zijn.
When you're tired of London, you're tired of life
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Bericht door CamilleKreemers »

Hoe ziet een Deventer dienst eruit dat je helemaal in Arnhem kan eindigen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten